Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Lainaa (Loosah @ Elo. 14 2006,23:56) kirjoitti
    Ei jaksa oikein enää piikitelläkään, mutta koittaisit oikeasti pitää huolen itsestäs ja tajuta sen, että oot aika tosi paska kuski.
    *reps* ... toi tuli jotenki niin rehellisen suoraan, et repes vaan totaalisesti..



    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  2. #62
    Lainaa (666F @ Elo. 15 2006,01:13) kirjoitti
    Siis olet edelleen sitä mieltä että ajotaidoista ei sinun lipat ole voineet johtua Ei tässä varmaan ketään kiinnosta mitä sille pyörälle on tapahtunu, KYSE ON SINUSTA JA SINUN HENGESTÄS! mopot ovat rautaa jota saa kaupasta rahaa vastaan.. jos itselläsi on hälläväliä asenne,niin ajattele edes niiden lasten tulevaisuutta..
    En ole ikinä sanonut, etteikö lipat johtuisi ajotaidoistani (tai siis niiden puutteesta). Oma vikahan se on ollut joka kerta. Mopohan tasapainottaa itse itsensä, etenkin kovassa vauhdissa, ja vain se päällä koheltava kuski sen nurin saa.

    Hengestäni välitän kyllä, ei sen suhteen ole hälläväliä asenne ollut nyt tai koskaan aiemminkaan.
    "We cannot choose the time we live in
    - all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
  3. #63
    Lainaa kirjoitti
    tajuta sen, että oot aika tosi paska kuski.
    *Reps*

    Mitäpä sitä sievistelemään...
    Yammutar
  4. #64
    Onhan noita ikäviä tarinoita... Yksi jostain 80 luvulta Lappeenrannan seudulta. Poika täytti 15 vuotta ja sai mopon, näki vielä 16 vuotispäivänsä ja ajoi kevarikortin ja sai kevarin... Meni kaksi vuotta eteenpäin ja taisi olla vielä lumet maassa kun sai ajokortin käteensä. No kevään sulattaessa lumet maasta oli pihaan ilmestynyt 750cc moottoripyörä... Eipä ollut paukkua riittävästi ja se piti vaihtaa 2 viikon jälkeen 1100 kulkineeseen... No sitä sitten kesti tasan 3 päivää... Kaiteesta kimmoke ja henki pois. Itselläni on nyt joitakin vuosia ajamista takana ja ei silti tule mieleeni että olisin jotenkin niin hyvä kuljettaja että alkaisin tuolla yleisillä teillä kikkailemaan... Tai yleensä sen erikoisemmin kikkailemaan missään... Kovaa kyllä ajan, mutta sekin radalla. Joskus tulee napsahtamaan, mutta niin pitkään kun voin siihen itse vaikuttaa sitä ei tule tapahtumaan, sitten kun tuo itsesuojelu vaisto jääkin sinne varikolle niin varmaan napsahtaa.
  5. #65
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on, kuskin asenne on tässä nyt ollut väärä. Ensin opetellaan ajamaan, ihan perusjutut, ja pikkuhiljaa voi kokeilla sitten keulimista yms.. Ei toisinpäin.

    Itse sain muistutuksen haavoittuvuudesta juuri eilen; serkkupoika täytti noin kuukausi sitten 16v ja hommas Cagivan Miton. Ajanu crossia ja skootterilla sitä ennen, taitava jätkä. Polkupyörälläkin keuli miten tahtoi.

