http://www.gearingcommander.com/(PzQ86 @ Touko. 06 2009,21:09) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos sulla sattuu olemaan -05 tai -06 niin kato tosta manuskasta:(Eki- @ Touko. 06 2009,17:44) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
kiitos tiedosta.(scuuba @ Touko. 06 2009,22:35) kirjoitti
hämärä homma on että nyt kuuluu kun ajaa tasakaasulla niin ääni vaihteistosta vähän kuin "perä" ujeltais vanhassa ladassa? ainut mitä mietin että tossa orkkis eturattaassa oli jonkunlainen kumi härpäke rattaan ympärillä ja tossa toisessa ei.
Mitähän nyt on sit oikein tapahtunut?
Ninja 636 -04
Kumi on siinä vähentämässä värinöitä, pitäisi huomata ero etenkin moottorijarrutuksissa.
Uudet ketjut nyt saattaa hetken hiukan ääntää, mutta ujellus saattaa kieliä liian kireistä ketjuista / väärästä ketjulinjasta.
On sitten kesän ensimmäiset 100km ajettu.
Micronin ränni pitää ihan kivasti möykkää ja jarrut tuntuu kyllä upeilta vanhoihin verrattuna.![]()
'03 ZX6R
Mitä eroja löytyy -02 vs. -03 636:ta, paitsi ulkonäkö?
Kaveri tuollaisesta höpöttää ja kyselee, mutta en ole perehtynyt itse lainkaan asiaan..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
02 ZX-6R kaasaripeli, vähän katuajoon paremmin sopiva jousitus ja ajoasento, sekä pelkääjälle paremmat oltavat.
03 ZX-6R ruiskupeli, melko kova alusta, paremmin vetoja, pelkääjälle ei esim. kahvaa
'03 ZX6R
Tärkeimmät jo tulikin mutta hiustenhalkomista;
Vanhemmassa (ainakin vakioasetuksissa) hieman suurempi istuinkorkeus. Myös tankki on muistaakseni 1,5L suurempi.Tosiaan vanhemmassa mallissa on matkustajalla paljon paremmat oltavat kuin uudemmassa.. Mielipiteitä sano Musti jne..
Tätä vertailua suoritettiin serkun kanssa viime kesänä, kun oli em. pyörät vierekkäin.
636 -> 998
B-malli kyseessä mutta auttoi tuo silti, kiitosta!(scuuba @ Touko. 06 2009,22:39) kirjoitti
636 -> 998
Jep kiitti. Tuon kaasareiden pois jäämisen muistelinkin tuossa välissä tapahtuneen. Onkos tuo kytkin kummassakin moottorijarrulla aukeavaa mallia, vai onko kummassakaan.? Jostakin on jäänyt mieleen että myös 6:een on moinen päivitys tehty jossakin välissä..(markketo @ Touko. 08 2009,09:04) kirjoitti
Vai onko kusiaisessa "moottorijarrua" lainkaan?![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Täällä on paljonkin juttua noista malleista: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=98367(Elmeri H. @ Touko. 08 2009,11:01) kirjoitti
Luistokytkin on ainakin tuossa 03-04 6RR -mallissa. Tosin, sen hyöty taitaa jäädä todella kovaan ajoon. Jos rataennätykset on kiikarissa niin mikä ettei.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Mulla oli vuos sitten keväällä kanssa vaijeri jumissa. Alko kyllä pelittää kun otti vaijerin irti, ruiski öljyä päästä sisään ja pikkuhiljaa nitkutteli liikkeelle.(Tipe @ Huhti. 29 2009,12:45) kirjoitti
ZX-6R -04
Mitenkäs muuten sais kotikonstein (ilman lasereita tms.) rengas/ketjulinjan suoraan tuosta vehkeestä? Ne merkkilovet tuntuu niin epämääräsiltä säätämistä ajatellen, niin tein siten, että mauserilla mittasin molemmilta puolilta kiristyspulttien mitan samanlaiseksi. Nyt kuitenkin tuntuu pitävän sellaista hinkkaavaa/rohisevaa ääntä, taitaa olla päin persettä?![]()
ZX-6R -04
Kyllä mä luotan niihin merkkiloviin, olettaen että perä on oikein koottu eli kaikki palat ( ne missä ne merkit on) on oikein päin.
Ketjut taitaa aina vähän rohista, tietty vähemmän mitä uudemmat ovat ja miten hyvin on öljytty.
Rohinaa tulee jo pelkästään siitä kun ketjut laahaa niihin laahaimiin/ohjaimiin (tai mitä ne nyt on...)
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
(mopo takapukilla eli sivusuunnassa vaakasuorassa)(ruzina @ Touko. 08 2009,12:29) kirjoitti
Mä kattelin raakasti silleen, ensin katoin näyttääkö takaapäin katsottuna ketjun linja suoralta (kohti eturatasta), ja sit painoin ketjun suoralla laudankappaleella takarattaan osalta kiinni ensin ulkopuolelta, ja katsoin näyttääkö ketju lähtevän edelleen suoraan kohti eturatasta, ja sitten sisäpuolelta laudalla jne.
Jos takaratas ois vinossa niin ketju lähtisi ensin hieman vinossa kohti eturatasta eli menisi sivusuunnassa hieman kaarelle, ja sen kyllä(?) näkisi silmämääräisesti.
Tosin en sit tiedä kuinka "tarkka" menetelmä toi on, mutta en ny hätäpäissäni parempaakaan tapaa keksiny tallissa 22:30, ku piti kasata ja pakata mopo, ja herätä 04:40 ett ehtii apparalle ajeleen ympyrää.
Tarvii seuraavaks kokeilla pistää pitkä viivotin (tai vastaava suora kappale) takarattaan kylkeen ja kattoo mihin se linja osottaa. Jos linja pysyy ketjun suhteen koko ajan samassa kohtaa, niin kai se takaratas o suorassa?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuolta näyttäis löytyvän B-manuaalikin:(Eki- @ Touko. 08 2009,10:48) kirjoitti
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ketjulinjan tarkastus käy kätevästi vajaan metrin mittaisella viivottimella. Linjari vain renkaan kylkeen ja siitä mittailla ketjulinjaa viivottimen suhteen..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
03-xz6r ja flekti ei lähde pyörimään.
Sulake oli palanu jonka vaihdoin.Nyt yritti lähteä pyörimään pienellä nykäyksellä...Eli joku siellä tökkii.
Ei lähde pyörimään vaikka yhdistää flektin anturin piuhat.
Kokemuksia vastaavasta ennen kuin puran pyörän atomeiksi?
Kivi jossain välissä?siipi taipunu?flektin moottori sökö?Luulis ettei pyöri ollenkaan jos moottori hajalla?
Lisäksi ihmetyttää keulan naksahtelu pienessäkin liikkeessä ja kaasuvaijereita ei pysty säätämään.Onko vaijerin säädöt yleensä lujaa jumissa ja löytyykö ruiskun päästä säätöä vaijereille?Nyt on liikaa löysää kaasussa,veemäinen ajaa...
Nyt on slipari kiinni ja hyvin mörisee. Tuossa asentelun aikana tuli mieleen että mitenhän muut on ratkaissut tän kilpiteline"ongelman" sliparien kanssa. Ajattelin siihen jonkinlaisen kehikon taitella johon saa myös minivilkut kiinni.(JarkkoV @ Huhti. 17 2009,13:18) kirjoitti
Oma väliaikaispatenttini kuulemma väpättää aika helvetisti eikä se kyllä tukevalta tunnukkaan.
Jos teillä on valmiita ratkaisumalleja niin eikun postia vaan. Kitooos!
