Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Paha pyöräkuume päällä eikä pysty päättämään kumman otsikon malleista hankkisi. Xj900 olisi ajatuksissa hankkia mutta rajallisten rahavarojen takia budjetti ei riitä kuin noin vuoden -90 ikäiseen pyörään,joilla on ajettu jo kohtuullisen paljon.
    Toisaalta xj600 saisi jonkun verran uudempia ja vähemmän ajettua. Nyt olen kahden vaiheilla kannattaisiko ostaa mopompi xj600,jolla on huomattavasti vähemmän ajettu.
    Käyttötarkoituksena työmatkat ja suunnitelmissa olis ajaa pitkiä reissuja esim. etelä-eurooppaan.
    Nyt tarvitsisi hyviä perusteluja miksi valita esim -87 130 000 ajettu xj900 kuin -96 40 000 ajettu xj600.
    Noi on senverran perusviritteisiä koneita + varmoja muutenkin, että ehdottomasti valitsisin tuon isomman. Olkoot enemmän ajettu... Tuolla kusiaisella saattaa tulla tuska kaikkine varusteineen pitkillä reissuilla, vielä jos meinaat joskus ottaa kyytiläisen niin ero isomman hyväksi vain vankistuu. Kuutiot vain tuo sitä vaivatonta vääntöä ja sitäkautta helpompaa matkantekoa. *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (jarski @ Maalis. 30 2006,21:12) kirjoitti
    Paha pyöräkuume päällä eikä pysty päättämään kumman otsikon malleista hankkisi. Xj900 olisi ajatuksissa hankkia mutta rajallisten rahavarojen takia budjetti ei riitä kuin noin vuoden -90 ikäiseen pyörään,joilla on ajettu jo kohtuullisen paljon.
    Toisaalta xj600 saisi jonkun verran uudempia ja vähemmän ajettua. Nyt olen kahden vaiheilla kannattaisiko ostaa mopompi xj600,jolla on huomattavasti vähemmän ajettu.
    Käyttötarkoituksena työmatkat ja suunnitelmissa olis ajaa pitkiä reissuja esim. etelä-eurooppaan.
    Nyt tarvitsisi hyviä perusteluja miksi valita esim -87 130 000 ajettu xj900 kuin -96 40 000 ajettu xj600.
    Itellä oli, joskus -90 xj900 jolla ajoin 88tkm -> 120 tkm. Ei mitään ongelmia jos ei nyt tankin ruostumista lasketa. Perämurikka kestää ajotyylistä riippuen about 200 tkm. Osta 900 se on hyvä laite. Jaksaa mennä 2 päällä kamojen kanssa, 600 on nuhainen 900:n verrattuna.
    Life is too short to drink cheap beer.
    Ota ysisatanen. Siinä on keppiveto
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
    Ysisatasen puolella olen minäkin. Tosin asiaan saattaa vaikutta se että omistan 900 Divarin . Luulisin että kuin vain valkkaat hyvin pidetyn yksilön, niin vanhemmasta isommasta XJ:stä saat pitkäikäisen ja huolettoman kumppanin.

Sitä toisaalta kannattaa miettiä että paljonko tarvetta on fyysisesti isolle ja painavalle pyörälle, sillä minusta on alkanut tuntua että Divari on vähän turhankin matkapyörämäinen jokapäiväiseen ajoon.
    If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
    Lainaa (viromi @ Maalis. 31 2006,08:37) kirjoitti
    Ota ysisatanen. Siinä on keppiveto
    ääni tälle vaihtoehdolle myös
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Riippuu kuormasta ja ajonopeudesta. 600:lla ajelee kyllä yksinään matkatavaroidenkin kanssa kohtuu hyvin, jos matkanopeus ei ylitä sataaneljääkymppiä. Nopeampaan ajoon olisi hyvä olla lisää potkua koneessa ja pidemmät välitykset. Kahdestaan ajoa ei ole paljoa tullut kokeiltua.
    Itsellä olisi XJ600S myynnissä, linkki alla.
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
    Minä ottasin kuussatasen katteettomana jo sen takia, että se on huomattavasti paremman näköinen ku toi vanha 900, joka ei siis ole vielä diversion mallia. Toiseksi 130t kilometriä on mun mielestä jo paljon ja 600 on kymmenen vuotta muutenkin uudempi. Kuussataseen tietysti äkkiä kaipaa lisää tehoja, mutta niin tulee kaipaamaan tuohon isompaankin nopeasti. Ja sanottakoon, että mulla itellä on 600 diversion -94 ja ihan mukava ajettava se on eikä kyllä ole jalkoihin vielä jääty vaikka heppoja vois olla enemmän.
    Kawasaki ZZR1400 -09
    osta vaan 900. olen molemmilla ajanut ja nytkin tallissa talvehtii 900 -84. vanha mutta kestävä peli . ei tarvi leikkiä ketjujen kanssa , vääntävällä koneella mukava ajaa myös pitkää matkaa
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
    Lainaa (J.N @ Maalis. 31 2006,10:50) kirjoitti
    Minä ottasin kuussatasen katteettomana jo sen takia, että se on huomattavasti paremman näköinen ku toi vanha 900, joka ei siis ole vielä diversion mallia .

Sitä toisaalta kannattaa miettiä että paljonko tarvetta on fyysisesti isolle ja painavalle pyörälle, sillä minusta on alkanut tuntua että Divari on vähän turhankin matkapyörämäinen jokapäiväiseen ajoon
    Kiitoksia hyvistä vastauksista.

Mitä eroa tuossa vanhassa ei diversion mallissa ja uudemmassa diversion mallissa?

Kuinka raskas/kömpelö tuo 900 on verrattuna 600. Olen ajanut xj600 diversionia ja xj750 secaa. Nuo molemmat tuntuivat melko kevyiltä ja melko rauhattomilta ainakin moottoritiellä tuntuivat melko tuuliherkiltä. Xj600 oli kyllä muuten hyväntuntuinen kaikinpuolin *ajoasento oli minulle juuri sopiva.

Eli taidan valita tuon xj900 kunhan ilmat paranee sen verran,että pääsee koeajamaan.
    Lainaa (jarski @ Huhti. 01 2006,22:04) kirjoitti
    Mitä eroa tuossa vanhassa ei diversion mallissa ja uudemmassa diversion mallissa?
    Kuinka raskas/kömpelö tuo 900 on verrattuna 600.
    Tämä on kyllä vähän tällainen mutu-käsitys, mutta kovin suurta eroa ei taida olla vanhan XJ:n ja uudemman Divarin välillä. Lähinnä muotoilua nykyaikaistivat jotta mopo menisi paremmin kaupaksi.

Eiköhän se isomman pyörän kömpelyys selviä ensimmäisellä koeajolla. Aika pitkälle se pyörä on tuntunut samalta koko ajokauden ajan... kannattaa koeajaa useita yksilöitä, selviää helpommin alustan kunto ja on helpompi tunnistaa sellainen hyvä kappale sitten kun se kohdalle sattuu.
    If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
    Itselläni oli 600 divari eka pyöränä ja hyvinhän sillä pärjäsi myös pitemmällä matkalla. Aika idioottivarma pyörä ja tehojakin löytyy kohtuullisesti- hyvin pysyi kovempienkin pyörien mukana vauhdissa. Plussaa myös pienestä kulutuksesta, n. 4.5l/100km. Ainoa miinus oikeastaan tuli ohjauksen ravistuksesta, joka ilmeni 60-70 kmh vauhdissa jos päästi kädet tangosta irti.
    Itsellänikin on vanha xj900 ja on ollut huoleton pyörä. *
    Lainaa (18is9 @ Huhti. 03 2006,08:31) kirjoitti
    Lainaa (jarski @ Huhti. 01 2006,22:04) kirjoitti
    Kuinka raskas/kömpelö tuo 900 on verrattuna 600.
    Eikös se ero ole siinä koneen tärinävaimennuksessa?

Ne on aika eri pyöriä 600/900. Käy ajamassa niitä, ni se selviää parhaiten...
    ... jotain piti muistaa
    Karkasi budjetti tässäkin hommassa. Eli uusi pyörä on joko uudempi xj 900 diversion tai gsf 1200 bandiitti. Eli tuollaisia pitää lähteä koeajamaan ja kumpa on parempi ajaa sen ostan. Paperilla nuo tuntuisivat olevan suht. koht. samantyyppisiä pyöriä.
    Mitenkähän minusta tuntuu, että päädyt bandiittiin?
    Kawasaki ZZR1400 -09
    Lainaa (J.N @ Huhti. 11 2006,16:34) kirjoitti
    Mitenkähän minusta tuntuu, että päädyt bandiittiin?
    Tulipa koeajettua 1200 Bandiitteja, vanhempia Xj900:sia uudempia Xj600:sia ja Z tonnista. Mutta ostettua tuli kuitenkin fzs600 .
    Noista pyöristä XJ900 olisi minun valinta. Kardaani on huoleton ja toimiva.

Pyörä on ajoa, eikä ketjujen rassauta varten.
    Kopukka

Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
  19.  
    Itellä oli vuoden -93 600 diversion. Ajelin vuoden ja 11tkm. huoleton peli oli. Eipä tarvinnut kuin öljyjä vaihdella. mutta siis vuoden päästä kaipasin jo isompaa.
    Pyörä vaihtui 1200 S:ään eli isoon rosmoon. vuosimalli -02 ja ajettu 14tkm. Mietin myös 900 diveä, juuri keppivedon takia, mutta jotenkin oli liian saman tyylinen / näköinen kuin 600 divekin. Ostin siis rosmon. Ihastuin lähinnä sen vääntöön ja ajamisen helppouteen sekä yksin että kaksin ajettaessa. Myös huoltojen tekeminen on helppoa. On ns. ison pyörän tuntua.

Nämä ovat makua-asioita mutta itselläni ei ole pahaa sanottavaa kummastakaan, mutta jos pitää jotain sanoa, sanon: en ole päivääkään katunut valintaani!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>