Varmaan saanu auringonpistoksen kun alkanu Yamaha kiinnostamaan jo sillä tasolla että lompsakaan ei enää viilennä*
mitä eroja noissa vuosimalleissa 2002->2006 käytännössä on. 06 on kaiketi tullut isompi muutos mutta onko noissa muissa 2xxx mallisissa isoja eroja koneen, käytettävyyden, sähköherkkujen yms. suhteen. Pyörä tulisi matka-ajoon, pääasiassa 2 päällä ja laukuilla.
Mopottimen heikkoudet jos tuommosta käytettynä alkaa metsästämään että ei heti ostaisi sitä kaikkein tyyppivikaisinta.
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
En *osaa sanoa käytettävyydestä enkä tyyppivioista koska ei pitkää käyttökokemusta tosin onhan yamahan matkabiket tunnettu luotettavuudestaan jo entuudestaan mutta ajanut olen ja kulkee ku unelma tosin mulle liika kallis unelma ainakin uusi voi olla puuta heinää tai mutua koska muistini on mitä on mutta eikö 06 malliin tullut herkkuina esim penkin korkeuden säätö oliko 30 vai 35mm ajomukavuutta jammussa on lisäämässä etuplexin korkeuden säätö ja aika hultovapaa kardaani tehoiltaan ja kulkevuudeltaankin maan mainio sivulaukutkin tulee kaiketi mukaan jo vakiona voi korjaa tai haukkua jos olen väärässä .. mutta jos moinen polte on kyseiseen kamppeeseen eikä pussinsuut ole tiukas ni voisin sanoa et mene koeajolle ni sit voit sanoa et menin ja ostint kateellinen *
![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Tämän vuoden malleista voi valita joko tavallisen vaihteiston tai automaattisen... aika oudon näkönen ilman kytkinkahvaa.
Voi olla ekakerralla omituista vaihdella napista vaihteita??
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Itse ostin pari vuotta sitten '03:n, koska silloin tuli ABSit. Samoin siihen oli ilmestynyt kahvalämppärit (ilmeisesti maahantuoja). Erityisiä oleellisia tyyppivikoja en ole havainnut. Jonkun verran pleksin suhinat häiritsi, mutta sen sain korjattua vaihtamalla pleksin.
Ainakaan mulle toi 06 ei tuo mitään erityistä uutta, automaattikytkintä en ottaisi, penkin korkeuden säätöä en tarvi, tangon korkeutta nostin välipaloilla, pidentynyttä akseliväliä en kaipaa ja samoin moottorilämmön ohjaukseen mulla on myös oma ratkaisu. Samoin laitoin itse ylimääräisen 12V ulosoton ja pari muuta ulosottoa Garminiin ja Autocomiin.
Mahtava vääntö takaa sen, että raskaallakaan kuormalla ei tarvi paljoa vaihdella. Ja ajo-ominaisuudet riittää kaupunkiin, maanteille ja radalle.
Onko tuommonen muuten miten kova kulutuksinen tommosessa normaalissa ajossa?
Suzuki GSX-750F
Heinäkuun keskikulutus oli 5,32 l/100km (noin 2500 km pääasiassa matka-ajoa). Kesäkuussa meni 6.23 l/100 km (pääasiassa kaupunkiajoa). Laittamani PCIII (+LeoVince+accelerator pump) kyllä hieman nosti kaupunkikulutusta, mutta ei juurikaan matka-ajokulutusta. Ilman viripaloja viime vuonna matka-ajossa yleensä hieman alle 5 l/100km. Siis 95:ta.(MikaL @ Elo. 07 2006,22:03) kirjoitti
Tuolta löytyy 'virallinen' lista muutoksista 2005 -> 2006. Aikoinaan samoilla sivuilla oli lista 2002 -> 2003 muutoksista, mutta ei taida olla enää.
Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
(Anttoo @ Elo. 07 2006,22:23) kirjoitti
Muuttuiko paljonkin olemus näillä?
Suzuki GSX-750F
Kyllä sporttisuutta tuli lisää. Eka tunne virityksen jälkeen ajaessa oli "VAU". Ja vielä nyt kolmen kuukauden jälkeen tuntuu samalta. Nyt voi hyvällä omallatunnolla sanoa, että se on sport-tourer. Kaasuvaste parani, mikä nimenomaan houkuttelee kaupunkiajossa kaasuleikittelyyn. Kaasuvaste on myös hyvä asia maantieajossa, varsinkin ohituksissa, vaikka orggisvääntöä kyllä on sitäkin ihan tarpeeksi. Ja kun äänet muuttui ompelukoneesta moottoripyörämäiseksi, niin voipi sanoa, että FJR:stä tuli nyt myös hauska.(MikaL @ Elo. 07 2006,23:19) kirjoitti
MITÄ MITÄ?![]()
Onko vannoutunut? suzuki-mies saanut kiintiön äffästä jo täytyeen?
Itellä oli sama malli hakusessa keväällä, tai vaihtoehtona CBF 1000, mutta jatkan ainakin vielä toistaiseksi vanhalla....
Minulla on tänä vuonna ostettu ylivuotinen eli m/2005. Vertailin Mr Köpin m/2006 eroja on, mutta 5000e hintaero keväällä....(intikka @ Elo. 07 2006,21:19) kirjoitti
Nythän ee-speed myy 2006 mallia edukkaasti, mutta keväällä ei ole mopojen alennusmyyntejä. Merkittävin ero ja parannus (minulle) olisi jakkaran nosto mahdollisuus 2 cm. Olisin valmis satsaamaan moiseen ominaisuuteen, mutta eipä taida konsteja olla vanhaan malliin saada jakkaraa ylemmäs? Sitten uudessa mallissa on valojen suuntauksen säädöt katteessa. Jo on muutakin, mutta dalmatia....
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Malleissa 01-03 oli niitä venttiiliongelmia ==> jos ostaa sellaisen, pitäisi tarkistaa onko venttiilihomma korjattu jo takuuna. Muuten on remonttia tiedossa. 04 ja 06 malleissa tuli eniten muutoksia aikanaan.![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Enhän minä Suitsaa mihinkään aikonu hävittää *(Kane @ Elo. 08 2006,11:09) kirjoitti
Totta puhuen tuota Yamahaa on niin paljon kehuttu nimenomaan 2 päällä että se kiinnostaa ja pitää käydä kokeilemassa. Tehojen ja muun suhteen ei ole ollut mitään ongelmaa, ei oo niin kiire ollut etteikö tuolla oo kerinnyt ihan hyvin. Esim. ZZR1100 koeajoin parikin kertaa ja silti tuo suitsa tuntui paljon paremmalta enkä oo katunu, yli 20 tkm jo tullu mutta joku tuossa Yammussa silti viehättää...varsinkin toi kardaani...järkyttävän hintasia ne vaan on.
Suzuki GSX-750F
Moro
Itse pidin nimenomaan 05->06 muutoksia niin isoina, että marssin kauppaan....
Eli tärkeimmät:
Toisiovälityksen muutos pidemmäksi siten, että laskennallinen huippu (5 vaihde, 9000 kiekkaa) nousi 250->270....etua ja edullisuutta matka-ajossa. 06 ottaa noin 150 kakkosella ja 205 kolmosella.....loput ajamatta piikkiin. (todellinen 90km/h=3000r/min)
"kuumuus" helteellä saatu kokonaan katoamaan jonnekin, ainakin lampun sivuille on ilmestynyt ilma-aukot, noihin käännettäviin sivupaneeleihin ei ole tarvinnut puuttua.
Penkin säätö juuri passeli ala-asennossa, kantapäät maassa, hyvä kyyditessä.
Suurempi säätöalue pleksissä, nyt suorasta viimasta täyteen katveeseen peukalon liikkeellä.
Vaihdenäyttö poistaa turhat "kutosen etsinnät".
Kulutus, keskikulutus ja lämpö...kaikki kivoja ajankuluja.
Valosäädot vaikka ajaessa....ei haittaakaan.
Tuossa kai tärkeimmät....sit toiset pitää "dual-brake" jarruista, toiset ei, 06 toi nekin tullessaan.....itse en pidä moisista.
Hanski![]()
possujono pilaa elämän
mä voisin tarpeen vaatiessa luopua 06:sta jos soppeli hinta/väliraha keksitään...
Ei sillä etten olisi siihen tyytyväinen, mutta mulla on jo ollut honda, kawasaki, suzuki, yamaha, triumph...vielä on merkkejä kokeilematta![]()
Joko olis bemarin vuoro(Köpi @ Elo. 13 2006,19:32) kirjoitti
![]()
Alakaako se olla jo loppuunajettu(Köpi @ Elo. 13 2006,19:32) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-750F
Uralia suosittelen ja sivuvaunulla. Tais olla Köpillä rankka Irlanninmatka, kun mies tuollaisia hourii...(Pena @ Elo. 13 2006,19:25) kirjoitti
![]()
Ei silti, myyn minäkin omani, jos joku tarpeeksi maksaa.
Sisäänajossahan tuo lähes vielä, about 8.000km mittarissa.(MikaL @ Elo. 13 2006,20:33) kirjoitti
Mikalle sopivat varusteetkin siinä on, mm. Garmin-teline jne...
Sivupanelien ilma-aukot. Onko niin, että viileää ilmaa tulee reisille, jos siirtää sivupanelin asentoon "ulompana" ja lämmintä tulee, jos paneeli on asennossa "rungossa kiinni" ?(-Hanski- @ Elo. 13 2006,14:41) kirjoitti
![]()
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
Noi on ikäänkuin "spoilerit", avattuna antaa paremman tuulisuojan ja kiinni ollessaan ajoviimaa enemmän jaloille.(kopukka @ Syys. 19 2006,18:26) kirjoitti
En ole huomannut mitään vaikutusta ns. "konehuoneesta tulevaan lämpöön". Vanhaa mallia vaivannut "kuumaa ilmaa reisille" ongelmaa ei enää esiinny 06:ssa.
Olenkohan jotenkin "tunneköyhä" (exien mielestä olen) kun en havaitse moista kuumaa ilmaa 2005 mallissa?(Köpi @ Syys. 20 2006,10:15) kirjoitti
Toisaalta; näin syksykeleissä kuumasta ilmasta ei ole haittaa,vaikka sitä jostain tulisikin!
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Siksipä sulla on suurempi riski eturauhasvaivoihin.(Köpi @ Syys. 20 2006,09:15) kirjoitti
Olis pitänyt lähettää kesällä kutsu vertailuesittelyyn, kun meitin potkulaudat oli vierekkäin. Niinkuin todettiin, että aikasen samalta ne näyttää, mutta eroja on paljonkin. 95%
Yksi muutos -06- eteenpäin on myös pitempi akseliväli. Ainakin -05 malli oli hengenvaarallinen yli 190km/h nopeuksissa, alkoi pahasti voblata. En ole toistaiseksi kokeillut, onko tuo ominaisuus parantunut muutoksen myötä.
Välityssuhteen muutos on myös mukava, kone pyörii nyt matka-ajossa vähän sopivammilla kierroksilla, eikä tarvitse enää hakea sitä "kuutosta", kun on vaihdenäyttö.
Etelän lämmöissä -05 oli tuskastuttavan kuuma reisille puhaltaneen kuumuuden takia. Myös bensatankki lämpesi kuumaksi, senkin eristystä on parannettu.
Itsellä vaihdoin 05 ostetun fjr:n (ylivuotinen 04) penkin heti alkuunsa Corbinin tekeleeseen ja on paljon parempi kuin alkuperäinen penkki.(ttuttu @ Elo. 08 2006,12:29) kirjoitti
Tuosta muissa viesteissä mainitusta voblaamisesta, kerran kokeillut 220 (vieläpä takalaukun kanssa) niin ei ainakaan oma pyörä voblannut yhtään.![]()
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)