Sitä vaan meinasin että pyörällä voi ajaa täysin normaalisti vaikka valo palaakin *(PDMF @ Heinä. 12 2011,22:08) kirjoitti
Lukkosokasta, yleensä olen vaihtanut uuden kun vanha alkaa katkeilla taivuttaessa, eli aika harvoin. Aina löytynyt jostain työkalupakin pohjalta ja oon liian vainoharhainen että jättäisin pois, vaikka ei se mutteri ole tähän mennessä koskaan likkunut.
Argh, perjantaina tulloo tuomio takaiskarista. Ilmeisesti öljyt on tallessa, koska muutenhan siitä joustosta tulisi ylilöysä, kengurumainen? Mitään ulkoista damagea tai vuotoja ei näy, mahdoton sanoa ennen kuin viedään pajalle.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Noin mäkin ton lukkosokkajutun päättelin, koska nytkin pyörässä oleva näytti kovin kotikutoiselta.(Laareppi @ Heinä. 12 2011,23:03) kirjoitti
Ajaa voi vaikka kaikki varotusvalot päällä. Ketjujen kiristämistäkin harkitsen vasta kun ne lyö takana ajavaa kasseille.
Jos joku tarvii 03-04 vuotiseen 636:een venttiilejä (imu/pako) tai venttiilin paininkuppeja niin täältä löytyy edullisesti!
ZX-6r -04
339€
Venojen tarkistus ja kahden säätö. Imu ja pako.
Uudet tulpat.
Mesta: JL-bike, Vantaa.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Joo eihän niitä säätää tarvi jos välykset ovat ohje arvoissaan. Silti se hinta on aivan eri tarkastuksessa ja säädössä. Helposti naksahtaa huollon hintaan sen pari sataa lapin lisää jos säädetään venttiilit.(willik @ Heinä. 12 2011,08:00) kirjoitti
![]()
Ninjasta tosiaan katkesi kaasuvaiheri viime viikolla Hämeenlinnassa, ja tässä uutta vaijeria Ebaystä odotellessa koitin tehdä uutta vaijeria itse.
Kohtasin kuitenkin ongelman. Jos laittaa molemmat vaijerit kiinni, kaasu on todella kankea eikä palaudu laisinkaan. Kun taasen jättää tämän "palautusvaijerin" pois, kaasu toimii muuten normaalisti mutta kahvassa väljyyttä pari senttiä.
Mistä tälläinen voisi johtua?
Kawasaki ZX-6R -99
Sellanen juttu, että mulla on pyörässä speedohealer v4. Kun ajan niin, että pyörän mittari näyttää 100 niin todellinen nopeus on yli 110. eli se healeri on vissii säädetty eri väleille edellisen omistajan toimesta. pyörässä on nyt vakio välit. Osaako joku kertoo miten se galiproidaan näyttämään oikein? Jos joku osaa lyhyesti ja yksinkertasesti kertoo niin hienoo jos ei niin alan tutkimaan asiaa tarkemmin netistä.
ZX-6r -04
Spiidohiilerin sivulla on hyvät ohjeet ja hieno kalkulaattori.(636r @ Heinä. 14 2011,20:26) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onkos kokemusta lsl cip-on tangoista ja kiinnikkeistä. Pitäis saada tankoa hieman ylöspäin, jotta olis sopivampi matkusteluun. Nyt vielä laitoin tuplakuplan, niin ei ilmanpainekaan kovin kevitä ajoa.
Näitä löytyis stormilta kiinnikkeet
tanko
FI-valo sammui mystisesti, kun pyörään vaihdettiin uudet ketjut. Juu ja se jumalaton paukekin lakkasi.(scuuba @ Heinä. 12 2011,21:14) kirjoitti
Onpas kyllä hinnassa eroa.(poketopi @ Heinä. 14 2011,15:42) kirjoitti
Käytin suomessa aika prikulleen saman huollon eli välyksiä ei tarvinnut säädellä niin 390e vaihdettuina osinakin pitkälti samat.
Taidanpa siis ensi huoltoon suunnata vironpuolelle
---------------------------
Kawasaki ZX-6R -00
---------------------------
Tjaahans mistähän sitä löytäs Nissinin jarrusatulat -06 vuotiseen mopoon?
Joku täältä oli joskus tilannut moiset jostakin (?)
636 -06
Hei!
