Jos ei välttämättä alkuperäisosista halua maksaa niin esim. WeMoto myy suht' edukkaasi tiivistesarjoja.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Jos haluut jatkossakin pitää samat vanhat tiivisteet kunnossa, niin uhraa yks pieni ruuvimeisseli ja hio se pyöreeks vesihiomapaperilla, niin et hajota niitä tiivisteitä kun kaivat ne ulos niistä satulan urista.
Sit kun putsaat niitä satulan uria, niin käytä jarrunestettä ja hammasharjaa, älä sitä meisseliä. Jos jollain haluut välttämättä raaputtaa, niin käytä puu tai muovitikkua.
Ja pyöräyttämällä jarrusatulat etuhaarukassa väärin päin, saat niksutettua satuloita koossa pitävät pulti auki, jos sulla ei satu oleen sopivaa ruuvipenkkiä/leukasuojia siihen, millä saisit satulat kiinni/ jos ne ruuvit sattuu olemaan vähän kovemmin jumissa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Olisko kenelläkään myidä tämmöstä:
http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...emid=390450020
Tuon "putken" tarttis, kiinnikkeiden kohdalta halki ja koko keula roikkuu kivasti ajelles..
Mistähän noita kannattais suomen maalla kysellä?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Selviteltiin ZX6R:n käyntihäiriötä (epätasainen käynti, 1 sylinteri selvästi pois pelistä) eilen ja se korjaantui itsestään (knock knock) tulpan johdot irrottamalla ja takaisin laittamalla. Voisi kuitenkin nuo tulpatkin vaihtaa kun kerran on uudet tulpat hankittuna.
Onko kokemuksia tuosta 1997 "antiikkimallista" huoltotoimenpiteissä -
eilen koitettiin vaihtaa tulppia mutta homma jäi hieman kesken kun ei saanut tulpanavainta millään mahtumaan etummaisiin tulpanreikiin kun runko, putken pää tms. oli aina kanittamassa vastaan. Kokeiltii mukana tulleen työkalusarjan tulpanavaimella, muilla ei olisi ollut toivoakaan ko. operaatiosta. Haynesissa tai Kawasakin huoltomanuaalissakaan ei tunnuttu ottavan kantaa miten työkalun saa mahtumaan. Tai mahtuuko se ylipäätään vai pitääkö etummaisiin tulppiin olla joku erikoistyökalu vai onko se vaan huoltajan painajainen noin operaationa?
Lisäksi missä välissä pitäisi bensansuodattimen sijaita? Tässä yksilössä näytti menevän bensaletku suoraan tankista pumppuun ja pumpusta kaasuttimeen eikä mitään suodattimia ollut näkyvissä. Ilmeisesti tankin ja pumpun väliin suodatin pitäisi lisätä jos se puuttuu? Huoltomanuaalissa ei ollut selkeää kuvaa missä suodattimen pitäisi sijaita tarkalleenottaen.
ZX6R & KTM Enduro
Se vaan on painajainen, kaikissa ninjoissa, ja vissiin muissakin vastaavissa. Kiinnityspulttien välysten takia koneen asento pääsee muuttumaan "liikaa" vs inssin piirrustuspöytä jossa tulpanvaihto just ja just onnistuu.
Jos oot varma että se tosiaan on se alkuperäinen tulppa-avain, eikä siltikään onnistu, niin vedä rälläkällä pieni siivu pois siitä yläpäästä "kulmasta", jolloin saat millin pari lisätilaa.
Jos sekään ei riitä, niin yks keino on löysätä kaikki koneen kiinnityspultit (ei niit oo ku neljä) ja kikkailla tunkilla tms konetta aavistus eri asentoon.
Viimesenä kikkakolmosena etummaisten pulttien ja taka-ala-pultin irrottaminen irrottaminen ja koneen "pyöräytys" taka-ylä-pultin ja tunkin varassa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Eli rosterista uudet "kuoret" muoville ton putken ja pyörän rungon väliin?Jos oot käsistäs kätevä, niin tee esim rosteri tai alumiinipellistä tohon tötteröön ulkopuolelle korvakkeet, jolloin se tötterö tulee edelleen niillä orkkisruuveilla kiinni runkoon.
Silleen tos mun mopos on...
Tekeminen tuskin on ongelma, kun vain ymmärtäis mitä tekis.
Piirtäkää kuva niin ymmärrän, ehkä.
Siin hieno paintti, idea kuvattu ylhäältäpäin, punasella ympyröity peltilevyt ja ruuvit joilla se peltilevy on kiinni, rungon päästä se on niil orggispulteilla.
Joko sä tajuut vai piirränkö lisää hienoi kuvei?
http://www.ip.fi/~scuuba/org/torvi.PNG
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kuva kertoo enemmän ku 1000 sanaa.
Kiitän ja kumarran, Scuuba.
Tätäkin mietitty, mut katotaan nyt.. Rosteri paloilla pääsis halvalla.Hommasin omaan kawaan uuden ram air putken jenkeistä ebayn kautta, hintaa kotiin kannettuna alle n. 90e. Suomen hintaa en ees uskaltanut kysyä...
Onneksi on koko talvi aikaa taas harrastaa.. Jos vaikka hommais hiilikuitua..
