2 lasta
Sorry jos olin ilkeä.
Ei se mitään jos itteen sattuu ja kiittää luojaa, että on hengissä ja jalat pelaa, mutta jos samaan lauluun yhtyy puoliso ja lapset niin ....
Ota alle joku piikki tai kaskpulikas enska/kurapyörä. Sitä kun opit ajamaan kahva edellä soralla niin alkaa tulee komennot selkäytimestä.
Pysyy mopo paremmin lapasessa, ja vakuutan, että on helvetin hauskaa.
Benelli Tornado Tre Novecento 2004
Jassu puhuu asiaa mutta ei se ajotaitokaan pelasta kaikkea. Ennenkaikkea tarvittais sitä malttia ja järkeä päähän tuolla liikenteessä, vaikka onki taitoa niin ei ajeta niin että sitä tarvitaan että on jotain varalla yllätyksiä varten. Niin ja ennen seuraavaan kahvaan tarttumista miettiä tosissaan mitä pitäs eritavalla, ettei käy uudestaan silleen miten kikserin kanssa, tai pahemmin *
Sika-nauta: voi se olla 21 vuotiaskin joka tuon tehorajan tarvitsee ja joku 18 vuotias voi oppia jo viikossa olemaan käyttämättä kaikkea tehoa liikenteessä. Tarttis jotenki yksilöllisyyttä tuo homma, joku II vaihteen tapanen kuten B-kortissa vaikkapa.
Hirvee ninjapomperi
Sen verran sanoisin, että paskat niistä vakuutuksista mutta tosiasia on se, että tässä hommassa pääsee hengestään turhan helposti.
Varusteet voivat antaa vääränlaisen turvallisuuden tunteen, se on se yksi kerta kun putoaa maantielle vähän väärässä kulmassa niin henki on pois tai neliraajahalvaus on tosiasia.
Siis sitä kaatumista on vältettävä viimeiseen asti ellei tämä nyt ole vielä selvä asia
Kaatuminen ei myöskään lisää kredibiliteettiä kenenkään järjellisen ihmisen silmissä. Se on aina tyhmyyttä, vahinko tai onnettomuus kun kaatuu. Kaikki nuo ovat miinus merkkisiä juttuja.
Mutta kuten jo Nietzsche Zarathustran välityksellä aikanaan totesi - joskus on vain käveltävä ohi kun mitään ei ole tehtävissä. Vaikuttaa hieman siltä, että tässä tapauksessa ei järkipuhe tehoa vaan jatkoa vielä valitettavasti seuraa.
equilibrium, jos sulla on kova tarve etsiä omia rajoja ja äärikokemuksia niin tämä laji on ehdottomasti sinulle väärä. Aloita thai-nyrkkeily, vuorikiipeily tai ota ohjelmaan vaikkapa laskuvarjohypyt. Elät huomattavasti pidempään.
Ja vaikka et sitä varmasti uskokaan niin sanotaan nyt vielä erikseen ja ihan suoraan. Sinun ajotaitosi ovat aivan aloittelijan tasoa. Ne taidot eivät myöskään kehity riuhtomisella ja repimisellä vaan pyörän kunnollinen ja taitava hallinta vaatii useiden vuosien kokemuksen ja useiden kymmenien tuhansien kilometrien ajomäärät.
Ota käyttöönettei tarvita
![]()
.
Jassu on tuossa kommentissaan nyt onnistunut loistavasti käyttämään yhdistyksen tarkoitusta sinällään kuin se on perustamiskokouksessa ylös kirjattu eli Yhdistyksen jäsenen valistamisessa
![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Missä tän topicin aloittajan voi tavata livenä...?? ..luettuani noi viestit niin mielenkiinto todella heräs....mäki haluan kuulla sen juttuja...
..mut joo tosiaan.... kaikkea tulee itsekin tehtyä, mutta mikäli puoletkaan näistä jutuista on tosia, niin ei muuta kuin pehmustettuun huoneeseen PV:llä ajamaan ja sitä kautta ehkä lapsetkin näkevät äiskäänsä pidempään...
..
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
tunnen kyseisen henkilön ja tiedän että osaa ajaa nätisti ja kunnolla jos vai haluaa"olen ajanut monet kerrat samassa seurassa"mutta sitten kun tulee tunne joka itsellenikin on tullut joskus että jos noi osaa niin "KYLLÄ SIT MÄKIN"niin sit ei aina välttämättä aina hyvää seuraa.ja elämän asiat on pidettävä tärkeys järjestyksessä ensiksi elämä ja huvit.....
tottakai omat rajat pitää kokeilla mutta niitä ei tarvitse ylittää jos tuntuu että kuski ei pysy pyörän mukana niin silloin kannattaa vähän harkita miten seuraavalla kerralla ajaa.eikä jatka edellisestä kerrasta ettei satu mitään kauheaa.niin monta motoristia on menehtynyt että ei tarvita lisää enään.
www.mtbracingteam.co.nr
kawasaki ZXR 750 -90,kawasaki ZX-9R -94,kawasaki ZX-9R -98
kawasaki Z-1000 -04.
Honda CBR 900 RR -02
Suzuki GSX-R 1000 -03
Suzuki GSX-R 1000 -01
Suzuki GSX-R 1000 -04
Suzuki GSX-R 1000 -05
Yamaha FZ1-N 2007
Kiitos kaikille huolehtijoille ja neuvojille täällä ja livenäkin.Kyllä ehkä osa järkipuheesta menee perillekin asti.
En ole koskaan kehunut ajotaidoillani, osaan ajaa nätisti jos haluan, mutta tiedät että omat kyvyt ovat vielä erittäin rajalliset. En pelleile keskellä liikennettä.
Ja lupasin mennä harjoittelemaan trialpyörällä seuraavaksi ja kuunnella neuvoja paremmin.
Palailen joskus myöhemmin, nyt jo aamukiireet päällä.
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Kovasti toivon, että Jassun pointit tulee ymmärrettyä. Se on pitkälti silleen, että mopon lunarihinta siinä vakuutusmaksujen kallistumisessa, on lopultakin hyvin pieni osuus. Sen sijaan, jos nutulleen meno johtaa loukkaantumiseen, ollaan ihan eri hintakertoimissa. Erityisesti tämä korostuu, kun kyse on pienten lasten vanhemmasta, huoltovelvollisesta. Jos kyseessä sattuu vielä olemaan kovapalkkainen tapaus, syndrooma on maksimaalinen. Korvaukset ovat ansiosidonnaisia. Niinpä tällainen, kerran kunnolla vammautunut, kerää hoito, yms. korvauksia sellaisia määriä, että ei niitä välttämättä satakaan motoristia vakuutusmaksuissaan korvaa. Joka ainoa euro ja sentti kuitenkin ulosmitataan muiden motoristien vakuutusmaksuina. Vakuutusyhtiö ei maksa mitään! Toistaiseksi järjestelmä Suomessa on sellainen, että kaikki nämä maksut, ilman minkäänlaista yhteiskunnan subventiota, katetaan vakuutusmaksuista.
On toivottavaa, että riskiluokituksen kasvu jatkossa korostuu maksuissa. Ammattikonttaajien ammattikunnan vakuutus, yms. maksut saavatkin maksimoitua –ihan sveitsiläiseen tyyliin.![]()
... jotain piti muistaa
Yhdyn edelliseen(Jassu @ Elo. 13 2006,21:20) kirjoitti
![]()
Yammutar
Jassulta erittäin fiksua tekstiä.(YAMMUTAR @ Elo. 14 2006,08:14) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Pitkästä aikaa lueskelin kirjoituksia ja hienoa huomata kuinka kantaa ottavia kannustavia ja järkiperäisiä kirjoituskia on tuossakin rimpsussa pienet piikit kuuluvat asiaan kaiketi se on sittenkin totta että motoristi kun motoristi jos on sitä sisimmässään niin huolestuu ja neuvoo tuntematonta kuin lastaan...
tosin mitä nyt itse sanoisi teho vs. taito tai sanoinkin jo väärin teho vs. äly teho menee älyn edelle mutta älyllä hallitaan tehoa hmm vittu just *
tosin tehoa ei opi hallitsemaan kaiketi kukaan ketä ei ole ennen itse ollut tehon hallittavana ja kämmentänyt ainakin itse olen sen sitä kautta oppinut kiva kun tehoa on mutta sitä pitää kunnioittaa ei halveksua ...jaahas *menee pukeen haarniskaa kohta sataa kiviä*![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Kyllä kai se niin kuitenkin on? minunkin mielestäni että pienemmät tehot on helpommin hallittavissa. Jos keulia haluaa, onnistuu se erkki vitosellakin, kovaakin sillä pääsee noin aloittelijaksi, mutta kun alkaa ryömintää tapahtumaan on se helpommin menossa hallittavissa.
Itse epäilen vahvasti itsetunnon kohotusta isolla pyörällä.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Tai sitten synnytyksen jälkeinen masennus(rammus @ Elo. 14 2006,11:57) kirjoitti
Vakavilla asioille ei saa pelleillä![]()
Mutta tästäkin huolimatta muutaman kuukauden ajokokemuksen jälkeen ensimmäisellä ratakerralla suoraan nopeaan ryhmään, jossa tulikin sitten lipat? Näin olen kuullut tapahtuneen, ja kovasti ihmettelen.. Täytyy sanoa että tältä(kään) osin ei ajatuksenjuoksu ole samoilla linjoilla. Olisi hienoa kuulla järkiperusteluita tällaisille päätöksille, eikä "mä nyt halusin vaan vetää täysii" -kommentteja..(equilibrium @ Elo. 14 2006,07:29) kirjoitti
Mukava ihminen, mutta itsetutkiskelua vailla...
Ja hei - pakko kumota yks sun väite: sä et ole turvassa vaikka sulla on kypärä ja nahkapuku.![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Supermotoa suosittelen minäkin. Vielä kun siihen asentaa muutamat suojukset niin ei tarvi joka lipan jälkeen vakuutusyhtiöön olla yhteydessä. Nimim. 5 kertaa nutullaan eikä yhtään bonustappioita.(Jassu @ Elo. 13 2006,21:20) kirjoitti
Mut sitä mä en sitten takaakaan että sen jälkeen kyykyt kiinnostais..
Oho, Jassulta irtos settiäHyvin kirjoitettu, ja olisiko threadin aloittajalla nyt oikeasti syy istua vähän miettimään mitähän tässä haetaan. Turhaa lähteä juoksemaan ennen kun on oppinut kävelemään...
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Siis täh?!?!?! Voiko tää pitää paikkaansa?(tumeetti @ Elo. 14 2006,12:58) kirjoitti
Voe hyvää päevää....
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Niinpä niin, olen kuullut että menestyksen avaimet ovat tieto, taito ja tahto...
Tosiaankin, jos on rähmällään tuon tuostakin ja tämän tästäkin kadulla ajokauden pituuteen nähden, niin kyvyt on ihan oikeasti ylitetty ja rankasti.
Joillekin se kikkailu on arkipäivää. Joilla monillakin on ajotunteja takana monien vuosien varrelta ja erilaisilla pyörillä. Helpottaa hippasen isommankin pyörän hallintaa alkumetreillä. Ensimmäisenä ajokautena en kyllä suosittelisi itseään laittavan samalle viivalle. Kunnianhimonsa kullakin, mutta saattaapi koitua jossain vaiheessa kohtaloksi.
Niin ja tosiaan oli tuossa juttua, kun isomman ja painavamman pyörän heittää kumolleen, jälki on myös sen mukaista... Saa kaivaa kuvetta ja pyörä seisonnassa kotvan. Pahimmassa tapauksessa hajoittaa vielä itsensä.
Toista se oli kun riuhto piikin tai kaks'puolikkaan nurin, niin ei muuta kun pyörä pystyyn ja "kovaa ajoa". Muutama tuttavakin pääsi sairasvuoteelle noina vuosinakin ja yksi siirtyi pilvenhattaralle ajelemaan elikkä riskinsä se on tiedostettava silloinkin.
Artsi Nyqvistiä lainatakseni, meni jotenkin näin... Taitava kuljettaja tekee jossain vaiheessa kohtalokkaan virheen sata varmasti, siksi minäkin lopetin ammattilaisuran ennen sitä.
Se on ymmärrettävän inhimmillistä, että välillä innostuu enempi, mutta jos pääsääntöinen rajojen kokeilupaikka on yleinen tiestö, niin jostain on opit jäänyt oikeesti lukematta tahi ymmärtämättä. Herääkin kysymys, kuinka moni meidän huippukuskeista, jotka ovat maailman kartalla pitää yllä ajotaitoaan kokeilemalla rajojaan kadulla?!
Jos joku kehtaa väittää, ettei harjoittelupaikkoja ole riittävän lähellä tahi tapahtumia, niin se on täyttä omaa vetelyyttä ja saamattomuuttaan, jos niihin ei pääse. Tänä ja viime kesänä on ainakin ollut sen verran jokamiesluokan ajotapahtumia joista on joutunut tekemään valintoja, kun ei voi olla kahdessa paikkaa samaan aikaan.
Tulipa yhden tuttavan taannoinen ratapäiväkertomus mieleen... Ajeli vuosituhannen vaihteessa sattumoisin seiskapuolikkaalla gikserillä. Otti myös mukaansa pakettiauton, jos "sattuu" vetäsemään nurin radalla. Kuulemma kukaan muu ei ajanut niin lujaa kuin hän! Viimeinhän se ruuhi nurin meni. Pyörä tietysti romuksi ja tyypiltä itseltään solisluupoikki. Polleana selitti kuinka porukka katseli pitkään, eikä muuten tarvinnut vakuutella yhtään.![]()
![]()
Ainahan niitä on jotka tykkäävät kokeilla onneaan kuinka pitkälle se riittää, mutta elämähän ei ole kuin niitä valintoja täysi.![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Kiitos hyvien neuvojen jatkoista. Piikittelystä en välitä, kuuluu asiaan - ei mulla herneet nenään niin helposti uppoa.
Rata-ajosta sen verran, että niistä lipoista ei mopo edes lähtenyt korjattavaksi (otti vain minimaalisesti kiinni asfalttiin, sitten meni nurtsille). Katteet vähän naarmuttui ja jarru vääntyi - mutta oli täysin ajokunnossa ja ajossa pysyi. Ja se ei ollut mikään supertykkien ajopäivä, vaan koulutuspäivä... ei meno niin kamalan hurjaa ollut nopeassa ryhmässäkään. Pienessä sladissa ajon ja kaatumisen raja-alue vaan tuli nopeasti vastaan kun peräkin hieman jäykkä vielä.
Mutta anyway, on mukavaa kun asiallista(kin) kommenttia löytyy. Vaikka olenkin välillä itsepäinen tuittupää, olen tästä ketjusta ja muistakin ajamiseen liittyvistä neuvoista yrittänyt painaa tärkeimpiä mieleeni. Kiitos kaunis niille, jotka välittävät ja haluavat oppejansa jakaa oppipojille, tai siis tytöille.
Ja ketä kiinnostaa, päätin myös viimeöisen mietiskelyn jälkeen ilmoittaa vakuutusyhtiölle, etten heidän rahojansa halua ottaa vastaan, kun oikeasti koko homma oli oman pelleilyni syytä. Eli maksetaan sitten omasta taskusta tämän huvin hinta, ja muistetaan ensi kerralla ottaa varovaisemmin. Olivat erittäin ymmärtäväisiä, ja säilyttävät bonukset sitten tulevan mopon ja auton vakuutuksiin.
Syksy olisi tarkoitus treenata ahkerasti muidenkin lajien parissa, joten kaatuilu riittää mopoilun osalta tälle kesälle muutenkin.
Ja Tume, en sanonutkaan, että nahkapuku ja kypärä suojaisi täysin... sanoin vain että mutsi totesi, että on iloinen, kun on edes jotain suojaamassa. Skeitatessa kun McTwistiä opettelin joskus penskana, sattui paljon pahemmin kun ilman suojia lämäsin pariin otteeseen rampin pohjalle.
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Eli siis ajoit kuitenkin melkein hyvin, kun ei tullut pahaa damaa?(equilibrium @ Elo. 14 2006,20:33) kirjoitti
Ketkä/millaiset ihmiset ajavat mielestäsi keskinopeassa ryhmässä? Ketkä hitaassa? Vastaa kumpaankin kysymykseen vaikka parilla sanalla. Mielenkiinnolla odotan vastausta!
Tämä kaikki siis vaan siitä, että en voi ymmärtää miten eka kerralla voi olla itsetuntoa painamaan nopeaan ryhmään.. Ite menin keskinopeaan ja sekin epäilytti niin prkleesti!
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
No saakos kysyä miksi menit keskinopeaan?(tumeetti @ Elo. 14 2006,20:53) kirjoitti
Joo, eli siis jotakuinkin pysyin pystyssä.(tumeetti @ Elo. 14 2006,20:53) kirjoitti
Kivaahan siellä oli, ei tuo yksi pieni kämmi jättänyt kuin yhden kierroksen väliin. Oma arviointivirhe...
Emmä ite sinne nopeeseen ryhmään kinunnut, ja kyllähän se vähän arvelutti, mutta kun sinne laitettiin niin siellä ajoin. Sitä ennen ajettiin ajoharjoituksia, väistöjä ja jarrutuksia, ja käytiin ajolinjat läpi kouluttajan kanssa kahden ajossa.
Enkä tiedä ketkä ajaa missäkin, ajovauhdin mukaanhan ne meni, ja kouluttajat jakoi ryhmät. Tuolla oli hitaassa ryhmässä mukana pari piikkikuskiakin.
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Koska hitaassa kaikki tulee perse edellä vastaan? Ja ne jarruttelee takajarruilla...(MagnaMan @ Elo. 14 2006,21:06) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
Ööh, eikös sinne ryhmiin yleensä ilmoittauduta ihan isse?(equilibrium @ Elo. 14 2006,21:08) kirjoitti
edit: aikamoinen virhe järjestäjiltä jos ovat heittäneet suoraan nopsaan... No, tossa vaiheessa olisi voinut itsekin selvemmin varmaan ilmaista että on ekakertalainen ja juuri äsken vasta ajelun aloittanut
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Toki saa kysyä. Olin ajanut ns. vapaassa ryhmässä aiemmin (ei muita ryhmiä) ja siellä todennut mun vauhdin olevan keskiryhmän tasoa.(MagnaMan @ Elo. 14 2006,21:06) kirjoitti
Equilibrium: en tiennyt että sinut on määrätty sinne. Kiitos vastauksesta.
edit: Niin joo - ne piikkikuskit on usein ihan nopeitakin. Toissakerralla Apparalla oli sälli 250cc Aprilialla nopeassa.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Ketjun viestejä lukiessa tuli väkisin mieleeni eräs, nyt jo mootoripyöräonnettomuudessa edesmennyt kaveri, jonka kanssa oltiin samassa harjoittelupaikassa kesällä 1997. Kaveri oli edellisenä syksynä täyttänyt 18 ja ekaksi pyöräksi oli löytynyt CBR900. No sehän oli tietysti aloittelijalle aivan liian lussu ja seuraavana kesänä muutaman tuhannen kilsan ajokokemuksen jälkeen löytyi tilalle uusi 9R Kawa joka takuulla sai happea riittävästi joka välissä. Kerran kaveri jätti tulematta töihin ja kertoi seuraavana päivänä syyksi pikkuveljen, joka makasi sairaalassa ajettuaan piikillä kolarin auton kanssa. Luulin, että nyt kaveri herää ja rauhoittaa ajotyyliään mutta mitä vielä. Kawalla ajelua kesti muistaakseni jonkun 4 tkm jonka jälkeen vakuutusyhtiö halusi se omakseen. Siinä välissä taisi olla hetken aikaa 750 GSXR, jonka alle minäkin meinasin kerran työpaikan edessä suojatiellä jäädä kun kaverista oli kiva "vähän hivotella". En alkuun tiennyt, että mikä nuorta miestä riivaa kun pitää koko ajan vetää naula päässä mutta myöhemmin sekin selvisi.(Sara @ Elo. 14 2006,18:16) kirjoitti
Kaverin isä-pappa oli sen verran järkimiehiä että oli todennut pojalle että jos pitää jatkuvasti kokeilla rajojaan niin tekee sen sitten mieluummin radalla. Pikkurahasta ei perheessä tainnut olla pulaa ja kisapyöräksi löytyi soiva peli. Ihan tosissaan kaveri selitti ennen eka kisaa että nyt napataan voitto kotiin ja mahdollisesti jo SM-tittelikin ekalla kaudella. Silloin tajusin että kaverilla on sen luokan ego, itseluottamus ja usko omaan ylivertaisuuteen että ei kyllä varmaan näe seuraavaa joulua.
No, minä olin väärässä. Joulun hän näki mutta ei seuraavaa syksyä. Liikkeen lainapyörää oli kokeiltu kevättä rinnassa siihen malliin, että Tuusulantien ja Kehä I:n liittymässä lähti peli lapasesta ja kuski siirtyi ajelemaan niitä taivaallisia mutkateitä. Joku palstalaisistakin varmaan muistaa ko. tapauksen ja kaverin.
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Järjestäjät kyllä tiesivät että ekaa kertaa olin radalla, en menisi heidän järjestely/ajo/arviointitaitojaan arvostelemaan. Oma oli moka, ajaa sitten hitaassa tai nopeassa ryhmässä vastuu ajosta on itsellä, ja itse sitä kaasua kääntää niin kuin parhaakseen näkee.(Jassu @ Elo. 14 2006,21:10) kirjoitti
Tume: Ole hyvä... Heti tietään kun kysyy.![]()
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Tulipa mieleen tuo ajotuntisi "kaato"-threadissa. Yksi ajotunti- kolme kaatoa... Hidasajossa jne.![]()
Ei jaksa oikein enää piikitelläkään, mutta koittaisit oikeasti pitää huolen itsestäs ja tajuta sen, että oot aika tosi paska kuski. Säästyisit ehkä vakavammilta onnettomuuksilta ja ehkä jopa kuolemaltakin.
On tietenkin ihmisiä, joilla on valtava näyttämisen tarve. Varsinkin silloin se näyttäminen voi olla tosi kova juttu, ku yrittää olla "kova tyttö" poikavaltaisessa harrastuksessa. Tätä on turha ymmärtää sovinistisesti, koska totta kai nainen hallitsee pyörän ihan yhtä hyvin kuin mies, jos ja kun ovat saman verran harjoitelleet. Mutta näyttämisen tarve voi nousta naiselle siksi suuremmaksi, kun haluaa kuulua joukkoon tai jotain... Ja siksi myös onnettomuusalttius kasvaa. Varsinkin ekan kauden motoristilla...
Ite ajan kolmatta kautta ja pidän itseäni aivan paskana kuskina. Siten olen säästynyt varmaankin suuremmilta harmeilta. Eipä oo tarvetta näyttää, vaan mielummin kattelee noita penskasta asti ajaneiden temppuiluja.
Älä oikeesti kuvittele itestäs liikoja tai sun lapses saa pian vaan muistella sua jonkun toisen vieraan "äidin" kanssa.
Mutta jos jollain on liian suuri vaaran-, tai kuolemankaipuu, niin minkäs teet...
Edit: Jos et ole ymmärtänyt, niin se ei ole ihan normaalia eikä millään tavalla coolia, että joku lippailee noin 10 kertaa kauden aikana ja kyselee, että " benellikö seuravaaksi?" Se on säälittävää.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Ja pelottavaa.(Loosah @ Elo. 14 2006,23:56) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Siis olet edelleen sitä mieltä että ajotaidoista ei sinun lipat ole voineet johtua(equilibrium @ Elo. 14 2006,20:33) kirjoitti
Ei tässä varmaan ketään kiinnosta mitä sille pyörälle on tapahtunu, KYSE ON SINUSTA JA SINUN HENGESTÄS! mopot ovat rautaa jota saa kaupasta rahaa vastaan.. jos itselläsi on hälläväliä asenne,niin ajattele edes niiden lasten tulevaisuutta..
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)