Varmaan jo huomasittekin mitä tuolle seiskapuolikkaalle sattui...Ainakin soittoja on tullut kun Vantaan Sanomissakin jotain siitä höpisivät...
Uusia mopoja on sitten tullut silmäiltyä tiistaiyön jälkeen, ja tollainen Benellin TNT tai TNT Sportti näyttää ja tuntuu päivä päivältä paremmalta. Hyvän tarjouksen sain, ja maanantaina sitten sellainen kai? Onhan tässä vielä huominen aikaa miettiä...
Lyhyeksi siis jäi suitsalla ajo, vaikka siitä kovasti tykkäsinkin. Toivotaan että yhteiset päivät tuon seuraavan mopon kanssa kestäisivät hieman pidempään.
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Meni vain vähän huonoon happeen tiistaiyönä ja nyt ei ole enää ajokuntoinen. En viitsi aiheesta uutta keskustelua aloittaa, kun edellinen meni jo kiistelyn puolelle (vaikka siihen kai mulla ei ollut osaa eikä arpaa). Mutta onko Benellistä kellään pidempiaikaisia kokemuksia? Mulla vain alkuihastus ja hyvältä tuntui alla...
Mitähän Benelliä oot ajatellut. Kävin kanssa katsomassa ja aikeissa vaihtaa. Nättejä on.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
TNT 1130 kävin ajamassa ja Café Racerin. Molemmista tykkäsin, Cafe Raceria ajattelin kuiteski. Ne clip-on-tangot vaan vähän epäilyttää, en tykkää niin kovasti.
Meinaatko että joku antaa sulle vielä vakuutuksen *Miten ikinä riskikuljettaja määritelläänkin, täytät kriteerit kirkkaasti.
Hyvä pointti. Sinun tapauksessasi kannattaa selvittää ennen ostopäätöstä pyöräkohtaisesti mistä ja mihin hintaan saat vakuutukset.(Konsulentti @ Elo. 11 2006,22:02) kirjoitti
Yksi tuttava ajoi kotilolla pari pientä kolaria lyhyen ajan sisällä ja jo sen jälkeen vakuutuksien saaminen oli nihkeää. Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin ajat ensimmäistä kauttasi ja vakuutusyhtiö on korvannut vahinkoja jo kolmesti, joten kaskon saaminen ei välttämättä onnistu ihan helposti. Liikennevakuutuksen saat mistä tahansa koska se on pakko myöntää, mutta bonuksia ei tule välttämättä yhtään.
Jos ei saa vakuutuksia ite niin pistää vaikka mummon nimiin sen pyörän ja vakuutukset.(Wasserschwein @ Elo. 11 2006,22:44) kirjoitti
Jep jep.
Darvin hoitaa sutkin pois kuleksimasta kun otat ton pelin alle.
Kato avatar
Benelli Tornado Tre Novecento 2004
Hirvee tappopeli(blues @ Elo. 12 2006,23:18) kirjoitti
![]()
GSX1300R ’10
ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
No ei oo, mutta eka vuotta ajavalle, joka lipannut kolme kertaa, ei välttämättä sopivin. Muutenkin jutut tuntuu olevan tasoa "kato avatar".(ekiX @ Elo. 12 2006,23:20) kirjoitti
Haloo .......
Benelli Tornado Tre Novecento 2004
Tota.... Olisko aika vaihtaa harrastusta tai käydä ainakin opettelemassa mp:n käsittelyä jossain?(Wasserschwein @ Elo. 11 2006,22:44) kirjoitti
![]()
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Ajotaidon puute ei ole mikään este menestyksekkään moottoripyöräharrastuksen aloittamiselle. Puutetta voi kompensoida järjellä ja siinä matkan varrella sitten karttuvat myöskin taidot.(Loosah @ Elo. 12 2006,23:25) kirjoitti
Jos sitten taas järkeä on elämää alulle pantaessa annettu vain lusikalla, on sitä myöhemminkään paha alkaa kauhalla vaatimaan.
(Konsulentti @ Elo. 12 2006,23:53) kirjoitti
Hyvät kommentit. Ei lisättävää, mutta olen samaa mieltä ed. kanssa 100%.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Itse asiassa mun naapurin 4-vuotias tytär on myymässä honda monkey:a vm. 84. Siitä vois olla hyvä aloittaa?
Sitten siitä vähitellen eteen päin?
