Sivu: 22 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1220212223243272122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 4602:sta
  1. #631
    Lainaa (JVR @ Touko. 19 2008,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Räkis @ Touko. 17 2008,18:28) kirjoitti
    Jaahas. Niin eli ton osan uskaltaa ottaa ihan kokonaan irti, ettei sieltä sisältä ammu mitään ylimäärästä tavaraa ulos?
    Irrotettaessa keskimmäinen pultti auki ensin, minkä alla on jousi mikä hoitaa kiristämisen. Tosin jos tuota haluaa kiristää, ei sitä ole pakko ottaa irti, riittää kun aukasee keskipultin ja työntää esim. kuusiokoloavaimella käsin kiristintä seuraavaan pykälään.
    Onko ihan tosissaan näin, ettei kiristäminen (eli uutta "pykälää" sisään) edellytä kiristimen irroitusta? Muistan kyllä, kun talvella purin koko pyörän & koneen atomeiksi että keskipultin alta löytyy tämä pitkä jousi, mutta mun mielestä se ei vaikuttanut suoraan siihen itse kiristimen rakenteeseen (se oma jousensa + ratastus siinä sisällä) ja sen toimintaan?

    Tuohan on tosi näppärä jos pääsee irroittamatta pukkaamaan uutta pykälää sisään? Tunteeko sen, noin tehdessä, kun naksahtaa pykälän pidemmälle se kiristimen varsi? Meinaan vaan, ettei tule liikaa kiristettyä kun tuolla tavalla toimii?

    Nuo kysymykset ihan mielenkiinnosta ja myös siitä syystä että mun mielestä se rakenne oli sellainen ettei muka voisi toimia irroittamatta tuo kiristäminen kun eihän se keskipultin alla oleva jousi vielä sitä itse kiristämistä hoida, vaan vasta sen jousen jälkeen tulevat romppeet. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta näin se minusta on näyttänyt toimivan. Haynesin manuaalin mukaan (ainakin ysissä. Osa vaikuttaa ihan identtiseltä) kiristäminen tapahtui irroittamalla kokonaan ja säätämällä pykälät käsin sitä pienemmän jousen/ratastuksen lukitusta painamalla (jolloin varsi liikkuu vapaasti) ja etsimällä sopiva pykälän.

    - P

    Edit: sanoja takaisin. Lueskelin ulkomaalaisia foorumeita ja aiemmissa kutosen versioissa ollut noiden mukaan vähän robleemaa noiden kiristimien kanssa ja mainitsivat myös, että vaihto zx9r:n vastaavaan on helpottanut. Ongelmana ollut, että automaattisesti säätyvät eivät ole kutosissa toimineet kunnolla ja ysissä taas ovat toimineet. Tiedä sitten noidenkaan tietojen paikkaansapitävyydestä. Eli voi olla että ysin ja kutosen kiristimien rakenne on sitten kuitenkin (vaikka kuvissa vaikuttavat samalta osalta) erilainen, joten mun höpinät voi unohtaa kokonaan

    Edit2: tiedä sitten toimiiko nuo ysinkään ihan kunnolla, kun esim. mulla nyt kun talvella laitoin vakioasetuksiin kun käytin irti eli 5 pykälää auki, niin ketju rallattelee enemmän kuin viime syksynä (tai sitten vain muistan väärin) eli tuntus että ei hae uutta pykälää automaattisesti. Pitäs käyttää auki ja tsekata missä pykälässä se nyt on.



  2. #632
    Lainaa (Perkele @ Touko. 19 2008,11:38) kirjoitti
    Lainaa (JVR @ Touko. 19 2008,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Räkis @ Touko. 17 2008,18:28) kirjoitti
    Jaahas. Niin eli ton osan uskaltaa ottaa ihan kokonaan irti, ettei sieltä sisältä ammu mitään ylimäärästä tavaraa ulos?
    Irrotettaessa keskimmäinen pultti auki ensin, minkä alla on jousi mikä hoitaa kiristämisen. Tosin jos tuota haluaa kiristää, ei sitä ole pakko ottaa irti, riittää kun aukasee keskipultin ja työntää esim. kuusiokoloavaimella käsin kiristintä seuraavaan pykälään.
    Onko ihan tosissaan näin, ettei kiristäminen (eli uutta "pykälää" sisään) edellytä kiristimen irroitusta? Muistan kyllä, kun talvella purin koko pyörän & koneen atomeiksi että keskipultin alta löytyy tämä pitkä jousi, mutta mun mielestä se ei vaikuttanut suoraan siihen itse kiristimen rakenteeseen (se oma jousensa + ratastus siinä sisällä) ja sen toimintaan?

    Tuohan on tosi näppärä jos pääsee irroittamatta pukkaamaan uutta pykälää sisään? Tunteeko sen, noin tehdessä, kun naksahtaa pykälän pidemmälle se kiristimen varsi? Meinaan vaan, ettei tule liikaa kiristettyä kun tuolla tavalla toimii?

    Nuo kysymykset ihan mielenkiinnosta ja myös siitä syystä että mun mielestä se rakenne oli sellainen ettei muka voisi toimia irroittamatta tuo kiristäminen kun eihän se keskipultin alla oleva jousi vielä sitä itse kiristämistä hoida, vaan vasta sen jousen jälkeen tulevat romppeet. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta näin se minusta on näyttänyt toimivan. Haynesin manuaalin mukaan (ainakin ysissä. Osa vaikuttaa ihan identtiseltä) kiristäminen tapahtui irroittamalla kokonaan ja säätämällä pykälät käsin sitä pienemmän jousen/ratastuksen lukitusta painamalla (jolloin varsi liikkuu vapaasti) ja etsimällä sopiva pykälän.

    - P

    Edit: sanoja takaisin. Lueskelin ulkomaalaisia foorumeita ja aiemmissa kutosen versioissa ollut noiden mukaan vähän robleemaa noiden kiristimien kanssa ja mainitsivat myös, että vaihto zx9r:n vastaavaan on helpottanut. Ongelmana ollut, että automaattisesti säätyvät eivät ole kutosissa toimineet kunnolla ja ysissä taas ovat toimineet. Tiedä sitten noidenkaan tietojen paikkaansapitävyydestä. Eli voi olla että ysin ja kutosen kiristimien rakenne on sitten kuitenkin (vaikka kuvissa vaikuttavat samalta osalta) erilainen, joten mun höpinät voi unohtaa kokonaan

    Edit2: tiedä sitten toimiiko nuo ysinkään ihan kunnolla, kun esim. mulla nyt kun talvella laitoin vakioasetuksiin kun käytin irti eli 5 pykälää auki, niin ketju rallattelee enemmän kuin viime syksynä (tai sitten vain muistan väärin) eli tuntus että ei hae uutta pykälää automaattisesti. Pitäs käyttää auki ja tsekata missä pykälässä se nyt on.
    Kyllä se kiristin liikkuu siitä keskireijästä työntämällä, jos et muuten usko niin ota se irti ja paina avaimella keskireijästä kun se kiristin on kädessä niin näät

    Tuskinpa sitä liian kireelle saa laitettua jos ei aivan hulluna käytä voimaa, naksut pitäs kyllä tuntua selvästi.