Nyt tuli toivottavasti vaan pieniä murheita. Kaupungilla pörrätessä pyörästä hävis alaväännöt eikä meinannu jaksaa tyhjäkäyntiä käydä saati liikkelle lähteä. Ihmeellisesti röpeltää mut, 4 tonnin jälkeen tuntuu et pyörä lähtee ja käy ihan normaalisti. Et mikähän syynä? Voiks yks hajonu tulppa tehdä tuon? Kyseessä 01 malli.
Voi... Puolen tunnin homma tsekata... ei muuta ku hommiin. Tosin tulppa aiheuttaa kylmänä käynnistymis probleemiakin.(Lopponen @ Heinä. 21 2011,20:59) kirjoitti
Suhteellisen veikee tapaus. Tänään lähdin pyörällä ajamaan kaverin tallille uudet tulpat taskussa niin pyörä vaikutti aika normaalilta! Vaihdettiin tulpat kuitenkin ja toimii kyllä ihan moitteita nyt. Liekö lämmöt eilen tehny temput tulpalle vai mikä katkos ollu sit. Tulipahan tarkastettua et kaikki tulpat oli hyvän näkösiä.(poketopi @ Heinä. 22 2011,10:45) kirjoitti
Onks sul mopo pihalla sateessa?(Lopponen @ Heinä. 22 2011,19:14) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pakko pitää, kun kerrostalossa asustan. Meinaatko et vesisade aiheuttas? Täällä tosiaan tuli vettä aivan helvetisti keskiviikkona, jouduin sillon vielä ajamaan.(scuuba @ Heinä. 22 2011,19:39) kirjoitti
Se vois olla yks vaihtoehto.(Lopponen @ Heinä. 22 2011,21:41) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jännä, kun sillon oli hyvä keli kun ajelin ja seuraavana päivänä pyörä toimi melko hyvin. Et liekö vaan alkanu pätkimään tulppa jostain syystä... Onneks taas kunnossa.(scuuba @ Heinä. 22 2011,22:56) kirjoitti
Vaihdenäytöistä:
GIpro näköjään myy plug´n´play mallia kusiaiseen. Maksaa vaan ennen mahdollista Suomen tullia Ebayssa 146 dollaria.
Sitten Ebayssa on myös tee-se-itse mallinen n 30 dollaria posteineen. Pitää ranettaa vaihdepolkimen viereen anturit ja joku vipstaaki polkimeen, että anturit saavat impulssin näytölle ( kaikki siis tulee paketissa mukana).
Toinen juttu on, että pitää järkevästi saada sähkö otettua.
Onko muilla ehdotuksia edulliseen ja suht helppo asennettavaan vaihdenäyttöön?
Alkaa kyrpimään tuo isoimmalla vaihteella ajaminen ja siitä vielä ylöspäin vaihdon yrittäminen. Tulee niin urpo olo, kun jengi huomaa sen liikenteessä.
Toinen juttu,
Onko toi mun kusiaisen pleksi nyt se "tuplakupla"?
Kiitos
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Näyttäis kovasti olevan,(hessu75 @ Heinä. 25 2011,21:11) kirjoitti
vertaa mun pleksiin (Puig)
Toinen vielä
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
KErtokaahan tuoreelle kawan omistajalle mitäs kannattais tehdä tuolle pyörälle, versiona kawa for dummies (ja sellasella kielellä että muijakin ymmärtää) mites vaihdan tuohon orkkis vilkkujen tilalle minivilkut.
ja saako nopeusmittaria jotenkin säädettyä ettei se valehtelis ihan törkeesti?
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Toi GIpro makso ainakin ennen Stormilla jotain 90e, tuskin nykyään on hirveesti kalliimpi?(hessu75 @ Heinä. 25 2011,21:11) kirjoitti
Toi tee-se-itse setti kuulostaa (rehellisesti) ihan kaameelta paskalta...
'03 ZX6R
Nonii nyt taphatu sellasta jännää, että olin lähössä pihasta pyörällä ja onnistuin sen sit sammuttamaan risteyksessä.. No painoin sit strattia kytkin pohjassa ja pykälä valmiiks pesässä ja lähin liikkellee, Mutta gipron vaihdenäyttö ja nopepusmittari eivät enää toiminukkaan.. Katoin sitten vielä speedohealeria ja se näyttää E kirjantaina eli vissiin erroria, ja mitää ei tapahdu vaikka molempia nappeja painais tai mitä vaan.. Gipro näyttää pelkästään 0 ja nopeusmittari 0. sitten parin kilsan ajejun jälkeen syttyy myös FI valo päälle. Akunnavan irrotus ei auttanu asiaa. Oiskojan joku piuha irronnu vai hajosko speedohealari ykskaks vaan. Jos jollain samanlaisia kokemuksia niin voi kertoo vinkkiä kiitos!
Vika näytti korjaantuvan ainakin toistaseksi antamalla vähän painepesuria sähköille pesun yhteydessä..
ZX-6r -04
Vuosmallista vähän riippuu...., mut pikkasen raottelet katteita ja ei muutaku mutteri(t) takaa irti ja piuhat ----> uudet tilalle (niitä vilkkujen arvoja kannattaa kysellä, "watteja" että osaa laittaa vastukset väliin jos arvot hirveesti muuttuu). Vara-osa liikkessä kyllä neuvovat.(PikkuMyy @ Heinä. 26 2011,19:40) kirjoitti
Nopeus mittarin saa synkkaa speedohealerillä, mutta ite on suurin piirtein vaa kattellu gps:llä nopeudet 60-80-100km/h että mitä näyttää ja ajellu sit sen mukaa. Se on kuitenkin yli 120km/h suomessa aina liikaaja paris sadas se vääristymä on jo aika iso.
Saastana että pikkuninja säikäytti tossa maanantai-illalla, kun ajoin sen tallinrampista ylös. Kone normaalisti tulille, ja tuttu kawanakutus kuuluu. Ykkönen pesään ja kytkimellä normisti luistattaen liikkeelle ramppia ylös, ja hieman kaasua. Sit kuuluu kilahtava klonksahdus, ja kawaäänet katoaa tyystin ja tilalle tulee hondamainen hyrinä.
"Mitä helvettiä!? Hajosko se nyt täysin...?" *
(vinkki: nitsirik nujtekakkon )
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Stormilla se GIpro 115 ekee ( vanha malli).
Uusi malli, jossa rajoittajan poistaja ( en tiedä sopiiko -06 Kwaakkuun) 129 ekee.
90 ekee on toodella vanha hinta.
Silti se pitää hommata nähtävästi. Jos tuo uusi malli menee mun mopoon, niin se kyllä pitää investoida, jos jotain lähtöjä tulee lisää mopooni.
Ens kesänä kyllä tuo kusiainen vinkulelu vaihtuu kwaakku kymppiin...
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Moro,
Keväällä tuli hankittua tuollainen 2005 vuoden zx-6r. Pyörä on toiminut tähän asti moitteetta, mutta nyt on alkanut esiintyä sellaista outoa ongelmaa, että pyörä sammuu yhtäkkiä vaudissa ja öljynpaineen merkkivalo syttyy. Pari viikkoa sitten näin tapahtui moottoritielle rampista kiihdyttäessäni ja tänään toisen kerran melkein heti kun lähdin ajamaan kotipihasta. Molemmilla kerroilla pyörä on kyllä lähtenyt käyntiin ( joskin hieman nihkeän oloisesti ) heti sammumisen jälkeen ja matka on jatkunut siitä eteenpäin ongelmitta.
Mistähän moinen ongelma voisi johtua? Pyörä on täysin vakio, eli ei sliparia tai power commanderia tms. Molemmat sammumiset tapahtuivat hyvin alkuvaiheessa ajoa, jolloin moottori ei vielä ollut kovin lämmin. Voisiko tuossa olla vika, että pitäisi malttaa käyttää kunnolla lämpimäksi ennenkuin lähtee ajelemaan?
-
Niin syttyykö öljynpainevalo ennen moottorin sammumista palamaan vai vasta sen jälkeen? Jos se jää sen jälkeen palamaan niin se on ihan normaalia sillä sytysvirta on päällä, mutta kone ei pyöri.. Jos taas valo syttyy koneen pyöriessä, niin vika voi olla vakavampi.(Ironman @ Heinä. 28 2011,20:55) kirjoitti
Se ei tosin ole normaalia, että kone sammuu kesken ajon.
ZX-6r -04
Joo kyllä se öljynpainevalo taitaa syttyä vasta kun kone sammuu. En ainakaan ajossa huomannut että se olisi syttynyt missään vaiheessa ennen kuin kone sammui. Eli tosiaan tuo ei varmaan liity ongelmaan mitenkään.(636r @ Heinä. 28 2011,22:57) kirjoitti
Tsekkasin äskettäin myös pyörän vikakoodit tuosta "self diagnostigs" liittimestä. Näyttää koodeja 12 (inlet air pressure sensor), 13 ( inlet air temperature sensor ) ja 15 (atmospheric pressure sensor ). En tiedä voiko noista joku olla syynä ongelmaan.
-