Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Mihin yhtiöön kannattaa vaihtaa ?

    1. Edullinen

    2. Korvaa radalla konttaamisen "järkevällä" tavalla (ei järjettömiä arvon alennuksia / järjetöntä omavastuuta)

    3. Ei mielellään käyttäisi SVT palveluja lunastustapauksissa (eli jäljelle jää : Pohjantähti, IF (Sampo), Pohjola, eipä taida muita olla)
  2. #2
    ohi aiheen...miksi et haluaisi käyttää svt:n palveluksia lunastus tapauksissa? Ihan mielenkiinosta kyselen..
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  3. #3
    Onko Nordean vakuutuksista kellään kokemusta ?

    Turva vakuutusyhtiötä ja SVT:tä en halua koska siellä ei muisteta kuka heidän leipänsä maksaa ja pitävät huutokauppaa lunastussummasta (rosmot vei mopon).



  4. #4
    Lainaa (Kekkula @ Elo. 02 2006,17:50) kirjoitti
    Onko Nordean vakuutuksista kellään kokemusta ?

    SVT:tä en halua koska siellä ei muisteta kuka heidän leipänsä maksaa ja pitävät huutokauppaa lunastussummasta (rosmot vei mopon).
    Jos järkevää niin IF tai pohjola rata tapauksiin.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  5. #5
  6. #6
    Veritas ei korvaa mitään vahinkoja jotka sattuvat suljetulla alueella (mukaan lukien ennakoivan ajon koulutus). Itse vaihdoin juuri siksi vakuutukset pohjolaan (ympärivuotisiksi) alkubonukset liikenteeseen 20% ja kaskoon 60%. Hintakin on halvempi kuin veritaksen osarinyhteydessä otettu vakuutus.
    ***** GSX-R 1000 *****
  7. #7
    Mulla on täydet bonukset ja joku yhtiö mainosti antavansa lisäalennuksia jos "riskitön" (ei vahinkoja) kuljettaja, siis bonuksien lisäksi.

    Nordeaan soitin ja sielläkin ihan OK hinnat, 4xomavastuu ratahommissa. Kohtuu alennuksia sieltä koska on muutenkin tilit / lainat siellä.
  8. #8
    Pohjolassa ei korvaa jos radalla ei ole paikalla hyväksyttyä ohjaajaa, joten ei kannata pohjola.

    Joten Nordea tai IF tarttee valita

    Pohjantähteen en ole jaksanut soitella.
  9. #9
    Lainaa (Kekkula @ Elo. 04 2006,09:42) kirjoitti
    Pohjolassa ei korvaa jos radalla ei ole paikalla hyväksyttyä ohjaajaa, joten ei kannata pohjola.
    Aika monilla ratapäivien järjestäjillä on ne EAK:t paikalla... Noin niinku yleensä. Ainakin kaikilla orgin päivillä missä olen ollut niin on myös ollut kouluttaja paikalla.

    Pohjola lunasti mukisematta mopon ja korvas varusteista ruhtinaallisesti kun konttasin orgin päivillä... Vieläpä normiomavastuulla

    Juurikin tuon positiivisen kokemuksen perusteella en sitten lähtenyt muuttamaan vakuutuksia muualle.
    Pain is just weakness leaving the body
  10. #10
    Jeps, mutta jos sattuu mulkero tarkastaja vastaan niin voi jäädä korvaus saamatta.

    Kaikilla ratapäivillä ei ole koulutettua henkilöä paikalla ja ei jaksa nähdä vaivaa ottaa selvää onko hän Pohjolan hyväksymä yms...
  11. #11
    No siinä tapauksessa kannattanee ottaa vakuutukset Turvasta koska korvaavat kaikki ratalipat, kunhan kyseessä ei ole kilpailu. 4 x omavastuu tai 15% (vai oliko 20%?) vahingonmäärästä.