Akran pöntön mukana tuli tommone metallinen "panta":
http://www.ip.fi/~scuuba/mopo/slides/mp%20095.html
siihen sit vaan kiinni "teline" vilkuille ja kilvelle
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mikä öljy on teiän peleissä toiminu parhaiten ? Ku tuntuu, että kaikki tuota castrolia haukkuvat... Pitäs vaan öljyt vaihtaa ku tuntuu että vaihteisto taho tehä yhteistyötä ollenka. Tiiä mitä se vanha omistaja tonne tunkenu:P
Missä lämpötilassa flektin pitäisi lähtä edes pyörimään? Kyllä tuo yli 100 menee kaupunki ajossa helposti ja ei kuule että tuuletin rupeasi pyörimään..
Tryffeli: Itse käytän Castrollin munkinpaistorasvaa ja vaihteet kolisee jonkun verran.. Seuraavaksi kokeilen motorexiä..
E: onko kukaan laittanut DelvaakkiaTaitaa toimia vanhemmissa pyörissä paremmin?
Itelläni 636 -05:ssa flekti rupee pyörimää 100 asteessa. Tuskinpa flektin pyörimisen alkamista edes ajossa kuule.(Hane08 @ Touko. 09 2009,14:48) kirjoitti
Vituiks menee jos katot tönärillä, ne kiinnityspalat on erikokoset eri puolilla. Ainoo vaihtoehto on kattella niistä lovista tai satsata esim. gillesin parin sadan euron kiristimiin...(ruzina @ Touko. 08 2009,12:29) kirjoitti
![]()
'03 ZX6R
Tuo edellisen kysymykseni kaveri päätyi sitten tuohon uudempaan 636:een valinnassaan. Kyseli sitten vinkkiä öljyvalinnan suhteen.. Honda GN4 näytti olevan ko. kamppeessa käytetyn.. Suosittelin lämpimästi Delvac MX:ää. Kummatkin perus mineraaliöljyjä. Jälkimmäisessä vain API-luokitukset tältä vuosituhannelta ja hinta noin 30% edellisen hinnasta..(Hane08 @ Touko. 09 2009,14:48) kirjoitti
Annoin täyden valinnan vapauden, ilman paatoksellista käännytys työtä, kertoen myös vallalla olevista ennakkoluuloista ilman mopon kuvaa olevaa öljypurkkia kohtaan, mutta käskin myös tutustua tyytyväisten käyttäjien mielipiteisiin, niin kyllä hän hyvin vakuuttuneena ilmoitti Delvakkia koneeseen laittavan..
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kyllä keulan ihan hiljanen pitäis olla eikä vaijereiden säätökään pitäis harmaita hiuksia tuottaa. Lähinnä nyt tulee mieleen että onko pyörä ollut joskus keulahuollossa jossa ois keula purettu ja kokoamisessa mennyt joku pieleen(MMM @ Touko. 08 2009,19:06) kirjoitti
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Riippuu naksunasta. Edelleen tota esiintyy 05/06 mallissa, syystä en tiedä mutta ei sitä kovin vakavana ainakaan lontoon toreilla pidetä.
03/04 mallin keulat ei naksu, mutta katkeilevat _kovassa_ käytössä.
07/08 keuloista ei ole vielä tullut ilmi mitään erikoista, mutta eiköhän sieltä kun antaa ajan rientää.
09 onkin sitten keulateknologia ihan uusinta uutta, joten jotain ongelmia voisi sen puolen odottaa.![]()
'03 ZX6R
Ja pisteenä iin päälle; huomasin eilen että taka-akselin mutteri oli edelleen vain sormikireydellä kiinni.... Kaks päivää radalla... *(scuuba @ Touko. 04 2009,00:42) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Flekti lähti pyöriin kun ruuvarilla vähän auttoi,joku siellä hankasi vastaan.Varmaan joku pikkukivi tai jotain...(MMM @ Touko. 08 2009,19:06) kirjoitti
Omassa mopossa oli kilpi: FJ-949, nyttemmin eri kun tippu kyydistä(scuuba @ Touko. 09 2009,12:36) kirjoitti
![]()
Itse lauantaina ko. pyörän vuosimallia 2001 ostin.