Kaverini on suunnitellut ostavansa vm 86 750cc vfr:ärrän.
Kertokaapa mihin pyörässä erityisesti kannattaa ostotilanteessa kiinnittää huomiota? Onko pyörässä mahdollisesti jotain tyyppivikoja. Hinnallahan tollanen pyörä ei ole pilattu mutta olis se mukava ettei ostas paskaa riesaksi ittelleen.![]()
EN AJA LUJAA. LENNÄN MATALALLA!!
86 tuli ekat vifferit. mm. aivan loistavalla helmiäisvalkoisella, jota tuli junnuna kuolattua josko joskus itelle sellaisen sais.
En ole kuullut siitä pyörästä mitään huonoa, mm. tais olla ekoissa koneissa nokille veto rattailla, joten ei sitä tyypillistä honda kiristin onkelmaa. Tää on muistitietoa, joten viisaammat korjatkaa.
lisätty vähän tekstiä...
K1600GTL
86 tuli tosiaan ekat vifferit ja muistaakseni vuosina 86-01 oli hammasratasvälitteinen nokka-akselin käyttö.
Vanhimman sukupolven vfr on kevein ja tehokkain, eikä myöskään r/r-tyyppivika sitä vaivaa. Pyörienlaakerit ja ohjauslaakeri kannattaa tarkastaa ja jonku britin mielestä #1 vai olikohan #2 pytyn puola kärähtelee toisinaan. Itse ajoin '86 vifferillä reilu 20tkm, eikä sähköviat vaivannut. Pyörässähän on ominaisäänenä sellainen sirinä tai vinkuna, joka tulee niistä nokka-akselin hammasrattaista. Kuuluu asiaan. Kaikenkaikkiaan huoleton peruspyörä, jolla uskaltaa lähteä vaikka alpeille. Baanallakin 2 päällä+3 laukkua +tankkilaukku omani kulki 230kmh mittarinopeutta. Mukava matkanopeus tosin vain 180, *kovempaa ajaessa tuuli ravisteli päätä aika hurjasti.
Luovutan puheenvuoron seuraavalle..
PS. Multa löytyis omistajan käsikirja+korjauskäsikirja+öljynsuodatin+wingracki n kiinnitysrauta pientä korvausta vastaan.Niin ja penkki, jossa päällinen on rikki.
1986 tuli tosiaan ensimmäinen VFR ja oli hammaspyörillä tuo nokkien liikuttelu.
itsellä oli -87 kaksi kesää ja noin 16tkm, ei mitään vikaa. huhuna kuulin, että jännitteen säätäjiä on mennyt, itselä ei ollut sitäkään vikaa. hyvällä huolenpidolla kuuleman mukaan lähes ikuinen...
osia jo kaupattiin ja itseltäkin jäi käyttämätön ilmanputsari, joka olisi kaupan. hintana vaikka puolet allrightin pyynnistä.
jussi
Osta pois, itellä oli muutama vuosi sellainen helmiäinen, ihan käypä raksutin. Kun ei anna sen raksutuksen häiritä.
Regu meni vaihtoon, mitään muuta ei tarvinnu tehdä, normihuoltojen ja renkaiden sekä akun lisäksi.
Ajoinkohan 20 tkm...?
Hyvä se on.
Muuten, paljonko siitä tarvitsee vielä maksaa?
Itse kävin eilen ei nyt niin hirvittävän vanhan, mutta -93 mallisen VFR:n hakemassa Torniosta ja en voi ensimmäisten 200km jälkeen todeta muuta kuin, että erinomainen kapistus. Ja tällä kokemuksella mikä minulla nyt on, kun eilen kortinkin sain ja inssi meni kerrasta läpi![]()
noissa ensimmäisissä oli sellaista "tyyppivikaa" joskin aika
harvinaistameni aika tiheään tahtiin keinuvipuja,syy
moiseen oli valu virhe nokka-akselissa job voi kyllä ihan silmällä havaita,itse vaihdoin 4:jät keinut ennenkuin luovutin,muistaakseni
200mk luokka per/keinuvipu.
muuten hieno vehje ja ennenkaikke väri helmiäis valkoinen yksi hienoimpia pyärän värityksiä,mitä on koskaan ollut,ja koska kaikilla ylläolevilla on ollut jotain tarjota,niin on minullakin,matkustajan
"kauhukahva" väri tietenkin helmiäinen,saa ilmaiseksi ku maksaa
postimaksut itse.
ainiin jännitteen säätäjä myös meni,ei kärsi ainakaan YHTÄÄN ladata
laturilla jos on laturista tulevat kaapeli paikoillaan.
Oliko ensimmäisissä tosiaan keinuvivut? VFR jäämistöstä löytyy Haynesin kirja jossa vm 86-97 ja sain siitä sellaisen kuvan että keinuvipuja ei olisi vanhemmissakaan malleissa.
Taloudessa on viihtynyt niin rc24 kuin uudempikorinen rc36 ja matkalaitteitahan ne ovat molemmat, mutta jälkikäteen ajatellen rc24 tuntui paljon isommalta kuin tuo uudempi, suojasi tuuleltakin enemmän.
Ite tarkistasin VFR:stä samat kun mistä tahansa käytetystä moposta. Mihinkään tyyppiviaksi luokiteltavaan en törmännyt mm. lataussäätimien osalta ei ollut mitään ongelmia.
Haynesin kirjan saa edullisesti nyt![]()