Sivu: 102 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102103104112152 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3031:stä 3060:een 4602:sta
    Lainaa (Laareppi @ Touko. 08 2011,19:16) kirjoitti
    Näköjään kaikki ninjat tullu ulos puskista, 4x 636 bongattu Kehä Kolmosella saman lenkin aikana... *
    Jospa huomenna pääsisi yksi ninja laitumelle lisää.. (käsittely/inssi klo 8:30 alkaen)

Alkaa jännittelee huomista
    ---------------------------
    Kawasaki ZX-6R -00
    Oma musta menijä on nyt pesty ja vahattu. Oli kyllä NIIN paskainen entisen omistajan jäljiltä, että huh huh.

Ylästön suoralla oli sellainen tiukkaperse tyttö pikkukoiran kanssa lenkillä, että meinasin vastaantulevan keulaan ajaa.

Tytöt hei, ei saa käyttää pikku mustia hotpäntsejä! Menee miehet sekaisin ja ajelee kolareita.

Oha se perkule munakas peli toi kuus ärrä ja toi Screamer putki.
    Loud pipes saves lives, vai miten se nyt menikään...

Kiva aamulla sitten löydä tulille toi huutaja keskellä rivaritalojen sisäpihaa. Mopo kun käy hetken noin 2,5-3 tonnin kiekoissa. Hahahaa!

Mitähän muuten taloyhtiö voi muuten sellaisesta sanoa, jos joku kukkahattutäti alkaa avautumaan?

Se kun ei ole tahallista häirintää, vrt äänekäs musiikki/ biletys.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
    Lainaa (Zip @ Touko. 08 2011,19:36) kirjoitti
    Koko talven etsinyt tuloksetta zx-6r -05/-06 mallin takaiskarin säätötyökalua. Ei niin mistään. Mopoliikkeet pyörittelee päätä ku kysyy, netistä ei löydy jne.. esijännitys o säädetty nii löysälle et nyt ku o kuskattava takapenkil nii pyöräst tulee täys lahna ajettavuudelta ku takapää painuu naurettavan alas. Kai noita ny joku säätelee että pitäs kalutki siihe löytyä?

hjelp!
    Ajele huomenna (maanantai 9.5. klo 10-19) alastaron varikolle ja eti sielt sininen 636, ja kysy apuu. T: Minä.

"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Tunnistaako kukaan muu omakseen? Mulla on 08 kusiainen mittarissa vaivaset 6000km mutta tuntuu kylmänä varsinkin säksyttävän? kawathan tunnetusti pitää vähän elämää mut tämä on kyllä kova äänisin kaveri mikä mulla on ollu
    Joo,

Mulla kanssa pitää elämää kylmänä ja lämpimänä kanssa säksättää vähän.

Varmaan ensi talvena pitää jonnekin pajalle viedä säätöön ja tarkistukseen.

-Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Minkäslaisia tankkilaukkuja olette kawoihin laitelleet. Erityisesti 05-06 malleihin, joissa tankin etuosa muovia. Tilasin kokeeksi ixs zug laukun jossa magneetti kiinnitys ja mukana vaihdettava pohja jossa imukuppikiinnitys.

Takalaukuksi ixs kriens selkäreppu, joka on mahdollista kiinnittää matkustajan istuimen päälle. En tiedä onnistuuko tosin tähän, kun pakoputki on penkin alla.

Nämä ovat siis tilauksessa ja riskipelillä kokeillaan.
    Mulla on Saksasta Moto Detailin perus tankkilaukku, jossa ne neljä remmiä kulmissa ja olen sen saanut ihan ok kiinni juuri 05/06 mallin tankin päälle.
    Joutui tietysti vähän sorminäppäryyttä käyttämään, että sai ne nylon remmit rungon ympäri tankin alta.

