Orginaaliletkut on iha purkkaa, kannattaa vaihtaa teräspunoksiin ja ihmetellä sit lisää, jos ei kahvan fiilis vieläkään miellytä.(hessu75 @ Touko. 04 2011,20:47) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joo,
Menee vaihtoon kyllä.
Mutta, minusta nyt tuntuu, että on jotain muutakin.
Kun talven aikana aloitin tuon pikku projektin, niin kerran mopoa siirtäessäni oli etujarru aivan kuollut/ poissa.
Eli, kahva meni aivan pohjaan. Ei mitään vastusta.
Jouduin siitä kahvan päältä ilmausnipan avaamaan ja perusmetodilla ilmaamaan.
Nippa kiinni, kahva pohjaan, nippa auki jne.
Sain minusta silloin oikein hyvän tuntuman kahvaan.
Eli, siellä on sitten vieläkin ilmaa, vaikka teinkin minusta perusteellista työtä.
Olen joka tapauksessa kaikki jarrunesteet uusimassa pian...
Samalla voisi ne teräspunosletkut vaihtaa.
Edullista paikkaa Suomessa? Vai, onko Ebay mun kaveri taas jälleen.
BTW LSLn mustat jalkatapit kiinnikkeineen 30 euroa Ebaysta
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Tuossa mopo bashaisena vielä ja kännykameralla otettuja ensi kuvia:
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Osta bauhaussista pätkät 4mm-kastelujärjestelmäletkuu ja tee tolleen:(hessu75 @ Touko. 05 2011,07:54) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ilmaus/
Ts letkut nipoista takas purkkiin, ja sit vaan pumppailee aikansa kahvasta, niin saa kaikki ilmat pois.
Ja sama sille pääsylinterillekkin pienellä letkunpätkällä.
Toi orginaalisetti on kyl aika käsittämätön siin mielessä ett siin on toi väliletku satulasta satulaan, ja se kerää ilmaa kyl aika huolella. Ja se ei sieltä mihinkään lähe normaalilla auki-kiinni- ilmauksella.
Tullut huomattua se tolla letkuilmaussysteemillä, millä sen ilman saa sieltäkin helposti pois.
Niit teräspunoksii ku ostat, niin hanki mielummin sellaset joissa on joko suoraan letkut ylhäältä molemmille satuloille, tai t/y-liitäntä puoles välis, niin saa sen ilman helpommin pois.
Itsehän tein sen virheen että ostin orginaalia vastaavan setin.
Ebaystä saa myös customina/mittatilauksena jos vaan viittii kysästä.
Ja ebaystä saa halvalla goodridgen palikoita (letkut ja liittimet erikseen, ruuvattavat liitokset) jos haluaa osista noi letkut kasata.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sanokaas käykö 10ärrän takapolkimet heittämällä kiinni kuuus ärräään??
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
No voi perhana...Ois saanu putkiston nätisti kiinni ja ois vielä tapitkin ollu siinä...Täytyy siis kehitellä jotain muuta(Goofy S @ Touko. 05 2011,21:08) kirjoitti
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Sovituspalat?(soherrys @ Touko. 05 2011,21:24) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Hei! Minulla on sellainen ongelma, että kawasakini kuluttaa saamaristi bensaa. Kyseessä on ZX-6R 2004. Laskin bensan kulutukseksi 8.9l/100km. Mielestäni tämä on paljon, koska keskikulutukseksi ilmoitetaan 6.5l/100km. Mistä näin iso kulutus voisi johtua ? Vai kuvittelenko vain ? Ajoni on rauhallista, enkä kauheasti kaasuttele. Viime tankillisen ajoin pääosin kaupungissa. Kawa on kuristettu virallisella kurisarjalla 25kw liikkeessä.
zx-6r 2004
Aika rajusti tuntuu syövän.itse vetelin viikonloppuna 700km maantie ajoa ja kulutus oli noin 8-8,5L/100km mutta ajovauhti oli aika reilusti kovempi mitä normaalissa ajossa(ramirotta @ Touko. 05 2011,22:35) kirjoitti
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Voisikohan boxin säätäminen auttaa ? Ja kuinkahan paljon semmoinen maksaisi? Kuristamisen hoiti nimittäin pyöräliike, joten kureille säätö on voinut "unohtua"? Ei viittis ajella kauheesti noilla kulutus lukemilla.![]()
zx-6r 2004
Ööh,
Miten on "virallinen" kuristus tehty pyörässäsi?
Ettei, vaan niin kuin minun pyörässä oli, että on kaasuvaijerin liikerataa vain rajoitettu läppärungon päästä?
Vai onko ihan softaan koskettu? Aika epätodennäköistä.
Viikonloppuna pyörän pesua oikein urakalla ja parit hankausnaarmut hiovalla vahalla pois. Sitten värivaha pintaan ja baanalle!
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ööh,
Miten on "virallinen" kuristus tehty pyörässäsi?
Ettei, vaan niin kuin minun pyörässä oli, että on kaasuvaijerin liikerataa vain rajoitettu läppärungon päästä?
Vai onko ihan softaan koskettu? Aika epätodennäköistä.
Viikonloppuna pyörän pesua oikein urakalla ja parit hankausnaarmut hiovalla vahalla pois. Sitten värivaha pintaan ja baanalle!
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Niin en tiedä. Kuluttiko pyörä silloin sinulla paljon ? vai ajoitko ollenkaan kurillisella ?(hessu75 @ Touko. 06 2011,06:41) kirjoitti
zx-6r 2004
En ajanut lainkaan kuristetulla versiolla.
Otin sen ruuvin huitsin nevadaan sieltä läppärungon päästä ja PC3 hoitaa ECUn virkaa nyt.
Joten minulla jos on jotain softaa tehty vakio ECUun, niin se ohitetaan nyt.
Eikä mitään muita purkkeja näkynyt pihojen välissä minun pyörässä.
En ole vielä yhtä tankillista tuolla ajanut. Vasta sen täytin ja 22 km ajettu![]()
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Aa okei. Voisin harkita kuristuksien poistamista, kunhan ajan vielä muutaman tankin ja vklp tarkoitus tehdä pitempi reissu niin näkee maantiekulutuksen. Harmittaa sitte vaa jos sattuu joku haaveri ja pyörä ei olekkaan 25kw...
zx-6r 2004
Ninjan omaa boksia ei voi säätää (toisin kuin esim. Suskeissa).(ramirotta @ Touko. 05 2011,22:52) kirjoitti
Kannattaa kysäistä sieltä liikkeestä mitä pyörälle on tehty, mutta tuntuis aika kummalliselta että oltais oikein erillinen ECU laitettu pelkästään kuristustarkoituksessa...
Asiasta kebabiin, eikös tuo Corsa III ole perin oivallinen takanakki 6-Ärrään? Ens viikolla lähtis 2CT Pilotti vaihtoon.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Juu, ei missään nimessä kantsi ottaa kureja pois, jos ei vielä kortti ja ikä anna siihen laillista oikeutta.
Jos tulee kolari ja virkavalta tutkii tarkemmin mopoa, niin voit joutua maksumieheksi koko hommaan ja muutenkin tulee ruskeaa haisevaa käteen rutkasti.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Itekki mielellään kuulis kokemuksia nuista renkaista. Molemmat kumit alkaa olla vaihtokunnossa. Katuajoon itellä 100% painottuu, joten suosituksia otetaan vastaan!(Laareppi @ Touko. 06 2011,14:38) kirjoitti
KTM Super duke 990 `12
ZX-6R `03 (ex)
Michelin 2CT on kyl helkkarin hyvät katurenkaat, varsinkin kulutuskestävyyden ja märkäpidon osalta. Yks tuttu kauppias diilaa tuota Duellin tavaraa (Pirelli ja Metukka), sanoi että Corsa 3 kehutaan kovasti.(Jointti @ Touko. 06 2011,15:01) kirjoitti
Kyselin myös noista uusista Rossoista, vastasi että ne on tarkoitettu isompiin (1000+) pyöriin, menee enemmän tourinkipuolelle.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Eikös 05-06 kutosen orkkiskuristus ole kaasun liikkeen rajoitus ja hyppylanka huoltoliittimessä. Tuo hyppylanka muuttaa polttoaineen syöttöä.(hessu75 @ Touko. 06 2011,14:22) kirjoitti
Onkohan Sulla se poistettu?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Mikä hyppylanka!!!
