Mulla taitaa olla tollanen kirkas Ebay-tuplakupla ylimääräisenä. Sen saa kahta Sisu-askia vastaan
1835
Seiska Skidmaxilla https://www.instagram.com/p/CAA4HPTHX4S/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mä koitan tänään käydä tallilla kaivelemassa ja varmistamassa että pleksi on tallessa![]()
1835
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ja niinhän siinä kävi, että puhuin läpiä päähäni, ei mulla tollasta pleksiä ollut tallessa. Ilmeisesti toi oli mopossa kiinni silloin myydessä, vaikka muistelin orkkispleksillä mopon myyneeni... Mutta tollanen kusenkeltainen Puigin tuplakupla olis, samalla hinnalla irtoaisi tuokin.
IMG_20200806_201700.jpg
1835
Onneks Sisut on hyviä! Luulen että toi munkin nykyinen on Puigin muistaakeni. Ehkä mä piruuttani tilaan tollasen TT:n ennenkun eu-ovi menee kiinni.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Aa, non sittenhän ei tulisi vaihdolla muutosta kuin aistikkaan värimaailman muodossaSkidmarxi voi olla hyvä ratkaisu jos korkeaa pleksiä kaipaa. Nuo Ebayn kiinapleksit eivät ole hirveän korkeita, vaikka kupla kohtalaisen kokoinen onkin. Mutta pleksi on ikään kuin vähän liian lyhyt, niin jää vähän matalammaksi kuin voisi. Vakiota korkeampia ovat kyllä.
1835
Päivää! Pitäs jarrut huoltaa, 05 vm, kerran jo sen tehnyt niin nytten aattelin vaihtaa myös uudet tiivisteet ym. Etusatulat kyseessä ja ehkä samalla etupääsylinterin korjaussarjakin. Vaihdoin teräspunokset vuosi sitten, mutta silti tuntuu vähän kumimaiselta?
Oisko kuitenkin paras tapa päivittää jarrut paremmiksi vaihtamalla sopivat 10r:n tilalle? Tai uudemman 6r:n (07-08??) Meneekö nuo kuinka kivuttomasti? Mitä pitäis huomioida?![]()
Eli semmonen ongelma että tällä hetkellä pyörä ei käynnisty. Aiemmin teki niin että kun tuli kovemmasta ajosta ja sitten pysähtyi niin kesti kyllä tyhjäkäynnillä, mutta kun koitti lähteä ajamaan niin sammua töksäytti. Eli piti vähän aikaa käydä paikallaan että pääsi liikkeelle. Nyt ei sit enää käynnisty. Startti toimii ja ihan semmosta olematonta "hörähtelyä" kuuluu, jos voi edes siksi sanoa, mutta ei käynnisty. Edellinen omistaja muisteli vaihtaneensa tulpat ja ettei olisi ajettu kovin paljoa tulppien vaihdon jälkeen.
Kyseessä 2000vm
Minä veikkaisin tankin korvausilman saantia syyksi. Ajossa menee soppaa reilummin, jolloin tankkiin muodostuu alipainetta, kun korvausilmaa ei kunnolla tule. Tyhjiksellä sitten tasaantuu, kun bensaa kuluu vähemmän ja ilmeisesti vähän on saanut korvausilmaa. Nyt lienee ilmansaanti tyrehtynyt tyystin, jolloin ei kaasareille valu pensa. Kokeile tankinkorkki auki, että miten toimii. Jos tulee muutos parempaan, niin sitten korvausilmaletkua rassaamaan auki.
1835
Tyhjäkäynti hiipunut pikkuhiljaa niin, ettei enää käynnisty. Minä veikkaisin kaasarijumppaa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Helppona tuli mieleen tyhjäkäyntiruuvi. Jos on jostain syystä tyhjäkäynti liian matala. Englanniksi throttle idle speed / adjustment.
Muistan, että eräs amerikanautoharrastaja sääti pyöränsä tyhjäkäynnin hyväksi oman mieltymyksensä mukaan. Aavistuksen oli matalana, kun oli tottunut V8-moottoreihin.
Säädin tyhjäkäynnin oikeaksi ja taas pyörä toimi
Siinä kaasarin kyljessä on myös TPS-anturi. ECU katsoo tuon anturin perusteella, mikä on kaasun asento. Jos huollossa ei ymmärretä mikä se on, niin se helposti asennetaan väärään asentoon.
![]()
Viimeksi muokannut: T1mppa; 13.04.2021 klo 12:06.
Braaaaap
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Juu, määrittää kuinka kiinni kaasareiden läpät on, kun kaasukapulan kääntää kokonaan kiinni.
Mutta kaasarijumppa on varmaan todennäköisempi. Siellä tyhjäkäyntipiirit osittain tukossa tai jokin suutin tai jos on jotain kalvoja, niin niihin tullut reikää tai halkeamaa. Tai jokin tai jotkin kaasareista on pahasti pois synkasta. Onhan kaasareissa paljon muuttujia.
Vielä jos joku laittanut aftermarket ilmansuodattimet kiinni, niin on oma otsikkonsa.
Tuo tankin korvausilman tukkeentuminen on aika hyvä pointti. Sen katsoisin myös helppona vaihtoehtona.
Braaaaap
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
GAAAAAZ!!!!
Joo eipä auttanut tulpat vaihto ja mittasin puolat ohmimittarilla. Kaikki näytti lähes samoja ohje arvojen sisällä olevia lukemia. Varmaan sitten alettava etsiä vikaa sieltä kaasareista. Vai voisko olla muuta? Pitäiskö testata saako ne tulpat kipinää?
No kaasarissahan se vika olimeneekö toi kaasarin puhdistus ensikertalaiselta ihan noin vaan YouTube videonn mukaan, vai pitäiskö viedä ultraäänipesuriin tai ostaa semmoinen itselle? Aika hintava (200€) olisi kyllä tommonen 10l mihin mahtuisi koko kaasari.
Aika monta pakettia tullut tähän ikään purettua ja putsattua, ilman pesureita.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Joo eipä toi videon perusteella kovin hankalalta näyttänyt. Kävin motonetistä jotain liuotinpohjaista moottorinpesuainetta millä kuulema saa pestä kaasarin sisältä ja ulkoa.
Ja yks tärkee vinkki ennen kuin alat purkamaan: Ne kohokammion ristipääruuvit on todennäkösesti JIS -kannalla. Elikkäs perus ristipäämeisseli tuntuu istuvan siihen ihan kivasti, mutta ristipääsyvennyksen kulma on erilainen, joten noiden kantojen nuljaaminen on todella helppoa. Elikkäs suosittelen joko passelin JIS -ristipään hankkimista tahi varautumaan vaihtamaan nuo kohokammion ruuvit uusin.
Superbike #7
Ja tosiaan kaasarit on jotain sinkkivalua tms. ja ovat melko pehmeää metallia = ei voimaa!
Ite suosittelisin joko ostamaan uudet tyhjäkäyntisuutteimet (pilot jet) tai halpisultraäänipesurin ja pestä vanhat suuttimet siellä vaikka fairitippavedellä, tai huonoin vaihtoehto koittaa rassailla ne kemiallisella tökötillä auki. Sit kannattaa samalla ottaa luisteista neulat ja katsella niitä merkitsevästi otsaa rypistellen, että ovatko mahdollisesti kuluneen näköiset, kuluu tärinästä neulaputkien sisällä (vaikuttaa seokseen/kulkuun kun kaasua alkaa olla annosteltuna). Kuten myös luistien kumikalvoja varovasti venytellä valoa vasten, jos vaikka löytyy halkemnamia = ilmavuoto ja luisti ei nouse niin hyvin kuin tarvis. Uus tiivistesetti.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Muistaakseni tselläkin meni yks ruuvinkanta pyöreäksi, oli onneksi paikassa että sa pihdeilla kiinni kannasta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Minusta kaasareiden purku ja kasaus ei ole ensikertalaiselle ihan triviaali juttu. Ohessa muutama huomioon otettava asia:
- työskentele ainoastaan aivan puhtaalla pinnalla
- mieluiten lattialla, jotta yllättävästi irtoavat pienosat eivät katoa pudotessaan. Itsellä oli kerran pilot -ruuvi häveyksissä - löytyi painepesurin sisältä
- pilot -ruuvien yhteydessä on pieniä osia, joiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Siellä on pientä prikkaa sekä o-rengasta, joista jälkimmäiset jäävät helposti bensasta märkään kaasarirunkoon kiinni, ja bensan haiduttua putoavat pois
- liuottimella 'pesu' ei useinkaan poista saostumia. Ultrapesuri tai runkojen keittäminen fairyvedessä tehoavat
- kumikalvot ovat vanhoissa kaasareissa monesti hieman turvonneet eivätkä enää meinaa mahtua takaisin uraansa. Asennushommaa helpottaa, kun voitelee uran vaikkapa silikonirasvalla. Epäonnistunut asennus aiheuttaa ilmavuodon, eikä moottori toimi kunnolla
- Kun kalvot ovat paikoillaan ja kannet kiinni, niin kannattaa sormin nopeasti nostella luisteja ylös. Vuotava kalvo tekee sen, että luisti nousee muita helpommin ja äänikin on erilainen. Näin vuoto löytyy ennen kuin paketti on pyörässä ja kaikki muukin kasattuna
Joo yks niistä oli jo vähän nyplääntynyt, ja nyplääntyi vaan lisää. Mut kaasari on nyt purettu ja putsattu ja toimii.
Paitsi semmonen Pikku vika tuli että kun laitettiin kaasuvaijeria kiinni niin se katkes. Jonkun verran vituttaa. Olis siis ihan paskana ollut jo valmiiksi. Onneks hajos nyt eikä vastaantulevien kaistalla. Kukaan tietäisi mistä sais haettua suoraan hyllystä? Stormilla näytti et tilausaika 2-4 viikkoa. Just kävin ostaa ton prätkän ja kolme päivää kerkesin ajaa..