Onko pyörä tuotu esim. Saksasta, jolloin voi olla kuristettu alle sataan heppaan. Ainakin 90-luvun sakupyöriä on siellämaalla kuristeltu. Tsekkaa rekkisteriotteest tai trafista teho.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
tuota kuormitettuna tulee tämä oire se oire on ollut päällä jo jonnin aikaa ja olettaisin että se vika mikä siinä on niin on aiheuttanut laihalla käynnin kun 1 ja 4 pytyn venttiilit on kertaalleen vaihdettu voiko moottorinohjauksessa olla vikaa että katkoisi polttoaine/virran syöttöä ? olen miettinyt että ostaisin säädettävän moottorinohjauksen mutta en ole sitä ostanut kun ei oo rehellisesti tuota vian aiheuttajaa löytynyt..
Sorry pitkä viesti, mutta tässä manuaalista kaikki vianselvityskohdat. Jos näistä olisi joku sellainen, joka voisi osua @mika... ongelmaan?
Poor Running or No Power at High Speed
Firing incorrect:
-Spark plug dirty, broken, or maladjusted
-Stick coil wiring trouble
-Stick coil not in good contact
-Spark plug incorrect
-Camshaft position sensor trouble
-IC igniter in ECU trouble
-Crankshaft sensor trouble
-Stick coil trouble
-Fuel/air mixture incorrect:
-Air cleaner clogged, poorly sealed, or missing
-Air cleaner O-ring damaged
-Air cleaner duct loose
-Water or foreign matter in fuel
-Throttle body assy holder loose
-Fuel to injector insufficient
-Fuel tank air vent obstructed
-Fuel line clogged
-Fuel pump trouble
Compression low:
-Spark plug loose
-Cylinder head not sufficiently tightened down
-No valve clearance
-Cylinder, piston worn
-Piston ring bad (worn, weak, broken, or sticking)
-Piston ring/groove clearance excessive
-Cylinder head gasket damaged
-Cylinder head warped
-Valve spring broken or weak
-Valve not seating properly (valve bent, worn, or carbon accumulation on the seating surface.)
Knocking:
-Carbon built up in combustion chamber
-Fuel poor quality or incorrect
-Spark plug incorrect
-IC igniter in ECU trouble
-Camshaft position sensor trouble
-Crankshaft sensor trouble
Miscellaneous:
-Throttle valve won’t fully open
-Brake dragging
-Clutch slipping
-Engine overheating
-Engine oil level too high
-Engine oil viscosity too high
-Drive train trouble
-Air suction valve trouble
-Vacuum switch valve trouble
-Catalytic converter melt down due to muffler overheating (KLEEN)
Loppuuko laulu siellä 12,000 rpm sekä pienimmällä että suurimmalla vaihteella?
Rikas seos antaa parhaimman huipputehon. Jos seos olisi kahdessa sylinterissä laihalla, se tuntuisi perstuntumalla ja kuuluisi käyntiäänessä.
[QUOTE=Mikeyx;6609422]Loppuuko laulu siellä 12,000 rpm sekä pienimmällä että suurimmalla vaihteella?
Rikas seos antaa parhaimman huipputehon. Jos seos olisi kahdessa sylinterissä laihalla, se tuntuisi perstuntumalla ja kuuluisi käyntiäänessä.[/QUOj
joo eli siinä kohdin tulee kun seinä vastaan jos vejättää vaan niin se turisemalla nousee kierrokset mutta 12 tonniin asti laulaa niin kuin kuuluu...
Paha arvata... ehkä polttoaineen painesäädin saattaisi olla hieman hajalla?