Sen liikeradan rajoittavan ruuvin tosiaan irroitin.
Tuosta hyppylangasta en olekaan kuullut koskaan aiemmin. Missä mahtaisi olla sellainen hyppylanka mopossa? Tankin alla vai orkkis ECUn lähellä?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
^Penkin alla on liitin. Itsellä ei aivokapasiteetti riittänyt selvittämään, mikä sen funktio on.![]()
Kawasaki ZX-6r -05
Servomoottorissa?
Tosin jos sen koko vekottimen purkaa pois niin tarvii vastakappaleen joka rajoittaa sen liikettä --> FI valo ei pala.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Joissain vanhemmissa ruiskumallissa (Z750?) tulee kaasun liikkeen rajoittimen lisäksi joku lisäpalikka. Tarkka funktio ei ole mulle koskaan selvinny.
05-08 6R jenkkimallit on rajoitettu jo tehtaalta (US ECU) ja sen voi ohittaa hyppylangalla diagnostiikkapistokkeessa (muuttuu eurokartalle), ei siis liity mitenkään 25kW juttuihin. Eikä myöskään tee mitään europyörissä - turha koittaa...
PC3:a ei saa hoitamaan ECUn virkaa vaikka mitä tekis - ja jos pyörässä on ihan oikeesti jokin kuristuksiin liittyvä sähköosa et sen tekemiä muutoksia saa PC3:lla säädettyä pois (sytkäennakot, rajoittimet jne.). PC3:a vois miltei verrata lastuvirityksiin autoissa, sillä ei ole mitään tekemistä säädettävien moottorinohjausten kanssa.
'03 ZX6R
(-05) Rupes vituttaan jäähyjärjestelmän urpo täyttö. Ts se ett pitää purkaa satula pois ja tankki auki ett pääsee lisäämään nestettä paisariin. Joten ajattelin pistää t-putken paisariletkuun (se kennoon menevä) ja siihen letkun josta voi sit lisätä nestettä. Ja tulpaksi letkunkiristimellä varmennettu pultti.
Edit:
Aiissatana ku tost kuli kätevä. Motonetistä löyty metallinen 5-6mm t-liitin 3,50e, ja 5mm letku, ja klemmarit.
Täyttö hoituu fairipullolla jost voi pistää tislatut vedet suoraan letkuun.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Näköjään kaikki ninjat tullu ulos puskista, 4x 636 bongattu Kehä Kolmosella saman lenkin aikana... *![]()
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Koko talven etsinyt tuloksetta zx-6r -05/-06 mallin takaiskarin säätötyökalua. Ei niin mistään. Mopoliikkeet pyörittelee päätä ku kysyy, netistä ei löydy jne.. esijännitys o säädetty nii löysälle et nyt ku o kuskattava takapenkil nii pyöräst tulee täys lahna ajettavuudelta ku takapää painuu naurettavan alas. Kai noita ny joku säätelee että pitäs kalutki siihe löytyä?
hjelp!
636 -06
Minulla oli vanhassa GSR:ssä Pilot road 2 ja todella hyvin sillä pyörällä pelitti, myös rata-ajossa.(Laareppi @ Touko. 06 2011,15:20) kirjoitti
Nyt on munkin takanakki loppu ja uskon että alle vaihtuu Pilot Raod 3:set, vielä paremmat märkäkeli ominaisuudet..!
Saa pakettina etu ja takanakki 299€:lla.
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.