eli kuinka kyseisen pyörän laturi toimii ja saa pois ja paikalleen. oli ilmeisesti ketju vetoinen ja käytin sitä löysällä alkoi se ääntämään eli onko laturin ketjulle kiristin jossain??. joutuuko jostain löysää jotain vai onko asentajalla nyt löystyny loputkin.ongelma on se ku ei lataa tarpeeks jotain 12-12.8v ja siks aloin tutkii sitä, yhden manuaalin mukaan ei latais ku 12.5-13v mut eikö se ole aika vähän??
Laturin ketjunkiristin on koneen sisällä kampikammiossa, joten jos sitä tarvii roplata niin kone irti ja pöydälle palasiksi. Ja muutenkin jos on mitään laturiremontteja niin sama homma. Ainoastaan laturin ulkopäädyn tukilaakerin voi vaihtaa koneen ollessa kasassa, ja onkin tosi helppo homma. Muuten menee tosi hankalaksi.
Ihmetyttää miten olet saanut yleensä löysättyä sen ketjun?
Latausjännitteestä senverran että tuskin se vika on siinä laturissa. Yleensä se on jännitteensäätimessä tai joskus akussa.
TRE 1130K
yritin ottaa laturia pois mut en saanu ku raotettua sitä mut ketju alkoi ääntää sen jälkeen. tänään mitattiin lataus ja ampeereja tulee mut jännite on heikko. just kävin hakee uuden akun jos siitä vaikka olis apua. ens talvena kone pöydälle siis...
muistaako kukaan mistä löyti tiedot 1000f latauksesta?? lähinnä kiinnostaa paljonko se jännite piti olla milläkin kierroksilla vaiheiden väliltä mitattuna. haulla en löytäny mutta jossain siitä oli juttua. Outo homma kun vaiheiden väliltä ei tullut kuin jotain 30v ja muistelen että 5000rpm piti tulla jotain 70-80v. kaikkien vaiheiden välillä lukema on sama niin tuskin on käämejä poikki.kuitenkin säätäjän vaindonkin jälkeen ei akulle tule 5000rpm kuin 12-12.5v.
Huoltokirja sanoo että napajännite tulisi olla koneen käydessä 12.6V-15V 5000 kierroksilla
Itselläni taisi muistaakseni olla joskus mitattu tulos tyhjäkäynnillä 13,2V ja 5000rpm 13,6V
Honda CBR1100XX
kokeileppa paljonko tulee suoraan laturilta vaihtovirtana säätäjälle. mitataan muistaakseni kolmen keltaisen johdon väliltä kun ottaa säätäjälle menevän johdon irti. sitten tietäs onko vika laturissa vai edelleen säätäjässä.
Mulla ei oo tuota 1000F:ää enää , mutta huoltomanuaali kyllä löytyy jos tarvitset
Honda CBR1100XX
Paljonko pitäis manuaalista maksaa? ja sehän lienee enklannin kielinen... vastaatko mikatossa@gmail.com(CebariTonni @ Tammi. 07 2007,17:49) kirjoitti
![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Tuo manuaali löytyy täältäkin ku jaksat haulla ettiä...(mikatossa @ Tammi. 09 2007,12:09) kirjoitti
..ite latasin sen..jotain 10.5Mt..ei taida sähköpostilla tulla...saisit ilmaseksi
![]()
ps. ei jaksa alkaan hakeen ...vähän kattelin muttei heti löytynnä..mutta onse täällä
Onko HONDAN jälkeen elämää?
CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
Muistaakseni..mulloli n14v akulle tulojännite mutta siitä huolimatta akku vähän hyytyy...kerkeää pari kolme kylmäkäynnistystä tekeemään mutta kuiteski..mullon akun vaihto edessä..ei uskalla pitemmälle lähtä kesällä jos eioo uutta akkua...maksaa n.30eukkoa...tokivaihdan![]()
Onko HONDAN jälkeen elämää?
CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
Olisikohan tullut sitten parempi versio manuaalista kun tässä taannoin latasin täältä niin oli niin pirun suttunen ettei mitään selvää saanu, pitääpä ruveta penkomaan sivustoja...(Juhannus @ Tammi. 10 2007,22:08) kirjoitti
![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Klik
Tässä manuska CBR1000f lle
Onko HONDAN jälkeen elämää?
CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
Saitko mailini .... mutta näköjään "Jussikin" tuon linkin löysi, ittelläni se olisi ollut omalla nettisaitillani(mikatossa @ Tammi. 09 2007,12:09) kirjoitti
Honda CBR1100XX