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
viissatanen gs ois myynnissä, saat halvalla harjotella vahän aikaa![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
(rammus @ Elo. 13 2006,00:25) kirjoitti
Ennenkuin sekin pyllähtää nurin, ihan itsestään tietenkin.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Tähän voisi lisätä sen verran,että kaikki tekevät virheitä,mutta vain tyhmät toistavat ne(Konsulentti @ Elo. 12 2006,23:53) kirjoitti
Lähinnä kun oon seurannu ja kuunnellu näitä gixxerin mälläys "keikkoja"
Tää oli aika rumasti sanottu(blues @ Elo. 12 2006,23:18) kirjoitti
Tää selitti asiaa(Wasserschwein @ Elo. 11 2006,22:44) kirjoitti
Tää oli asiaa(Loosah @ Elo. 12 2006,23:25) kirjoitti
Ja mää toivon että ostat sellaisen pyörän jolla on kiva ajaa ja toivon että jatkat harrastustasi vielä monta vuotta
P.S.(Jeesus @ 0030,00:00) kirjoitti
Tuohon en osaa mitään sanoa kun en tiedä miten on pyörät kaatuneet, mutta ei niin huonoa läppää ettei toinen puoli totta.(mopedman @ Elo. 13 2006,00:27) kirjoitti
Siis pitäisikö opetella pyöräilyn saloja hieman pienemmillä ja tehottomilla pyörillä.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Kyl se giksus oli kivempi ku noi benellit. Eiks joku ducati![]()
Hirvee ninjapomperi
Rakentava kritiikki ja neuvot on yleensä ihan tervetulleita. Nyt kuitenkin näyttäis siltä, että porukka vittuilee ja piikittelee ihan huvikseen. Ei hirveen kypsää käytöstä.
premier
emeritus
Älä välitä noista "opettele ajamaan" jutuista, osta sellanen pyörä kun sinusta itsestäs tuntuu, jos se on Benelli niin sit on.
Jokainen meistä taaplaa tavallaan ja maksaa oppirahat.
Perkele tollaset piikittelyt ja henk koht vittuilut kuuluisi modejen siivota pois!
P.S Kuskille paranemisia ja kipinkapin pyöräkauppaan.
Ja taitaa olla valittajilla itsellään niin paskat laitteet että pitää huudella aloittajille, tai sit ei oo varaa maksaa vakuutuksia *
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kyllähän se rakentava kritiikki ja neuvot ois ihan paikallaan yleensä,mutta tämän kyseisen tapauksen kohdalla vissin hukkaan heitettyä aikaa.Useampi kaato ja muutosta ei tuu kun siihen suuntaan,että lisää kaasua,jos vaikka taidot paranisi...(premier @ Elo. 13 2006,05:23) kirjoitti
Nyt en puhu pelkkiin nettikokemuksiin perustuen vaan ihan livenä kuunnelleena ja touhua katsoneena.
Mutta kukin tyylillään,pitää vaan olla valmis kestämään kritiikkiä,jos tämän kaltaisen tyylin/tavan harrastaa mopoilua valitsee.
Nytkun olen tavannut ketjun aloittajan ihan livenä, toivon että nämä kehotukset ajoharjottelusta jne saisivat edes jotain herätystä pääkoppaan - varsinkin kun kyseessä on parin lapsen äiti.
Henkilöllä on ollut ajokortti 4kk(!) ja nutullaan ollaan käyty ainakin 3 kertaa, viimeisin keulien ympäri - lipoille jälkeenpäin naureskelu ja tietynlainen "kehu" ei jotenkin osu mun kuuppaan. Ei valitettavasti.
Kun lappu on ollut 4kk taskussa niin kommentti "mun mielestä mä osaan ajaa ihan hyvin" kuulostaa hieman nurinkuriselta - varsinkin kun ihan älyttömiä kilsamääriä ei ennen korttiakaan liene takana. Itselläni lappu on ollut taskussa noin 10 vuotta ja vieläkin katson että harjoitusta tarvitaan ja paljon.
Tällaisissa tilanteissa alkaa oikeasti sieppaamaan, että noita bonuksettomia vakuutuksia on noissa rahoituspyörissä - ainahan niitä on mukavampi lippailla kun ei tunnu kuin omavastuun verran omassa lompakossa. ne hetken huvit sitten näkyvät tilastoissa ja kun ei vaan peli pysy käsissä niin muut sen maksavat. Onnettomuuksia sattuu ja sitä varten on vakuutukset toki, mutta jos tällaisia ihan 100% "itse kerjättyjä" lippoja vedetään niin olis helvetin hienoa kun vakuutusyhtiö kieltäytyisi antamaan kaskoa.
Kuten livenäkin sanoin ketjun aloittajalle niin suosittelisin enemmänkin ostamaan tässä vaiheessa vaikka supermoton ja sillä sitten treenaamaan vaikka lavankoon - perusteet motolla haltuun ja sitten niillä kyykkäreillä kikkailemaan.
equilibrium, koitahan nyt pitää järki päässä ja muista muutama asia :
1) Sun ajotaidot eivät ole lähelläkään sillä tasolla millä itse niitä pidät mielessäsi
2) et ole kuolematon, muista tämä myös lastesi takia.
Oppirahoihinhan nää menee toki, mutta jos meinaat vanhalla tyylillä jatkaa niin kanna edes vastuusi ja ota bonuksellinen kasko jos sun se kasko pitää saada - tuntuupa siellä omassakin lompakossa hölmöily.
T: kukkissetä joka toivoo että lapsesi ei jää orvoiksi asenteesi takia
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Jassu
Täyttä asiaa puhut
Ihmiset kun ei ymmärrä aina kuin helposti se henki loppujen lopuksi lähtee
Laki muutos oli hyvä missä 18v kollit saatiin hieman kuristetuilla pyörillä rauhottumaan.
Enään jäi nämä ikänsä puolesta muka "järkevät" ihmiset ketkä pitäisi myös ajaa 25kw pyörillä että OIKEASTI oppisivat ajamaan.
Pahin on juuri kun pitää itseään hyvänä ajajana.
Oikeasti toivon että sinne päähän olisi jäänyt jonkinlainen "trauma" kun hyppää ajamaan pyörällä lippojen jälkeen .
Se vaan parantaa ajoa kun tulee jonkinlainen pelko siihen konttaamiseen mopojen kanssa. Ei tule ajettua yli taitojen niin helposti![]()
![]()
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
No, miten edistyy ? Joko päätös tehty ?(equilibrium @ Elo. 05 2006,16:31) kirjoitti
Parasta A-luokkaa !
Hyviä pointteja, itse en tiennyt taustoja tai kokemuksen määrää kirjoittaessani vastausta, tosin olen vahvasti sitä mieltä että kyllä harrastukseen voi ja PITÄÄKIN saada valita sellainen peli kun miltä tuntuu.(Jassu @ Elo. 13 2006,21:20) kirjoitti
Ei meistä kukaan ole siinä asemassa että voi mennä toiselle kertomaan miten pitää ajaa, millasen pyörän voi ostaa tai mikä on oikein tai väärin.
Jokainen joka pyörällä on ajannut tietää just tasan tarkkaan että kaikki lähtee itsestään, se että onko pyörä benelli tai gixeri tai gs500:nen ei pitäisi loppujenlopuksi olla ratkaseva tekijä siihen millä tavalla ajaa.
OK ajoharjoittelu on varmasti halvempaa jollakin CB500:lla kuin benellillä mutta kyllä se loppujenlopuksi on se ranteen asento joka ratkaisee sen lopputuloksen.
En tässä ketään yritä usuttaa surman suuhun, kunhan sanon että jokainen tavallaan ja omalla tyylillään....tiedän tältä foorumiltakin muutaman joka on aloittanut suoraan kilogixeristä, R1:stä yms *heilläkin on lapsia ja edelleen elossa (siis kuski*), ja kommenteista päätelleen erittäin tyytyväisiä hankintaan.
Ok, alkuperäsen vuodatuksen oli tarkoitus näpäyttää näitä "opettele ajaa", "vieläkö sut vakuutetaan" tyyppisiä vit**iluja jakelevia sällejä jotka moittii kanssamotoristia joka nyt on valitettavasti rutannu pyöränsä.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Joo tuntematta hlöä, niin tuossa on asiaa. Toivottavasti kukaan ei pidä *itseään kuolemattomana ja toivon että vaikka olisi huippukuski ja ajanut vaikka miten paljon, ei pitäisi itseään liian oppineena.(Jassu @ Elo. 13 2006,21:20) kirjoitti
Itse tämän kauden ajaneena, yritän muistaa pitäää asenteen aina nöyränä. Mutta kukin tablaa tyylillään.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team