No hittolainen... tommonen peli ois tallissa mutku se talli on tuossa vähän matkan päässäjust nyt en kerkee käydä "kylässä" kun täytyy kohta puolin riipasta töihin, mut jos kukaan ei ehi hätiin aikasemmin ni voin viikonlopun/ens viikon aikana koittaa käydä vähän kattelemassa. Sitte heitetään kysymystä ilmoille, eli onko kellään tietoa crash padien asentamisesta -03 malliin? lähinnä sitä tietoa kaipailen, että meneehän ne paikoilleen ilman että täytyy alkaa katteita järsimään? Puigin padit... tohon katteiden "tuhoomiseen" en aio ryhtyä, siististi sitä saa kuitenkaan tehtyä.
Pitkää päätyyn ja perään...
Ok, kiitoksia. Kyllä noi vaijerit nyt huomisen ajelun tuossa mahtuu kolisemaan katteisiin, mutta pitkän päälle haluaisin ne oikeaa reittiä..(Jarrujälki @ Huhti. 11 2008,11:17) kirjoitti
Mun ymmärtääkseni nimenomaan 6r:ssa ne tulee siihen sylinterikannen kylkeen aukon kohdalle. Kypässä ne vaatii kai jotain modifiointia tai sitten sellaiset linkkuhässäkät, joilla tuodaan aukon kohdalle.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ota tuolta manuska? http://www.blackbears.ru/index_en.php?get=manual(svahnm @ Huhti. 10 2008,22:46) kirjoitti
Edit:
Ja joo, muistat melkein ihan oikein, eli kaikki menee, ryyppykaapeliKIN, vasemman putken ja emäputken välistä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mul on manuaali, mut siitä ei sattunut silmään kuin pari kuvaa, josta pystyi päättelemään juuri tuon reitin... kele.. menee purkuhommiks..(scuuba @ Huhti. 11 2008,13:24) kirjoitti
Voisinhan mä ajaa sen pajalle ja sanoa, että tehkää, mutta nopeemmin melkein ite tekee..
Tässä tuli esille asian kääntöpuoli, kun vie laitteen ilman katteita huoltoon.. Olis ne sen huomannut laittaneensa väärin, kun katteita olis ruuvannut paikoilleen..
Kiitoksia tiedosta!
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
No kato siit manuaalista sieltä viimesiltä sivuilta Appendix osiosta, siel ne o on ihan erikseen piirrttynä: 17-2 APPENDIX Cable, Wire, and Hose Routing(svahnm @ Huhti. 11 2008,21:19) kirjoitti
Ei tarvi päätellä/arvailla.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No katos s**tana..(scuuba @ Huhti. 11 2008,22:17) kirjoitti
RTFM...
Piti saada laite nippuun tilapäisesti, joten saavat huollossa nostaa keulan ylös, etutolppa alas ja pujottaa rojut oikealle puolelle, tolppa kiinni ja ajoa.. ei jaksa itse alkaa vaijereita irrottelee.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ajattelinkin ett vitutukseltas et pystyny selaamaan tota manuskaa tarpeeks pitkälle/ajatuksella. *(svahnm @ Huhti. 11 2008,23:23) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuota.. Olenkohan tajunnut homman väärin, mutta saisko ne vaijerit ja piuhat laitettua paikoilleen ottamalla ylempi T- pala irti ja sitä kautta paikoilleen laittamalla. Ei tartteis lähteä mihinkään huoltoon viemään eikä purkamaan mopoa sen enempiä.(svahnm @ Huhti. 11 2008,23:23) kirjoitti
"Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-
Maalauksia:
http://www.jppaintshop.fi/
Se nyt vain on niin, että jos huollosta on maksanut niin kyllä se pitää olla kunnossakin.(Räkis @ Huhti. 13 2008,20:04) kirjoitti
Onhan se näinkin.(PLaaf @ Huhti. 13 2008,21:21) kirjoitti
Mutta jos joutuu näkemään enemmän vaivaa mopon huoltoon viemisessä ja kunnostuksen odottelussa, kuin tuon vian korjaamisessa, niin ite laittaisin mieluummin vaijerit itse kuntoon. Voihan sinne huoltoon vielä soitella perään ja valittaa huonosta työstä jos huvittaa.
"Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-
Maalauksia:
http://www.jppaintshop.fi/
Asiasta kahdeksanteen: tilasin ihan umpimähkään (selailin eBay:tä haulla 'zx6r') frame slider combo -setin alla olevasta. Setti sisältää kaatumatatit moottorin kylkeen ja lankarulla/-tatti tsydeemin takahaarukkaan.