Mulla ei taas ole enää pakoputki ongelmaa, kun käyttää matkustajan paikalle tulevaa laukkua

-Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Lainaa (Wii @ Touko. 09 2011,11:07) kirjoitti
    Tunnistaako kukaan muu omakseen? Mulla on 08 kusiainen mittarissa vaivaset 6000km mutta tuntuu kylmänä varsinkin säksyttävän? kawathan tunnetusti pitää vähän elämää mut tämä on kyllä kova äänisin kaveri mikä mulla on ollu *
    Mulla oli talven jäliltä sama vika,että pirunmoinen säksätys kuulu.Muutaman kerran annoin kunnolla "kenkää" pyörälle niin ykskaks lakkas säksätys.Oli vaan jotenkin kiristäjä jumissa. Toki saattaa myös korjaantua kun käyttää sitä nokkaketjun kiristäjää irti,putsaa ja laittaa takas.uus kiristäjähän maksaa jonkun about 120e

Mutta kannattaa ensin kokeilla sitä irrottamista ja takaisin laittoa ennenkuin ostaa uuden kiristimen.

ps Michelin power pure 2ct sarjalla ajellut nyt noin 2000km ja tyytyväinen olen ollut.hyvä pito myös märällä tiellä.Tosin "elää" aika paljon epätasaisella tiellä
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
    Lainaa (soherrys @ Touko. 09 2011,14:00) kirjoitti
    Lainaa (Wii @ Touko. 09 2011,11:07) kirjoitti
    Tunnistaako kukaan muu omakseen? Mulla on 08 kusiainen mittarissa vaivaset 6000km mutta tuntuu kylmänä varsinkin säksyttävän? kawathan tunnetusti pitää vähän elämää mut tämä on kyllä kova äänisin kaveri mikä mulla on ollu *
    Mulla oli talven jäliltä sama vika,että pirunmoinen säksätys kuulu.Muutaman kerran annoin kunnolla "kenkää" pyörälle niin ykskaks lakkas säksätys.Oli vaan jotenkin kiristäjä jumissa. Toki saattaa myös korjaantua kun käyttää sitä nokkaketjun kiristäjää irti,putsaa ja laittaa takas.uus kiristäjähän maksaa jonkun about 120e

Mutta kannattaa ensin kokeilla sitä irrottamista ja takaisin laittoa ennenkuin ostaa uuden kiristimen.

ps Michelin power pure 2ct sarjalla ajellut nyt noin 2000km ja tyytyväinen olen ollut.hyvä pito myös märällä tiellä.Tosin "elää" aika paljon epätasaisella tiellä
    Laitappas ohjeita tohon hommaan jos kehtaat.
    Komppaan,

Mua kiinnostaa kanssa, miten automaattisesti kiristyvän saa huollettua omatoimisesti.
    En ainakaan vielä huoltomanuskasta löytänyt mitn.
    Kawasaki ZX14 2008
    Eli se kiristäjä on 2 pultilla kiinni.On hiton ahtaassa paikassa.Pitäisi viimestään lähtee helposti pois jos purkaa ilmanputsarin kotelon pois edestä.Mutta pitkällä jatkovarrella ja nivelletyllä jatkolla se lähtee.

No kuitenkin siellä kiristäjän sisällä pitäs olla liikkuvia osia joiden putsaus voisi auttaa.

Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
    Lainaa (soherrys @ Touko. 09 2011,19:04) kirjoitti
    Eli se kiristäjä on 2 pultilla kiinni.On hiton ahtaassa paikassa.Pitäisi viimestään lähtee helposti pois jos purkaa ilmanputsarin kotelon pois edestä.Mutta pitkällä jatkovarrella ja nivelletyllä jatkolla se lähtee.

No kuitenkin siellä kiristäjän sisällä pitäs olla liikkuvia osia joiden putsaus voisi auttaa.

Tällänen epätietoinen kysyisi että täytyykö olla ketjun ajoitus kohallaan kun tuon kiristäjän ottaa irti vai voiko ottaa ihan missä asennossa ketju vaan on? mulla sirkuttanut jo vissiin 15tkm. Ajattelin aluksi että venttiilit mutta ne viime kesänä säädettiin ja ei ääni muuttunut. Kuulemma melkein kaikki joutu säätämään mut ääni jäi
    Ninja 636 -04
    Tykästynyt omaan kawaan...
    Tänään inssi läpi ja kawa sai kyytiä kokopäivän.

Eli jos näette pääkaupunkiseudulla että punainen kawa ajelee lapanen pystyssä hymy perseesä morjestellen kaikille niin se olen minä.
    Kawasaki ZX-6R -00
    Lainaa kirjoitti
    Tällänen epätietoinen kysyisi että täytyykö olla ketjun ajoitus kohallaan kun tuon kiristäjän ottaa irti vai voiko ottaa ihan missä asennossa ketju vaan on? mulla sirkuttanut jo vissiin 15tkm. Ajattelin aluksi että venttiilit mutta ne viime kesänä säädettiin ja ei ääni muuttunut. Kuulemma melkein kaikki joutu säätämään mut ääni jäi
    Minun käsityksen mukaan voi ottaa pois milloin vaan. Kaveri oli ite käyttänyt omastaan sen pois ja oli korjaantunut ääni.
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
    Miten se puhdsitus sitten?

Ihan atomeiksiko se osa, vai riittääkö ns bräkleenillä suihkuttelu osan irti ollessaan?

Woe wittu, joutuu tankin taas irroittamaan ja sen hiton putsarikotelon. Mää en jaksa!
    Kawasaki ZX14 2008
    Joo eiköhän se ihan bräkleenillä kannata putsata.Eikait siellä erikoisempia osia sisällä oo...jousi ja jotain muuta pientä.
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
    Mites pahasti ton homman voi ryssiä jos kiristää liikaa...
    Kun otin ekaa kertaa irti ni oli 10 pykälää auki... putsasin ja laitoin kawan support foorumin mukaan 5naksuu auki ja annoin jousen kiristää.... no tikitys jäi ja otin uusiks irti oli 8 pykälää auki... siirsin sen 11 pykälään ja pakotin ruuveilla kiinni kiristimen ku ei enää vapaasti menny, no tikitys hävis mutta silti ehkä kun jos meni liikaa niin mitä tulen rikkomaan?
    Lainaa (hessu75 @ Touko. 10 2011,10:36) kirjoitti
    Miten se puhdsitus sitten?

Ihan atomeiksiko se osa, vai riittääkö ns bräkleenillä suihkuttelu osan irti ollessaan?

Woe wittu, joutuu tankin taas irroittamaan ja sen hiton putsarikotelon. Mää en jaksa!
    ei tarvi ottaa ku tankki pystyyn ja katteesta ylimmät ruuvit... mahtuu lenkeillä löysäämään ja sitten peukuilla ruuvit irti ihme mutka asennossa.
    Lainaa (poketopi @ Touko. 10 2011,15:36) kirjoitti
    Kun otin ekaa kertaa irti ni oli 10 pykälää auki... putsasin ja laitoin kawan support foorumin mukaan 5naksuu auki ja annoin jousen kiristää.... no tikitys jäi ja otin uusiks irti oli 8 pykälää auki... siirsin sen 11 pykälään ja pakotin ruuveilla kiinni kiristimen ku ei enää vapaasti menny, no tikitys hävis mutta silti ehkä kun jos meni liikaa niin mitä tulen rikkomaan? *
    Kulutat ketjulaaharit ja venytät ketjua. Lisäks rasitat kampiakselin ja varsinkin nokka-akselien laakereita ja aiheutat lisälämpenemistä isomman kitkan muodossa.

Parhaassa tapauksessa ketju on kiristyny optimaalisesti, eikä mitään tapahdu, mutta ite en uskaltais noin tehdä, ellen sais joltain asiantuntevalta taholta hyvää suositusta moiseen toimenpiteeseen. Yks naksu ehkä vielä menee, mut enempää en kiristäis.

Mutta ei se konetta kuitenkaan riko, niin isosta asiasta ei ole kyse. Lyhentää varmaan vaan laahareiden elinikää, jolloin kiristysvara loppuu ennen aikojaan, vaikka ketju olisi vielä mitassaan. Eli todennäköisesti aikaistit pikkusen sitä hetkeä kun ketju alkaa kilkattaa, eikä kiristäjässä olekaan enää varaa lisäkiristykseen -> koneen avaaminen edessä.

Mut ei toi yhden pykälän lisäkiristys mitenkään paha ole, älä huoli :o)
    Lainaa (hessu75 @ Touko. 09 2011,15:28) kirjoitti
    Mua kiinnostaa kanssa, miten automaattisesti kiristyvän saa huollettua omatoimisesti.
    En ainakaan vielä huoltomanuskasta löytänyt mitn.
    Sivu 5-15 (s.243) jos kyseessä -05-06:
    http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Tuolta on ne gripit mitä useampi on ihmetelly:
    http://techspec-usa.com/product...._id=127
    Nois on myös se hyvä puoli ett noi lähtee hieman lämmittämällä siististi irti.
    Viime keväänä siirsin tankista toiseen, joten ei oo ees turha mainoslupaus.

