Mitenkäs silloin jos on Ledivilkut vain vaikkapa takana ja toisessa päässä on perinteiset hehkulankasysteemit, niin toimiiko silloin eletroninen rele ok?(Casull @ Maalis. 04 2007,23:58) kirjoitti
ZH2 2020
Toimii.(Attitude @ Maalis. 05 2007,07:52) kirjoitti
Ok, entäs sitten mahtaako löytyä elektronisia 2-napaisia releitä jotka sopis heittämällä paikalleen, vai tarviiko tehdä johtoviritykset 3-napaisesta(jusku @ Maalis. 05 2007,08:29) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Motonet, löytyy 2-napaisia elektronisia releitä. Kiloseen zetaan virittelin Kellermanin sirompia vilkkuja normaaleilla polttimoilla(pienempi vastus kuin kawan omissa, vilkutti perkeleesti).(Attitude @ Maalis. 05 2007,13:16) kirjoitti
Koska alkuperäinen rele on 2-napainen mekaaninen rele niin ostin sitten fiksuna Sumekolta 35 €/kpl 3-napaisen elektronisen releen, joka oli tarkoitettu Kawan omille ledivilkuille. Releessä yksi napa oli maa, jonka luonnollisesti vedin akulle miinusnapaan(rele ei toimi ilman maata). Rele toimi erinomaisesti jonkun aikaa, kunnes poltti vilkkujen sulakkeen toistamiseen. Vilkkujen kuorma oli liikaa ja virta ampaisi sulakkeen kautta maihin. Sitten kävin ostamassa Motonetistä 2-napaisen elektronisen releen n. 5 €/kpl, ei maajohtoa ja alkoi sulakkeet kestämään. Kyllä, kokeilin isompaa sulaketta.
Opetus: Ei pelleilyä vastuksilla rinnan tai sarjassa, ei typeriä "rosvoliitoksia"/kolvauksia, vaan 2-napainen elektroninen rele, joka ei välitä kuormasta. Eli oli kyseessä ledivilkut tai halogeenipolttimoilla olevat minivilkut tai mitkä tahansa muut kuin originaalivilkut(lue:erikuormalla olevat) niin ratkaisu ongelmiisi on 2-napainen elektroninen rele.
Edit:Tätä kysytään jatkuvasti jokaikisellä mp-aiheisella palstalla. Tästä voisi joku tehdä tarpeeksi näkyvän jutun tuonne tekniikkaosioon...
ZXR 750 -92 ->ZXR 750R -92 ->Z1000 -05 ->ZX-6R -05->?
Asia harvinaisen selvä - kiitoksia(Amppari @ Maalis. 05 2007,19:16) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Ledivilkuille ja releille aamen.
Mitenkäs se on sen zx6r -02:n kuristaminen?
Liikkeeseen emme sitä vapaaehtoisesti vie naarmutettavaksi kovaa maksua vastaan...
Jos jokin toimii loistavasti, älä huolestu, kyllä se siitä vielä
murheeksi muuttuu!
Mulla luki itellä rek. otteessa muistaakseni jotain alipaineluisteista mutta en nyt muista enää tarkemmin. Jotkut kuriosat (mukamas) mulla tossa pussissa vielä on, mutta en tiedä onko siinä kaikki osat..(Casull @ Maalis. 05 2007,23:33) kirjoitti
Jos tarviit kuripalikoita siihen niin soita Riku Motorille (lahdessa) ja kysy josko siellä olisi ylimääräisenä. Siellä on ainakin yksi -02 636 todistetusti kuristettu, osat ainakin jäivät sinne..
Ja kyllä noi tosta multakin saat, mutta tosiaan en tiedä onko siinä kaikki tarvittavat palikat. Itsellä oli tosin -01..
No niin, nyt alkaa homma selvitä. Mutta entäs asennus sitten. Korvaako se elektroninen rele vanhan? Vai tuleeko se vilkun kaapeleihin? Tarvitaanko jokaiselle vilkulle oma? Muutkin asennusta koskevat vinkit ovat tervetulleita.(Amppari @ Maalis. 05 2007,19:16) kirjoitti
Kysymällä ja yrittämällä oppii
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Minkä hintane oli huggeri ja mistä ostit? Itse olen kanssa etsiskellyt huggeria kun lentelee vähä rapa nilkoille ja oha se sotkusta hommaa muutenki vesikeleillä ajella ku ei oo tuota huggeria..(Nixu81 @ Maalis. 03 2007,15:43) kirjoitti
Hakusessa olis perushuggeri, laittakaa vinkkiä jos jostain löytyy hyviä!
zx-6r -02
Olis kanssa hakusessa huggeri ja undertray, mutta kaikki undertay mitä olen katsellut olsisi vaatinut alkuperäisen lokarihässäkän silpomisen. Ei millään viittis sitä silpoa, että saa sitten vaihettua alkuperäsen tilalle tarvittaessa. saksan ebayssä noita näyttää käypään hintaan saavan, mutta enpä ole vielä ainakaan raaskinut.
Niin tosiaan pyörähän on -99 mallia, eli jos jollain on kokemusta noista undertrayn asenteluista ko. pyörään niin olisi kiva tietää miten homma luonnistuu. Eli pitääkö akulle tehä itse kotelo, vai pitääkö alkuperäisestä leikellä.
Alkuperäinen rele korvataan uudellla. Siellä on mitä todennäköisemmin 2-napainen rele, jonka paikalle tulee uusi, samoihin piuhoihin kiinni. Jos releiden kannat eivät ole samanlaiset, joutuu itse rakentamaan liittimillä sopivat liitokset. Eli joka vilkulle ei omaansa. Semmoinen ongelma oli ainakin itsellä, että noissa motonetin releissä kannat oli merkattu kirjaimilla. En muista, oiskohan ollut E ja B ehkä saattoi toinen noista olla G. Eli näistä nyt sitten joutuu pähkäilemään mikä - ja mikä + navat... En kuolemaksikaan muista miten noi meni. Väärin päin kytkettynä pahimmillaan rikkoo sen 5€ maksavan releen tai polttaa sulakkeen, ehkä molemmat. Jos suosiolla haluaa maksaa vähän enemmän, niin Stormilta muistaakseni saa myös moisen releen, jossa liitos johdot ja kirjaimet selitettyinä...??? Muistaakseni.(klonkku6 @ Maalis. 09 2007,21:03) kirjoitti
Edit: Noista kirjaimista vielä, oisko E=earth, tai G=ground joukossa saattoi myös olla L=load, näistä en muista yhtään mitään...tän joutuu järkeilemään...kannattaa olla varasulakkeita enemmän kuin se yksi siinä sulakeboksissa.
ZXR 750 -92 ->ZXR 750R -92 ->Z1000 -05 ->ZX-6R -05->?
Kiitos Amppari. Eiköhän se noilla, kun vaan taas pääsee pyörän luokse![]()
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ostin undertrayn ja huggerin Hyvinkäältä AH-Promotor:ilta.Palikat maksoi 129€ ja 139€,En nyt vaan muista kumpi oli kumpi(Soija @ Maalis. 12 2007,00:06) kirjoitti
![]()
Ei mun mielestä nyt mitään sikahintaisia,ainakaan mitä ite vertailin nettikauppojen ja luetteloiden vastaaviin.Noi on muovisia ja pitää maalata,mutta se nyt ei olemikään paha homma.Sprayllakin saa itse aika siistit tehtyä
Huggerissa on myös se ketjusuoja ja undertray asennetaan suoraan vakiolokarihässäkän tilalle.Eli vakiot saa pidettyä ehjänä kyllä.
Akulle pitää varmaan tehdä kannatinteline,mutta sekin on aika simppeli homma.Ite mittalilin niin että saa siihen tankin kiinnikkeeseen telineen kiinni.Siinä samassahan on se akun yläkiinnike kans.
Undertrayssa ei varmaan ole sitä akun koteloa,mutta voin infota heti kun osat mulle tulee,ne on vielä tilauksessa tällähetkellä.Kuvia saa sitte kanssa jos haluaa..
Eihän tyhmä kipua tunne..
Zx6R -01
Joo, laita vaan kuvaa jos saat napsastua. Itekki just tuommosta ketjusuojallista mallia olisin ettimässä!(Nixu81 @ Maalis. 12 2007,11:39) kirjoitti
zx-6r -02
Mjahas, nyt olen alkanut kääntyä enemmän tällaisen menopelin puoleen, mutta pari kyssäriä: Mikä on huoltoväli ja milloin niitä kalliita ja suuria huoltoja pitää tehdä? Ja miten tuo pyörä kuristetaan 25kW:ksi?
Suzuki GSX-R 1000 K7
Väli 6tkm ja suuri huolto jossa venat ja melkeen kaikki muut tarkistetaan/huolletaan on 24tkm.(teude @ Maalis. 13 2007,04:27) kirjoitti
Liikkeet laittaa kuristussarjat eikä kauhian kalliiksi tule. Ite laittaa niin hilut maksaa about 200€.
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Tänään sain se kauan odotetun 6r:än ja tänään koikeilemaan miten se tie maistuu kwaakulle
![]()
![]()
![]()
![]()
Tälläviikolla pitäisi tulla palikat.Kävin selvittämässä,että mistä ne nyt tilattiin. www.storm-motor.fi on firma mistä osat tulee ja tuotteet on Ermax:in.(www.ermax.fr)(Soija @ Maalis. 12 2007,21:06) kirjoitti
Zx6R -01
Onneksi olkoon.Toivottavasti pelittää hyvin ja meno maistuu *(JWH @ Maalis. 13 2007,13:31) kirjoitti
![]()
Zx6R -01
Hau hau! Tuli hankittua vuoden -06 zx-6r *....nyt kyselenkin mistä/minkä merkkisiä kilkkeitä porukat on pyöriinsä laittanu? Erityisesti kiinnostaa ducktaili ja huggeri...jos niillä parjäis vähän aikaa.
zx-6r -06 --> S-D -06
Onnittelut hankinnasta(DirtySanchez @ Maalis. 13 2007,16:27) kirjoitti
Ducktaileja ja huggereita löytyy aika moneltakin valmistajalta,duell:in luettelossa on ainakin huggereita.Stormilla,tokimotolla ym.löytyy myös kaikenlaista palikkaa.
tässä nyt muutama linkki:
www.storm-motor.fi
www.tokimoto.fi
Ps.myös yritysten kaupalliset tiedotteet kannattaa tsekata tuolta myydään puolelta.Sieltä löytyy linkkejä nettikauppoihin kans![]()
Zx6R -01
Onneksi olkoon!! Ja tervetuloa klubiin!(DirtySanchez @ Maalis. 13 2007,16:27) kirjoitti
Ainakin ton duck tailin saa varmaan edullisimmin ja helpoiten Sumekolta... Huggeria oon ittellekkin mietiskellyt mut en oo viel tehny päätöstä sen suhteen ja ei oo valitettavasti tietoa mistä niitä sais..
Asiasta toiseen...onko kellään tietoa valmistetaanko ZX 6 R -2005 undertray:tä? Tai onko kukaan nähny muissa malleissa missä putki on penkin alla ni undertray:tä?
Kiitos kiitos!!! Sumekolle just lähettelinki spostia hinnoista, kun eivät niitä vielä ole mihinkään nähtäville saaneet. Duellin luettelossa olis Puigin huggeri, mutta se ei oikein innosta hintansa eikä ulkonäkönsäkkään puolesta. Onko kellään kokemuksia Powerbronzen kamoista? Ko. firmalla olis mielestäni paljon paremman näköinen huggeri??
zx-6r -06 --> S-D -06
Muistaakseni johonkin viralliseen (maahantuojan??) huolto-ohjelmaan oli merkattu 24tkm:n huoltoon pelkkiä työtunteja joku yli 9! Että esim. 60eukan tuntitaksalla pelkästä työstä saa jo maksaa melkoisen pennin..(Paarma78 @ Maalis. 13 2007,08:13) kirjoitti
Itse tein siinä vaiheessa hieman modifoidun huollon ja luultavasti säästin..
Mulla ainakin -02 oli jo 12 tonnin kohalla venojen säätö...Eipä ne ollu pielessä ollenkaa(ObiVanKenobi @ Maalis. 15 2007,16:10) kirjoitti
Edit: Varmistin manuskasta, 6 tonnin välein perushuolto, 12 tkm välein iso huolto.
zx-6r -02
Jeejee,tänään tuli ledi takavalo ja ledi katevilkut eteen.Jos sitte huomenna tulis vielä huggeri ja undertray![]()
Zx6R -01
Onnex olkoon.Itellä oli moinen 2 kesää.Siihen hankin:(DirtySanchez @ Maalis. 13 2007,16:27) kirjoitti
-Toby kultaisen ohjausiskarin(r.m.heino)
-Steering nut Kawasaki org.(r.m.heino)
-Yoshimura slipari(r.m.heino)
-Ducktail Kawasaki org.(r.m.heino)
-Hugger Puig(r.m.heino)
-Minikilpiteline kilpivalolla(r.m.heino)
-Heart E-hyväksytyt ledivilkut(r.m.heino)
-Eteen zx10r 2006 kirkkaat etuvilkut(r.m.heino)
-Pukki lankarullat kultaiset(r.m.heino)
Ym Ym YM ...
Sieltä niitä esim saa..
BMW S1000rr 2010
Undertrayta en omaani ainakaan löytänyt enkä ole viäkään nähnyt..Voi olla et sulais maalit pois tuossa paikassa niillä lämpötiloilla..(TSR @ Maalis. 13 2007,17:22) kirjoitti
Puigin huggeri oli ainakin tosi fiksun näköinen ja istui kun nenä päähän.Alumiini jäykistimille plussaa..![]()
BMW S1000rr 2010
Moro.. Tuolla ois kuvia Kawasta Circuin huggerilla ja undertraylla varustettuna..
http://kuvablogi.com/nayta/272478/
Tuolla on pari muutakii kuvaa kawasta..
Ja huggeri oli helppo asentaa.. Undertary ei. Se on asennettuna alkuperäisen sisälokarin päälle!! Säilyi akkukotelo ja säilytystilat normaaleina.. Ainkin tuo Circuin osa on paljon lyhyempi ku alkuperäinen sisälokari.. Et sit tiiä mite Ermax.. Muillaha noita ei oikein tuoho maliin ookkaa..
Ja kyseinen kawa on myös myynnissä nettimotossa.. http://nettimoto.com/420692