http://www.ivansperformanceproducts.com/tre.htm
Pyörässäni on o2 sensori.
Onko kellään tuota TRE boksia V-srommissa?
Ja tänään olisi tarkoitus korottaa etuteleskoopin putkia 15mm..
http://motorcycleinfo.calsci.com/VSt...tml#Suspension
Ainakin täällä ne ovat niin tehneet ja saaneet balannssiin pyörän.
Ei ole kokemuksia mutta eräältä toiselta foorumilta muistan lukeneeni että tee-se-itse-mies selviää ilman tuota boksiakin ja huomattavasti halvemmalla. Eli saman asian kuulemma ajaa kun laittaa yhden 2,7 kOhm vastuksen ja jonkun kytkimen.(petrif_74 @ Elo. 06 2006,10:56) kirjoitti
Etsi noista lisätietoja. Esim. se listan ensimmäinen linkki on kuollut mutta kokeile välimuistista.
http://www.google.fi/search?....a%C2%A0
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Mulla löytyy Ivan`s Tre... Mutta ei se vaikuta muuhun kuin huippunopeuden rajoituksen poistoon 5. ja 6. vaihteella, niin ja OD valo ei enää toimi.
1000 Strommi
Just tossa etuputkia nostin 15mm.. ja MUUTTUIPA PALJON!
Ei ole enää kevyt etupää. 3 asennossa säädöt.
Eipä noita huippuja tule ajeltua hirveesti.
Mitenkähän pikkustromissa? Muistelen lukemastani että 1-3 vaihteilla elektroniikka rajoittaa polttoaineensyöttöä ja sitä kautta tehoja. Ja että tuo vastusmodaus "huijaa" pyörää luulemaan olevansa nelosvaihteella koko ajan.(Tepa K @ Elo. 06 2006,13:08) kirjoitti
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Tuossa jälleen sama linkki, joka oli jo tuossa ekassa viestissäkin:(jarmojs @ Elo. 06 2006,13:34) kirjoitti
http://www.ivansperformanceproducts.com/tre.htm
Montakohan kertaa tämä asia on jo tässäkin forumissa käyty läpi *Ton kun lukee, niin ei tartte arpoa mikä se TRE on, ja mitä se tekee.
TRE siis parantaa herkkyyttä 1-4 vaihteilla osakaasulla, ei nosta tehoa. Niissä pyörissä, jotka menisivät yli 300km/h, se poistaa myös huippunopeusrajoittimen. V-Stromissa tuskin on huippua rajoitettu, joten en usko TRE:n siihen vaikuttavan.
Paha mennä sanomaan herkistyykö V-Strom vai ei. Gixxerit, Busa ja GSX 1400 ainakin herkistyvät jonkin verran. Se johtuu siitä, että tällöin käytetään myös osakaasulla optimaalista sytkäennakkoa. Ruiskutukseen tuon ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.
TRE siis huijaa vain ECU:a, että siellä olisi yksi ja sama vaihde päällä koko ajan. Kyseessä on siis vastus, ei sen kummempaa.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niin. Siis sitä minä vaan, että jos joku sattuu olemaan näppärä käsistään niin yhdestä muovikuoriin laitetusta 2,7 kOhm vastuksesta ei välttämättä kannata maksaa esim. 100 euroa vaikka siinä onkin valmistajan logo päällä.(Tylyttäjä @ Elo. 06 2006,17:53) kirjoitti
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Näin on, vastus on kohtuu helppo laittaa sinne vaikka itse(jarmojs @ Elo. 06 2006,20:25) kirjoitti
Mutta ei se tosiaan ihmeitä tee, muuttaa vaan saman sytkäkartan käyttöön kaikille vaihteille ja kaasunasennoille. Joten ei kannata odottaa, että pyörään tulisi lisää tehoja.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Joo taitaa olla parempi jättää väliin tuo.entäs sit power commander?
sehän tuo kai jotain lisää vai viekö?
No sillä mahdollistetaan vain se, että ruisku voidaan säätää tarkasti.(petrif_74 @ Elo. 06 2006,22:50) kirjoitti
Elikäs riippuu siitä, kuinka hyvin tuo ruisku sitten säädetään, mikä on lopputulema.
Saahan sillä yleensä jotain lisää, ja hyvin säädettynä toimii todella mukavasti sen jälkeen kaikilla kaasunasennoilla.
Jos lisää tehoa kaipaat, niit sitten kannattanee vaihtaa myös putkisto.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
linkki(jarmojs @ Elo. 06 2006,20:25) kirjoitti
Tuolta kannattaa katsoa ohjeet jos haluaa itse tehdä.
Pelkällä vastuksella ei saa poistettua 6 vaihteen huippu nopeuden rajoitusta. Koska eri vaihteiden vastusarvot laatikossa ovat:
1st = 560 Ohm
N = open
2nd = 820 Ohm
3rd = 1.5 kOhm
4th = 2.7 kOhm
5th = 6.9 kOhm
6th = 15 kOhm
2.7kohmin vastu poistaa kyllä tehonrajoituksen 1-3 vaihteella koska ecu luulee silloin aina olevan vähintään 4 vaihteen päällä.
Nuo fiksummin suunnitellut vaihdeanturin huijaajat antavat myös kutosvaihteella arvoksi n.2.7kohmia jolloin ecu luulee laatikossa olevan nelosen pykälässä, eikä ala rajoittamaan tehoa korkeilla kierroksilla.
Noita löytää kyllä ebaysta halvemmalla kuin Ivanilta, mutta joissakin saattaa olla pelkästään tuo vastus sisällä...
Halvin konsti on poistaa toiset kaasuläpät kokonaan (ne joita ecu ohjaa) koska tehonrajoitukset hoidetaan niillä "kuristamalla". Tuohonkin operaatioon löytyy netistä ohjeita kun etsii. Mutta periaatteessa irroitetaan ilman putsari kotelo ja ruuvataan päällimmäisenä näkyvät kaasuläpät kokonaan irti. Silloin jäljellä jää vain alemmat kaasuläpät jotka ohjautuvat suoraan kaasukahvan asennonnon mukaan. Ja sen jälkeen päätät itse paljonko sitä kaasua pitää annostella eikä ecu pistele enää omiaan sekaan.
Kliks No tuossa ohjeet siihenkin hommaan.
edit. Tonnisessa V-strommissa on muuten rajoitettu huippunopeutta.
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Eikös toi V-Strom perustu tellun koneeseen ja ole ruisku? Miten käy seossuhteiden jos repii läpät veke?
TL1000R
(Asteriksi @ Elo. 07 2006,12:36) kirjoitti
Duoda, duoda. Mitenkäs se fiksumpi modaus sitten toimii verrattuna pelkkään 2,7 kOhm vastukseen jos se kuitenkin kutosvaihteella antaa arvoksi n. 2,7 kOhmia? Tavallisen (ei sähkö) insinöörin mielestä 2,7 kOhmin vastus antaa kaikilla vaihteilla arvoksi saman.![]()
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Joo, taas sama juttu kun tuolla yhdessä Kawa-topikissa.(Asteriksi @ Elo. 07 2006,12:36) kirjoitti
Ne toiset läpät eivät ole mitkään "rajoitinläpät", vaan oleelliset ruiskun oikean toiminnan kannalta:
Tuossa alkuperäinen topikki: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=53246kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niinhän se menee, että se näyttää samaa vaihdetta sitten huolimatta siitä, mikä pykälä siellä on sisällä.(jarmojs @ Elo. 07 2006,15:37) kirjoitti
Tonnisen tapauksessa käytetään 5. vaihdetta. Elikäs osakaasu herkistyy ja huippunopeusrajoitin poistuu.
Sitä en ymmärrä, että miksi V-Stromissa olisi huippunopeutta rajoitettu? Eihän se muutenkaan niin hirveesti kulje..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Toimii paskasti, jos vedät alakierroksilla kaasun pohjaan. Vertaa suoravetokaasarit vs alinapainekaasarit. Ei ne toisioläpät siellä turhaan ole..(ZR-7herwood @ Elo. 07 2006,13:28) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Lainaus sivulta http://vstrom.info/faq(Tylyttäjä @ Elo. 07 2006,15:55) kirjoitti
It will not be possible to reach speeds in excess of 200 kmh / 125 mph. The reason for Suzuki doing this is likely, because the chassis of the V-Strom is not meant for high speeds.
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Oukkei, onhan tuo ihan järkevää, jos pyörässä ei ole ominaisuuksia huippunopeuteen.(Asteriksi @ Elo. 07 2006,16:17) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Olen lukenut kahdenlaisia kommentteja tästä. Toisten mielestä moottori vastaa läppien poiston jälkeen paremmin kaasuun, sitä pitää vain osata käyttää oikein.(Tylyttäjä @ Elo. 07 2006,15:59) kirjoitti
Jos taas on tapana vetäistä kaasu pohjaan alakierroksilla, niin silloin on parempi antaa niiden olla paikoillaan ja antaa ecun tasoittaa ilmanvirtausta.
PS. Ei henk.koht kokemusta läppien poistosta, olen ollut tyytyväinen vaihdeanturi modiin.
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....