25.6.2009 44.95+15=59.95= ~43 euroo.
    Jos halvalla haluaa päästä, nii ostaa etolasta sopivaa kumimattoo jne.

Oisko jollain ZX-6R:n omistajista vastaavanlaisia kokemuksia:

-> Kawasakin kallistumisongelma <-
    Kun otin ekaa kertaa irti ni oli 10 pykälää auki... putsasin ja laitoin kawan support foorumin mukaan 5naksuu auki ja annoin jousen kiristää.... no tikitys jäi ja otin uusiks irti oli 8 pykälää auki... siirsin sen 11 pykälään ja pakotin ruuveilla kiinni kiristimen ku ei enää vapaasti menny, no tikitys hävis mutta silti ehkä kun jos meni liikaa niin mitä tulen rikkomaan? *
    ""Käännä kampiakselia 2 kierrosta myötäpäivään, jotta kiristin
    laajentaa ja tarkista nokkaketjun ajoitus."" miten te tuon 2kierrosta teitte?..rumpsauttamalla pyörimään? toinen että avautuuko tämä "10 pykälää auki" sitten kun puran tuon ja siellä on jotkut ratas sydeemit?
    Lainaa (scuuba @ Touko. 10 2011,16:54) kirjoitti
    Tuolta on ne gripit mitä useampi on ihmetelly:
    http://techspec-usa.com/product...._id=127
    Nois on myös se hyvä puoli ett noi lähtee hieman lämmittämällä siististi irti.
    Viime keväänä siirsin tankista toiseen, joten ei oo ees turha mainoslupaus.

25.6.2009 44.95+15=59.95= ~43 euroo.
    Jos halvalla haluaa päästä, nii ostaa etolasta sopivaa kumimattoo jne. *
    Onko tosiaan 15USD noi toimituskulut techspec usasta? Harmi kun menee sitten yli tulli rajan yli kun 2009 ninjaan tuo samainen lätkä on jopa 55USD eli yhteensä noin 48.80€ *

Mutta kaippa tuo toinenkin versio toimii melko vastaavasti(?)

High Fusion

Saisi alle 44€ *

(2014-> ) KTM 990 SMR 2011
    (2011-2014) * ZX-6R 2009
    (2010-2011) *ER-6f 2008
    Kerran kesässä itse joutunut ainakin kirimään tuota käsin pykälän verran. Ei muuta kuin kiristin irti, ensin tietenkin keskipultti irti ettei jousi pääse muuttamaan kiristimen asentoa irrallaan ollessa. Sitten vaan käsin pykälä eteenpäin kiristintä ja takas paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä.
    ex. ZX6R 2003
    Lainaa (Wii @ Touko. 10 2011,20:42) kirjoitti
    laajentaa ja tarkista nokkaketjun ajoitus."" miten te tuon 2kierrosta teitte?..rumpsauttamalla pyörimään? toinen että avautuuko tämä "10 pykälää auki" sitten kun puran tuon ja siellä on jotkut ratas sydeemit?
    Toi ohje on varmaankin kun kansi on tullut ehjäyksestä ja kasaillaa kilkkeitä kiinne.

Elikkäs kiristin on kahdella pultilla kiinni lohkossa, avaat ensin keskimmäisen pultin joka on isoin näistä kolmesta ja otat pultin + prikan+ jousen + tapin talteen, sen jälkeen pieni pyöräytys että saat otteen kiristimestä ja varoen vedät sen ulos. Sen jälkeen lasket kuinka monta kielekettä on näkyvillä ja sitten voit vemppailla mekanismia ja rasvailla.

Ammattilaisethan laittavat sen viisi naksua auki iskevät kiinni ja ei muuta kuin kovaa ajoa... Pitäisi kiristää moottorijarrutuksen aikana sen sopivaan momenttiin, toimii ehkä melkein uusien kilkkeiden kanssa.

Oikein tehtynä ois sitten manuaalinen ketjunkiristin joka ruuvista vääntämällä kiristää ketjun haluttuun momenttiin.... on kuulemma äänettömin/paras vaihto ehto.

Jos silti haluat pakottaa orkkis kiristimen tiukemmalle niin lisäät yhden kielekkeen näkyviin... naks. Ja kovaa ajoa, puolen tunnin puhelu huoltoliikkeen kaverin kanssa lisäs hyvin tietoa ja tuskaa.

Osaakos joku auttaa tälläiseen ongelmaan. Kiihdyttäessä johonkin 9000-10000rpm luokkaan alkaa kone "luistaa" ihan älyttömästi eikä taida ajossa kiertääkkään kun sen 12000rpm. Ihmettelen vaan kun ei pienemmillä kierroksilla luista mutta juuri tuolla ylhäällä, kauhean kuulosta ja tuntosta kun aika matalalla alkaa jo kone huutamaan *
    Vähän lisää infoa mopostasi?

Onko koskaan tsekattu kytkinlevyjen kuntoa sinun omistuksessa?
    Legendaarinen öljy- debatti??? Mun Delvacci EI luista koskaan milloinkaan... *

Mun kysymys ajovaloista:

Saako millaan modilla molempia ajovaloja palamaan? Siis, saisi tuohon pitkäänkin lyhyen ajovalon modattua?

Tyhmän näköinen, kun vain toinen puoli palaa lyhyellä ajovalolla nyt.

Kawasaki ZX14 2008
    Lainaa (hessu75 @ Touko. 11 2011,15:54) kirjoitti
    Vähän lisää infoa mopostasi?

Onko koskaan tsekattu kytkinlevyjen kuntoa sinun omistuksessa?
    Legendaarinen öljy- debatti??? Mun Delvacci EI luista koskaan milloinkaan... *

Mun kysymys ajovaloista:

Saako millaan modilla molempia ajovaloja palamaan? Siis, saisi tuohon pitkäänkin lyhyen ajovalon modattua?

Tyhmän näköinen, kun vain toinen puoli palaa lyhyellä ajovalolla nyt.
    -03 zx-6r ajettu jtn 25000km. Ei ole omana aikanani katsottu ollenkaan kytkintä, tosin en ole ajanutkaan kuin noin 1000km. Nyt kyllä pätkii muisti, ei mitään muistikuvaa mitkä öljyt tohon lykkäsin. Ei ne kyllä mitkään halvimmatkaan ollut joten en usko että niistä on kiinni.
  30.  
    Lainaa (poketopi @ Touko. 11 2011,06:14) kirjoitti
    Lainaa (Wii @ Touko. 10 2011,20:42) kirjoitti
    Toi ohje on varmaankin kun kansi on tullut ehjäyksestä ja kasaillaa kilkkeitä kiinne.

Elikkäs kiristin on kahdella pultilla kiinni lohkossa, avaat ensin keskimmäisen pultin joka on isoin näistä kolmesta ja otat pultin + prikan+ jousen + tapin talteen, sen jälkeen pieni pyöräytys että saat otteen kiristimestä ja varoen vedät sen ulos. Sen jälkeen lasket kuinka monta kielekettä on näkyvillä ja sitten voit vemppailla mekanismia ja rasvailla.

Ammattilaisethan laittavat sen viisi naksua auki iskevät kiinni ja ei muuta kuin kovaa ajoa... Pitäisi kiristää moottorijarrutuksen aikana sen sopivaan momenttiin, toimii ehkä melkein uusien kilkkeiden kanssa.

Oikein tehtynä ois sitten manuaalinen ketjunkiristin joka ruuvista vääntämällä kiristää ketjun haluttuun momenttiin.... on kuulemma äänettömin/paras vaihto ehto.

Jos silti haluat pakottaa orkkis kiristimen tiukemmalle niin lisäät yhden kielekkeen näkyviin... naks. Ja kovaa ajoa, puolen tunnin puhelu huoltoliikkeen kaverin kanssa lisäs hyvin tietoa ja tuskaa.

Kiitos. Nyt alkaa olla jo tarvittavat tiedot kasassa eli eiköhän sitä jo uskaltaudu kokeilemaan. mut on kyllä kumma että 6000km ajettu mopo ja ei kiristin toimi.
    Hessu..tuo yksi silmäsyys johtuu kuulema siitä että laki kieltää sen ettei molemmissa polttimoissa saa olla lyhyitä valoja, voi olla tarua mutta näin isot pojat on sanonu
Sivu: 102 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102103104112152 ... ViimeinenViimeinen