onko paljon mittarissa? itellä jostain kuuluu semmonen pieni kitinä alle60 vauhdissa..epäilin aluks jarruja mut nyt alan pikku hiljaa kääntyä laakerin puoleen omalla ajettu16tkm..eli aika nopeesti on menny jos sieltä johtuu. itse kyllä luottasin ihan kawan omaan laakeriin vaikka laakerikaupasta varmaan löytyy samoja kokoja.(samppazx6r @ Kesä. 17 2008,20:00) kirjoitti
Ei tietoa koosta, mutta ei muutku lagu irti ja kaupan tiskillä pyörähtään. Sillähän tuo selviää ja bonuksena varmaan nopsempaan kuin täältä(samppazx6r @ Kesä. 17 2008,20:00) kirjoitti
- P
Edit: itsekin kiinnitin huomiota tuohon että 05-mallia. Mulla ilmeisesti 01 ysissä vielä vakiot ja hyvin pelittää.. mites oot noin nopsaan saanut vaihtokuntoon? Painepesurilla?
mittarissa 25000. ruvennut etupää käyttäytymään aika oudosti hitaassa vauhdissa ja kallellaan jarrutuksissa. tänä kesänä on eturengas ruvennut tulemaan maahan aika kovista vauhdeista, epäilen että siinä syy laakereiden kuntoon, painepesurilla en ole pessyt.
rotta
Oireista päätelleen veikkaisin ennemmin että ohjauslaakeri(t) on finaalissa / tullut ainakin pykälää..(samppazx6r @ Kesä. 18 2008,07:40) kirjoitti
Varsinkin jos olet tehnyt kunnolla keulimisharjoituksianiin tuppaa menemään nopeasti vaihtokuntoon varsinkin alempi laakeri jos on ollut vähänkään löysällä. En tiedä onko noissa uudemmissa Kawoissa jo tehtaalla pistetty liukuversiot noista ohjauslaakereista, vai onko palloilla varustettuna. Mutta jos pallot, niin vaihda ennemmin noi liut sinne.
Otas keulaa ylös ja testaa tuntuuko pykälää käännellessä stongaa -> vetele ees/taas etupäätä jne. jos mitään pahempia ei tunnu niin kiri laakerit jos taas esim. selvää pykälää niin pistä laakerit vaihtoon.
En oikein usko että noilla kilometreillä olis eturenkaan laakerit menneet miksikään. Ohjauslagut herkemmät varsinkin jos löysällä tai rasvaa ei ole REILUSTI
- P
toikin vaihtoehto kävi kyllä mielessä, ei ainakaan tunnu välyksiä ohjauslaakerissa eikä eikä jumituksia tankoa käännellessä. pitää ripustaa rungosta ilmaan ja tarkistaa.
rotta
Tuossa renkaiden ja jarrupalojen vaihdon ohella pisti silmään takapyörän oikeanpuoleinen laakeri. Ei se nyt huono ollut, mutta selkeä ero muihin pyörän laakerihin, oli hyllykamaa ja vaihdoin samalla. 19000km.
Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
ite vaihdoin t-palat tuossa talvella ja minun muistin mukaan ne on mallia pallolaakerit.itselle oli aika suuri järkytys miten paljon sinne oli päässy paskaa väliin. noh oma nitinä mistä aijemmin puhuin alkaa kallistua kieroksi jarrulevyksi. nostin pyörän keulan ilmaan ja pyörittelin rengasta nii tuntu semmonen pykälä ja sit otin jarru satulat irti nii hävis koko vika. jännä homman että jarrutuksessa ei huomaa mitään nykimistä.miten tämmösellä kusiaisella saa ees powerkeuloja ku ei ainakaan meinaa oma jaksaa kakosella lähtee nostaa, tietty jos on nii PRO et vaihtelee vaihteet matkalla
kakkosella nousee kun nykäsee "reilusti"ja kolmoselle vaihtokin jo onnistuu. mut on sitä tullu harjoteltuakin
![]()
rotta
crazy bstrd(samppazx6r @ Kesä. 19 2008,07:22) kirjoitti
...paljon on kiekkoja ku kakosella lähet rykimään?vakio välit? olin jo menettää toivoa mut jos joku muukin nii kyllä minäkii
![]()
Yks 6r-omistaja taas ilmottautuu *
Missäs asteissa flektin pitäis lähtee pyörimään? Nousee lämmöt tuonne 105-107 ja vielä ei lähde, muuta kun kuski jäähdyttelemään pyörää avarammille alueille...?
