Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Päivää kaikille!

Olen päättänyt hankkia käytetyn Ducatin uudeksi harrastusvälineeksi. Rivineloset ja liian suuret tehot eivät iske.
    Perustiedot Ducatien ominaisuuksista ovat suurinpiirtein selvillä ja tätäkin palstaa on tullut luettua varsin tiiviisti.

Uni ei meinaa tulla silmään kun miettii näiden kolmen yllämainitun pyörän erilaisuutta. Olen vertailun vuoksi koeajanut nettimotossa olleen 03-750ss lastulla ja tehoputkistolla myynnissä olevan pyörän ja se tuntui varsin mukavalta 4tuhannen kierroksen jälkeen tärinöineen ja terävine kolkotuksineen. Mieleen jäi aavistuksen hengetön mutta toki persoonallinen laite. ns. pakko saada fiilis.

Joissakin netistä löytyvistä ajokokemuksista huokuu tunne, että 800ss ja 1000ss olisivat aika paljon paranneltuja laitteita verrattuna ysisataseen: parempi alusta korkeudensäätöineen (niin vaimokin 158cm tulisi mahdollisesti kuskiksi jossakin vaiheessa) ja moottoreineen. Onko käytännön kulutuksessa eroa näiden kolmen välillä?

Onko mitään järjellistä selitystä hankkia ns. päivitetty versio ja hypätä suoraan tonnisen puikkoihin? Pyörä tulisi todennäköisesti Italiasta ja siellä niiden hintaero ei kovinkaan suuri jos ei ota käytettyjen listojen kalleimmasta päästä. Verot arvatenkin aika lähellä toisiaan (1300-1500€), joten hinnasta ei varmaan jää ostopäätös roikkumaan.
    En mä noista miettis muuta kuin SS900 tai DS1000 mallleja. Jos ei rahasta oo kiinni, niin ilman muuta DS1000. Ei tartte laitella tuplatulppia jälkikäteen ja kulkukin on tommoseks ilmamoottorimasiinaks kohdallaan.

750 on todella laiska. Sen pudottaisin jo sen takia pois vaikka sen halvimmalla saakin. Varmaan juuri siitä syystä. 800 on mulle outo tapaus, mutta en usko että se on samalla viivalla 900 kanssa. Näissä peleissä tuntuu kuutioiden nosto vaikuttavan aika paljon vääntöön. SS750 alusta on sanalla sanoen aika huono. Siitä varmaan sais pikku viilauksella ihan toimivat, mutta vakiona se on kyllä älytön kivireki. Säätöjä ei juuri löydy.

Niinpä jäljelle jää 900 vs 1000. Jos on yhtään rakenteluun ja virittelyyn kallellaan kannattaa lähteä ilman muuta tehokkaimmasta liikkeelle. Ei tartte harmitella jälkikäteen. Itse pistin juuri sileäksi pitkälti toista tonnia rahnua, että sain tuplatulpat, isommat venat, säädettävän ruutan ja portatut kannet. Järkevää... No ei. Tuota SS900 mallia ostaessa ei vaan hillo riittänyt tonniseen.

Kuinka paljon DS1000 on sitten parempi kuin 900... En tiedä. Itse voisin kallistua kumpaan vaan riippuen ihan siitä minkä saa parhaimpaan hintaan. Säädettävän ruutan saa ainakin noihin vanhempiin todella huokeasti. Tuneboy maksaa 250e ja sitten pääset rukkaamaan kartat kohdalleen ilman suurempaa häslinkiä. Tonnisen ecuun ei taida tuneboytä saada?
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Lainaa (Sledgehammer @ Touko. 24 2009,16:32) kirjoitti
    pistin juuri sileäksi pitkälti toista tonnia rahnua, että sain tuplatulpat, isommat venat, säädettävän ruutan ja portatut kannet
    Vähän asian vierestä, mutta miten paljon peli parani noiden muutosten jälkeen? Numerot on tietysti numeroita, mutta tuntuuko ajossakin ja millä kierrosalueella?

Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Vaikea sanoa vielä kun ei oo oikein säädöissä. Tuplatulpat ainakin näin aluksi tuntui suurimmalta parannukselta. Käynti tasoittui pirusti ja kaasuun reagointi parani. Kunhan tuosta nyt saa sopat ja ennakot kohdallleen, niin sitten näkee mitä se kansien kairaminen vaikutti. Varovaisen toiveikkaita ollaan
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Teitkö tuplatulppa hommat ymvirit kerralla vai erikseen?
    Kaikki kerralla.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Lainaa (jounis @ Touko. 24 2009,15:41) kirjoitti
    Onko mitään järjellistä selitystä hankkia ns. päivitetty versio ja hypätä suoraan tonnisen puikkoihin? Pyörä tulisi todennäköisesti Italiasta ja siellä niiden hintaero ei kovinkaan suuri jos ei ota käytettyjen listojen kalleimmasta päästä. Verot arvatenkin aika lähellä toisiaan (1300-1500€), joten hinnasta ei varmaan jää ostopäätös roikkumaan.
    Mulla oli itellä toissavuonna -04 s800ff eli mm. keulassa ei ollut säätöjä kuten ss-mallissa... muuten hieno peli, mutta alustaan kaipasi hiukka säätöä (kohtuu kova, mutta siihenkin kyllä totuin). Koneessakin riitti kyllä puhtia kovempaankin ajoon (2 päällä ei niin kokemuksia).

Jos nyt saisin valita niin ottaisin kyllä suoraan sen ss1000ds:n! Noi ilmajäähdytteiset V2:t on mun mielestä niin lepposia ajettavia, että 1000cc kuulostaa ehkä liian kovalta, mutta tuntuu toudella hyvältä! Tehon ulostulo kun ei ole sellasta "räjähtävää", kuten rivinelosissa vaan tosi sivistynyttä

Jos hinta/hintaero ei ole esteenä niin mun mielestä ota se 1000:nen. Ei sillä lähde mopo käsistä ja vaihtotarve isompaan ei iske niin nopeasti

Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Edellinen pyörä oli ss900 ja pitkään harkitsin notta lähdenkö parantelemaan 900:sta vai päivitänkö suoraan 1000:een, johon niitä muutoksia ei tarvitse tehdä. En kyllä edes harkitsisi 800:sta juurikin noiden hieman halvempien alustapalikoiden vuoksi. 1000:nen tuntui 900:n jälkeen hienostuneelta ja mielestäni 1000:ssa on yksi ducatin upeimpia moottoreita. Jos vain löydät sopivan, niin ehdottomasti ss1000. Ei ss900 huono ole missään nimessä ja jos 750 iski, niin voi olla että pidät 900 paljonkin. Jos mahdollista niin testaa molemmat.
    Ducati 749s -06
    SS1000DS saa täältäkin kehuja. olen omistanut ss750, ss900 ja nyt on vielä ss1000. Tonninen on kyllä hyvä. Kaipa ne tuplatulpat tekee sen tasaisemman käynnin ja herkemmän kaasunvasteen.

On muuten myynnissä =owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php]täällä, jos kiinnostaa. Ei oikein aika riitä enää nykyisin ajamiseen, kun työmatka-ajoakaan ei enää muuton jälkeen tule.
    Kiitos kommenteista!

Käytiin vaimon kanssa testaamassa kaksipäällä ajeluna vertailun vuoksi uusi 1100 monsteri. Molemmat tykästyttiin. Pelkään että ainoa este ss-sarjalaisiin saattaa olla vaimon huima 158cm pituus. Mitä luulette meneekö ajo ihan mahdottomaksi, varsinkin kun korttikaan ei ole vielä taskussa?

Vaimo otti kylmätyypit 696 mallista, jossa ilmeisemmin matalampi satulakorkeus kuin isommassa monsterissa ja ss-malleissa. Siinä ainakin ylti maahan :-)
    Lainaa (jounis @ Touko. 25 2009,13:17) kirjoitti
    Mitä luulette meneekö ajo ihan mahdottomaksi, varsinkin kun korttikaan ei ole vielä taskussa?

Vaimo otti kylmätyypit 696 mallista, jossa ilmeisemmin matalampi satulakorkeus kuin isommassa monsterissa ja ss-malleissa. Siinä ainakin ylti maahan :-)
    Menee.
    SS:n satula vakiona jossakin 81 cm korkeudessa (ainakin minun S 620 FF). Yli 160 cm "lyhyt" vaimo istahti joskus sen päälle eikä tuntenut oloaan turvalliseksi. Olet sittemmin tarjonnut 999S:ää, siinä penkki 78 cm korkeudessa. Ei ole ihastunut siihenkään.
    Monsteri on hyvä vaihtoehto. Kaks päällä ?
    ST sarja, jos pakko olla Ducati ?
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Ourait. Toi muuttaa tilannetta. SS:t on kyykkyjä...

Kakspäällä tullaan ajelemaan satunnaisesti ja korkeintaan parin sadan kilsan reissuja. Taukojahan on mukava pidellä. Ajattelin että jos monsteri niin 800 kuutioinen sellainen. Niissähän on kauhukahvatkin sivuilla, joita ei muuten ollut uudessa tonnisatkussa. Jarrutuksissa oli kuulemma pitelemistä.
    Monsteri nyt ei 2 päällä ajeluun varmaan mikään paras mahdollinen, ikävä kyllä. "Vanhempi" malli on tiloiltaan hieman väljempi kun tuo 1100/696 monsteri.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Lainaa (jounis @ Touko. 25 2009,13:52) kirjoitti
    Ourait. Toi muuttaa tilannetta. SS:t on kyykkyjä...

Kakspäällä *tullaan ajelemaan satunnaisesti ja korkeintaan parin sadan kilsan reissuja. Taukojahan on mukava pidellä. Ajattelin että jos monsteri niin 800 kuutioinen sellainen. Niissähän on kauhukahvatkin sivuilla, joita ei muuten ollut uudessa tonnisatkussa. Jarrutuksissa oli kuulemma pitelemistä.
    SS 1000 Ds isännälle ja pikkumörkö sitten mammalle?
    SS 1000:nen on hyvä myös 2-päällä. Vakiona takana oleva öhlins tuo mukavasti ryhtiä.

Ps. Jarruttaessa matkustaja ottaa käsillä tukea tankista ja muutenkin pidetään vyötäröltä/tankista kiinni kyydissä. Kauhukahva on lähinnä kyytiin nousua ja pyörän parkissa liikuttelua varten. Meillä ainakin SS sai kehuja juurikin tankissa olevasta "pehmusteesta" mistä saa hyvän tuen jarrutuksissa.
    Joo nyt jatketaan monsterilinjoilla: 2001 900 i.e mallissa on 770mm satulakorkeus ja siitä lähdetään eteenpäin joko punaisena tai darkkina.

Yritin katsoa vastaavia tullin sivuilta mutta laihaksi jäi.
    Mielipiteitä, menisikö lähellekkään tonnia verot nykypolitiikalla?
  16.  
    Ratapäivien jälkeen on pakko vaan todeta, että on se SS aika peto kulkemaan radalla, vaikkei tehoa niin hirveesti olekkaan. Sitten sillä oli vielä kiva ajaa radalta kotiin. Mitä enemmän tolla ajaa, sitä enemmän siitä pitää
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke