Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    tilasin Stormilta nyt R1:seeni (-01) kaksi piikkiä isomman takarattaan... speedohealerin laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    no eipä siinä mitään mutta ajattelin onko porukoilla kokemusta tollasesta välityksen muutoksesta? *

    Onko tolla kahdella piikillä käytännössä kovinkaan radikaalia muutosta havaittavissa... muuttuuko pyörän luonne siten että sen persuuksissakin tuntis?
    nim. ratassarja vielä hakematta



    ärrää sen olla pittää...
  2. #2
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 28 2006,14:38) kirjoitti
    tilasin Stormilta nyt R1:seeni (-01) kaksi piikkiä isomman takarattaan... speedohealerin laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    no eipä siinä mitään mutta ajattelin onko porukoilla kokemusta tollasesta välityksen muutoksesta?

    Onko tolla kahdella piikillä käytännössä kovinkaan radikaalia muutosta havaittavissa... muuttuuko pyörän luonne siten että sen persuuksissakin tuntis?
    nim. ratassarja vielä hakematta
    Miten nopeuden ja matkan muutosprosentti voi olla eri?


    Kaksi piikkiä taakse on noin 2/3 "yksi piikki pois edestä" vaikutuksista, että kyllä sen varmasti huomaa.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  3. #3
    Omassa Hornetissa kierrokset nousivat tiettyä nopeutta kohti ~400rpm, ja (myönteisen) muutoksen kyllä huomaa. Kaupunkiajo on mukavampaa, eikä maantiellä tarvitse vaihtaa ohittaessa kaksi päälläkään. Että ei kun paketti postista ja hanaa vaan! Mutta ei niin paljon kun vakioväleillä, ettei lähde tumpusta...
    Try again. Fail again. Fail better.
  4. #4
    ZX-6R:ssä 40 --> 42 taakse nosti kierroksia n. 500 ja kyllä se tuntuu, ei kovin paljoa, mutta tuntuu kuitenkin.
  5. #5
    tupla X:ssä 17-44:stä 15-45:iiteen.

    Eron huomasi selvästi, kiihtyy rivakammin ja liikkeelle lähtö tapahtuu ilman turhaa luistatusta.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  6. #6
    ZX-6R 14/45 (vakio 15/40) kierrokset nousi n. 1100-1400, ei mitään maata järisyttävää eroa vakioon, ehkä tehokkaamissa vehkeissä tuntumassa selkeämpi ero?
    Red Meat
  7. #7
    cbr1000rr ja takana +2 piikkiä. Kaupunkiajo helpottui ja kokonaisuudessaan positiiviseen suuntaan toi muutos aikakin mun pyörällä tapahtui. Pari viikkoa vaihdosta ja nyt harkinnassa olis vaihtaa vielä -1 eteen.
  8. #8
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 28 2006,14:38) kirjoitti
    laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    Tuli täs ohessa mieleen että mitenkäs toi nopeusmittarin uudelleenkalibrointi suoritetaan?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #9
    ZX6R -95 oli 15/44 (vakio 15/40) kiihty kyllä paremmin mutta tuntu että joutu vaihtaan vaihteita edestakas enemmän. Maantieajossa alkoi jossain vaiheessa häiritseen kierrokset vaikkei ne noussu kuin noin 600rpm satasessa. Nyt on vakiovälitykset kun joutu muutaman pitemmän (>3000km) reissun tekeen. Mutta kuitenkin harkitsen taas välitysten tihentämistä
  10. #10
  11. #11
    Onneksi olkoon! Sait halvalla +20 hv. Mihin muut sijoittaa tuhansia euroja... mutta tyhmiähän riittää....
    Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
  12. #12
    Lainaa (VIPER @ Heinä. 29 2006,01:45) kirjoitti
    Onneksi olkoon! Sait halvalla +20 hv. Mihin muut sijoittaa tuhansia euroja... mutta tyhmiähän riittää....
    Ööh... siis miten siitä pyörän hevosvoimat kasvaa jos sä pienennät ratasta?

    Tai noh, riippuu varmaa vähä mistä sen tehon mittaa...



    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #13
    Lainaa (PrivateeR @ Heinä. 29 2006,02:14) kirjoitti
    Lainaa (VIPER @ Heinä. 29 2006,01:45) kirjoitti
    Onneksi olkoon! Sait halvalla +20 hv. Mihin muut sijoittaa tuhansia euroja... mutta tyhmiähän riittää....
    Ööh... siis miten siitä pyörän hevosvoimat kasvaa jos sä pienennät ratasta?

    Tai noh, riippuu varmaa vähä mistä sen tehon mittaa...
    Ei ne hepat mihkää lisäänny, mut muuttuu mopotin huomattavasti ripeemmäx.

    Kovat kundit ei tanssi.
  14. #14
    Lainaa (PrivateeR @ Heinä. 28 2006,19:35) kirjoitti
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 28 2006,14:38) kirjoitti
    laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    Tuli täs ohessa mieleen että mitenkäs toi nopeusmittarin uudelleenkalibrointi suoritetaan?
    ainakin stormilta saa ostettua speedohealerin ja siihen kuuluvan johtosarjan....
    johdot kiinni mopottimeen ja kalibrointi! Speedohealerin laskuri antaa suosituksen muutosprosentista! koko paketti maksaa strormilla reilun 8 kymppiä!
    ärrää sen olla pittää...
  15. #15
    Lainaa (Koris @ Heinä. 28 2006,15:14) kirjoitti
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 28 2006,14:38) kirjoitti
    tilasin Stormilta nyt R1:seeni (-01) kaksi piikkiä isomman takarattaan... speedohealerin laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    no eipä siinä mitään mutta ajattelin onko porukoilla kokemusta tollasesta välityksen muutoksesta? *

    Onko tolla kahdella piikillä käytännössä kovinkaan radikaalia muutosta havaittavissa... muuttuuko pyörän luonne siten että sen persuuksissakin tuntis? *
    nim. ratassarja vielä hakematta
    Miten nopeuden ja matkan muutosprosentti voi olla eri?
    kyllähän nopeusmittarin ja matkamittarin virhemuutos on eri....
    vakiona matkamittari näyttää suht.koht oikean matkan mitä pyörä kulkee... ja nopeusmittarissa on tietoisesti laitettu mittarivirhettä!!!
    ärrää sen olla pittää...
  16. #16
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 29 2006,19:46) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Heinä. 28 2006,15:14) kirjoitti
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 28 2006,14:38) kirjoitti
    tilasin Stormilta nyt R1:seeni (-01) kaksi piikkiä isomman takarattaan... speedohealerin laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    no eipä siinä mitään mutta ajattelin onko porukoilla kokemusta tollasesta välityksen muutoksesta? *

    Onko tolla kahdella piikillä käytännössä kovinkaan radikaalia muutosta havaittavissa... muuttuuko pyörän luonne siten että sen persuuksissakin tuntis? *
    nim. ratassarja vielä hakematta
    Miten nopeuden ja matkan muutosprosentti voi olla eri?
    kyllähän nopeusmittarin ja matkamittarin virhemuutos on eri....
    vakiona matkamittari näyttää suht.koht oikean matkan mitä pyörä kulkee... ja nopeusmittarissa on tietoisesti laitettu mittarivirhettä!!! *
    miten pituuden yksikkö (tässä tapauksessa kilometri) voi olla erilainen? miten se aika muuttaa sitä? vai ollaanko nyt niissä nopeuksissa mistä se patenttivirkailija viimevuosisadan alkupuolella teorisoi? tarpeeksi vauhtia niin aika on suhteellista.
  17. #17
    Lainaa (jalkamaassa @ Heinä. 29 2006,21:04) kirjoitti
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 29 2006,19:46) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Heinä. 28 2006,15:14) kirjoitti
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 28 2006,14:38) kirjoitti
    tilasin Stormilta nyt R1:seeni (-01) kaksi piikkiä isomman takarattaan... speedohealerin laskurin mukaan nopeusvirhe kasvaa vajaa +12 %:a ja matkamittari n. +6 %:a...
    no eipä siinä mitään mutta ajattelin onko porukoilla kokemusta tollasesta välityksen muutoksesta? *

    Onko tolla kahdella piikillä käytännössä kovinkaan radikaalia muutosta havaittavissa... muuttuuko pyörän luonne siten että sen persuuksissakin tuntis? *
    nim. ratassarja vielä hakematta
    Miten nopeuden ja matkan muutosprosentti voi olla eri?
    kyllähän nopeusmittarin ja matkamittarin virhemuutos on eri....
    vakiona matkamittari näyttää suht.koht oikean matkan mitä pyörä kulkee... ja nopeusmittarissa on tietoisesti laitettu mittarivirhettä!!! *
    miten pituuden yksikkö (tässä tapauksessa kilometri) voi olla erilainen? miten se aika muuttaa sitä? vai ollaanko nyt niissä nopeuksissa mistä se patenttivirkailija viimevuosisadan alkupuolella teorisoi? tarpeeksi vauhtia niin aika on suhteellista.
    huoh... en tiedä olenko minä tyhmä ja hidas mutta omasta mielestä jos vakiomittarissa matkamittari näyttää tasan tarkasti OIKEAN kuljetun matkan ja nopeusmittari kalibroitu näyttämään suurempaa nopeutta kuin se todellisuudessa on...

    tällöin kun muutetaan välitystä pienemmäksi suurenee nopeusmittarin suhteessa saman verran matkamittarin kanssa (luonnollisesti) mutta todelliseen nopeuteen/matkaan nopeusvirhe on matkavirhettä suurempi.. koska alkuperäisessä nopeusmitassa virhe oli jo kalibroitu valmiiksi!

    samassa suhteessa virheet kasvaa luonnollisesti mutta todelliseen ne on erit...
    no voin olla idioottikin enkä ymmärrä...! *
    ärrää sen olla pittää...
  18. #18
    no saako olla utelias ja kysyä että mistä se pyöräsi mittaa nopeuden? ja/tai matkan?

    yleensä noissa tahtoo sama mittayksikkö mennä samaan poksiin (joko mittaristo tai aivolaatikko) joissa suoritetaan ko. laskutoimitus.
  19. #19
    Duodaduoda.. Mistäs tiedät onko se matkamittari ylipäätään oikeassa jo valmiiksi? 1000 metrin testiratoja on tuolla teillä jonniin verran mutta eihän sekään riitä tarkempaan syynäämiseen koska (digi)trippimittarit näyttävät vain 100 metrin tarkkuuden.. about 5 % virhe ei siis edes näy.

    Sehän on tosiasia että nopeusmittarit on (useimmiten) kalibroitu kaikissa kinnereissä silleen että näyttävät vähän yli. Tavoittena se että että rengaskoon muutokset yms tekijät huomioonottaen ei kävisi tilannetta että kuljettaja ajaisi todellisuudessa kovempaa kuin mittari näyttää ja nopeusrajoitukset määräävät. Eihän niin saa käydä!!

    Itse luottaisin ainoastaan GPS:ään jos haluan tietää tarkan matkan...mutta kun en edes halua. Tulin just reissusta ja ajoin noin 3000 kilsaa. Samoin tankilla pääsee noin 250-300 kilsaa. Aivan se ja sama mutta sen haluan tietää miten hiljaa tai kovaa ajan.. Siks hommasinkin sen SpeedoHEalerin ja kalibroin 150 km/h nopeuteen saakka GPS:llä kohdilleen..riittää näin tavallisessa pyörittelyssä..
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  20. #20
    Uusissa pyörissähän siis on digimitskut ihan järjestään. Jos tehdas tahtoo, että nopeusmittari näyttää vähän enemmän kuin matkamittari niin sitten se koodaajapoju (tai tyttö) lisäilee oikeaan kohtaan muutaman bitin kertoimen. Ja kas kun on matkamittari ja nopeusmittari ihan eri yksiköissä.

    Ja jos nyt jollakulla on vielä analogimittari (joissa niissäkin heittoa esiintyy, niin ei sinnekään väliin tarvita kuin parihammasta optimia pienempi ratas, niin johan taas on matka- ja nopeusmittarissa heittoa.

    Selvensikö tämä ihmettelijöiden mieltä?
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  21. #21
    Lainaa (Sartre @ Heinä. 31 2006,17:00) kirjoitti
    Uusissa pyörissähän siis on digimitskut ihan järjestään. Jos tehdas tahtoo, että nopeusmittari näyttää vähän enemmän kuin matkamittari niin sitten se koodaajapoju (tai tyttö) lisäilee oikeaan kohtaan muutaman bitin kertoimen. Ja kas kun on matkamittari ja nopeusmittari ihan eri yksiköissä.

    Ja jos nyt jollakulla on vielä analogimittari (joissa niissäkin heittoa esiintyy, niin ei sinnekään väliin tarvita kuin parihammasta optimia pienempi ratas, niin johan taas on matka- ja nopeusmittarissa heittoa.

    Selvensikö tämä ihmettelijöiden mieltä?
    kiitos tästä... tätä tarkoitin!
    ärrää sen olla pittää...
  22. #22
    No entäs miten käy ketjun pituuden? Riittääkö ns. orggispituus vai pitääkö ostaa pitempi ketju kans?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  23. #23
    Riippuu hyvin paljon siitä kuinka "jämpti" ketju on vakioratastukselle uutena. Varmin tapa on ottaa seuraava ketjupituus, ja katkaista sopivaksi, jos tarvitsee. Ja varmasti halvempaa kuin ostaa toiset, pidemmät ketjut...
    Try again. Fail again. Fail better.
  24. #24
    itse laitoin 1000 rr:ään -1 eteen ja +2 taakse ja eron huomaa aivan tautisen hienosti ihan muuten vakiollakin pelillä..
    ja nyt muutaman modauksen jälkeen vieläkin selvemmin..
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  25. #25
    Lainaa (Jalase @ Elo. 03 2006,06:15) kirjoitti
    No entäs miten käy ketjun pituuden? Riittääkö ns. orggispituus vai pitääkö ostaa pitempi ketju kans?
    no mulle tuli tosiaan kaks piikkiä taaksen enemmän ja stromilta suositeltiin ottamaan yhtä kokoa pidempi ketju....
    mutta ne oli liian pitkät.. piti ottaa yks pala pois! Olis vakiotki menny mutta varmuuden vuoksi tämä!
    ärrää sen olla pittää...
  26. #26
    Lainaa (mazak @ Elo. 03 2006,20:27) kirjoitti
    itse laitoin 1000 rr:ään -1 eteen ja +2 taakse ja eron huomaa aivan tautisen hienosti ihan muuten vakiollakin pelillä..
    ja nyt muutaman modauksen jälkeen vieläkin selvemmin..
    Itsellä kans tulossa -1 eteen +2 takarattaan kaveriksi. Oletko asentanut speedohealeria?? Tilasin sellaisen samalla, mut nyt on pieni murhe asennuksesta ja kalibroinnista
  27. #27
    laitoin joo...asia vehje...hmm...sen asentaa puolessa tunnissa..jos tarviit asennusapua ni ilmoottele..
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  28. #28
    Lainaa (mazak @ Elo. 05 2006,12:56) kirjoitti
    laitoin joo...asia vehje...hmm...sen asentaa puolessa tunnissa..jos tarviit asennusapua ni ilmoottele..
    Puolessa tunnissa. Se tekee meikäläisen kokemuksella ja uskalluksella sellaiset 3-5 tuntia . Täytyy vähän tutkailla netistä asennusohjeita...

    Kunhan saan tilatut tavarat voin vaikka pistää privana kysymyksiä ettei mene enempää threadin ryöstelyksi.
  29. #29
    Itse olen harkinnut toisin päin hammastuksen muuttamista. Joskus kun "pakosta" joutuu ajelemaan moottoritietä, niin olisi mukavempi jos kierrokset olis vähän pienemmät (nyt kun mittarissa n.140km/t ja vajaa 6000 k/min). Vääntöä kun kyllä tuntuu riittävän...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Laxa @ Elo. 05 2006,21:53) kirjoitti
    Lainaa (mazak @ Elo. 05 2006,12:56) kirjoitti
    laitoin joo...asia vehje...hmm...sen asentaa puolessa tunnissa..jos tarviit asennusapua ni ilmoottele..
    Puolessa tunnissa. Se tekee meikäläisen kokemuksella ja uskalluksella sellaiset 3-5 tuntia *. Täytyy vähän tutkailla netistä asennusohjeita...

    Kunhan saan tilatut tavarat voin vaikka pistää privana kysymyksiä ettei mene enempää threadin ryöstelyksi.
    Tässä oman kokemukseni perusteella ko asian tiimoilta keskustelua ja käytännön kokemusta. Hyvin toimi ainakin suitsalla.....

    ps. lue ko keskustelun loppupuolta!
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen