Sitte seuraavaks on vaan tarkistettava, että tuleeko tulpilta kipunaa. Jos tulee, niin jäljelle jää oikeastaan vaan bensan saanti. Yks konsti on irrottaa ilmanputsari ja lorauttaa jokunen tippa bensaa suoraan imukurkuista sisään ja startata sen jälkeen. Jos hörähtää, ei kone saa bensaa jostian syystä.
Sopiiko motonetin etuhuoltopukki -05 mallin ninjaan? Tuo siis:
Mites onko kellään kokemusta motonetin myymistä TRW-Lucas jarrupaloista? Ei tarvitsisi ruveta tilailemaan ja odottelemaan EBC:itä.
Neuvokaas kokeneet aloittelijaa! Oon nyt hommaamassa ekaa pyörää hieman reilulla 3000e budjetilla ja silmään on pistänyt Hondan CBR ja Kawan ZX-6R. Mainitkaas pikaisesti vakkarihuollot, sekä tyyppiviat niin osaan nyt ostaessa sitten kysyä että onko hommat kunnossa. On varmaan ketjussa lukuiseen kertaan sanottu mutta sadan sivun lukemiseen ei juuri nyt riitä aika.Kyseessä vm -98 600cc malli ja mittarissa kuulemma 50000km. Mitkä asiat kannattaa tuon ikäisestä kawasta tsekata?
Yleisesti kulutusosat(ketjut,rattaat,jarrupalat,renkaat etc.). Ei ole iso homma vaihtaa, mut helposti voi mennä satasia noihin. Sitten huoltohistoria. Venttiilien välykset olis hyvä olla katsottuna/säädettynä. Muuten yleiskunto kertoo jo paljon pyörästä ja siitä miten sitä on kohdeltu.
Moi, tietääköhän joku hyvää paikkaa tilata e hyväksyttyjä slipareita 2005 6r:ään? Itsellä yoshimura rs5 josta e merkintä uupuu. Jotain Leo vinceä löytyy amazonista mutta en oikein tunne noita paikkoja mistä hakea.
Motorradteile-Hamburg.de
Tuolta hankin toissakesänä Leksan omaan nollavitoseen, maksoi n. 300€ kuljetuksineen.
Näyttäis tosin siltä ettei niillä ole enää osia näin "vanhaan" malliin...
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Itekkin olin tulossa kyselemään jotain hyvää paikkaa mistä tilata e-hyväksyttyä sliparia!
Ja onko kellään muuten tietoo tommosesta ns. Low mount muutoksesta. Että laittais sen änkän tulemaan tuolta alakatteen vierestä? Onnistuisko / onko siinä mitään järkee?
E: ja myös -06 ninja kyseessä
sliparithttp://www.carpimoto.it/EN/
Ninjan nakutuksen käytyä vituttamaan pikkusen liikaa purin eilen nokkaketjunkiristimen irti. Kiristimessä näyttäisi olevan yht 18 pykälää ja omassani kiristin oli 5:nnessä pykälässä. Voisi kuvitella, että ketjulla on vielä elinikää jäljellä, vaikka pyörällä on ajettu 36tkm. Muistelisin että alan liikkeessä asentaja pari vuotta sitten kertoi nokkaketjujen kestävän n 100tkm...
Itselläni kiristimen säätö ei onnistunut ihan vain kiristintä siirtämällä pykälällä eteenpäin, koska kiristin ei enään irrottamisen jälkeen mennyt paikalleen kuin minimi asennossa. Kai se kiristimen laahain valahtaa takaisinpäin ketjun painosta tjsp. Näin ollen veivasin kiristintä vähän aikaa edestakaisin jotta pykälät hieman "löystyisivät" ja jatkossa siirtyisivät suosillisemmin eteenpäin. Laitoin myös jousen alareunaan pienen mutterin (~2mm korkea) jousta korottamaan ja jäykistämään.
Huom. onkohan se nokkaketjunkiristimen jousipultti tuumakokoja kun oli jotain välillä 11mm-12mm. 11 ei mahtunut ja 12 oli löysä, joten joutu väsäämään vanhan perämoottorin tulpan-avaimesta hysyn.
Ei muuta kuin pyörä kasaan ja tulille: sama säkätys jatkuu. Lähdin liikkeelle ja eka reippaampi kiihytys, jota seuraa nykäys (luulin että meni pyörä paskaksi) , ja kaikki ylimääräinen ääni katoaa. Taas jaksaa.
Viimeksi muokannut: JarkkoV; 13.07.2012 klo 08:32.
Moro, voiko joku 636 2003-2004 omistaja ottaa kuvan vyöruusun istuimesta, minkälainen kiinnitys siinä on? Vai tietääkö kukaan, käykö lankku suoraan ZX10R 2004-05:een?
636 03-04:ssa mukavannäköösesti muotoiltu istuin, saattaisi oma daami pysyä paremmin paikoillaan siinä istuen, kuin 10R:n omassa liukulaudassa,![]()
Moro,
2002 636:ssa ilmeni viime kesänä samankaltaiselta kuulostava ongelma, en saanut vaihdettua 2:lta ylöspäin. Syyksi selvisi vaihdepolkimen takertelu. Oli päässyt tod.näk vettä jonnekkin poljinmekanismin sisään eikä siksi toiminut. 300km ajo rankkasateessa ei siis tehnyt hyvää. Korjaus maksoi öljynvaihtoineen 60€!
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
"Oikea" tapa taitaa olla se että ensin löysää kiristimen rungon toisen kiinnityspultin, ja sen jälkeen varovasti löysää toista kiinnityspulttia, kunnes kiristin naksahtaa kerran, ja sen jälkeen kiristää kiinnityspultit takaisin.
Siis jos välttämättä haluaa manuaalisesti viritellä/kiristää sitä automaattista nokkaketjunkiristäjää.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Voiko keulaöljyjä vaihtaa ilman tuota scuuban ohjeissakin näkyvää puristinta. Kawan ohjeissa neuvotaan ottamaan jousi pois jos pinnan mitan mukaan laittaa nesteet sisälle. Onko ainoa vaihtoehto tuo mitalla 360ml sisään, ilmaus pumppaamalla ja paketti kasaan.
Onko noita puristin sarjoja myytävä valmiina, vai onko teetätettävä jollain pajalla.
http://www.moottoripyora.org/keskust...kuty%C3%B6kalu
Tässä on myynnissä erittäin hyvä etu- ja takajousituksen huoltoon tarkoitettu puristin ja edullinen. Jos ei olisi omia niin varmasti ostaisin.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Itse en öljyjä pelkällä mitalla laittais. Tai jos laittaisin, niin pitäis olla pumput käyny kokonaan palasina ja pesty ja kuivattu. Öljyn määrä kun ei ole se ratkaiseva tekijä, vaan jäljelle jäävän ilmatilan määrä. Ja siinä 5mm korkeusero on jo tuntuva muutos.
Ilman puristintakin pärjää, jos on apuna kaveri, joka painaa jollain työkalulla jousta alaspäin kun itse laittaa korkkia takaisin paikalleen. Olen siitä joskus itsekin suoriutunut, mutta muutamia kirosanoja se kyllä vaatii. Tommosella puristimella homma taas on lastenleikkiä.Sanoisin siis, että mikäli aikoo itse huoltaa vehkeensä, tommonen työkalu ajaa ehdottomasti asiansa.
Kyllä voi/ kaveri roikkuu siin holkissa (puristaa jousta kasaan) sen verran että saa mutterit esille.
Toi lipan linkkaama työkalu ois todella bueno, eikä ees mikään pahan hintanen. Itekkin harkinnu ostavani sen ku sillä sais ton takajousenkin vaihdettua helpommin nykysen räikkäliinavirittelyn sijaan.
Etuiskariin löytyy myös yksinkertanen aputyökalu, jonka voi itekkin tehdä sopivasta putkesta ja pulteista. Ebayssä niit on ollu myytävänä, linkkiä just nyt tähän hätään löydä.
Tommosta siis tarkotan http://media.photobucket.com/image/F...m/IMG_1186.jpg
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Menikö vuosimalli varmaan oikeen?
05/06 636 on ees etäisesti samannäkönen ku 04/05 10R, ja molemmissa näyttäis nopeen googletuksen perusteella olevan lukko edessä ja koukut takana. Edit: kiinnitys samaan tyyliin, mut eri penkit. Eli tällänen saattaa olla parempi tai...?
03/04 636 on koukut edessä ja lukko takana, eikä uskois perän muotoja kattelemalla et sopis...
Viimeksi muokannut: markketo; 16.07.2012 klo 23:14.
'03 ZX6R
Moro kaikille!
Tuli ensimmäiseksi pyöräksi pari viikkoa sitten hommattua -03 vuoden Ninja. Korttikin pitäisi tulla ensiviikolla, aika pahat poltteet on jo kyllä päästä ajamaan. Pienet testiajot suorittaneena tuntu kyllä huikealta pyörältä, tehoa ja vääntöä löytyy autokoulun pyörään (ER-5) verrattuna aikalailla, sekä miellyttävä ajoasento. Melko jäykkä tosiaan ehkä, mutta mieluummin kyllä jämäkkä kun vetelä. Tehoputkea, kilpitelinettä, minivilkkua ja huggeria löytyy, suunnitelmissa varmaankin tuplakupla laitella jossain vaiheessa. Korttia odotellessa!
Tuolta tilasin mivin sliparin... Tuli 3:ssa päivässä. Tuolla saksanpaikassa sanoivat että leo vince ei enää tee tuohon 05 malliin sliparia.
Vaihto meni parjin kaljan voimalla sujuvasti... Äänet on vaan tuohon entiseen yoshimura rs5eenverrattuna pliisuhkot.
Vaihtoehtona oli akrapovici tuolla carpimotossa, mutta hintaakin oli pari hunttia enemmän.
Jalkatapin runko meni poikki 2000 zx-6r:stä, vasen, kuskinpuoleinen kolmiopala.
Käyköhän tähän sama runko kuin 9r? Sellainen olis Silvolan purkaamolla.
Tai jos tiedossa sopivan hintaista runkoa, niin saa myös vinkata.
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel.
- Homer Simpson
Katohan tuolta kans: http://purkuosat.net/
Ainakin 2002 mallin zx6-r tuolla oli vasemmanpuoleinen jalkatappi mitä nopeasti vilkaisin.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Osaisko joku sanoa mistä vois johtua kun eilen käynnistelin pyörää ja käytin hieman rikastinta niin tyhjäkäynti ei ole sen jälkeen laskenut alle 3000rpm?Onko rikastin voinut jäädä hieman pohjaan vaikka vaijeri kokonaan palautuisikin tms?
Tarkistelin vaijereita (kaasun, rikastimen jne.) ja ne toimivat mielestäni kuten aikasemminkin (en siis huomannut mitään eroa toimivuudessa), mutta katteita en ole päässyt vielä irroittelemaan jotta näkisin myös rikastimen vaijerin toisen pään.
Kyseessä -03 636
EDIT: Tyhjäkäyntiruuvi ei auttanut asiaa
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tarkistin asian ja ns. ryyppyvaijeri oli niin löysä toisesta päästä (mahd. poikki) että tuskin se jumittaa, ja kokeilin käsin myös mekanismia eikä sekään mielestäni jäänyt kanittamaan.
Kierrokset ovat silti tyhjäkäynnillä 2500-3000rpm eikä tyhjäkäyntiruuvi auta kuin nostamaan kierroksia.
Vastaavia ongelmia kellään?
Viimeksi muokannut: munkke; 23.07.2012 klo 17:58.
Noin, tulihan se korttikin sieltä eilen sitten viimein, parisen sataa kilsaa tuli melkein heti ekana päivänä rullailtuakin.
Pari kysymystä olisi josko joku muistaisi suoraan, eli mitkä kierteet takahaarukassa mahtavat olla noita takanostimen rullia varten? Ja minkälainen homma mahtaa olla takapään laskeminen kun tyylikkäästi matalana ihmisenä en ylety ihan täysin koko jalkapohjilla maahan pyörän päältä. Ja pyörähän oli se -03 vuoden... Kiitos!
Ensimmäisenä kannattaa mitata ja säätää painaumat kohdilleen. Varsinkin jos molemmat jouset on "jäykkiä" sun painolle, niin voit pistää hieman enemmän painaumaa jollon mopo on hieman matalammalla.
Jollon ei varsinaisesti tarvis koskea mopon maavaraan eikä ajogeometriaan.
Riittäskö jos kaventaisit ja madaltaisit satulaa aavistuksen?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."