BTW, uus 636!
http://www.youtube.com/watch?v=8MrN7...ature=youtu.be
Viimeksi muokannut: JuizeR; 07.10.2012 klo 20:41.
räjäytys kuvassa suodatin bensa hanan ja pumpun välissä,pumpun ja kaasarin väliin ei sais laittaa suodatinta
tankin ja pumpun välissä ei ole suodatinta.tankista letku hanalle,hanasta suodattimen kautta pumpulle,pumpulta kaasarille,räjätys kuvassa näkyy suodattimelle oikee telinekin
Lisäksi missä välissä pitäisi bensansuodattimen sijaita? Tässä yksilössä näytti menevän bensaletku suoraan tankista pumppuun ja pumpusta kaasuttimeen eikä mitään suodattimia ollut näkyvissä. Ilmeisesti tankin ja pumpun väliin suodatin pitäisi lisätä jos se puuttuu? Huoltomanuaalissa ei ollut selkeää kuvaa missä suodattimen pitäisi sijaita tarkalleenottaen.[/QUOTE]
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Tossa pokskuva aiheesta:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1899
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
scuuballe,kun näytät tietävän kawasta paljon,oisko heittää tietoa miten sais ilmattua 97 zx6r
vaihdoin nesteet,laskin vanhat nesteet pois mittasin paljonko ainetta tuli ulos,lisäsin uudet nesteet
käytin koneen kuumaks,flekti pyöri,samaa määrää nestettä ei saa tilalle,jossain ilmalukko,termari ok
korkin avaa lyö paineet paisuntasäiliölle,ylivuotletkun kautta tulee jonkin verran pois,syylärissä neste pinta ei vajoa,jotain 3 dl pitäis saada menemään
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Mutuja:
Onks sulla se takapukilla? Pist se sivujalan varaan.
Tsekkaa syylärin korkin tiiviste. Ei se joka on siinä korkissa jousen päässä olevassa läpässä, vaan se mikä on siinä korkin kannessa, ja tsekkaa syyläristä paisariin menevä letku.
Ts onks jompi kumpi jo niin hapero ett vuotaa ilmaa siin vaiheessa kun mopo jäähtyy ja sen pitäis imasta nestettä takas paisarista.
Jos perinteinen letkujen puristelu on jo suoritettu, niin:
Mopon ollessa käynnissä ja kone lämpimänä, kallistele sitä, ja varsinkin vasemmalle niin pitkälle kun menee, mut älä kaada.![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Rupesi tänään f3-mallin ('97) nopeusmittari leikkimään hyppää-pois-leikkiä. Neula pomppii hullun lalla 120-150 nopeuksissa. Hiljempaa tai kovempaa kun köröttää niin pysyy hyvin aloillaan ja näyttää oikein.
Vaijeri vai joku muu?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
sguballe,thanks pyörä pukilla,kokeilen tota jalka juttua,letkujen puristelua jo kokeiltu,letkut ok kun paissarille työntää paineet kun korkin löysää
itellä meni omasta mittarista vaijeri poikki,vika alko samalla tavalla,yläpäästä poikki,siksi vaihdoin koson rx1 asetusten laittaminen vaikeeta,magnetipalat ei oikeen toiminut,kokeilin etupäästä ja takapäästä,löysin kosolta
adapterin oma vaijjeri adapteri muuttaa sähköllä mittarille,koson asetukset ei niitä helpoimpia juttuja
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Mahtaako 05- ninjan takaratas olla samanmoinen kun 03-04 mallien?
Viimeksi muokannut: mppa; 15.11.2012 klo 15:21.
Takakatteen kiinnitys"ruuveja" (eli niitä muovisia) kaipaisin. Millä nimellä kulkevat oikeesti? En ebaysta onnistunut löytämään (tod näk en osaa hakea oikealla nimellä). Onko mitään fiksumpaa tapaa kiinnittää takakate kuin nuo muoviset härpäkkeet, ovat aika hepposen tuntuisia..
Ja tässä samalla voisi tiedustella mikä etuhäkki on englanniksi?
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
Mä en nyt ihan muista oliko ne kiinni näillä, mutta korikiinnike on sana ja noita saa aikas edukkaasti tarvikkeena kotomaasta autotarvikeliikkeistä http://www.finikor.fi/index.php/tarv...innikkeet.html
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Noi takakatteeseen menevät on:
Rivet, Kawasaki 92039-1289
Esim tuolta taalan kappale http://www.powersportsplus.com/parts...2039-1289.html
Tossa räjäytyskuva http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1522
Etuhäkki on:
Bracket, meter&mirror, Kawasaki 11053-1074
Tuol näyttäis olevan 67 taalaa http://www.powersportsplus.com/parts...1053-1074.html
Räjäytyskuva http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...iagram&id=1536
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitos scuuba ja makeka!
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
Myös Motonetistä saa pusseissa noita muovikiinnikkeitä. Ei ole ihan 1:1 Kawan alkuperäisten kanssa, mutta toimii.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Moro! Sanokaas viisammat, et miks ninja alko tuosta prkl reijästä työntämään öljyä, kun tarkistin venat ja vaihdoin öljyt. Pyörää kun käyttää niin työntää tasaseen tahtii tuosta, ilmeisesti jonkin sortin huohutusreikä...
https://www.dropbox.com/s/b5f2363ug7xiqb9/PAINT.jpg
ps. sain infoa et pitäs alkaa kattoa onks varsinanen huohotin tukos. Ilmeisesti löytyy vaihteiston päältä ja tuleepi ilmanputsari koteloon?
Viimeksi muokannut: Lopponen; 08.12.2012 klo 17:59.
Onko väliä mitä jäähdytinnestettä laittaa? Ohjekirja sanoo:
Permanent type of antifreeze (soft water and ethylene glycol plus corrosion and rust inhibitor chemicals for aluminum engines and radiators) eli etyleeniglykolipohjaista, vihreää, "vanhanmallista" ja sitä siellä näytti olevankin.
Mitä nuo "rust inhibitor chemicals":it tarkalleen ovat ja sisältääkö kaikki etyleeniglykolinesteet noita? Ilmeisesti kansi on alumiinia?
Hyviä suosituksia uudeksi jäähdytinnesteeksi? Koko järjestelmä huuhdellaan luonnollisesti hyvin.