Työn jälki on mielestäni mainospuheiden mukaista ja asennusohjeet tulivat parin tunnin kuluessa tilauksesta mailiin. Hinta oli kohdallaan koska tullia/alvia *ei menne noin edullisesta paketista (tavaran arvo 59USD) (eBay:ssa hinta oli hiukan edullisempi kuin ko. sivuilla mainittu). Tai sitten vaan sattui tulemaan 'läpi' eli en uskalla väittää tietoa varmaksi. Toimitusaika oli n. 1 vko.
Itselläni hinta ko. setille oli toimituskuluineen n. 77USD/51EUR. Mielestäni ei paha. Itselläni ei ole mitään suhdetta ko. yritykseen, kunhan nyt ajattelin kertoa oman kokemukseni. *
www.oesaccessories.com
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Homma on hoidossa, käyn joku päivä pyörän kanssa huollossa niin laitetaan kuosiin.(Räkis @ Huhti. 13 2008,20:04) kirjoitti
Esimerkillistä toimintaa virheen korjaamiseksi, ottivat minuun päin yhteyttä tämän threadin nähtyään. En edes kerinnyt vielä reklamoimaan asiasta suoraan liikkeeseen.
En tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että tankolukon takia yläkolmio ei irtoaisi ihan suoraan nostamalla.. Varastamisen hankaloittamiseksi siis. Vai onkohan se noin vain kun tankolukko on kytkettynä?
Jos onnistuis noin, silloinhan ei tarvis kuin tosiaan nostaa yläkolmio ja vasen clipari ylös..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Itse hommasin kyseise pyörän viime syksynä ja nyt on tuo "rallatus" tullu kuvioihin (luult. nokkaketju/kiristin yhistelmä vaihdon tarpeessa) niin uskaltaako tuolla taittaa enää matkaa vai aletaanko varamaa aikaa merkki liikkeesee että saadaa pyörä kondiksee taas. Ei tuo ainakaan ajoja hidastanut nyt ku kävi vähän kokeilee. Kuinka kalliiksi vaihto tulee?
Paljon sun laite on ajettu?(Hane08 @ Huhti. 14 2008,12:12) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Muistaakseni 27000 ja muutama kilometri päälle..(svahnm @ Huhti. 14 2008,12:20) kirjoitti
Eihän nää mitään hondia ole, joten meinaatko, että pitäis jo remonttia tehdä...(Hane08 @ Huhti. 14 2008,12:48) kirjoitti
Se kiristäjä säätyy automaattisesti pykälittäin, joten jos se rallatus on sellainen vähän normaalia kovempi, todennäköisesti hävii hetken kuluttua kun säätyy taas. Meillä vuosi sitten (15tkm)myös raksatti kylmänä jonkin aikaa, mutta hävisi myöhemmin pysyvästi.
Sitä säätymistähän pystyy nopeuttamaan kikkakolmosilla. Lue tämä ketju...
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
[QUOTE= (svahnm @ Huhti. 14 2008,13:16)]Kiitos kovastisvahnm,Huhti. 14 2008,12:20 kirjoitti
Ainaku mopo laittaa nii pitäs osiks purkaa ja alkaa tutustuu miten ne toimii
Voi laittaa syyksi että eka pyörä ku tyhmiä kyselee..
Lisää ääniä. *-05 636 15k ajettu.
Kaveri tos päivällä huomas, ett ku pistää etujarrun pohjaan ja pumppaa sarvista, niin "jostain" siitä edestä ylhäältä tulee ontto lonksuttava ääni. Ja ku ite testailin niin sama onnistuu ihan kyydissä istumalla, etujarru pohjaan, ja kropalla heiluttelee mopoa eteen-taakse.
Eli oisko kyseessä hieman löysällä oleva ohjauslaakeri? Vai rasvat loppu ja laakeri finaalissa?
Ja kun tuossa manuskaa tavasin, niin jos vetää täysin sen mukaan, niin pitää purkaa katteet, etupyörä, putket pois, ja vasta sen jälkeen ottaa toi yläkolmio irti, niin pääsee käsiks tohon laakerin muttereihin.
Eli oisko jotai vähä helpompaa konstia? Eli miten saada pelkästään yläkolmio irti silti rikkomatta siinä ohessa mitään? Alakate irti, tunkilla mopoo sopivasti ylös että rungon paino ei makaa etupään päällä?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ihmettelin itsekkin tuota naksumista, otin etupyörän pois ja pumppasin putkia yksi kerrallaa, sama naksu. joten se on telareissa. kokeilin vaimenninsäätöjä ja se vaikutti ääneen, luulen, että se tulee jostain vaimennusventtiilistä teleskoopissa.
huomasin sitten liikkeessä samanlaisen pyörän ja kävin senkin keulaa pumppaamassa ja aivan sama ääni.
veikkaan, että normaali juttu. ei oo laakeri.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ok. Kiits.(jaket @ Huhti. 14 2008,22:34) kirjoitti
Jos org tuomioistuimesta ei tuu muita eriäviä mielipiteitä, niin taidampa jatkaa rauhassa kilometrien keräämistä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Myös kelluvat levyt voi tehdä sellaisen klappi-fiiliksen kun antavat sen millin pari periksi pumpatessa. Tietysti jos rengas on irti, silloin sen on tultava tolpista tai ohjauslaakerista.