    Silti, vaikka oli taitava jätkä, eilen tuli soitto enolta jota en olis ikinä halunnu kuulla. Mutkasta ulos (ilmeisesti oli hiekkaa), ja stongan yli selälteen metsään. Teholla on nyt ja jalat ei liiku... Saas nähä miten käy jätkän, oli lupaava lätkäurakin edessä..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #66
    AdvAuntie heippa:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2005
    Vihti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 14 2006,09:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on, kuskin asenne on tässä nyt ollut väärä. Ensin opetellaan ajamaan, ihan perusjutut, ja pikkuhiljaa voi kokeilla sitten keulimista yms.. Ei toisinpäin.
    9 vuotta tullu kakspyöräsillä koluttuu ja en oo kyllä keulimista kokeillu vielä kertaakaan. Pyörinä ollu lusmuja ja tosi tykkejä. Pidän itseäni vieläkin liian paskana kuskina siihen hommaan. Mun tuurilla se lähtee lapasesta kuitenkin, joten jätän ne hommat niille jotka sen "osaa". Tänä kesänä tuli eka kaato ja saipa taas hyvän muistutuksen että sattuu näitä itelleki. Ja se taas tarkottaa että pitää harjoitella lisää. Ja toisekseen on se vähän noloa kehuskella noilla kaatumisilla, mitä sä näytät tekevän
    Rapa-akka
    CFMoto 450MT -24
    BMW S1000R -17
    Gas Gas 300 EC -22
    Stark Varg
    Ducati 748s -95
    #AdvAuntie
  7. #67
    Lainaa (equilibrium @ Elo. 14 2006,21:08) kirjoitti
    Joo, eli siis jotakuinkin pysyin pystyssä. Kivaahan siellä oli, ei tuo yksi pieni kämmi jättänyt kuin yhden kierroksen väliin. Oma arviointivirhe...

    Emmä ite sinne nopeeseen ryhmään kinunnut, ja kyllähän se vähän arvelutti, mutta kun sinne laitettiin niin siellä ajoin. Sitä ennen ajettiin ajoharjoituksia, väistöjä ja jarrutuksia, ja käytiin ajolinjat läpi kouluttajan kanssa kahden ajossa.

    Enkä tiedä ketkä ajaa missäkin, ajovauhdin mukaanhan ne meni, ja kouluttajat jakoi ryhmät. Tuolla oli hitaassa ryhmässä mukana pari piikkikuskiakin.
    Piru kun kuulostaa jotenkin tutulta tää homma. Kesäkuun lopussa Apparassa Niukkasen & kumppanien kanssa kenties?
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

    ¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
  8. #68
    Lainaa (equilibrium @ Elo. 14 2006,20:33) kirjoitti
    Ja ketä kiinnostaa, päätin myös viimeöisen mietiskelyn jälkeen ilmoittaa vakuutusyhtiölle, etten heidän rahojansa halua ottaa vastaan, kun oikeasti koko homma oli oman pelleilyni syytä. Eli maksetaan sitten omasta taskusta tämän huvin hinta, ja muistetaan ensi kerralla ottaa varovaisemmin. Olivat erittäin ymmärtäväisiä, ja säilyttävät bonukset sitten tulevan mopon ja auton vakuutuksiin.
    Uskotko tuota itsekkään ?
  9. #69
    Välillä sitä tulee tehokkaan mopon kanssa sellainen "kuningas olo". Onneksi on sen verran tullut muistutuksia kuolevaisuudesta, ettei enää anna huuman nousta päähän. Joskus kieltämättä sarvet kasvaa päähän ja on hauska irroitella ja kikkailla. Se kuitenkin yleensä harkittuna riskinä sopivassa paikassa.

    Äkkipikaisuus ja harkintakyvyn puute, sekä näyttämisen halu eivät sovi moottoripyörän selkään . Vahinkoja sattuu, muuta niistä PITÄISI osata ottaa opikseen.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  10. #70
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Itse sain muistutuksen haavoittuvuudesta juuri eilen; serkkupoika täytti noin kuukausi sitten 16v ja hommas Cagivan Miton. Ajanu crossia ja skootterilla sitä ennen, taitava jätkä. Polkupyörälläkin keuli miten tahtoi.

    Silti, vaikka oli taitava jätkä, eilen tuli soitto enolta jota en olis ikinä halunnu kuulla. Mutkasta ulos (ilmeisesti oli hiekkaa), ja stongan yli selälteen metsään. Teholla on nyt ja jalat ei liiku... Saas nähä miten käy jätkän, oli lupaava lätkäurakin edessä..
    Toivotaan, että toipuu. Jos ei, ni kustannukset prätkävakuutuksista ja nimenomaan liikennevakuutuksesta, ovat tähtitieteellisiä...
    ... jotain piti muistaa
  11. #71
    Lainaa (equilibrium @ Elo. 15 2006,05:26) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Elo. 15 2006,01:13) kirjoitti
    Siis olet edelleen sitä mieltä että ajotaidoista ei sinun lipat ole voineet johtua *Ei tässä varmaan ketään kiinnosta mitä sille pyörälle on tapahtunu, KYSE ON SINUSTA JA SINUN HENGESTÄS! mopot ovat rautaa jota saa kaupasta rahaa vastaan.. jos itselläsi on hälläväliä asenne,niin ajattele edes niiden lasten tulevaisuutta..
    En ole ikinä sanonut, etteikö lipat johtuisi ajotaidoistani (tai siis niiden puutteesta). Oma vikahan se on ollut joka kerta. Mopohan tasapainottaa itse itsensä, etenkin kovassa vauhdissa, ja vain se päällä koheltava kuski sen nurin saa.

    Hengestäni välitän kyllä, ei sen suhteen ole hälläväliä asenne ollut nyt tai koskaan aiemminkaan.
    ajotaidoista ne on kiinni mutta kun pitää pään kylmänä eikä lähde seuraamaan niitä ketä on ajanut 15v pyörällä......
    ja elämästä/hengestä on aina välittänyt"kyseisen henkilön tuntiessani"

    mut ihmisiä on moneen junaan......kaikki vähän erillaisia tässä maailmassa.
    melkein voisin veikata että 90% kaatumisista on omia kohelluksia ja 10% niitä vahikoja kun ei ole oma syy.

    sit vähän aisioita poiketen onko tullut maanantain ilta lehti luettua?
    iltasanomissa oli eilen juttu moottoripyöräilijöistä kun joku pariskunta oli tarkkailut kuukauden ajan mp ihmisiä ja mitä liikennerikkomuksia ne tekee.

    119 moottoripyöräilijästä 83 ajoi ylinoputta varmasti
    4 tuplasi sallitun nopuden
    2 harrasti keulimista toinen ainakin 60 alueella 100km/h
    kiilaamista harrasti *12 kuskia kuulemma
    ja sit keltaisella viivalla ohituksia 1 joka oli kuulemma läheltä piti tilanne...
    8 noudatti heidän mielestä liikennesääntöjä kun normaali autoilija..................
    eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kun arvostella motoristeja????
    www.mtbracingteam.co.nr
    kawasaki ZXR 750 -90,kawasaki ZX-9R -94,kawasaki ZX-9R -98
    kawasaki Z-1000 -04.
    Honda CBR 900 RR -02
    Suzuki GSX-R 1000 -03
    Suzuki GSX-R 1000 -01
    Suzuki GSX-R 1000 -04
    Suzuki GSX-R 1000 -05
    Yamaha FZ1-N 2007
  12. #72
    Lainaa (streetdevil @ Elo. 15 2006,10:48) kirjoitti
    iltasanomissa oli eilen juttu moottoripyöräilijöistä kun joku pariskunta oli tarkkailut kuukauden ajan mp ihmisiä ja mitä liikennerikkomuksia ne tekee.

    119 moottoripyöräilijästä 83 ajoi ylinoputta varmasti
    4 tuplasi sallitun nopuden
    2 harrasti keulimista toinen ainakin 60 alueella 100km/h
    kiilaamista harrasti *12 kuskia kuulemma
    ja sit keltaisella viivalla ohituksia 1 joka oli kuulemma läheltä piti tilanne...
    8 noudatti heidän mielestä liikennesääntöjä kun normaali autoilija..................
    eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kun arvostella motoristeja????
    Ai, kun kiva yhteinen harrastus, joka yhdistää

    Niil, on varmaan samanlaiset tuulipuvut

    Nyt on suorastaan viheriä kateudesta
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  13. #73
    Tuosta moottoripyörällä kiilailusta voidaan olla montaa mieltä, ainakin sen tehokkuudesta? Mitähän sillä tarkoitetaan, sitä että tukkii pieneen väliin esim. liityttäessä motarille?



  14. #74
    Lainaa (Taikeri @ Elo. 15 2006,09:26) kirjoitti
    Lainaa (equilibrium @ Elo. 14 2006,20:33) kirjoitti
    Ja ketä kiinnostaa, päätin myös viimeöisen mietiskelyn jälkeen ilmoittaa vakuutusyhtiölle, etten heidän rahojansa halua ottaa vastaan, kun oikeasti koko homma oli oman pelleilyni syytä. Eli maksetaan sitten omasta taskusta tämän huvin hinta, ja muistetaan ensi kerralla ottaa varovaisemmin. Olivat erittäin ymmärtäväisiä, ja säilyttävät bonukset sitten tulevan mopon ja auton vakuutuksiin.
    Uskotko tuota itsekkään ?
    Tuskin kukaan uskoo. Ylempänä mainitaan, että pyörä oli hankittu rahoituksella, joten Gixxeristä jäisi melkoisesti velkaa ilman vakuutuskorvausta ja rahoitusyhtiö tuskin suostuisi rahoittamaan sitä uutta Benelliä jos entinenkin pyörä on vielä maksamatta.

    Tuota bonusjuttua en viitsi alkaa edes kommentoimaan.
  15. #75
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on,
    Tässä olet kyllä hieman väärässä. Lähes jokainen meistä kuitenkin innostuu kokeilemaan ja hakemaan rajojaan. Tehottomammalla pyörällä ne rajat ovat hyvinkin paljon kauempana kuin kilo kyykyllä. Erkki vitosella saat satasen linssiin samassa ajassa missä kilokyykky on jo kahdessa ja puolessa sadassa. Kyllä näillä tehoeroilla ei ole aivan sama millä ajaa, kun totuus on että kokeillaan niita rajoja kuitenkin. Tunnustan sen että aivoilla ajetaan, mutta tunnusta sinä se että ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  16. #76
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,10:00) kirjoitti
    Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Kyllä. Moni narkkarikin on kuollut yliannostukseen laskuvirheen seurauksena. Toiset taas laskee pieleen yhtälön
    (hevosvoima x ajotaito)
    katu-uskottavuus
  17. #77
    Liittyi Jun 2006
    Helsinki, silti ikuinen eteläpohojalaanen
    Pysyys ny pystys eres siihen asti ku uurestaan kaatuu....

    Ketjun luettuani ei muuta tullu mielehen *
    - Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn -

    ~ Suzuki GSF600S Bandit -01 ~
  18. #78
    Joopa joo, aika surullista luettavaa

    Suurimmalle osalle kehittyy hieman järkeä tekemisiinsä ja vastuuntuntoa viimeistään siinä vaiheessa kun on omia lapsia huomioitavana ja ajateltavana. Mutta ei kaikille, ei...
  19. #79
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on,
    Tässä olet kyllä hieman väärässä. Lähes jokainen meistä kuitenkin innostuu kokeilemaan ja hakemaan rajojaan. Tehottomammalla pyörällä ne rajat ovat hyvinkin paljon kauempana kuin kilo kyykyllä. Erkki vitosella saat satasen linssiin samassa ajassa missä kilokyykky on jo kahdessa ja puolessa sadassa. Kyllä näillä tehoeroilla ei ole aivan sama millä ajaa, kun totuus on että kokeillaan niita rajoja kuitenkin. Tunnustan sen että aivoilla ajetaan, mutta tunnusta sinä se että ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Ei, vaan Tylyttäjä kirjoittaa täyttä asiaa. Ihmiset ovat tappaneet itsensä myös tehottomilla prätkillä. Lukuihin realistisuutta sen verran, että ER-5 kiihtyy 0-100 km/h n. 5 sekunnissa ja kilokyykky 0-200 km/h vajaassa 8 sekunnissa. Equilibriumille vain suosituksena - ei tarvitse noudattaa, mikäli haluaa nopeasti arkkuun - että voisi olla syytä ottaa hieman rauhallisemmin, sillä joskus se hyvä tuuri vain yksinkertaisesti tuppaa loppumaan.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  20. #80
    Lainaa (Bomber @ Elo. 15 2006,12:53) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on,
    Tässä olet kyllä hieman väärässä. Lähes jokainen meistä kuitenkin innostuu kokeilemaan ja hakemaan rajojaan. Tehottomammalla pyörällä ne rajat ovat hyvinkin paljon kauempana kuin kilo kyykyllä. Erkki vitosella saat satasen linssiin samassa ajassa missä kilokyykky on jo kahdessa ja puolessa sadassa. Kyllä näillä tehoeroilla ei ole aivan sama millä ajaa, kun totuus on että kokeillaan niita rajoja kuitenkin. Tunnustan sen että aivoilla ajetaan, mutta tunnusta sinä se että ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Ei, vaan Tylyttäjä kirjoittaa täyttä asiaa. Ihmiset ovat tappaneet itsensä myös tehottomilla prätkillä. Lukuihin realistisuutta sen verran, että ER-5 kiihtyy 0-100 km/h n. 5 sekunnissa ja kilokyykky 0-200 km/h vajaassa 8 sekunnissa. Equilibriumille vain suosituksena - ei tarvitse noudattaa, mikäli haluaa nopeasti arkkuun - että voisi olla syytä ottaa hieman rauhallisemmin, sillä joskus se hyvä tuuri vain yksinkertaisesti tuppaa loppumaan.
    Näin on. Aamen.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  21. #81
    Lainaa (kane80 @ Elo. 15 2006,13:02) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Elo. 15 2006,12:53) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on,
    Tässä olet kyllä hieman väärässä. Lähes jokainen meistä kuitenkin innostuu kokeilemaan ja hakemaan rajojaan. Tehottomammalla pyörällä ne rajat ovat hyvinkin paljon kauempana kuin kilo kyykyllä. Erkki vitosella saat satasen linssiin samassa ajassa missä kilokyykky on jo kahdessa ja puolessa sadassa. Kyllä näillä tehoeroilla ei ole aivan sama millä ajaa, kun totuus on että kokeillaan niita rajoja kuitenkin. Tunnustan sen että aivoilla ajetaan, mutta tunnusta sinä se että ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Ei, vaan Tylyttäjä kirjoittaa täyttä asiaa. Ihmiset ovat tappaneet itsensä myös tehottomilla prätkillä. Lukuihin realistisuutta sen verran, että ER-5 kiihtyy 0-100 km/h n. 5 sekunnissa ja kilokyykky 0-200 km/h vajaassa 8 sekunnissa. Equilibriumille vain suosituksena - ei tarvitse noudattaa, mikäli haluaa nopeasti arkkuun - että voisi olla syytä ottaa hieman rauhallisemmin, sillä joskus se hyvä tuuri vain yksinkertaisesti tuppaa loppumaan.
    Näin on. Aamen.
    Joo, serkkupoikakin ajoi juuri itsensä teho-osastolle eurotehoisella piikillä.. Kovasti näyttää siltä, että pyörätuoliin jää, tai ei ainakaan kävele enää koskaan kunnolla (selkäydinvaurio, 4 nikamaa paskana)

    Pikkasen taisi vetää liian limiteillä tuon mutkan, vaikka vauhti ei sinällään ollut kova. Kadulla pitäisi aina jättää hiukan varmuusvaraa. Hiekkaa tai muuta yllättävää voi olla minkä tahansa mutkan takana, joten kohtuu lähellä limittiä ajettaessa käy ennen pitkää huonosti. Nyt kävi näinkin nopeasti...

    Tuuri on käyny topikin aloittajalla, kun noin monen kohelluksen jälkeen vielä kirjoittelee tänne.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #82
    Lainaa (equilibrium @ Elo. 15 2006,05:26) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Elo. 15 2006,01:13) kirjoitti
    Siis olet edelleen sitä mieltä että ajotaidoista ei sinun lipat ole voineet johtua *Ei tässä varmaan ketään kiinnosta mitä sille pyörälle on tapahtunu, KYSE ON SINUSTA JA SINUN HENGESTÄS! mopot ovat rautaa jota saa kaupasta rahaa vastaan.. jos itselläsi on hälläväliä asenne,niin ajattele edes niiden lasten tulevaisuutta..
    En ole ikinä sanonut, etteikö lipat johtuisi ajotaidoistani (tai siis niiden puutteesta). Oma vikahan se on ollut joka kerta. Mopohan tasapainottaa itse itsensä, etenkin kovassa vauhdissa, ja vain se päällä koheltava kuski sen nurin saa.

    Hengestäni välitän kyllä, ei sen suhteen ole hälläväliä asenne ollut nyt tai koskaan aiemminkaan.
    Joskus vain pitää pysähtyä ajattelemaan mikä on tärkeätä. Oma henki on kullan kallis ja läheisille vielä kalliimpi (vaikka ei rahassa voi mitata).
    Jokainen tietty osaa itse ajatella mitä tekee ja kuinka ajaa, kukaan ei voi sitä estää vaikka haluaisikin.

    Haluamme että pysyt terveenä ja hengissä, haluamme nauttia seurastasi vielä pitkään. Sitähän jokainen yrittää kertoa sinulle Ole varovainen ja pidä huolta itsestäsi.
    "Be careful out there"
  23. #83
    Lainaa (heippa @ Elo. 15 2006,08:56) kirjoitti
    9 vuotta tullu kakspyöräsillä koluttuu ja en oo kyllä keulimista kokeillu vielä kertaakaan. Pyörinä ollu lusmuja ja tosi tykkejä. Pidän itseäni vieläkin liian paskana kuskina siihen hommaan.
    Eipä tuohon hommaan mitään vuosirajoja ole. Tärkeätä on vaan aloitella rauhassa ja tietty hallita sen pyörän ohjastaminen muutenkin.. . Pikkuhiljaa vaan korkeammalle ja pidempiä siivuja. Mut treeniä se vaatii ja pitää muistaa, et heti ku rupeaa väsyttämään niin kotiin ja pyörä parkkiin, koska väsyneenä se suurin osa kämmäilyistä tapahtuu.



    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  24. #84
    Kyllä heti ekanakin ajokautena voi olla hyvä kuski, ihan helposti. Hyvä kuski tajuaa rajansa ja ajaa sen mukaisesti aiheuttamatta vaaratilanteita itselle tai muulle liikenteelle. Jos haluaa olla taitava kuski niin sitten meneekin aikaa...

    Mitä tähän varsinaiseen ketjuun tulee, drive fast, die young, tapansa kullakin! *
    Power is nothing without mojo!
  25. #85
    Lainaa (Bomber @ Elo. 15 2006,12:53) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on,
    Tässä olet kyllä hieman väärässä. Lähes jokainen meistä kuitenkin innostuu kokeilemaan ja hakemaan rajojaan. Tehottomammalla pyörällä ne rajat ovat hyvinkin paljon kauempana kuin kilo kyykyllä. Erkki vitosella saat satasen linssiin samassa ajassa missä kilokyykky on jo kahdessa ja puolessa sadassa. Kyllä näillä tehoeroilla ei ole aivan sama millä ajaa, kun totuus on että kokeillaan niita rajoja kuitenkin. Tunnustan sen että aivoilla ajetaan, mutta tunnusta sinä se että ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Ei, vaan Tylyttäjä kirjoittaa täyttä asiaa. Ihmiset ovat tappaneet itsensä myös tehottomilla prätkillä. Lukuihin realistisuutta sen verran, että ER-5 kiihtyy 0-100 km/h n. 5 sekunnissa ja kilokyykky 0-200 km/h vajaassa 8 sekunnissa. Equilibriumille vain suosituksena - ei tarvitse noudattaa, mikäli haluaa nopeasti arkkuun - että voisi olla syytä ottaa hieman rauhallisemmin, sillä joskus se hyvä tuuri vain yksinkertaisesti tuppaa loppumaan.
    Ei vaan ei puhu. Kaikella saa itsensä hengiltä kun yritystä on tarpeeksi ja joskus ihan yrittämättä, mutta tehokkaamalla se onnistuu helpommin. Silloin kun ne aivot jäävät narikkaan tai tulee se ajo virhe niin yleensä sillä tehottomammalla vauhtia on vähemmän ja se pienempi pyörä on helpommin hallittavissa.

    (Miksipä tuota joskus keskusteluissa puhutaan näistä uusio prätkäilijöista 50 v jotka kuitenkaan eivät hallitse ajoneuvojaan ja heille suositellaan hieman pienempiä ja tehottomampia).
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  26. #86
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,15:19) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Elo. 15 2006,12:53) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Elo. 15 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 15 2006,08:21) kirjoitti
    Nyt järkeä päähän. Ihan sama mikä se pyörä on,
    Tässä olet kyllä hieman väärässä. Lähes jokainen meistä kuitenkin innostuu kokeilemaan ja hakemaan rajojaan. Tehottomammalla pyörällä ne rajat ovat hyvinkin paljon kauempana kuin kilo kyykyllä. Erkki vitosella saat satasen linssiin samassa ajassa missä kilokyykky on jo kahdessa ja puolessa sadassa. Kyllä näillä tehoeroilla ei ole aivan sama millä ajaa, kun totuus on että kokeillaan niita rajoja kuitenkin. Tunnustan sen että aivoilla ajetaan, mutta tunnusta sinä se että ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Virheitä tekee niin matikassakin kuin prätkällä ajettaessa toisessa ne vaan ovat helpommin kohtalokkaat.
    Ei, vaan Tylyttäjä kirjoittaa täyttä asiaa. Ihmiset ovat tappaneet itsensä myös tehottomilla prätkillä. Lukuihin realistisuutta sen verran, että ER-5 kiihtyy 0-100 km/h n. 5 sekunnissa ja kilokyykky 0-200 km/h vajaassa 8 sekunnissa. Equilibriumille vain suosituksena - ei tarvitse noudattaa, mikäli haluaa nopeasti arkkuun - että voisi olla syytä ottaa hieman rauhallisemmin, sillä joskus se hyvä tuuri vain yksinkertaisesti tuppaa loppumaan.
    Ei vaan ei puhu. Kaikella saa itsensä hengiltä kun yritystä on tarpeeksi ja joskus ihan yrittämättä, mutta tehokkaamalla se onnistuu helpommin. Silloin kun ne aivot jäävät narikkaan tai tulee se ajo virhe niin yleensä sillä tehottomammalla vauhtia on vähemmän ja se pienempi pyörä on helpommin hallittavissa.

    (Miksipä tuota joskus keskusteluissa puhutaan näistä uusio prätkäilijöista 50 v jotka kuitenkaan eivät hallitse ajoneuvojaan ja heille suositellaan hieman pienempiä ja tehottomampia).
    Minä kun olen aina luullut, että tälle foorumille ei puhuta, vaan kirjoitetaan. Aloittelijoille toki suositellaan tehottomampia prätkiä (esim. SV1000 ), mutta kuski voi muuttua matkustajaksi satapiikilläkin ja päätyä harppua soittelemaan, mikäli asenne ei ole kunnossa. Jos joku aivan välttämättä haluaa, hän voi empiirisellä kokeella selvittää, mitä tapahtuu kun ajaa ensin CBR 125:llä metsään ja sen jälkeen tekee saman tempun 10R:llä, jos on enää hengissä ensimmäisen ulosajon jälkeen. Itse jätän sellaisen kokeen suosiolla väliin.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  27.  
  28. #87
    Lainaa (Jetro @ Elo. 15 2006,13:26) kirjoitti
    Joskus vain pitää pysähtyä ajattelemaan mikä on tärkeätä. Oma henki on kullan kallis ja läheisille vielä kalliimpi (vaikka ei rahassa voi mitata).
    Jokainen tietty osaa itse ajatella mitä tekee ja kuinka ajaa, kukaan ei voi sitä estää vaikka haluaisikin.

    Haluamme että pysyt terveenä ja hengissä, haluamme nauttia seurastasi vielä pitkään. Sitähän jokainen yrittää kertoa sinulle Ole varovainen ja pidä huolta itsestäsi.
    Kiitti et osasit esittää kaunissanaisesti sen, mitä muutkin *kai* yrittävät kertoa. Ehkä se ikä tuo viisautta päähän muullakin saralla...

    Ja mitä tohon vakuutusjuttuun tulee, uskokoon kuka tahtoo - en ole aiemminkaan muiden mielipiteistä perustanut oman elämäni ohjeiksi. Kuuntelen neuvoja mielelläni ja joskus yritän olla järkevä ja toimiakin niiden mukaan. Jos jostain päätän kantaa vastuun on se oma asiani, ja jos kukaan ei siihen usko ei se mua haittaa, kun en sitä heidän vuokseen kuitenkaan tee.

    Hyvä keskusteluhan tästäkin syntyi, on ollut mielenkiintoista tätä ketjua lukea.
    "We cannot choose the time we live in
    - all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123