Tosta nokkaketjun kiristämisestä.
Kuinka paljon sitä uskaltaa kiristää. En ole sitä ennen tehnyt ja mietein että jos sen vetää liian piukkaan ?!??
Voihan arse sentään näillä keleillä 36000 huolto lähestyy liian kovaa vauhtiaMites missähän hinnoissa pauttiarallaa tollanen huolto kutoseen maksaa? kellään hajuakaan? pakkolomat painaa päälle joten ei hirveesti kiinnostais laitella viimesii senttei mihinkää huoltoo mut samalla meikän typerä perfektionistisuus haluaa leiman huoltokirjaan
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
powerbike.fi hinnastosta poimittuna(Jarrujälki @ Kesä. 24 2009,21:45) kirjoitti
Kawasaki zx6r 636 24000km 342,00e
+ sen lisäksi 36000km:ssa on
Coolant & Radiator hose & O-ring
ett mitä toi nyt sit yhteensä ois... 400e...?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En suosittelis manuaalista kiristämistä.(Stigi @ Kesä. 24 2009,20:03) kirjoitti
Oon sitä mieltä että alle 50 tonnia ajetun koneen kiristin on kunnossa ja että pienet rapinat kuuluu toisinaan asiaan.
Jos sitä kiristää väkisin tulee kyllä "hiljaista" mut ketju on liian kireellä ja sit alkaa tapahtua.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
OK, eipä se nyt ajankohtaista ole. Oon ajellu niin nynnysti ettei varmaan tarvi noita murehtia. Täytyy joskus ajan kanssa paneutua hommaan ja ottaa asioista selvää.(Goofy S @ Kesä. 24 2009,22:56) kirjoitti
Paras lääke on ajaa normaalisti.(Stigi @ Kesä. 24 2009,23:12) kirjoitti
Joskus koet iloisen yllätyksen käynnistäessäsi kun rapina loppuu yllättäen ja kone käy "melkein kuin Honda".
Se kiristin on vaan tehty toimimaan niin...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Noita merkkejä ei kannata hirveästi arpoa, niitä löytyy kaksi kunnolista, öhlins ja wp.(Joonas612 @ Kesä. 24 2009,12:03) kirjoitti
ZX-10R + ZX-6RR
Bitubotkin ihan toimii ja on vieläpä kaasu. Asentaminen nyt tietty oli perseestä kun on italialainen...
'03 ZX6R
Stormin sivut tiedän jo, mutta mistä wp:tä ja öhlinssiä kannattaisi tilata?
Jenkeissä dollari on alhaallla ja briteissä punta, eli siis ulkomailta lienee halvinta tilata?
Käytetytkin kai ovat ihan toimivia vielä?
Kawasaki ZX-6R -05
Yhellä napsulla kannattaa kokeilla, todennäkösesti ei mene yhtä pykälää kireemmälle vaikka yrittäiskin. Jos et irrota koko kiristintä vaan paikallaan ollessa kirit keskipultin reijästä, niin ei tuota liian kireelle saa jos et käytä tolkuttomasti voimaa.(Stigi @ Kesä. 24 2009,20:03) kirjoitti
Ainut millä tuon saa liian kireelle on, että irrottaa koko kiristimen ja irrallaan ollessa säätää sitä liikaa ja kirii pulteilla väkisin kiinni koko kiristimen paikalleen. Ohjekirjakin neuvoo resetoimaan kiristimen jos sen irrottaa kokonaan jottei tuota pääse käymään.
ex. ZX6R 2003
Kuuluuko öljyvalon palaa kun laittaa pelkät virrat päälle? Kun käynnistää niin ei pala enään. -05 636 kyseessä.
"Öljynpaineen varoitusvalo syttyy aina, jos öljynpaine on vaarallisen alhainen tai jos virta-avain on ON-asennossa eikä moottori ole käynnissä." -05 636 Käyttö -ja huolto-opas(Ztuge @ Kesä. 26 2009,00:30) kirjoitti
Ihan normaalia siis.
Tottakai.(Ztuge @ Kesä. 26 2009,00:30) kirjoitti
Siinä tilanteessa
- ei ole riittäviä ölynpaineita
- on hyvä todeta ja näyttää Sinulle että paineanturi ja öljyvalon polttimot toimivat
Edit: Totean että on toi Jarkko nopeeeeeee! *
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Nakuttava ääni tulee/voi tulla myös ihan venttiilikoneistosta itsestään, kyseessä on Kawan ominaisuus. Siitä ei pitäisi olla muuta haittaa kuin se ääni itsessään. Tämän voi korjata ostamalla Hondan.(Tryffeli @ Kesä. 23 2009,18:03) kirjoitti
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Minkä vm 6r:stä menee yläkolmio -03vm pyöriin? Ainoastaa -04? Mahtaisikohan Z750 03-04 pärristä passata?
Jos jollakin löytys ylimääräinen yläkolmio niin yv:tä!
Ainoastaan 03/04 yläkolmio pitäisi sopia, mut oon jossain nähnyt jonkun vaihtaneen 05/06 mallisen tilalle. Uudempien Z750 kolmio (USD-keula) voi mennä pienellä muokkaamisella tai suoraan, kuten myös tonnisten Zetojen.
'03 ZX6R
Semmonen ongelma nyt ilmeni kuristuksien laiton + poiston jälkeen että laite syö bensaa aika älyttömästi.. mistähän tuo voi johtua, eli 10litraa satkulla menee helposti. Pyörässä kiinni powercommanderi ja ignition kitti, voiko johtua vain vääristä kartoista? onko tuo kuristusten laitto voinut sekoittaa siellä jotakin? Mielestäni pakoäänet olivat muuttuneet ainakin niiden laiton jälkeen ja kuulostavat yhä poistamisen jälkeen samalta.
Pyörä on vm 05. ajettu 15k.
zx-6r 05
Oliko sulla pc silloin kun oli kuristukset ja toimi normaalisti? Ja nyt olet ottanut pois kuristukset pois ja sulla on vielä pc:ssä sama kartta kuin kuristuksilla ajellessa? Ehkä uus kartta saattas auttaa? Viisaammat neuvoo varmasti..(pasipoika @ Kesä. 30 2009,10:51) kirjoitti
Oli pc silloinkin kiinni ja toimi normaalisti, sama kartta siellä on sisässä nytkin.. Rikumotorille tämä on menossa viikonpäästä kartotettavaks mutta en kyllä tajua miten se noin radikaalisti on voinut muuttua jos johtuu siis tuosta kartasta.(Hane08 @ Kesä. 30 2009,10:56) kirjoitti
Joku letku oli kyllä tankin alla puristuksessa ollut jo aika kauan jäljistä päätellen kun tuon itse avasin kuristamisen jälkeen, että josko tuo olisi rajottanut aikasemmin sitä bensan saantia ja säädetty sitten todella rikkaalle?
Nyt pakoputki näyttää kyllä aika palaneelta.
zx-6r 05
Mistä porukka tilaillu kilpitelineitä ja millä hinnalla?
Joku sankari on käyny pöllimässä kilvet ja hajottanu kilpitelineen. Eli uutta tarvis... Aikaisemmin tilasin itse no compromizestä, muttei sieltä saa enää vm.06seen tilattua. Katoin että aika kalliita Suomesta ostettuna.
ps. jos jollain sattuisi olemaan ylimääräsenä myydä niin voisin ostaa. Siis ei alkuperäistä ketunkuonoo vaan "tuning versio"
Ensiapuna; laita sinne pc nolla-kartta.(pasipoika @ Kesä. 30 2009,11:54) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
636:ssa delvacit motissa. Ekat 200 km toiminut hiton hyvin (kytkin, vaihteet, kilinät ja kolinat), saa nähä mitä tykkää pitemmällä aikavälillä. Vai onkohan ninjassa vika kun ei enää rallata niin pahasti.![]()
Olisiko kenelläkään ylimääräistä tuplakuplaa myytävänä vm-99 olevaan kawasaki zx 6r:n?
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Lisäksi vielä Toby. Edelliseen 6r:ään ostin Tampereen Heinolta Tobyn ja hyvin toimi. Öhlinssi on nyky-kympissä eikä mielestäni niin hyvä...(Janne10r @ Kesä. 25 2009,02:20) kirjoitti
![]()
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
Kiitos amerikkalaisten nuo tehdasasennusvaimentimet on normaalikäyttöönkin aivan liian löysiä. Tehdasöhlinsin jäykin asento vastaan vissiin kolmosta jälkiasennusöhlinsissä...![]()
'03 ZX6R
Eräällä tutulla oli Tobyn iskari. Meni kolme kertaa takuuvaihtoon, jonka jälkeen sälli pyysi rahat takaisin. Syynä joka kerta se että öljyt tuli pihalle. Eipä paljoa luottamusta täältäpäin ainakaan heru. Wp tai Öhlins(Moritz @ Heinä. 01 2009,23:07) kirjoitti
636 -06
Eli pitää myydä tehdasöhlinssi pois ja ostaa jälkiasennusöhläri (tai toby) tilalle. Jos joku hullu sen ostais *(markketo @ Heinä. 01 2009,23:22) kirjoitti
![]()
Tosin joku tuolla kymppi-puolella tiesi, että sen saa päivitettyä jäykemmäks kun vie sen iskarinhuolto-insinöörille... Mistä lie sellaisen voisi löytää![]()
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
Kokeile vaikka: Simo Penttilä Oy(Moritz @ Heinä. 02 2009,01:15) kirjoitti
ZX-10R + ZX-6RR
Pyörässäsi ilmeisesti mopon orkkis öhläri, josta ei kyllä voi puhua samana päivänä öhlärin lisävaruste/performance osien kanssa.(Moritz @ Heinä. 01 2009,23:07) kirjoitti
ZX-10R + ZX-6RR