    Suurin syy noitten kiristinten toimimattomuuteen taitaa olla liian löysä kiristinjousi, piti ottaa ihan oma kiristin irti kun epäilin sen toimivuutta, mutta kyllä se kädessä liikkui ihan nätisti kun avaimella liikutteli. Jousta paikalle laittaessa huomas kyllä että ei paljo tarvinnu ängätä sitä jousta kasaan että sai keskiruuvin kiinni, varmaan joku rikkapatentti pultin alle olis paikallaan
    ex. ZX6R 2003
  3. #633
    Lainaa (JVR @ Touko. 19 2008,19:15) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Touko. 19 2008,11:38) kirjoitti
    Lainaa (JVR @ Touko. 19 2008,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Räkis @ Touko. 17 2008,18:28) kirjoitti
    Jaahas. Niin eli ton osan uskaltaa ottaa ihan kokonaan irti, ettei sieltä sisältä ammu mitään ylimäärästä tavaraa ulos?
    Irrotettaessa keskimmäinen pultti auki ensin, minkä alla on jousi mikä hoitaa kiristämisen. Tosin jos tuota haluaa kiristää, ei sitä ole pakko ottaa irti, riittää kun aukasee keskipultin ja työntää esim. kuusiokoloavaimella käsin kiristintä seuraavaan pykälään.
    Onko ihan tosissaan näin, ettei kiristäminen (eli uutta "pykälää" sisään) edellytä kiristimen irroitusta? Muistan kyllä, kun talvella purin koko pyörän & koneen atomeiksi että keskipultin alta löytyy tämä pitkä jousi, mutta mun mielestä se ei vaikuttanut suoraan siihen itse kiristimen rakenteeseen (se oma jousensa + ratastus siinä sisällä) ja sen toimintaan?

    Tuohan on tosi näppärä jos pääsee irroittamatta pukkaamaan uutta pykälää sisään? Tunteeko sen, noin tehdessä, kun naksahtaa pykälän pidemmälle se kiristimen varsi? Meinaan vaan, ettei tule liikaa kiristettyä kun tuolla tavalla toimii?

    Nuo kysymykset ihan mielenkiinnosta ja myös siitä syystä että mun mielestä se rakenne oli sellainen ettei muka voisi toimia irroittamatta tuo kiristäminen kun eihän se keskipultin alla oleva jousi vielä sitä itse kiristämistä hoida, vaan vasta sen jousen jälkeen tulevat romppeet. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta näin se minusta on näyttänyt toimivan. Haynesin manuaalin mukaan (ainakin ysissä. Osa vaikuttaa ihan identtiseltä) kiristäminen tapahtui irroittamalla kokonaan ja säätämällä pykälät käsin sitä pienemmän jousen/ratastuksen lukitusta painamalla (jolloin varsi liikkuu vapaasti) ja etsimällä sopiva pykälän.

    - P

    Edit: sanoja takaisin. Lueskelin ulkomaalaisia foorumeita ja aiemmissa kutosen versioissa ollut noiden mukaan vähän robleemaa noiden kiristimien kanssa ja mainitsivat myös, että vaihto zx9r:n vastaavaan on helpottanut. Ongelmana ollut, että automaattisesti säätyvät eivät ole kutosissa toimineet kunnolla ja ysissä taas ovat toimineet. Tiedä sitten noidenkaan tietojen paikkaansapitävyydestä. Eli voi olla että ysin ja kutosen kiristimien rakenne on sitten kuitenkin (vaikka kuvissa vaikuttavat samalta osalta) erilainen, joten mun höpinät voi unohtaa kokonaan

    Edit2: tiedä sitten toimiiko nuo ysinkään ihan kunnolla, kun esim. mulla nyt kun talvella laitoin vakioasetuksiin kun käytin irti eli 5 pykälää auki, niin ketju rallattelee enemmän kuin viime syksynä (tai sitten vain muistan väärin) eli tuntus että ei hae uutta pykälää automaattisesti. Pitäs käyttää auki ja tsekata missä pykälässä se nyt on.
    Kyllä se kiristin liikkuu siitä keskireijästä työntämällä, jos et muuten usko niin ota se irti ja paina avaimella keskireijästä kun se kiristin on kädessä niin näät

    Tuskinpa sitä liian kireelle saa laitettua jos ei aivan hulluna käytä voimaa, naksut pitäs kyllä tuntua selvästi.

    Suurin syy noitten kiristinten toimimattomuuteen taitaa olla liian löysä kiristinjousi, piti ottaa ihan oma kiristin irti kun epäilin sen toimivuutta, mutta kyllä se kädessä liikkui ihan nätisti kun avaimella liikutteli. Jousta paikalle laittaessa huomas kyllä että ei paljo tarvinnu ängätä sitä jousta kasaan että sai keskiruuvin kiinni, varmaan joku rikkapatentti pultin alle olis paikallaan
    Tämä selvä. Hemmetin hieno homma jos tosiaan noin toimii, sillä mulla mielestäni rallattelee (tai sitten vaan pään sisällä rallattelee ) aika kovasti tuo talven purkamisen jälkeen.

    Pitääpä tuossa sitten, kun tulee tankkia käytettyä irti ja muita juttuja tehtyä, niin samalla painaa tuota sisemmäs. Josko rallattelu vähän helpottas. Parempi kai se on jopa "liian tiukalla" (ei nyt ihan kirjaimellisesti kuitenkaan) kuin se, että todella löysänä hyppää hampaan tai pari yli

    - P



  4. #634
    Kiitoksia tiedoista JVR ja Perkele! Itekin purin sitä sen verran, että tuli keskimmäisen pultin takaa se jousi vastaan, mutta en viitsinyt enempää lähteä purkamaan. Mutta nyt ainakin tietää, ettei ole kova homma kiristellä jos tarvetta tulee
    "Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-

    Maalauksia:
    http://www.jppaintshop.fi/
  5. #635
    No niin pitkästä aikaa kerkee tännekkin jotakin laittamaan. Tänään tuli kymmenen kuukauden urakka päätökseen ja pyörä on taas rekisterissä.

    Alla linkit mistä on lähdetty ja mihin on päädytty. Edellisest pyörästä, joka oli kevari on vierähtänyt reilut 15 vuotta. *

    Romu mistä kaikki alkoi 30.7.2007:
    http://i236.photobucket.com/albums....ke1.jpg

    Kuva projektin puolivälistä:
    http://i236.photobucket.com/albums....028.jpg

    Valmis 20.5.2008:
    http://i236.photobucket.com/albums....028.jpg
    Tarrat odottaa vielä tallin hyllyllä, mutta eiköpä nekin sitten pian ole kiinni.

    Nyt vaan sais olla nättiä keliä jotta pääsis myös nauttimaan aikaansaannoksestaan. Tunteja on varmaankin menny 350-400 kaiken kaikkiaan. Paljon on opppinut ja toiveessa olisi syksyllä saada astetta isompi kikotin talveksi talliin. Tämä jääkööt sit vaimolle.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  6. #636
    hyvän näköstä jälkee.. hienoa että joku jaksaa nää halvaantuneetkin roplata viel kuntoon...
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  7. #637
    Itellä tuli vissii joku häikkä tuohon servomoottoriin ku ei aukase sitä läppää siellä putkessa kun laittaa enempi kierroksia. Servo kyllä liikkuu ja muuten tuntuu pelaavan.

    Noh, otin ne vaijerit irti ja taas rupesi pyörä kulkemaan, mutta sytty se FI valo. Onkohan siitä mitään haittaa pidemmän päälle, että nuo vaijerit on irti siellä nyt ja läppä on koko ajan auki?

    Ajossa tuntuu ainahi iha normaalisti pelaavan.

    JHa, sitte toinen asia. Eli kärsiikö ottaa se vasemmalla puolella oleva moottorin koppa, vissii magneeton/staattorin koppa, pois kun on moottoriöljyt sisällä vai pitääkö öljyt laskea pois ensin.
    Käytin sen kopan jo kerran auki öljyn vaihdon yhteydessä, mutta nyt on öljyt sisällä ja rupesin miettimään, että tuleekoha sieltä syliin öljyt jos sen aukasee nyt?



    "Tässähän tämä opetellessa."
  8. #638
    Lainaa (TJH @ Touko. 25 2008,20:30) kirjoitti
    JHa, sitte toinen asia. Eli kärsiikö ottaa se vasemmalla puolella oleva moottorin koppa, vissii magneeton/staattorin koppa, pois kun on moottoriöljyt sisällä vai pitääkö öljyt laskea pois ensin.
    Käytin sen kopan jo kerran auki öljyn vaihdon yhteydessä, mutta nyt on öljyt sisällä ja rupesin miettimään, että tuleekoha sieltä syliin öljyt jos sen aukasee nyt?
    Jos mopo on pystysuorassa niin ei onnistu (mittaa vaikka se öljyikkunan korkeus maasta, nii saat siitä verrokin vasemmalle puolelle). Jos taas reilusti nojallaan oikealle puolelle, niin onnistuu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #639
    Mielipiteitä kaivattaisiin? Eli mitenkäs kawassa/motskarissa yleensä kestää takapyörän laakerit? toisinsanoen mikä on noin vaihtoväli? Mietin vaan tässä sitä kun pyörä menee kohta puoliin takagummin ja ketjun ja rattaiden vaihtoon niin samalla kertaa kun takapallo nyt pitää ottaa irti niin tuikkais sinne uudet laakeritkin sitte samalla? 30109 näyttää mittari, mitään vikaa ei kyllä ole, hyvin pelittävät vielä mutta ei silti jaksais jatkuvasti kaivella takapyörää irti niin josko samalla ennakois Ja mitähän tommoset laakerit maksaa noin?
    Pitkää päätyyn ja perään...
  10. #640
    Lainaa (Jarrujälki @ Touko. 26 2008,22:00) kirjoitti
    Mielipiteitä kaivattaisiin? Eli mitenkäs kawassa/motskarissa yleensä kestää takapyörän laakerit? toisinsanoen mikä on noin vaihtoväli? Mietin vaan tässä sitä kun pyörä menee kohta puoliin takagummin ja ketjun ja rattaiden vaihtoon niin samalla kertaa kun takapallo nyt pitää ottaa irti niin tuikkais sinne uudet laakeritkin sitte samalla? 30109 näyttää mittari, mitään vikaa ei kyllä ole, hyvin pelittävät vielä mutta ei silti jaksais jatkuvasti kaivella takapyörää irti niin josko samalla ennakois Ja mitähän tommoset laakerit maksaa noin?
    Anna mennä vaan vanhoilla niin pitkään ku ne on ehjät, huomaat kyl sitten ku on vaihdon aika... eihän niitä nyt huvikseen kannata käydä vaihtelemaan eikä se takanakin irroittaminen nyt vissiin kovin haastava homma ole? ei niillä oikein vaihtoväliä ole, pyörittämällä, heiluttamalla, nostelemalla eli kokeilemalla huomaa onko välkkiä. riippuu enemmänkin ajotavoista ku kilometreistä se vaihtoväli.
    Ka(uno)kki räpättimellä -> Nopsa 7G -> PV 80cc -> DR 125 -> NSR 125 -> LTD 450 -> ZX-6R ´06
  11. #641
    tervehdys, onko kukaan sovitellut minkäänlaisia pehmeitä sivulaukkuja -05 636:seen? vaikka ne on ihan v..un rumat oli minkälaiset tahansa mut ois tarkotus lähtee muijan kans vähän reissailee ja ois iso helpotus jos sais repun jätettyä pois selästä.
    rotta
  12. #642
    Itellä on tullu ostettua RM-Heinolta tuo bags-connectionin tekemä speedpack wide takalaukku. Tilaa on kyllä vaikka muille jakaa, mutta tuon kanssa ei sovi ainakaa kyytiläinen mukaan.

    Kannattaa kahtoa josko löytysi tuosta Bags connection valikoimasta sopivaa laukkua. Ei oo ainakaa minua kaduttanu ostos. Ja semmone tuo iso laukku, että pystyy ottamaan muuallehi reissuun sen mukaan.
    "Tässähän tämä opetellessa."
  13. #643
    Huomenna mun pyörä myyty..
    *Viini, ruoka ja hyvä elämä*
    *ZX 10 R*
  14. #644
    Mistä tuplakupla 2006 malliin?
    Kawasaki ZX6R -06
    Kawasaki ZZR 600 -94
    Yamaha DT 50 -00
  15. #645
    Lainaa (Ekans @ Touko. 29 2008,22:31) kirjoitti
    Mistä tuplakupla 2006 malliin?
    Tuolta vois ajatella:
    <a href="http://cgi.ebay.de/Racingscheibe-PUIG-Kawasaki-ZX-6R-BJ-05-07_W0QQitemZ370054978998QQihZ024QQcategoryZ49942QQ

    ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Puig</a>
    Täytyy vaan kustantaa eka vakuutuksia 700 € edestä
    Mitähän muuten mahtaa moinen kustantaa Finlandiassa?
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  16. #646
    Tänään kävin katsomassa tulevaa zx-6r:ni. Pyörä on vuosimallia -05 ja ajettu 10600km ja nyt olisin esittänyt muutaman tyhmän kysymyksen. Eli, mistä saan lisättyä jäähdytin nestettä ja onko jotain suosituksia tai käyttääkö Kawa jotain "omaa" nestettä? Pyörän ollessa suorassa, ei siis jalan varassa, pinta oli reilusti alle alarajan. Ja tuo 12tkm huolto lähestyy uhkaavasti, niin mitä se pitää sisällään ja mitä kustantaa? Onko suosituksia missä huollattaa pääkaupunkiseudulla edullisesti mutta laadukkaasti? Mitä renkaita porukka suosii? Ko. pyörässä on vielä alkuperäiset Bridgestonen renkaat ja on todella kuluneet keskeltä! Että näillä eväillä näin alkuun...
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23 - - > HD Sport Glide -24.
  17. #647
    Lainaa (Stuntman @ Kesä. 03 2008,21:06) kirjoitti
    Tänään kävin katsomassa tulevaa zx-6r:ni. Pyörä on vuosimallia -05 ja ajettu 10600km ja nyt olisin esittänyt muutaman tyhmän kysymyksen. Eli, mistä saan lisättyä jäähdytin nestettä ja onko jotain suosituksia tai käyttääkö Kawa jotain "omaa" nestettä? Pyörän ollessa suorassa, ei siis jalan varassa, pinta oli reilusti alle alarajan. Ja tuo 12tkm huolto lähestyy uhkaavasti, niin mitä se pitää sisällään ja mitä kustantaa?
    Ota service manuaali tosta
    http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #648
    Lainaa (Stuntman @ Kesä. 03 2008,21:06) kirjoitti
    Tänään kävin katsomassa tulevaa zx-6r:ni. Pyörä on vuosimallia -05 ja ajettu 10600km ja nyt olisin esittänyt muutaman tyhmän kysymyksen. Eli, mistä saan lisättyä jäähdytin nestettä ja onko jotain suosituksia tai käyttääkö Kawa jotain "omaa" nestettä? Pyörän ollessa suorassa, ei siis jalan varassa, pinta oli reilusti alle alarajan. Ja tuo 12tkm huolto lähestyy uhkaavasti, niin mitä se pitää sisällään ja mitä kustantaa? Onko suosituksia missä huollattaa pääkaupunkiseudulla edullisesti mutta laadukkaasti? Mitä renkaita porukka suosii? Ko. pyörässä on vielä alkuperäiset Bridgestonen renkaat ja on todella kuluneet keskeltä! Että näillä eväillä näin alkuun...
    Hyvä huolto pääkaupunkiseudulla:

    Metura Motors
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  19. #649
    Onko 636cc eri ohjekirja, kuin 599cc? Mietin vaan sainko väärän kirjan kaupasta mukaan, kun teknisissä tiedoissa mainitaan vain tuo 599.
    VTR 1000F -04
  20. #650
    Noissa ohjekirjoissa kaikki asiat on yleensä semmosia pintaraapasuja että varmasti pärjäät 600 ohjekirjallakin, sen verran samanlaisia ovat molemmat versiot. 03/04 mallissa vissiin on ainakin sama kirja, ainakin mun manuskan kannessa on zx-600, zx-636. luulis sama homman nimi olevan 05/06 mallissakin
    Pitkää päätyyn ja perään...
  21. #651
    Elikkä olis tarvetta vuoden 1998 zx-6r:n takajarrusatulalle.
    Onko tietoa mistä kannattaa hommata uutena tai oisko jollain myynnissä hyväkuntoista käytettyä?
    Entinen sanoi sopimuksen irti ja vääntyi kelvottomaksi.
    Katoin eilen, että tarvii vaihtaa palat taakse ja kävin tänään ostamassa jotta saan vaihtaa. Vaimo tuli tänään pyörällä töistä ja sanoi, että rupes pitämään outoa ääntä takaa. Olin sitten päivän myöhässä tuon vaihdon suhteen
  22. #652
    Ei meinaa pyörä startata! Kylmänä piti aika kauan (noin 10s) pyörittää ennen kuin starttasi ja sittenkin aika vaivalloisesti. Koneen lämmettyä hörähti helposti käyntiin. Akku tuskin on sökö, koska jaksoi starttia pyörittää ja lämpimänä lähti helposti. Eikä ainakaan lataamaan ehtinyt siinä 5 minuutissa, minkä kone kävi.

    Ongelma on pikkuhiljaa pahentunut kevään aikana.

    Voisiko vika olla tulpissa? Ne on vaihdettu 13000 km sitten? Missä muualla vika voisi olla.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  23. #653
    Perhana ku tuo oma 636 jatkaa tuota naputtamista ja täällä on puhuttu tuosta kiristimen kiristämisestä vaa kuin paljon pitää pyörää purkaa ku eihä meikä noista mtn älyä.. aattelin tuossa huomenna kokeilla et rullaan vaihde päällä vähä taakse päi et jos se naksahtas yhden pykälän kireemmälle vaa jos ei nii sitte pyörää jossai vaiheessa purkuun ja sit kuusiokoloavaimella työntää kireämmälle sitä jousta? Kukaan ottanu kuvia ku kiristelee?

    E: Ja samaan hintaan kysäsen että tarviiko mtn relettä/vastusta ku vaihtasin keulaan minivilkut ku nuo mummon kaato vehkeet alkaa jo ottaa päähän? Riittäiskö et nakkaa uudet led/normi minivilkut kiinni ja pelittäs?



  24. #654
    Lainaa (Hane08 @ Kesä. 07 2008,22:50) kirjoitti
    Perhana ku tuo oma 636 jatkaa tuota naputtamista ja täällä on puhuttu tuosta kiristimen kiristämisestä vaa kuin paljon pitää pyörää purkaa ku eihä meikä noista mtn älyä.. aattelin tuossa huomenna kokeilla et rullaan vaihde päällä vähä taakse päi et jos se naksahtas yhden pykälän kireemmälle vaa jos ei nii sitte pyörää jossai vaiheessa purkuun ja sit kuusiokoloavaimella työntää kireämmälle sitä jousta? Kukaan ottanu kuvia ku kiristelee?

    E: Ja samaan hintaan kysäsen että tarviiko mtn relettä/vastusta ku vaihtasin keulaan minivilkut ku nuo mummon kaato vehkeet alkaa jo ottaa päähän? Riittäiskö et nakkaa uudet led/normi minivilkut kiinni ja pelittäs?
    Varmaan tiesitkin, että ihan normisettiä tuo on kawoissa? Mullakin naputti 10r:ä kun ompelukone tasakaasulle höllätessä. Sliparien laitoin jälkeen ei sitten mitään muuta kuulukkaan kun pakoäänet ja helvetinmoinen pauke putkissa. Ääntä siitä sun pyörästä lähtee jokatapauksesta, joten turha tollasista pikkunaputuksista on välittää. Mutta se taakkepäin rullaaminen saattaa auttaa jos asia häiritsee. Ainakin ulkomaisilla foorumeilla ovat tuosta apua saaneet. Varmasti aivan yhtä helppoa on tuon kiristäjän kiristäminen käsin. Ei tämä nyt mitään rakettitiedettä sentään ole, kunhan käyttää tervettä järkeä.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  25. #655
    Lainaa (klonkku6 @ Kesä. 06 2008,17:05) kirjoitti
    Ei meinaa pyörä startata! Kylmänä piti aika kauan (noin 10s) pyörittää ennen kuin starttasi ja sittenkin aika vaivalloisesti. Koneen lämmettyä hörähti helposti käyntiin. Akku tuskin on sökö, koska jaksoi starttia pyörittää ja lämpimänä lähti helposti. Eikä ainakaan lataamaan ehtinyt siinä 5 minuutissa, minkä kone kävi.

    Ongelma on pikkuhiljaa pahentunut kevään aikana.

    Voisiko vika olla tulpissa? Ne on vaihdettu 13000 km sitten? Missä muualla vika voisi olla.
    Vm? Kaasari/ruisku?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #656
    Lainaa (scuuba @ Kesä. 08 2008,01:16) kirjoitti
    Lainaa (klonkku6 @ Kesä. 06 2008,17:05) kirjoitti
    Ei meinaa pyörä startata! Kylmänä piti aika kauan (noin 10s) pyörittää ennen kuin starttasi ja sittenkin aika vaivalloisesti. Koneen lämmettyä hörähti helposti käyntiin. Akku tuskin on sökö, koska jaksoi starttia pyörittää ja lämpimänä lähti helposti. Eikä ainakaan lataamaan ehtinyt siinä 5 minuutissa, minkä kone kävi.

    Ongelma on pikkuhiljaa pahentunut kevään aikana.

    Voisiko vika olla tulpissa? Ne on vaihdettu 13000 km sitten? Missä muualla vika voisi olla.
    Vm? Kaasari/ruisku?
    2003, eli ruisku peli. Ja ongelma esiintyy vain kun mopo on seissyt vähän pidempään.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  27. #657
    Voi se silti se akku olla vaikka hyvin pyörittäskin. Ei vaan riitä enää jöötiä tulpille ja ottaahan se etenkin ruuttapelissä bensapumppukin omansa.
    Tee/teetä patterille rasitustesti jollet halua riskeerata mahd. turhaa akun ostoa.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  28. #658
    Lainaa (JaL3 @ Kesä. 08 2008,20:24) kirjoitti
    Voi se silti se akku olla vaikka hyvin pyörittäskin. Ei vaan riitä enää jöötiä tulpille ja ottaahan se etenkin ruuttapelissä bensapumppukin omansa.
    Tee/teetä patterille rasitustesti jollet halua riskeerata mahd. turhaa akun ostoa.
    Miten se rasitustesti tehdään?
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  29. #659
    Lainaa (klonkku6 @ Kesä. 08 2008,20:49) kirjoitti
    Miten se rasitustesti tehdään?
    Tarttee semmosen rasitustesterin, voi ostaa vaikka Bilhelvetestä oman jollei halua roudaa mopoa/pelkkää patteria akkukauppaan.

    Testeri on ton näkönen:
    Bilteman akkutesteri
    Linkistä löytyy myös käyttöohje joka kertoo miten testi tehdään.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  30.  
  31. #660
    rupee -05 636:ssa olemaan eturenkaan laakerit vaihtokunnossa, onko kellään tietoa löytyykö hyllytavarana laakerikaupasta vai onko special-kawa-kokoa?
    rotta
Sivu: 22 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1220212223243272122 ... ViimeinenViimeinen