EDIT: typoja
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Niinno, äkkiä ton vissin testaa silleen ett tunkilla mopoo ylös/eturengas ilmaan, ja sit putkien alapäästä kiinni ja nykäsee eteenpäin? Jos siinä ei tuu mitään ääntä, niin homman pitäis olla ok laakerin osalta?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tämän ongelman kanssa pääsin helpolla. Vaati vaan kovaa ajoa.(klonkku6 @ Helmi. 02 2008,10:11) kirjoitti
Eli ei pyörinyt enää takarengas vaikka oli vaihde silmässä ja kytkin pohjassa.![]()
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Vaikka ongelma on jo historiaa, hyvä niin, silti ihan uteliaisuudesta kysyn mitkäs öljyt sulla oli lootassa tuolloin? Mulla oli kerran -03 mallissa Castrolin GPS liemet ja tuon soosin kanssa alkoi ilmenemään kans lieviä vaihteisto/kytkin ongelmia. Noh valutin öljyt veke, Shellin Adwance ultrat tilalle ja(klonkku6 @ Huhti. 15 2008,18:25) kirjoitti
ongelmanpoikaset hävis se siliän tien eikä oo takas tullu
Sitte kyssäri. Olinpa tänään aikani kuluksi ruuvailemassa noi crash padit kiinni ja siinä samassa tuli vähän huvikseen auottua ja tutkailtua muutakin "turhaa". Eli onko nuo stongan painot todellakin 7 mm kierteellä? monta kertaa hyvällä mauserilla mittailin ja aina vaan sama tulosei muuten mutta olivat aika rumassa ruosteessa sisältä, jos hifistelis ja nakkais vanhat mäkeen ja hankkis uudet
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Oli silloin ja on yhä juurikin noi Castrolin GPS:t (10W-40). Sitä siellä on ollut aina mulla pyörän olo aikana.(Jarrujälki @ Huhti. 15 2008,21:09) kirjoitti
Ajattelin kyllä tota Shellin Adwancea tai jotain muuta koittaa seuraavaksi. Mutta se on seuraavan öljynvaihdon juttuja.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
et haluis laittaa s.postiin mulle noita asennusohjeita? nii vaikka pykäsisin ite tehdä omaan ku mietityttää tuo kiinnitys asia et miten ne tulee tuohon moottorinkannakkeeseen kiinnni..(pete457 @ Huhti. 13 2008,22:14) kirjoitti
8X30 näyttäis -05:ssa olevan. Veikkaisin kyl ett ne on 8Xxx -03:sessakin.(Jarrujälki @ Huhti. 15 2008,21:09) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Terve! Samassa ketjussa aikaisemmin höpötin että olisi kiinnostuksen kohteena 6Ninja. Tänään sellaisen sitten hain pois kuljeksimasta, 6RR ´04. 27 tkm ajettu. Tuntui edellisen pyörän (FZR 1000) jälkeen kyllä erilaiselta, mutta ajoasento ihan kiva silti. Melko tiheä laatikko vaikka on kuusi pykälää. Taitaa tossa RR:ssä olla tiheämpi loota kuin normi 6R:ssä? Äänet kuuluu kanssa jotenkin pirusti kovempaa, vaikka taitaa olla lähes samanlainen IXIL:n slipari kiinni kuin edellisessäkin. Soppelisti tehty 24 huoltokin joten pääsee huoletta ajelemaan. On tää kevät hienoa aikaa.
Kronoby Racing Team
Onko kellää clip-oneja 6r:ssä. Jos on nii minkälaiset ja parantaako ajoasentoa ja minkä takia oot hommannu? Vaikka ihan hyvä ajoasento siinä mielestäni on jo valmiiksi vai pituutta itellähi joku 185cm.
"Tässähän tämä opetellessa."
Castrol GPS 15W-50 oli huoltokuitin mukaan tuohon omaan ´04 6RR:ään laitettu. Huolto oli teetetty edellisen omistajan toimesta siis. Mutta kai mä tossa Castrolissa pysyn kun näyttää pelittävän ihan ok.(samppazx6r @ Helmi. 16 2008,11:01) kirjoitti
Kronoby Racing Team