(Vih.Kawa @ Loka. 27 2006,15:47) kirjoitti
Meidän väinössä (VN800) vaihteet paukku mukavasti. Ainakin kun laittaa ykköstä silmään. Sekin vaihtelevalla äänentasolla. Se mitä minua eniten kummastuttaa on tuon kytkimen "jämähtäminen" päivän seisonnan jälkeen. Jos siis kauemmin ajelematta, joutuu pyörää irroittamaan ennen käynnistystä. Ykkönen kehiin, kytkin sisään ja eiku rynkyttämään kunnes irtoaa. Kerran käynnistin mopotin ja heitin vaihteen päälle niin tämä ruoppas mukavan kuopan ja sammui siihen paikkaan. Onko tämäkin nyt sitten niitä öljyjuttuja? Muuten kytkin kyllä toimii moitteettomasti. Mitä öljymerkkiä pyörä on syönyt, niin siitä minulla ei ole hajuakaan.
Ölkeissä on hieman eroa tämän suhteen. Pääsyyllinen lienee kuitenkin öljypako kytkinpakan uloimpien levyjen välistä, jolloin kytkin "tarttuu". VN900:ssa uloimmiksi levyiksi on vaihdettu uritetut, minkä pitäisi helpottaa tilannetta. Levyt saattavat olla vaihtokelpoiset VN800:een.
Itse tyydyin käynnistämään VN800:sta vaihde päällä ja kytkin auki samalla etujarrua vetäen. Startti riitti hyvin nirhaisemaan kytkimen auki ja kun antoi toosan jolkuttaa vähän aikaa kytkin auki ja sitten vapaalle + kytkin kiinni, niin liikkellelähtö sujui sitten oiken sujuvasti.
Tarttuminen on siis tunnettu ominaisuus, ei yksilövika. Vastapainoksi VN800:n kytkin on erittäin kestävä. Pitäähän pyörässä jotain "piirteitä olla" *