Tuossa taitaa olla jo polttoainetankissa bensapumppu? Siinä oleva suodatinsukka voi olla täynnä moskaa ja mähmää, eikä bensaa sitten enää jaksa tulla tarpeeksi paineella kun syöttö on kovaa. Mä purin omastani ja oli kohtuu puhdas, vähän ehkä hankalakin operaatio, mutta youtubesta kun katsoo niin homma onnistuu.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olisiko kellään myynnissä ehjää moottoria zx6r kawaan 2004 vuotiseen olisin kiinnostunut ostamaan. Tai jos tiedätte paikkoja mistä vaihtomoottorin voisi löytää niin olisihan paikallaan semmonen tieto tuli nykyisestä moottorista tieto että kannessa on reilusti ohivuotoa kakkosessa ja kolmosessa että korjaamo suositteli etsimään koko vaihtomoottorin
Mories! Kannentiivisteen vaihto menossa, nyt kun koppa on auki mietin että pitäisikö myös nuo tulppien tiivisteet vaihtaa? Pyörällä noin 28tkm mittarissa, eikä ne vanhat ainakan vielä olleet yhtään vuotanut. Ihan vaan sillä kun ei tällaisilla keleillä malttaisi odottaa että saavat tuota tiivistettä hyllyyn kaiken muun jo löytyessä (Tästä siis puhe: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...?ajoneuvo=2175 )
Moi!
Mulla ongelmia QuickShifterin kanssa. Näytöllä lukee kyllä KQS mutta kun yritän vaihtaa isommalle niin ei anna vaihtaa vaihdetta. Olen kääntänyt vaihdekaavion mutta eihän se vaikuta asiaan?
Mikä mahtaa olla vikana?
Pyörä on 2019 vuotinen ja ostin uutena.
No mulla on sellainen käsitys, että eculle pitää kertoa, että kaavio on toisin päin. Näin ainakin kahden viimeisen 10R:n kanssa, joissa ollut tehtaan qs +/-
Sensori kait tunnistaa työntö/nostoliikkeen, ja nyt sulla elektroniikka saa väärää infoa. Vaikka tuntuis ettei se liike muutu akselilla mihkään. Joudut ehkä laittaan ecun fläshäykseen, siinähän se samalla vähän piristyy
Esim. Woolichin racing softan spekseissä kerrotaan, että se tukee gp-kaaviota. Mekaaninen muutos tietty tehtävä myös.
Ninja H2 2020
Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
exiä aika monta....
Hmm mä voisin koittaa kääntää kaavion takaisin vakioksi. En siis ikinä ehtinyt koittamaan QS:ää vakiokaaviolla. Jos se toimii silloin niin sehän tukee täysin tätä sun mainitsemaa asiaa.
Nyt siirrytään sitten semmoiseen asiaan mistä en tiedä mitään eli tähän ecun fläshäykseen. Pystynkö tekee sen ite? Jos en ni tekeekö huoltoliikkeet ja about mihin hintaan?
Eikö tossa pysty vaihtamaan suuntaa mopon omista asetuksista? Aika monessa se on vaihdettavissa.
Pystyt flashaamaan kunhan hankit tiedostot ja piuhat.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
No fläshäys, crackäys tai remappaus.... moottorin yms. elektroniikan ohjauksen asetuksia ecussa muutetaan...näistä viisaampia ketjuja toisaalla. Nykypyörissä monenlaiset säätömahdollisuudet.
Viri/dynopajat näitä tekee, mutta myös esim. Kawan maahantuojan huolto. Takuu menee muilla paitsi jälkimmäisellä. Samin autopaja Espoossa osaa myös Kawat.
Ja tosiaan jos itse haluat tehdä ja kieli kääntyy niin kts. esim. Woolichin webbisivut...
Ninja H2 2020
Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
exiä aika monta....
Niin ja nykyään lähetetään ecuja postissa viripajoille, edullista ja helppoa jos luottaa tekijään. Itse just talvella noita tutkin, mutta päädyin sitten tuttuun paikkaan ja perinteiseen tapaan, dynossa ammattilaisen toimesta säädetty. Koneen takuu menee, muiden osien ei...
Ninja H2 2020
Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
exiä aika monta....
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Takuuasioissa kannattaa muistaa se, että takuu on kuluttajan saama lisäetu ja takuunantaja voi melkoisen vapaasti määrätä takuun ehdot.
Toinen asia on kuluttajakaupassa lainsäädäntöön perustuva myyjän virhevastuu, jossa myyjätahon mahdollisuus asettaa rajoituksia on huomattvasti rajoitetumpi.
Jotta asia ei olisi liian yksinkertainen, niin mikäli kyse on takuusta ja kuluttaja on täyttänyt toiminnallaan takuuehdot, niin takuunantaja on osoitusvelvollinen siitä ettei joutuisi vastaamaan virheestä, mutta mikäli kyse on virhevastuusta, niin ostajalla on osoitusvelvollisuus myyjän velvollisuudesta oikaista virhe.
Olipa kyse kummasta tapauksesta tahansa, niin kannattaa muistaa, että virheenoikaisusta kieltäytyneen myyjän ( olipa kyse sitten takuusta tai virhevastuusta ) saa vastuuseen ainostaan oikeuden päätöksellä.
Olisi kiva kuulla lisää? Aika alakynnestä lähdet kyselemään esim hajonneen koneen takuuta kun sanot että juu oon ecun ite fläshännyt omilla asetuksilla, tai vielä pahempi kun et kerro mitään ja maahantuoja/huolto tutkii pyörän ja näkee että ecu ei ole alkuperäisasetuksilla.
Jos ecuflash on valmistajan tarjoama niin sitten tietty eri asia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä komppaan JMH:ta tässä. Tai ehkä ekaksi katsoisin Owner's Manualista että sanooko se jotain tuon shifterin säädöistä. Jos kerta kympissäkin on mahdollisuus kertoa eculle kumman suuntaisella kaaviolla sitä haluaisi liikennöidä, niin nopeasti sitä kuvittelisi että kutosessakin moinen onnistuu. Se kuitenkin on varmaa, että riippumatta anturin tyypistä (onko push, pull, vaiko push/pull), tulee eculle kertoa jos menee kaavion suuntaa kääntämään.
Jos orkkissensori on push-mallinen, pitää luonnollisesti sensori vaihtaa pull- tai push/pull-malliseen, jotta on mahdollisuudet shifterin toimia. Uusi push/pull-sensori maksanee pari sataa, jos sen vaihdoksi menee.
1835
^ joo, toi myyjältä kysyminen ois parasta jos manuskasta ei selviä. Luulis käännetyn kaavion olevan tollasen racing-aihion hyvin yleinen modaus.
Sellanen tuli vielä mieleen, että mulla tossa uusimmassa kympissä QS vaatii jengaa enemmän toimiakseen kuin edellise(i)ssä, varsinkin alaspäin vaihtaessa varvia pitää olla reilusti. Ois varmaan manuaalista selvinnyt itsellekin jos ois tullut luettua
Tsydeemi antaa automaattisesti kivan välikaasun eikä skulaa ilman kytkintä alakierroksilla. Korkeammalla kun huudattaa niin menee hienosti +/- suuntiin.
Kokeilitko laajemmalla kierrosalueella sitä 6R:n QS'n toimintaa?
Aika harvoin kai ihmiset saa takuuaikana konetta rikki mekaanisesti niinkuin tehtaan syystä, enemmän ehkä nuo apulaitteet riskinä. Ja tietty nykyään tota elektroniikkaa aika paljon, ecua itte rukkamaalla sen saattaa saada hyvinkin sellaiseen kondikseen että tehdastakuu menee inttämiseksi. Mulla ei oo ollu ongelmia, merkki on ollut mieluisa ja luottettava pikku vireistä huolimatta.
Ninja H2 2020
Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
exiä aika monta....
Tehtaan specsissä näyttää olevan 2500 rpm. Liekö sitten tuossa Woolichin softassa ylempänä, pitääkin käydä ajamassa
Ninja H2 2020
Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
exiä aika monta....