Äärrettömän hölmö kysymys: Jos pyörään laittaa commanderin kiinni, eikä commanderissa ole mitään karttaa niin eikös se ole sama kuin että sitä koko kyseistä vehjettä ei olisikaan siellä? Onko tuo PC muuten miten vedenkestävä? Jos sen päälle siis sattuu vettä roiskuamaan *
edit: tämä ensimmäinen kysymys siis siksi että pitäisi mopo ajaa säädettäväksi koska ei ole kuljetuskalustoa ja tulin ajatelleeki moistakin asiaa.
636 -06
Dynojetin sivuilta otin omaani kartan ja pienen lenkin sillä syksyllä heitin, nyt säädetty.kirjoitti
Eiköhän niillä dynojetin kartoillakkin ajaminen/siirtäminen onnistu *![]()
"Nollakartalla" on sama kun ei olisi ollenkaan paikalle, eli ajaminen onnistuu.
'03 ZX6R
Olisko vielä jollakin etu- ja taka vannetta mahdollisesti myytävänä? Minun on 636C (-06) malli.
Mistä olette löytänyt vakiota suurempia takarattaita? Pienempiä kyllä olen kyllä löytänyt. Yksi vaihtoehto on aihiosta sorvata, jota olen YZ:aan harrastanutkin.
YZ450F
ZX6R
Paiskasin suakin yv:llä.(Mäkky @ Maalis. 30 2009,14:05) kirjoitti
'03 ZX6R
Onko varmaa tietoa?(markketo @ Maalis. 30 2009,13:29) kirjoitti
ettei kone leivo heti alkukeväästä ku toiveikkaana ajaa kohti penkkiä
. Mietin vaan että kun PC tulee alkuperäsen "väliin" niin toimiiko vakiojärjestelmä silti normaalisti.. vai olisko parempi ajaa joku valmiskartta sinne sisää enne ajoa?
636 -06
Otappa Zip commanderi ajotakin taskuun ja aja pajalle?![]()
On varmaa tietoa. Ei puutu nollakartalla toimintaan millään tavalla.(Zip @ Maalis. 30 2009,20:29) kirjoitti
'03 ZX6R
Nääh.. turhaa *(SB2 @ Maalis. 30 2009,20:40) kirjoitti
eikä sitä enää viitti repii pois ku kerra se siel jo on asennettun
636 -06
Viiteiskös joku 03-04 mallin omistaja mahdollisuuksien mukaan vilkasta mistäs tarkalleen ottaen tuon sivujalalta lähtevän n.20 cm pitkän sähköjohdon/anturijohdon kuuluisi kulkea? kuuluukos sen tosiaan jäädä eturattaan suojakotelon ja samanvärisen jonkin jäähdytysjärjestelmän? osan väliin vaiko mennä jostain muualta? siinä eturattaan kotelon yhden ruuvin yhteydessä on kyllä semmonen taivuteltava klemmari joka tuon johdon periaatteessa pakottaa tonne väliin, eikä johdon pituus kauheesti anna mahdollisuuksia ylimääräseen kiertelyyn mutta kuitenkinkun ei taas purkamisen innossa älynny/malttanu/muistanu kattoa miten se alkujaan meni...
Pitkää päätyyn ja perään...
Muistaakseni menee juurikin sieltä eturattaan kopan ja vesi/öljypumpun kopan välistä.
'03 ZX6R
Ensin kysytään että onko kuinka suuri prokkis vaihtaa eturatas -03 malliseen pärrään? Katteet pois ja sivuposki ainaki, muuta?
Toinen kysymys onko vakio koko 14 vai 15?
Viime kesänä tein tuon operaation ja katteita en purkanut. Irrotin vaan nopeusmittarin sensorin ja eturattaan suojakopan. Varsinaiseen eturattaan irroittamiseen piti ensin avata lukitus sokasta (kuulostaa monimutkaisemmalta kuin onkaan) ja sitten rattaan paikoillaan pitävä mutteri auki. Se mutteri tosin oli niin jumissa että piti vierailla paikallisessa rengasfirmassa, missä päräyttivät pulttipyssyllä sen auki.(Hane08 @ Huhti. 01 2009,22:34) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Sama homma oli velipojal -03 mallises. Ei toivookaa saada ite auki(klonkku6 @ Huhti. 01 2009,22:51) kirjoitti
![]()
636 -06
Vakio on 15 ja ihme tosiaan jos jos sen mutterin saa ilman pyssyä auki. Ei meinaan ihan pelkällä puhumisella tule pois.
'03 ZX6R
Tuli itekkin huomattua viime kesänä että ovat laittaneet eturattaan ihan kiinni astiKokeilin pulttipyssyä, mut ei toivoakaan tommosella lelulla. Sit vaan toinen jamppa pitämään takajarrua pohjassa ja hirveällä jatkovarrella vonkaamaan sitä mutteria auki ja välillä lämpöä. Pari tuntia siihen meni mut lähtipähän sentään...
Sama homma on vielä edessä (ottaa -05:sta ekaa kertaa eturatas irti).
Jos ei tuurna, leka, CRC, kuumailmapistooli, voimahylsy, ja jatkovarsi auta, niin sit mä uskon ett se on tiukassa.
Bets anyone...? *
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jaa se o parempi vissii että ei mee ite särkemäänEi tuossa luulis kauaa menevän jos paikalliselle mp-pajalle veis ja käskis vaihtaa.. Rataskaan ei näyttänyt olevan kuin 25€ plus työt siihen 40-60€ tunti, on se vain kallista, joutuko sittenkin ite vääntämään pultin auki
![]()
No et sä sitä rikki saakyllähän se kotikonsteinkin lähtee, mut aikaa menee. Tuli ite just avattua ajokausi reilun 110km lenkillä ja kivaahan tuo oli. Ihmeen lämpösenä kävi pyörä tämmösellä +5°C kelillä kun maantielläkin 72°C näytti mittari :o Viime kesänä helteillä saatto nousta just vähän yli 70...
Eik siellä termostaatti ihan sitä varten oo?
Kannattaa sit kattoa, et se lukitusprikka on taitettu ihan suoraksi saakka. Aukee kyllä isolla koneella vaikka prikka olis "lukossakin" vielä, mut tarpeetonta väkivaltaahan se on.
'03 ZX6R
On se vaa hommaa repiä niitä katteita irti ja laittaa takas ku ballastit ja kaikki saa repiä solkenaaNo kattoo sitä samassa yhteydessä sitte ku ohjausiskari saapuu..
Tarviiko ketjuja lyhentää yhden piikin takia?
Hyviä vinkkejä mistä sais -03:sen jäähdytysnesteet kivuttomimmin pihalle? oma visuaalinen havainnointi pienissä kaljoissa päätyi siihen että vesipumpusta lähtevä syylärille menevä letku auki? Vaan vasemman sivukatteen joutuu siinäkin irrottamaan notta oisko muilla parempia avauskohteita? ettei tarviis katetta lähteä irrotteleen. Eihän sekään nyt tietty paha homma ole ihan mukavaa harrastamista mutta silti...
Pitkää päätyyn ja perään...
Katteet irtoo helposti, ei niistä kannata murehtia.
Siinä vesipumpussa on kyllä tyhjennysreikäkin, mutta vie varmaankin viikon ennen kuin kaikki valuu pihalle. Mieluummin siitä se letku pois. Ja jäähdyttimen ja paisarin korkit pois.
'03 ZX6R
Oolrait näin mä vähän meinasinkin, kiitoksia!(markketo @ Huhti. 03 2009,22:16) kirjoitti
Harvemmin näihin pyöriin mitään saa tehtyä muoveja repimättäNoh huomenna hakemaan liemet sekä itselleen että mopoon ja tuumasta toimeen.
Pitkää päätyyn ja perään...
Kellään "ylimääräsenä" -02 6r:n etujarrulevyjä? On vähän turhan kalliit ostaa uutena. En kyl ees oo aivan varma onko omat levyt kierot, mut täristää ainaki jarrutuksessa kun vauhtii on yli 60kmh. eturengas tuli just vaihdettuu pilotpoweriin ja se puntitettiin ja sitte samalla jarrusatuloiden männät katottiin ettei oo jumissa. paloissa on viel voimaa. Että oisko se sitte vaan ne jarrulevyt? vai voisko se olla toi ohjauslaakeri?
Eräs korjaaja sano mulle joskus kun painiskelin saman asian kanssa, että on joutunu kiristeleen todella usein ohjauslaakereita ihan vuoden kaks vanhoistakin pyöristäettä kannattaa varmaan se vielä ainakin ensin tarkastaa ennen kun lyö rahojaan uusiin levyihin. Myös etuhaarukan öljyt kannattanee vaihtaa, varsinkaan jos ei ole pitkään aikaan tai peräti koskaan vaihdettu.
Pitkää päätyyn ja perään...
Kertokaas nyt mulle mikä on tollasessa päälle kuussatasessa sellanen normaaliin ajoon riittävä käyntinopeusalue.
Tossa kun ekaa kertaa tänään testailin omaa vehjettä niin tuntu kierrokset pyörivän samassa tasossa kotiloiden kanssa eli tossa 3000-4000 rpm kohdalla, eli onko tuo nyt liian alhainen luku. Kone ei täristänyt eikä muutakaan, mutta eihän sitä ekakertalainen kaikkea tunne *
Oma on vuosikertaa 2003.
Suzuki SV1000s '03 - V for Power
Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
joku 3500rpm omassa.. riippuu vähä kui paljo lapsettaa ajaes. Jos oikein kovasti lapsettaa nii sit kovemmil kierroksil et saa metelii enemmä(Cad @ Huhti. 04 2009,19:36) kirjoitti
![]()
636 -06