    Eli halvimmillaan 600e ja kalleimmillaan tuhansia...
    Pain is just weakness leaving the body
  12. #12
    If on yleensä ollut hyvä korvaamaan ilman riitoja. Radalla konttaaville on omavastuu 20%.
    Itse olen tyytyväinen heidän palveluunsa.
  13. #13
    Turvaan en vakuutuksia enään laita... eivät maksa tyydyttävää korvausta kun pyörä varastettiin keväällä.

    Turva käyttää SVT:n palveluita ja ainakin Lahden seudun SVT:n konttorissa on huutokauppiaita töissä. Naurettavia tarjosivat lunastussummaksi.

    Eli boikotissa on yhtiöt jotka käyttää SVT:tä ja ei korvaa ratakämmejä.

    Vaikeeta.
  14. #14
    Lainaa (Kekkula @ Elo. 04 2006,09:42) kirjoitti
    Pohjolassa ei korvaa jos radalla ei ole paikalla hyväksyttyä ohjaajaa, joten ei kannata pohjola.

    Joten Nordea tai IF tarttee valita

    Pohjantähteen en ole jaksanut soitella.
    Suosittelen Nordeaa. * Korvasivat ratalipat mukisematta (omavastuu 25% vahingon määrästä). Kaikki toimi yllättävän nopeasti ja helposti. Ei tarvinut vääntää mistään. Kypäränkin korvasivat, kun soitin että tarviiko siitä tehdä erillinen korvaushakemus. Kysyi vain puhelimessa, että minkälainen kypärä, kuinka vanha ja laittoi rahat tilille. Eivätkä ottaneet edes vanhaa kypärää minulta pois. Se menee kakkoskypäränä ihan hyvin.

    Pohjantähti * Siellä on (vielä toistaiseksi) kotivakuutus ja korvaavat tasan 0e radalla sattuneista vahingoista, eli eivät korvaa varusteitani. Vielä kerran *



    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  15. #15
    Lainaa (Z750 @ Elo. 02 2006,17:58) kirjoitti
    Lainaa (Kekkula @ Elo. 02 2006,17:50) kirjoitti
    Onko Nordean vakuutuksista kellään kokemusta ?

    SVT:tä en halua koska siellä ei muisteta kuka heidän leipänsä maksaa ja pitävät huutokauppaa lunastussummasta (rosmot vei mopon).
    Jos järkevää niin IF tai pohjola rata tapauksiin.
    Kaikkea paskaa sitä on tullut puhuttuakin.

    Siis Iffiä tai Turvaa tarkoitin. Nyt on oma päreinä, vakuutukset turvassa ja omavastuu 15%.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  16. #16
    Hieman kyllä hirvittää lukea näitä jatkuvia ratalipoista aiheutuvia uusien pyörien lunastuksia. Ainakun olen radalla käynyt on pyörä-kaksi on ajettu päivässä lunariin. Tarkemminkuin asiaa ajattelee, niin yhdessäkään tietämässäni tapauksessa kuskille ei ole käynyt käytännössä kuinkaan. Niinpä nämä konttaukset lienevät todella edullisia vakuutusyhtiöille? vai kuinkahan on?

    Tulipahan taas sekavaa tekstiä, toivottavasti ajatus tuli selväksi.
  17. #17
    Joo, Nordea ja IF jäi vaihtoehdoiksi. Nordeaan siirtyy koska saa "alennuksia" koska lainat ja miljoonat on siellä pankissa.

    Ei ne vakuutusmaksut ratalipoista nouse ja tietääkseni ne ei yhtiöille kalliiksi tule. Henkilövahingot maksavat ja paljon, sairaalassa on kallista makailla. Näin aikanaan joku selvitys kertoi.

    Turva varmaan kanssa OK, mutta korvauksissa ei hommat sujunut kuten piti niin vaihdetaan pois.
  18. #18
    Lainaa (Z750 @ Elo. 07 2006,22:58) kirjoitti
    Siis Iffiä tai Turvaa tarkoitin. Nyt on oma päreinä, vakuutukset turvassa ja omavastuu 15%.
    Mitä sille kävi? Mitä häh? Ei kai sulla mopo rikki voi mennä...

    Oikeesti, pahoitteluni... Uutta onneksi saa.
    "We cannot choose the time we live in
    - all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
  19. #19
    Lainaa (Wainajala @ Elo. 07 2006,23:30) kirjoitti
    Hieman kyllä hirvittää lukea näitä jatkuvia ratalipoista aiheutuvia uusien pyörien lunastuksia. Ainakun olen radalla käynyt on pyörä-kaksi on ajettu päivässä lunariin. Tarkemminkuin asiaa ajattelee, niin yhdessäkään tietämässäni tapauksessa kuskille ei ole käynyt käytännössä kuinkaan. Niinpä nämä konttaukset lienevät todella edullisia vakuutusyhtiöille? vai kuinkahan on?

    Tulipahan taas sekavaa tekstiä, toivottavasti ajatus tuli selväksi.
    Mitä maksaa yksi kunnon mälli mopolla liikenteessä kun se johtaa elinikäiseen invaliditeettiin eläkkeineen päivineen? Veikkaan että siihen verrattuna noiden ratalippojen kalustokustannukset hukkuvat kohinaan verrattuna satojen tuhansien eurojen henkilövahinkoon. Kyllä noita pahoja henkilövahinkoja sattuu ajoharjoittelussakin, mutta aniharvoin.
    Liikenteessä toisin kuin radalla tuppaa monesti oleen vastapuolena puu, vastaan tuleva auto tms. äkkipysäyksen kautta kuskistakin selvää jälkeä tekevä este.
    Toisekseen, jos Suomessa on rekisterissä reilu 150 tuhatta mp:tä, joista ehkä parilla kolmella prosentilla käydään radalla harjoittelemassa, ja noista edelleen joku prosentti menee lunariin, niin meteli ja reagointi vakuutusyhtiöiden päästä on helvetinmoinen verrattuna vahinkojen suuruuteen. Vähän kuin ois ammutta itikkaa norsupyssyllä.
    Itselläni on vakuutukset vaihteeksi Turvassa. Toistaiseksi ollut onni myötä, eli pysynyt vain maksavana osapuolena.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  20. #20
    Päivitetääs hieman tilannetta...

    Eli pyörä on vielä tarkistamatta ja siitä ei sen enempää. Nahkapuku, hanskat ja kengät menivät Iffin kotivakuutkseen 130euron omavastuulla ja sain niistä saman hinnan kuin olin tänävuonna maksanutkin.

    Eli jälleen kerran IFfille

    (en ole kertaakaan joutunut tappelemaan mistään iffin kanssa ja sama tyyli jatkuu...)

    Jäämme odottelemaan Turvan kantaa moposta...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  21. #21
    Oli aivan pakko nostaa tämä vanha topicci ylös koska moni tuntui puoltavan nordeaa. Minä en... Toukokuusssa vaihdoin netissä kaikki vakuutukseni hyvin toimineesta iffistä nordeaan koska netissä sen piti olla kätevää ja säästöäkin tulisi 150€. Mutta eihän ilmaista lounasta olekaan. toukokuusta elokuun loppuun saakka tappelin vakuutuksien kanssa ja nyt ne ehkä ovat kunnnossa. nordeassa ei tiedetä niin mitään vakuutuksista esim autoa kolhittiin hetki sitten.... tein vahinko ilmoitukset ym ja kysyin mihin voin viedä pirssin tarkastettavaksi. Ensin eivät tienneet ja sitten kun sitä tiukasti peräsin etsivät puhelin luettelosta SVT:n. No eihän SVT liity mitenkään nordeaan. Tämä sotku olisi vielä PALJON pidempi tarina mutta sen vaan sanon että nordea pysyköön pankkina. Ainut hyvä puoli on että nordeassa saa tiemmää prätkän vielä seisontaan, joten kevään tultua vaihdan vakuutukseni johonkin oikeaan yhtiöön ja toivon ettei sillä välin satu vahinkoja.
  22. #22
    Pohjola, ei jaksa seisottaa
    Pojat ajaa mopoilla
  23. #23
    Lainaa (Holtsu @ Elo. 08 2006,11:12) kirjoitti
    Lainaa (Wainajala @ Elo. 07 2006,23:30) kirjoitti
    Hieman kyllä hirvittää lukea näitä jatkuvia ratalipoista aiheutuvia uusien pyörien lunastuksia. Ainakun olen radalla käynyt on pyörä-kaksi on ajettu päivässä lunariin. Tarkemminkuin asiaa ajattelee, niin yhdessäkään tietämässäni tapauksessa kuskille ei ole käynyt käytännössä kuinkaan. Niinpä nämä konttaukset lienevät todella edullisia vakuutusyhtiöille? vai kuinkahan on?

    Tulipahan taas sekavaa tekstiä, toivottavasti ajatus tuli selväksi.
    Mitä maksaa yksi kunnon mälli mopolla liikenteessä kun se johtaa elinikäiseen invaliditeettiin eläkkeineen päivineen? Veikkaan että siihen verrattuna noiden ratalippojen kalustokustannukset hukkuvat kohinaan verrattuna satojen tuhansien eurojen henkilövahinkoon. Kyllä noita pahoja henkilövahinkoja sattuu ajoharjoittelussakin, mutta aniharvoin.
    Liikenteessä toisin kuin radalla tuppaa monesti oleen vastapuolena puu, vastaan tuleva auto tms. äkkipysäyksen kautta kuskistakin selvää jälkeä tekevä este.
    Toisekseen, jos Suomessa on rekisterissä reilu 150 tuhatta mp:tä, joista ehkä parilla kolmella prosentilla käydään radalla harjoittelemassa, ja noista edelleen joku prosentti menee lunariin, niin meteli ja reagointi vakuutusyhtiöiden päästä on helvetinmoinen verrattuna vahinkojen suuruuteen. Vähän kuin ois ammutta itikkaa norsupyssyllä.
    Itselläni on vakuutukset vaihteeksi Turvassa. Toistaiseksi ollut onni myötä, eli pysynyt vain maksavana osapuolena.
    Kylläpä holtsu vaahtoaa, näitä vak yhtiöille menneitä lippoja tuntuu tulevan kyllä pilvin pimein, tartteeko siellä radalla vetää aina viimeisille limiiteille siviilipyörällä ja yrittää huippuaikaa, silloin riski on jo aika kovaa luokkaa. Tällöin ei kyllä puhuta mistään opettelemisesta, tällöin puhutaan kyllä rata-ajosta. Ja motoileva kansa maksaa. Täältäkin foorumilta voitas kerätä vak yhtiöitten hyväksikäyttäjiä pitkä liuta, jotka tän "harjottelun jos tienpäällä mällää tulee kalliiks" ajelun takia tulee kalliiks kanssa.

    Kun lukee näitä jouset pohjas kaarteessa, säädöt pielessä lippasin, meni nuri kirjoituksia on selkeetä ettei enää harjoitella siviiliajoa varten vaan ajetaan raakasti rataa. Ja käytetään vak yhtiöitä hyväksi.



  24. #24
    Hohoo Pohjolassa ollu vakuutukset aina ja iankaikkisesti, nyt kun ostin tuon Zetan tarjosi laskuri liikenne n. 500 + kasko n. 500. Kysäisin Turvan sedältä, liikenne hiukan vajaa 500 ja täyskasko n. 190 euroa/vuosi. Ja vaihtu auto ja kotivakuutus samoin tein. Korvauksista en tiedä, mutta ei yksikään vakuutusyhtiö ole tähän mennessä täysin mukisematta kohtuullista korvausta tarjonnut heti tuolille istuttuani, aina kuitenkin loppupeleissä saanut itseäni tyydyttävän summan.
  25. #25
    Hannuman: muista että kyseessä on vapaaehtoinen moottoripyörän täyskasko, ei liikennevakuutus. R-pyörät on suuniteltu nimenomaan rata-ajoon. Tahallinen vahingonteko on vakuutuspetos ja tuksin siihen kukaan radalla syyllistyy. Kaskon pitää kattaa vahingot vaikka ajat pellolla rinkiä huvikseen ja lippaat sontakasaan.
  26. #26
    Sitä minä ihmettelen, ettei mikään vakuutusyhtiö ole mennyt sellaiselle linjalle, että heillä olisi tällainen päiväpohjainen lisäkaskovakuutus rata-ajoja varten. Kun se olisi oma tuotteensa, se voitaisiin hinnoitella kustannusvastaavasti.

    Tällöin tavalliset matkamotoristit eivät kärsisi radalla tapahtuvista vahingoista omissa vakuutusmaksuissaan. Toisaalta, jos kerran pari vuodessa käy jotain EAK-tyyppistä ajoa radalla ajamassa siitä voisi ihan hyvin muutamia kymppejä maksaa/ päivä, kun tietää, että jos jotain tapahtuu, turva on kattava eikä asiassa tule mitään neuvotteluja vakuutusyhtiön kanssa. Nykyään, kun vak. yhtiöillä on nettisivut, olisi varmaan yksinkertainen tehdä sellainen ilmoitusmenettely, että vakuutuksen saa päälle, kun tarvitsee ja lasku tulee sen mukaan. Toisaalta tässä on pieni mahdollisuus houkutukseen, että vakuutuksia otetaan vasta, kun jotain on jo tapahtunut. Mutta jos homma pyörii kustannusvastaavuusperiaatteella (=rata-ajajat kollektiivisesti maksavat ratavahingot), näkyy nämä huijausyritykset aika nopeasti vakuutusmaksussa.

    Ei tuossa vakuutusbiseksessä ole ilmaisia lounaita. Viimekädessä vakuutuksenottajat aina maksavat kaikki viulut, kyse on vain miten oikeudenmukaisesti viulujen maksu jaetaan.

    Varmasti tämä mielipiteeni jakaa lukijakuntaa, mutta niille radalla paljon ajelevilta kysyisin mikä on se perustelu, että miksi esim. minun, joka käyn radalla ehkä kerran kaudessa, pitään osallistua rata-ajelu vahinkojen korvaamiseen täysmääräisenä kaskovakuutukseni maksuissa? Siitä omasta 3-6 tuntisen ratasessioni kaskosta olisin vuosittain valmis maksamaan helposti muutamia kymppejä tai mitä siitä nyt sitten tulisikin, oli sitten kysymys EAK-tyypisestä ajosta tai oikeasta ratailusta.

    Yksi vastaus varmaan on: Tulee ne vakuutusmaksut niin kalliiksi, että ei voisi enää radalla ajella. No elämä on, ja riski pitoinen elämä on vielä enemmän!
  27. #27
    Lainaa (Antsa @ Syys. 04 2006,09:54) kirjoitti
    Hannuman: muista että kyseessä on vapaaehtoinen moottoripyörän täyskasko, ei liikennevakuutus. R-pyörät on suuniteltu nimenomaan rata-ajoon. Tahallinen vahingonteko on vakuutuspetos ja tuksin siihen kukaan radalla syyllistyy. Kaskon pitää kattaa vahingot vaikka ajat pellolla rinkiä huvikseen ja lippaat sontakasaan.
    Näinhän se menee, toki jos ja kun menen radalle otan kaskon myös itselleni, noh, olipahan seki sillo avautuminen.
  28. #28
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (Antsa @ Syys. 04 2006,09:54) kirjoitti
    Hannuman: muista että kyseessä on vapaaehtoinen moottoripyörän täyskasko, ei liikennevakuutus. R-pyörät on suuniteltu nimenomaan rata-ajoon. Tahallinen vahingonteko on vakuutuspetos ja tuksin siihen kukaan radalla syyllistyy. Kaskon pitää kattaa vahingot vaikka ajat pellolla rinkiä huvikseen ja lippaat sontakasaan.
    Mut kait lähtökohtana kaskossakin vakuutusmaksulle on, että laitetta käytetään sille tarkoitettuun toimintaan. Nyt onkin mielenkiintoinen kysymys, mitoitetaanko vakuutusmaksut esim. noissa rata-ajoon tehdyissä peleissä sen rata-ajoriskin mukaan, endurot metsässäajoriskin mukaan, Customien vakuutus maantieajoriskin mukaa jne?
    Elikkä mun mielestä vakuutuksessa pitäisi olla poikkeuksellisen riskin ajan erikoismaksu, jollei laitekohtaisesti sitä olla huomioitu.
    Muutoin normaaliajoa suuremman riskin ottaja ottaa sen muidenkin motoristien piikkiin, sillä kaikki me niitä lippauksia maksetaan.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  29. #29
    Lainaa (PSmo @ Syys. 08 2006,18:58) kirjoitti
    Lainaa (Antsa @ Syys. 04 2006,09:54) kirjoitti
    Hannuman: muista että kyseessä on vapaaehtoinen moottoripyörän täyskasko, ei liikennevakuutus. R-pyörät on suuniteltu nimenomaan rata-ajoon. Tahallinen vahingonteko on vakuutuspetos ja tuksin siihen kukaan radalla syyllistyy. Kaskon pitää kattaa vahingot vaikka ajat pellolla rinkiä huvikseen ja lippaat sontakasaan.
    Mut kait lähtökohtana kaskossakin vakuutusmaksulle on, että laitetta käytetään sille tarkoitettuun toimintaan. *Nyt onkin mielenkiintoinen kysymys, mitoitetaanko vakuutusmaksut esim. noissa rata-ajoon tehdyissä peleissä sen rata-ajoriskin mukaan, endurot metsässäajoriskin mukaan, Customien vakuutus maantieajoriskin mukaa jne?
    Elikkä mun mielestä vakuutuksessa pitäisi olla poikkeuksellisen riskin ajan erikoismaksu, jollei laitekohtaisesti sitä olla huomioitu.
    Muutoin normaaliajoa suuremman riskin ottaja ottaa sen muidenkin motoristien piikkiin, sillä kaikki me niitä lippauksia maksetaan.
    Nythän tulee jo ylimääräinen maksu radalla lipatessa, koska radalla on korotettu omavastuu. Sehän on tavallaan juuri sitä mainitsemaasi "poikkeuksellisen riskin ajan erikoismaksua". Minusta ei todellakaan pidä rankaista niitä ratakuskeja, jotka eivät kaadu radalla vaan niitä jotka kaatuvat (korotetulla omavastuulla).
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  30.  
  31. #30
    Hyvin te olette vakuutuksenne selvittäneet. Oikein kateeksi käy. En ole itse selvittänyt kuin hinnat, ja pohjola tuli mulle halvimmaksi. Vaihdoin kuitenki tapiolaan kun mulla on kaikki muut vakuutukset siellä ja loppuviilauksen kanssa hintakin saatiin suunnilleen samaksi. En kyllä tiedä mistään rata-ajon korvauksista mitään, täytyy vaan yrittää pysyä pystyssä . Seisonta-ajalta saa hyvitystä ainoastaan etukäteen ilmoitettuna väh. 30 vrk ajalta 1.4-31.10 väliltä. Eli minä laitan laitteen seisontaan lokakuuksi ja huhtikuuksi. Kaivan sen sitten tallista taas marraskuun alusta
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen