Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Nonniin, nysse sitten tuli viralliseksi, piruvie...

    Elokuun 11 päiväksi varaamamme Finnlinesin matka Helsinki-Travemünde peruuntui, koska italiaanotelakka ei saakaan uusia paatteja valmiiksi ajoissa.
    Soittivat ja pahoittelivat ja yrittivät vielä kysyä olisko Superfastilla tilaa - eipä ollut...

    Kömö homma sikäli, että kaverini ja minun pitäsi olla Frankfurtissa sunnuntai-iltaan 13.8 mennessä. Pyörät kun pitäisi jättää rahtiterminaaliin Amerikan lentoa varten.
    Paluumme on 9.9, joten se jätettiin voimaan, josko ne paatit siihen mennessä jo seilaisivat...

    Nyt sitten neuvoja kysymään Euroopan viisailta:

    Milloin ja mitä reittiä lähtisitte itse (H:gistä tai Turusta) liikkeelle, jos tavoitteena olisi olla sunnuntai-illaksi Frankfurtissa?

    Taustoja:
    Via Baltica (ja sen kiertotiet) ovat tuttuja Kaunasiin asti, mutta Puolassa en ole ajanut.
    Ruotsin läpi en myöskään ole ajanut.
    Tavoitteena olisi päästä mahdollisimman sujuvasti keskieuroopplaisten lomakuukaudesta ja viikonlopusta huolimatta Frankfurtiin. Kilometrien / kokemusten keruu ei ole pääasia, molempia kertynee ihan riittävästi rapakon takana.
    Ruotsin laivayhteyksiä en ole vielä edes kysellyt, lieneekö siellä kovastikin tunkua. Tallinnaan yhteyksiä ei tarvinne varailla, sinne tuntuu pääsevän.

    Etukäteen kommenteista kiitollisena

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  2. #2
    Moro.
    Ikävä homma kerta kaikkiaan.

    Tässä linkki erääseen kokemukseen Via-Baltica-Puola -akselille

    http://wene.blogspot.com/2005_07_01_wene_archive.html

    (Juoksee päiväyksiltään takaperoisesti kun ei toi webbihomma oikein taitu...)
    Toivottavasti kertoo edes jotakin. Ja se Tallinnan paatti KANNATTAA varata. Meinas viime kesänä käydä kylmät samalla lailla kun sulle kävi nyt.

    Toivottavasti reissu järjestyy.
    -w-



    -These are my principles,
    if you don´t like them I have others-
    G.Marx

    -Älä spekuloi-AJA!-
    Koneinsinööri A

    -Canis culum in tua naso-
    17th century proverb
  3. #3
    Toi on painotusarvoitus! Ruotsi on vakaa, mutta muutaman toistokerran jälkeen tylsä reitti. Mikäli painotatte suoritusvarmuutta, se on valintanne.

    Puola on loistava seikkailu, mutta kunnon reitit kulkevat Poznan’in tai Wroclaw’in kautta, jolloin tyypillisesti joutuu laskeutumaan ensin Warsovan tasolle.

    Kun teillä on noinkin painava jatkomatkaperuste, minä kallistuisin hurreihin. Jos matka halutaan alkaa tosi seikkailulla, ni Puola. Kaipaan jo sinne takaisin.
    ... jotain piti muistaa
  4. #4
    Nopein reitti on ehdottomasti Ruotsin kautta. Keskinopeus jää Via Balticalla väistämättä alhaisemmaksi. Ruotsin läpi ajo on yksi selkeimmistä reiteistä ja kun on siltakin Tanskaan, matka taittuu jos vain peppu kestää. Kahdessa päivässä Frankfurtiin: illalla Turun laivalla yli, ekana päivänä Hampurin seutuville ja tokana perille.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  5. #5
    Hurrien läpi juuri ajaneena mennen tullen kallistuisin myös sille kannalle. Tietöitä on jonkin verran, mutta ei niin paljoa että ne matkantekoa olennaisesti hidastaisivat.

    Pätkä on tappavan tylsä, mutta hyvin ennustettavissa ajatellen perilläoloa määräaikaan mennessä. Tanskaan pääsee siltaa pitkin mihin aikaan tahansa ja Tanskan ja Saksan väli tuskin tuottaa kovin suurta viivettä koska lauttoja menee tiuhaan tahtiin. Vaikka olisi ruuhkaakin niin pyörät pääsevät yleensä jonon ohi heti seuraavalle lautalle koska niille on omat parkkipaikkansa.

    Me ajettiin päivässä Tukholmasta Köpikseen ja sieltä seuraavana päivänä Berliiniin, ja tämä siis vaimon kanssa, joten kyllä Franfurtiinkin ajaa kahdessa päivässä jos ei ole ketään nitisemässä takapenkillä tai pyörä on paremmin matkantekoon sopiva.
  6. #6
    Finnlinesilla on myös näitä "tosirahtilaivoja", joista yksi lähtee Turusta (Pansion satama), ja menee Travemundeen. Eivät markkinoi kyseistä paattia, mutta jos siihen osaa kysyä lippuja, saattaa siitä paikan saada. Kyseisessä paatissa on vain 2 hyttiä "tavallisia matkustajia" varten, ja kymmenkunta rekkamiehille. huvitukset kyseiseltä paatilta puuttuu, mutta täysihoito kuuluu lipun hintaan, joka on muuten paljon halvempi, kuin näissä H:ki-Travis laivoissa.
    Meillä siirtyi matka ihan viime tipassa pari vuotta sitten Elokuussa, ja onnistuin saamaan paikat tähän paattiin n. viikon varoitusajalla!
    Matka-aika on n. 36 tuntia.
    Pyörää kohdeltiin hyvin!
  7. #7
    Lainaa (pozo izquierdo @ Heinä. 05 2006,21:45) kirjoitti
    Nonniin, nysse sitten tuli viralliseksi, piruvie...

    Elokuun 11 päiväksi varaamamme Finnlinesin matka Helsinki-Travemünde peruuntui, koska italiaanotelakka ei saakaan uusia paatteja valmiiksi ajoissa.
    hmmm...ja ns."vanhassa"laivassa ei ollut tilaa vai??
    04 Buell xb12s

  8. #8
    Ei, kun kävi niin, että Virtiksen kisat piti ajaa Lauantaina, mutta ne yllättäen siirrettiinkin Sunnuntaiksi.... Joten luuri käteen ja siirtämään lippuja parilla päivällä. Olin kai niin säälittävä, että virkailija Finnlinesilla ehdotti tätä Pansion paattia. Palauttivat vielä erotuksen lipun hinnasta.... Eli soita vaan sinne Finnlinesille ja kysy tuota vaihtoehtoa, nehän ovat "mokanneet" sun matkan, joten luulisin heidän edes yrittävän järjestää paikat tuohon laivaan!
  9. #9
    Niin, siis "vanhassa laivassa" ei ollut tilaa, olin varannut siihen liput jo joskus Maalis-Huhtikuussa.....
  10. #10
    Vielä yksi vinkki tähän hätään, sellainen kuljetusfirma, kuin Lillbacka, liikennöi Suomi-Saksa väliä, ja niillä on omat rahtilaivat. Eräs rekkamies antoi tämän vinkin meille ja vielä kännynumeron, jonka ikävä kyllä olen hukannut... mutta löysin netistä heidän kotisivut:
    http://www.lillbacka.com/global/indexfin.html

    En tiedä, "myyvätkö" laivapaikkaa yksityiselle noista kotisivun numeroista, (se känny numero taisi olla suoraan kapulle), mutta ainahan kannattaa kokeilla!