Ja sellasta rykimistä on aistittavissa jossain vaiheessa melkein joka ajolenkillä. Eli joko esim. liikennevaloista lähtiessä tuntuu tukehtuvan ja sammuu (eli kun kaasua kääntää niin ei tapahdu _mitään_ , kytkin pohjaan ja kierroksia niin näin on päästy etenemään) ja tänään teki ajossa saman, pienemmälle vaihtaessa sammui ja ei muuta kun kytkimellä käyntiin...
Ei muuten mitään, mutta kun ajokokemusta on just tämä kesä niin kaikki ylimääräinen säätäminen säikäyttää aina *
Ja pyörä on '02, vaikka ylivuotiseks haukkuvat *Kiitos.
E: pikku siidereissä kun kirjottelee niin tuleepa selkeetä tekstiä
Elämä on kuin vessapaperi; välillä pyyhkii hyvin, välillä huonosti... Mutta aina kuitenkin menee päin persettä...
-04 ja lähtee pyörimään 102 asteessa. Kato sulake, löytyy penkin alta. Joku siipiin lentävä kivi saattanut polttaa sulakkeen.(^daiju^ @ Kesä. 20 2008,16:48) kirjoitti
Nykimeseen en osaa sanoa mtn.
ostin zx 6r -05 muutama päivä sitten joten voisitteko kertoa ovatko nämä asiat normaaleja....
nostaa lämmöt tyhjä käynnillä yli 100*c?? (mikä on normaali)
flekti ei lähde pyörimään kyseisessä lämpötilassa??
FI valo palaa mittaristossa, huollossa sanoi: viittaa jotenkin pakariin että olisi tukittu jokin (läppä/moottori vai mikä se oli) kun vaihdettu tehoputki??
miten voin vaihtaa mittaristosta mailit kilometreiksi?
Normaalia. Paineistettu systeemi->korkeampi kiehumispiste.(HaBe @ Kesä. 21 2008,18:21) kirjoitti
Niin kauan ku nesteet pysyy sisällä, ei mitn hätää.
Löytyy paljonkin juttua tästä triidistä/haulla. Servossa pitää olla rajotin, muuten sytyttää FI-valon. Tai jos rajotin löysällä nii sittenki voi sytyttää.
- Valitse matkamittarinäyttötila (ODO)
- Paina MODE pohjaan + paina RESET näppäintä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
mulla lähtee flekti pyörii tasan 100 asteessa, 102 taitaa olla korkeimmat lämmöt mitä on ollu. FI valosta tosiaan löytyy paljon juttua, itellä yoshin putki, pari kertaa kesässä joutuu kiristämään servon vaijereiden tilalla olevan metallilätkän kun rupee valo palamaan.
daiju, ite ehkä lähtisin ratkasemaan rykimisongelmaa ilmanputsarin vaiholla.
rotta
Onko ideoita missä vika: Pyörä pysyy kylmänä tyhjäkäynnillä huonosti tulilla. Ongelma poistuu vasta kun antaa runtua n.20s. Ei auta ryyppy päällä odottelu.. Pyörässä on powercommander+tehari ja se on säädetty penkissä toimivaksi noille.
Onkos muilla sattunut tällasta.
Ajelin vähän reippaammin 4 vaihteella kierrokset n 12000rpm ja kun käänsi kaasun pohjaan niin yhtäkkiä kierrokset hyppäs ylös vaikka vauhti ei vastaavasti kiihtynyt, ihan kuin takarengas olisi lyönyt tyhjää kuivalla ja tasasella tiellä.
Sain tuon saman ilmiön tapahtumaan toiseenkin kertaan.
Pyörä on ZX-6R 06 eli luistokytkimellä, joka vaikuttaisi luistavan väärään suuntaan. Onko tuossa isompi homma edessä vai vain uudet levyt/jouset/kiristys?
990 SM -08
Tarkasta ensimmäiseksi että kykinkahvassa on se parin-kolmen millin välys, jos "kantaa", niin kytkin luistaa varmasti.(NinjaSamu @ Kesä. 26 2008,14:35) kirjoitti
Jos kyseessä on katupeli, jolla ei ole otettu mitään "kisalähtöjä" (että luistatetaan kytkimella 100km/h asti), niin tuskin se kytkin parissa kesässä on loppu, ellei pyörällä ole ajettu aivan älyttömästi.
No eipä tuo kytkin (kitka+välilevyt) tosin ole paha vaitaakaan.
ZX-10R + ZX-6RR
Jos hiljasessa nopeudessa kuuluu pieni kitinä, eikä moposta ole ollut etupyörä irti kovin usein, niin yleensä on vaan laakerien stefat (tiivisteet) kuivuneet, moisien väliin vähän rasvaa ja kitinät yleensä katoaa.(Wii @ Kesä. 18 2008,00:01) kirjoitti
Laakerien mahdollinen huonous on nopeasti kokeiltu, etupyörä irti, ja kokeilet miltä laakerit pyörittelemällä, jne. tuntuu.
ZX-10R + ZX-6RR
Huomioi myös että kun nostat etupyörän ilmaan, ja löysäät mutteria emäputkesta siten että laakereihin tulee välystä (tai laakerit on jo löysällä), niin sitten menee viimeistään laakerit vaihtoon (tai vähintään puhdistukseen).(samppazx6r @ Kesä. 18 2008,17:44) kirjoitti
Moinen johtuu siitä että ram-air kulkee laakerien molemmin puolin, ja rungossa on parin sentin reiät emäputken puolelle = jos löysäät laakereita, tiivistys laakerien ja rungon väliltä poistuu, ja kaikki ram-airin kautta tullut "hiekkap*ska" putoaa ala-laakeriin.
ZX-10R + ZX-6RR
Kato se pcn kartta; paljoko siinä on plussaa tai miinusta 0% kaasulla 1000, 1250, 1500rpm alueilla?(cm-cali @ Kesä. 25 2008,23:52) kirjoitti
Ryyppy??
Mulla -05:sessa just toi tyhjäkäyntialueen säätö tuning linkissä oli ihan tuskaa. Se veti sen iha perkeleesti rikkalle, ja kylmänä ei tahtonu millään pysyy käynnissä. Tukehtu tai jotain.
(Akran "mukana" tullut kartta oli selkeesti laihempi, varsinkin ihan alhaalta, ja sillä se toimi ihan ok.)
Säätö uusiks linkissä ja puolet pois rikastuksesta, niin nyt käy tyhjäkäyntiä kylmänäkin suht ok.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
vika poistui, vaihdoin eturenkaan laakerit ja samalla herkistelin jarrut,oli toisella puolella männät aika jumissa. en löysännyt emäputkea vaan heiluttelemalla tunnustelin ettei ollut välyksiä laakereissa. levytkään ei "kellunut" joten veikkaan että jarruissa oli probleema mut tulipahan vaihettua laakerit(Janne10r @ Kesä. 27 2008,03:06) kirjoitti
![]()
rotta
ja tosta tyhjäkäynnistä sen verran omakohtasta kokemusta että mulla oli samanlaista ongelmaa kylmänä, ekaks kiekat pomppi 500-4000 rpm ja sit oli 500 ennen kun lämpes. pari päivää siitä sytty FI-valo ja servosta pultin kiristyksen jälkeen loppu tuokin kiekkojen seilaaminen. tietysti jos on vasta säädetty niin voi olla vituillaan kartta.
scuubaa lainaten ryyppy?
rotta
Asiasta toiseen... Eli, onko porukalla käytössä millaisia tankkilaukkuja? Lähinnä kiinnostaa nämä joilla -05 tai uudempi Kawa kun se tankin p*rk*l* on puoliksi muovia, niin ei ainakaan Held:in laukku ottanut yhtään kiinni... Mitenhän tuo IXS:n Optica?![]()
Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23 - - > HD Sport Glide -24.
mulla on heldin laukku -05 mallissa, oon vaan vetäny sen eturemmin tiukalle niin hyvin on kestänyt n.2000 km kyydissä.
rotta
Eli laukku on pelkästään remmin varassa?Laukku jota sovitin niin siinä ei ollut remmejä ollenkaan kun kaveri pitää pelkillä magneeteilla kiinni. Pitää käydä sovittaa IXS Opticaa, kun siinä näyttää ainakin näin silmämitalla katsottuna olevan hieman pidemmät nuo magneettiläpät...
Vähän aiheen vierestä, mutta onko kukaan virittänyt 10r Kawasta huggeria 6r:ään...? Onkohan kiinnikkeet kovinkin erilaiset?
Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23 - - > HD Sport Glide -24.
kyllä ne magneetit pitää n. puoleen väliin asti laukkua, laukun etuosa vaan remmin varassa.
rotta
Hojo! Pikku galluppi: käytettekö 6Ninjoissa 95:sta vai 98/99:a?
Kronoby Racing Team
95(Juhana N @ Heinä. 01 2008,21:56) kirjoitti
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker