No niin! Nyt löytyi vanhempiin (ainakin -02) ducateihin, ainakin monstereihin, halvin "tunaus" ikinä. Allekirjoittanutta on ainakin ottanut päähän tuo seisontatuessa oleva kytkin, joka ei anna käynnistää pyörää jalka alhaalla, vaikka vaihde olisi vapaalla. Nyt kuitenki löysin parannuskeinon tähän: Täältä
En ole tuota vielä yrittänyt, mutta kunhan pääsen pyörän laittoon, niin tuo olisi heti ensimmäisenä tehtävälistalla.
Happy with what you have to be happy with.
Oisin ainakin pari kertaa lähtenyt ajelemaan sivutuki alhaalla ilman tuota kapistusta.
Keväisin *höm* kun on vähän ruosteessa ja tohkeissaan tienpäälle pääsystä.
Tietty tässä japanin ihmeessä on tuo keskiseisontatuki huoltoja helpottamassa.
And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
Juu, mutta kun Ducatia ei saa edes käytettyä jalka alhaalla, paitsi vanhoja ja -03 uudempia...(Lommo @ Elo. 06 2006,10:33) kirjoitti
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Aikaisemmassa monsterissa ohikytkin jalan, siten että niistä piuhoista jotka menevät jalalle, niin musta runkoon. Tosin huono puoli tässä se että jalka voi unohtua alas, josta sitten seuraa huonoa..
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Nostellaan vähän vanhaa topiccia ylöspäin.
Pähkäilin tuossa onnistuuko tuo sivujalan tappokatkaisijan kytkeminen vapaan varoisuvaloon jotenkin? Turvallisuussyistä en halua kokonaan tappokatkaisijaa ohittaa kun olen jo tottunut siihen ettei pyörä starttaa jos jalka on alhaalla...
Nyt on kuitenkin takana yksi 150km matka pyörällä josta akku sökö ja kusihätä iski päälle...
Tuota 748:n sähkökaaviota tutkiskelin ja vähän jäi epäselväksi mikä noista johdoista pitäisi kytkeä mihin. Ilmeisesti jotenkin releellä tämä tarvitsisi hoitaa?
Osaisiko joku sähköä paremmin osaava Ducatisti tulkita karttoja oikein ja vaikka piirtää malliesimerkin vai ajavatko kaikki suzukeilla? *
Tuossa vielä nuo kartan lukuohjeet
748 -01 ja minimoto -05
Jos en ihan väärin kuvaa tulkinnut releen 37 pitää olla vetäneenä että moottori käy.
Eli hommaan tarvitset yhden ihan tavallisen "lisävalo" releen, vapaavalon katkaisialta (39) keltavihreästä johdosta maadoitus releen kelalle, plussan voi ottaa sopivasta paikasta, releen kärjille toinen nasta maihin ja toinen tuon "turva releen" (37) kelan maapuolelle harmaan johdon kaveriksi.
Tuolla kytkennällä kun vapaavalo palaa tämä lisätty rele on vetäneenä ja maadoittaa tuon releen (37) käämin ja rele vetää.
Kokeile kuitenkin ennen kuin alat kytkentää tekemään lähteekä pyörä käyntiin jalaksen asennosta huolimatta jos tuo (37) releelle menevä harmaa johto on maadoitettu.
Jos ei lähde, niin ei tuo ohje ole oikein.
Edit, niin juu ja ajan suzukilla
-Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
-Yamaha FZR1000@1040 (ex)
http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
Homma hoidettu ja helppoa oli.
Nyt pyörän saa ajaa tallista pihalle, jättää käyntiin vapaalle ja käy laittamassa ovet kiinni. Ennen tätä joutui starttaamaan kaksi kertaa.
Releeksi valitsin ihan normaalin Boschin "lisävaloreleen". Alla vielä kytkentäjärjestys:
Releen napa ---> Mihin kytketään
30 ---> Maihin (vedin itse akulle)
85 ---> Akun + napa
86 ---> Vapaan merkkivalon johtoon (yksinäinen punainen johto)
87 ---> Jalan tappokytkimen johtoon (harma johto, kaverina musta).
Kuvasta poiketen itse liitin sijaitsee vasemmalla kyljellä.
Tuossa vielä lopputulos. Ehkä olisi voinut käyttää racingpunaista johtoa mutta valikoima oli vähissä...
Kiitokset Suzukimiehelle kartan lukemisesta.
748 -01 ja minimoto -05
Nyt näin hetken viritelmää testanneena en kovin positiivista kuvaa voi vielä antaa. Mystisesti akkua tuo syö parkissa ollessaan vai lieko akku muuten vain sökönä. Vaihdoin myös tuon plussan kulkemaan suoraan virtalukon kautta, mutta ei auta.
Lisäksi pyörä sammuksissa, virrat pois, jalka alhaalla ja vaihde päällä = Vapaa valo palaa himmeästi.
On se mystistä *![]()
748 -01 ja minimoto -05