    Kerro, miten sait menomatkan järkättyä! Syyskuussa pitäis itsekin taas lähteä reissuun, eikä oo vielä lippuja varailtu....
  11. #11
    Itse ehkä menisin ruottin kautta vaikka se tylsä pätkä onkin mutta matka joutuu kuitenkin hyvin.
    - turusta tukholmaan iltalaivalla, aamulla tukholmassa, Seawind ainakin toimi hienosti
    - siitä ajoa tanskaan ja Rodby-Puttgarde lautalla saksan puolelle (tukholma - rodby 4-tietä Helsingforsin lautan kautta n. 772 km (8h 20 min), juutinrauman sillan kautta oikasten 108-tietä n. 801 km (8h 51 min)
    - lyybekkiin Etap-hotelliin yöksi niin jaksaa ajaa seuraavankin päivänä
    - tai jos haluaa vetää rautaperseet niin frankfurt Am Main on tukholmasta vain 1436 km (15 h 40 min) joten kyllähän tuon päivässäkin ajaa jos perse kestää
    - Tanskaa en välttämättä ajamalla lähtisi kiertämään, tuo lautta menee niin näppärästi
    - helsingborgin lauttoja en ole mennyt mutta kaippa niitäkin menee kohtuu tiuhaan, juutirauman kautta ainakin on suoraviivaista touhua ja saa ajaa vaikka vähän pidempi tuleekin *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  12. #12
    Kiitoksia kaikille kommenteista ja vinkeistä!

    Koska tosiaankaan emme ole menomatkalla hakemassa mitään seikkailuja tai potentiaalisia yllätyksiä päädyimme monen suosittelemaan Siljalla-Tukholmaan-ja-sieltä-ajamalla Saksaan -reittiin.
    Tein justiinsa nettivarauksen Siljalle, jolla oli vielä tämä ennakkovaraajan etu (ei muutos- eikä peruutusoikeutta, jota emme herra paratkoon kyllä haluakaan...), jolla saimme Seaside-hytin ja kaksi mopotinta 189 euroon kun Vikingin vastaava oli 291 e.
    Eli siis suurin piirtein sama lähtöaika kuin olisi ollut alunperin Finnlinesilläkin (pe-ilta 11.8) ja uskomme ehtivämme la - su aikana Frankfurtiin. Ja pitäähän se Ruotsin "tappotylsyys" kerran itsekin kokea...

    Tosiaankin tuo rahtilaivavaihtoehto ei tullut omaan mieleen - eikä sen puoleen kyllä Finnlinesin varausvirkailijankaan, joka kyllä yritti järkätä meitä Superfastille. Siellä olisi ollut tilaa 8.8., joka taas olisi ollut turhan aikaista meille.
    Ja heti alkuun tuli selväksi, että vanhoille Hansalaivoille emme mahtuneet, koska ne oli jo kaiketi valmiiksi loppuunmyytyjä. Toisaalta, olisivatko niiden aikataulutkaan sopineet meille jäi katsastamatta koska tilaa ei kerran ollut.

    Jos sitten se paluumme 9.9. Finnlinesin uusilla laivoilla myös menee pöpelikköön, niin sittenhän voisi harkita vaikka Puolan läpi seikkailua, mikäli ajo- ja seikkailunhalua vielä on jäljellä...

    Jaa niin, sen verran vielä kysyn kokeneemmilta Saksan tuntijoilta:
    Jos sattuu iskemään kohdalle kunnon "stau", mikä ei liene kovinkaan harvinaista elokuisena viikonloppuna, niin otteko puikkelehtineet kaistojen välissä eteenpäin vai avaako siellä joku älypää oven eteen tms. tai pyssäyttääkö polliisi?
    Meidän mopot ei kyllä ole ihan optimaalisia kaistojen välissä kiemurteluun (K 1200 LT:t), mutta kyllä ne sentään autoa pienemmästä reiästä menee...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  13. #13
    Toisaalta sunnuntaina autobahnilla on se hyvä puoli, että ei ole rekkoja, mutta voihan se liikenne silti tökkiä. Kyllä sinne kuitenkin hyvin sunnuntaina ehditte. Johan sitä lauantaina pääsee Saksan puolelle. Helsingborgista menee lauttoja nonstoppina reilun vartin välein, joten sekään ei ole ongelma, jos menee suorinta reittiä.

    Osaatko muuten arvailla mitään todennäköisyyttä sille, viivästyvätkö uudet laivat mahdollisesti vielä lisää? Kiinnostaa kovasti minuakin, kun paluu Travemündestä on varattu 6.9. lähdölle.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  14. #14
    Lainaa (JyrkiJ @ Heinä. 06 2006,11:43) kirjoitti
    Toisaalta sunnuntaina autobahnilla on se hyvä puoli, että ei ole rekkoja, mutta voihan se liikenne silti tökkiä. Kyllä sinne kuitenkin hyvin sunnuntaina ehditte. Johan sitä lauantaina pääsee Saksan puolelle. Helsingborgista menee lauttoja nonstoppina reilun vartin välein, joten sekään ei ole ongelma, jos menee suorinta reittiä.

    Osaatko muuten arvailla mitään todennäköisyyttä sille, viivästyvätkö uudet laivat mahdollisesti vielä lisää? Kiinnostaa kovasti minuakin, kun paluu Travemündestä on varattu 6.9. lähdölle.
    Samaa minäkin tivasin Finnlinesin virkailijalta eilen, mutta eipä tuo osannut sanoa mitään varmaa. Ovat ilmeiseti joutuneet tähän lykkäysruljanssiin jo heti alkukesästä alkaen, joten ovat oppineet olemaan lupailematta liikoja.

    Jätimme oman paluuvarauksemme (9.9.) voimaan ja laskun eräpäivään mennessä 9.8. jo varmasti tietävät seilaako uusi purtilo eli ei. Ellei seilaa, niin sitten ihmetellään jokin vaihtoehtoreitti...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  15. #15
    Lainaa (pozo izquierdo @ Heinä. 06 2006,11:16) kirjoitti
    Jaa niin, sen verran vielä kysyn kokeneemmilta Saksan tuntijoilta:
    Jos sattuu iskemään kohdalle kunnon "stau", mikä ei liene kovinkaan harvinaista elokuisena viikonloppuna, niin otteko puikkelehtineet kaistojen välissä eteenpäin vai avaako siellä joku älypää oven eteen tms. tai pyssäyttääkö polliisi?
    Meidän mopot ei kyllä ole ihan optimaalisia kaistojen välissä kiemurteluun (K 1200 LT:t), mutta kyllä ne sentään autoa pienemmästä reiästä menee...

    t. pozo
    Viime syyskuussa ajelin baanalla vastaostetulla mopolla ja nyypiönä jonottelin siinä jonossa kauheassa helteessä -> ei kivaa. Hetken kuluttua edellä olevasta mersusta apukuskina istunut jo hieman iäkkäämpi rouvashenkilö avasi ikkunaa ja viittoi kädellään ohi, samalla kun kuljettaja ohjasi autoa sivummalle.. minä siitä sitten rohkaistuneena ajelin useita kilometrejä autojonojen välissä (hiljaista vauhtia eteni sekä pyörä että jono) ja autojen huomatessa minut, väistivät.

    Järjellä ja hiljaa homma pelaa. Jos jono alkaa liikkua nopeemmin, ei muuta takaisin kun jonoon vaan.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  16. #16
    Lainaa (pozo izquierdo @ Heinä. 06 2006,11:16) kirjoitti
    Jos sattuu iskemään kohdalle kunnon "stau", mikä ei liene kovinkaan harvinaista elokuisena viikonloppuna, niin otteko puikkelehtineet kaistojen välissä eteenpäin vai avaako siellä joku älypää oven eteen tms. tai pyssäyttääkö polliisi?
    Meidän mopot ei kyllä ole ihan optimaalisia kaistojen välissä kiemurteluun (K 1200 LT:t), mutta kyllä ne sentään autoa pienemmästä reiästä menee...
    Onhan siellä tullut kaistojen välissä köröteltyä, muutama vuosi sitten viimeksi. Panin kyllä merkille, että paikalliset motoristit odottelivat ruuhkassa yleensä kiltisti. Lienee kiellettyä -> sakkovaara? Kotilokuskien suhtautuminen vaihtelee laidasta laitaan, toiset tekevät heti tietä ja toiset kiroilevat tai koettavat estää (pieni vähemmistö). Tärkeintä on ajella riittävän hitaasti ja varoa tosiaan niitä ovenaukojia. Ja autobahnin piennaralueelle ei ole sitten mitään asiaa, se on varattu hälytysajoneuvoille ja siellä ajelusta seuraa varmasti jotain vähemmän hauskaa. Stau:t ovat välillä tosiaan näyttäviä ja jopa kymmeniä kilometrejä pitkiä, joten 'välistävedon' houkutus on mahdoton vastustaa. Ja ainahan voi 'esittää' tyhmää tietämätöntä ja kielitaidotonta suomopoikaa, jos aletaan sakkoja tarjoomaan...
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  17. #17
    Lainaa (mopedman @ Heinä. 06 2006,12:24) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Heinä. 06 2006,11:16) kirjoitti
    Jos sattuu iskemään kohdalle kunnon "stau", mikä ei liene kovinkaan harvinaista elokuisena viikonloppuna, niin otteko puikkelehtineet kaistojen välissä eteenpäin vai avaako siellä joku älypää oven eteen tms. tai pyssäyttääkö polliisi?
    Meidän mopot ei kyllä ole ihan optimaalisia kaistojen välissä kiemurteluun (K 1200 LT:t), mutta kyllä ne sentään autoa pienemmästä reiästä menee...
    Onhan siellä tullut kaistojen välissä köröteltyä, muutama vuosi sitten viimeksi. Panin kyllä merkille, että paikalliset motoristit odottelivat ruuhkassa yleensä kiltisti. Lienee kiellettyä -> sakkovaara? Kotilokuskien suhtautuminen vaihtelee laidasta laitaan, toiset tekevät heti tietä ja toiset kiroilevat tai koettavat estää (pieni vähemmistö). Tärkeintä on ajella riittävän hitaasti ja varoa tosiaan niitä ovenaukojia. Ja autobahnin piennaralueelle ei ole sitten mitään asiaa, se on varattu hälytysajoneuvoille ja siellä ajelusta seuraa varmasti jotain vähemmän hauskaa. Stau:t ovat välillä tosiaan näyttäviä ja jopa kymmeniä kilometrejä pitkiä, joten 'välistävedon' houkutus on mahdoton vastustaa. Ja ainahan voi 'esittää' tyhmää tietämätöntä ja kielitaidotonta suomopoikaa, jos aletaan sakkoja tarjoomaan...
    Joka vuosi siellä ajellaan, ja eikun välistä vaan... on tehty sitä poliisinkin nähden, eikä tähän mennessä ole sakkoja rapsahtanu. Oikealta ohittaminen baanalla on VAKAVA rike, eli siitä jos kiinni jääpi, voipi olla, että matkanteko loppuu siihen.
    HYVÄÄ JA TURVALLISTA MATKAA!
  18. #18
    Lainaa (JyrkiJ @ Heinä. 06 2006,11:43) kirjoitti
    Osaatko muuten arvailla mitään todennäköisyyttä sille, viivästyvätkö uudet laivat mahdollisesti vielä lisää? Kiinnostaa kovasti minuakin, kun paluu Travemündestä on varattu 6.9. lähdölle.
    kyllä niiden pitäisi elokuun alussa tulla,tai niin on ainakin lupailtu.
    ensimmäisenhän piti jo kesäkuun lopulla tulla mutta...
    04 Buell xb12s

  19. #19
    Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin saattaisimpa varmuuden vuoksi aloittaa su päivän varsin aikasin, tyyliin neljältä aamulla. Siihen aikaan ei luulisi olevan stauta. Jos ja kun aikaa sit jäis yli niin sen voi sit käyttää esim. turismiin. Mut sit taasen kannattaa varoo, että se ruuhka voi tulla vastaan vasta/vielä aivan kentän lähellä, FRA on vilkas kenttä.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #20
    Lainaa (TIJ @ Heinä. 06 2006,17:55) kirjoitti
    Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin saattaisimpa varmuuden vuoksi aloittaa su päivän varsin aikasin, tyyliin neljältä aamulla. Siihen aikaan ei luulisi olevan stauta. Jos ja kun aikaa sit jäis yli niin sen voi sit käyttää esim. turismiin. Mut sit taasen kannattaa varoo, että se ruuhka voi tulla vastaan vasta/vielä aivan kentän lähellä, FRA on vilkas kenttä.
    Joo, ihan hyvä vinkki...

    Itse asiassa tarkka aikataulumme on sellainen, että pyörien luovutus rahtiin tapahtuu ma-aamuna noin seitsemän aikoihin. Tarkoituksemme on su-illan aikana käydä selvittämässä reitti sinne oikealle rahtiluukulle valmiiksi. Lisäksi mopot pitää olla putsattuja (erityisesti ötökkätahroista), akku irtikytkettynä ja bensaa tankissa korkeintaan 1 gallonan verran.

    Eli on meillä su-iltana pelivaraa, vaikka ei ihan aamuneljältä lähdettäisikään...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  21. #21
    Lainaa (mopedman @ Heinä. 06 2006,12:24) kirjoitti
    Onhan siellä tullut kaistojen välissä köröteltyä, muutama vuosi sitten viimeksi. Panin kyllä merkille, että paikalliset motoristit odottelivat ruuhkassa yleensä kiltisti. Lienee kiellettyä -> sakkovaara? Kotilokuskien suhtautuminen vaihtelee laidasta laitaan, toiset tekevät heti tietä ja toiset kiroilevat tai koettavat estää (pieni vähemmistö).
    Rehellisesti ja ilman ###tuilua, en ymmärrä tosta sanaakaan. Olen ollut siellä toistuvasti ja saksalaistenkin joskus opastamana, enkä tunnista kuvausta samaksi maaksi. Saksassa ei jäädä prätkällä stau’hin. Aina jonon ohi. Oikealta reunasta ohittaminen on kielletty, mutta jos välistä ei pääse, ei näy haittaavan paikallisia, vaikka poliisin nähdessä seuraa kuulemma sakko. Splittauksesta ei seuraa sakkoa. Katelkaa hetki sitä käytäntöä ja sen mukaan: hanaa!

    Minä kiertelen motareita erityisesti massiivisten tietöiden johdosta, mutta niiden teiden oppimiseen meni kaksi vuotta. Siellä pienemmillä ajaa puiden varjossa ja matkanopeus on helposti 1,2 markkaa ja ohitettava kilsan välein. Yleensä hakkaan niiden tuntemuksella motareita tulevien matkanopeuden.
    ... jotain piti muistaa
  22. #22
    Lainaa (pozo izquierdo @ Heinä. 06 2006,11:16) kirjoitti
    Jaa niin, sen verran vielä kysyn kokeneemmilta Saksan tuntijoilta:
    Jos sattuu iskemään kohdalle kunnon "stau", mikä ei liene kovinkaan harvinaista elokuisena viikonloppuna, niin otteko puikkelehtineet kaistojen välissä eteenpäin vai avaako siellä joku älypää oven eteen tms. tai pyssäyttääkö polliisi?
    Meidän mopot ei kyllä ole ihan optimaalisia kaistojen välissä kiemurteluun (K 1200 LT:t), mutta kyllä ne sentään autoa pienemmästä reiästä menee...

    t. pozo
    Viimeksi muutama päivä sitten tuli siellä splitattua ihan urakalla välistä vaan vaan tai pientareen kautta vasemmalta. Mutta kyllä Saksassakin alkaa olla jo liikaa niitä mulkkuja ketkä tekee kaikkensa ettet ohi pääsisi ja blokkaavat väylän. Saa siellä varovainen olla. A1:stä ei kannata ajaa Hampurin ohi. Siellä on just Hampurin kohdalla isoja tietöitä.
  23. #23
    Sakujen kesälomaruuhkan aikana splittaus on hengelle hupaa
    touhua, sillä omat mopoilijat eivät sitä harrasta. Saksan ja Itä-
    vallan rajalla 3-5:een tuntiin jonottaneet eivät sitä leikkiä kyllä
    siedä. Viime kesänä kolleega kertoi yhden autoilijan avanneen
    joko tahallaan tai vahingossa etuoven mopon eteen. Neljä vaurioitunutta autoa, yksi risa mopo, jonka kuljettaja nenä veressä odotti poliisin kirjoittamaa kutsua oikeuteen.
    Oikean kaistan-hälytysajoneuvoille tarkoitetun käyttö johtaa
    ajokortin menetykseen ja isoon sakkoon.
    Sakko tulee myös splittaamisesta ja iso.
    Miksikähän pitää mennä toiseen maahan ja olla kunnioittamatta
    lainsäädäntöä. Ei ymmärrä.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  24. #24
    No pannaan sitten linkki toisten kuvaukseen splitning’istä:

    http://www.twistedthrottle.com/artic...eview/66/1/11/



    ... ja omat mopoilijat nimenomaan harrastaa



    ... jotain piti muistaa
  25. #25
    Lainaa (nevada @ Heinä. 08 2006,18:37) kirjoitti
    Sakujen kesälomaruuhkan aikana splittaus on hengelle hupaa
    touhua, sillä omat mopoilijat eivät sitä harrasta. Saksan ja Itä-
    vallan rajalla 3-5:een tuntiin jonottaneet eivät sitä leikkiä kyllä
    siedä. Viime kesänä kolleega kertoi yhden autoilijan avanneen
    joko tahallaan tai vahingossa etuoven mopon eteen. Neljä vaurioitunutta autoa, yksi risa mopo, jonka kuljettaja nenä veressä odotti poliisin kirjoittamaa kutsua oikeuteen.
    Oikean kaistan-hälytysajoneuvoille tarkoitetun käyttö johtaa
    ajokortin menetykseen ja isoon sakkoon.
    Sakko tulee myös splittaamisesta ja iso.
    Miksikähän pitää mennä toiseen maahan ja olla kunnioittamatta
    lainsäädäntöä. Ei ymmärrä.
    Viimeksi viime toukokuussa Saksassa ajaneena voin kertoa että splittausta ei kadehtinut ainakaan toiminnasta päätellen yksikään auto. Kolme vuotta sitten tuli hätäkaistallakin ajettua toistasataa kilometriä vailla aavistustakaan seurauksista, kävi säkä eikä poliisia osunut kohdalle.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  26. #26
    Kevyttä kauraa.. just tultiin Tukholmaan, aamupäivällä lähdimme Frankeista..
    Ei tarvinnut edes alkaa ajamaan "vetomiestahtia", riitti 200 saksanpuolella ja 170 Ruotsissa...

    Varmin ja nopein tapa on tosiaan Turku-Tukholma lossia ja loppu vaan ajaen.
  27. #27
    Silleen ranskan malliin autojen välistä mennen, hullu se on joka 10 km jonon mopottimella on jonottamassa. ellei trikellä ajele *
    varovasti ajelee ja ite menen hätävilkut päällä niin kaikki huomaa kun kaikki antaa tilaa niin saa vapaasti mennä ja kun jono liikahtaa niin eikun jonoon.
    ite ajelisin 2vk euroopan motareita ristiin rastiin.. (hulluja on monenlaisia) * hermot lepää
    ja saa mennä hana pohjassa, mistä suomessa ei voi kun haaveilla kun seriffit on heti käsi pystyssä.
    jos se ei tapa niin se vahvistaa

    sillä on hauskinta kellä on vavin lääkitys!!
  28. #28
    Lainaa (JyrkiJ @ Heinä. 06 2006,11:43) kirjoitti
    Osaatko muuten arvailla mitään todennäköisyyttä sille, viivästyvätkö uudet laivat mahdollisesti vielä lisää? Kiinnostaa kovasti minuakin, kun paluu Travemündestä on varattu 6.9. lähdölle.
    noniin,vähän päivitystä....elikkäs ensimmäinen uusi laiva ( ms finnstar) aloittaa liikennöintinsä elokuun puoleen väliin mennessä *
    04 Buell xb12s

  29. #29
    Jos joku on jonossa tai muuten kiinnostaa, niin tiedoksi että nämä uudet laivat eivät ajakaan tuota väliä vuorokaudessa kuten aiemmin ilmoitettiin, vaan samassa ajassa kuin vanhemmatkin eli puolessatoista vrk:ssa. Aikataulut menevät siten uusiksi, mutta ilmeisesti suma alkaa pikku hiljaa selvitä.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  30.  
  31. #30
    vasta yksi "uusi" laiva käytössä ja ens vkolla tulee toinen.
    vanhan mallin laivalla menee se 36h ja uudella n.26h.
    mihis laivaan sul o tiketit?
    04 Buell xb12s

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen