Katso äänestykset tulokset: Luovutatko elimesi? -

Äänestäjät
297. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ne on mun, en luovuta.

42 14,14%
  • Kuulin asiasta ekaa kertaa, vois harkita.

5 1,68%
  • Kuulin asiasta ekaa kertaa, mutta ilman muuta.

2 0,67%
  • Oon harkinnu, mutta en oo saanu aikaseksi tehdä mitään asian eteen.

93 31,31%
  • Harkitsin, mutta en luovuta.

10 3,37%
  • Vaimo/lapset/suku/joku muu ei halua mun luovuttavan.

2 0,67%
  • Elinluovutuskortti on hankittu, mutta en ole vielä täyttänyt.

7 2,36%
  • Elinluovutuskortti kulkee aina mukana.

121 40,74%
  • Joku muu, mikä?

15 5,05%
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 74:sta
    Tuosta verenluovutusäänestyksestä tuli mieleen, että kuinkas moni on varautunut luovuttamaan elimiään, jos ne jostain syystä käyvät tarpeettomiksi. Mopoiluhommissa kun ei aina ole itestäkään kiinni, vaan kaikkea voi sattua ja osa elimistä jäädä hyvinkin käyttökelpoiseen kuntoon.

Mitenkä on? *

Lisää infoa ja kortin tilauslomake löytyy tällaiselta webbisivulta: Lahja Elämälle
    FZS 600 Fazer, -00
    elinluovutuskortti on kulkenu mukana jo 15vuotta.enhän minä näillä elimillä mitään tee sitten kun itteltä valot sammuu.onkin sitten toinen asia kelpaako ne muuhun kun kettujen rehuksi
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Jep kortti on lompsassa ollut jo jonkun vuoden.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Luovutuskortti on lompakossa mukana.
    Saisivat muuttaa tuon luovutussysteemin sellaiseksi että oletuksena elimiä saa käyttää ja erillisellä kortilla voi kieltää luovutuksen.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin ruotsissa tuo toimii juuri näin.
    Kortti aina mukana. Oliskohan viides vuosi meneillään.
    Luovutan kortti lompsassa ja vuodesta 2000.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    Panimpas kortin tulemaan vieläkö sais aikaseksi mennä veren luovutukseen
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    En, ei ole luovutus kuntoisia elimiä , mutta yliopistolle menee opetus käyttöön koko kroppa. On siinä sitten oppilailla ihmetteleminen, että mites tuokin on tuohon jamaa itsensä saanut.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Luovutuskortti ajokortin kääntöpuolella ja se puoli lompakossa päälle päin. Ollut vuodesta 1986 asti, jolloin kaveri menehtyi munuaisten vajaatoiminnasta johtuviin komplikaatioihin. RIP. Joskus täytetty & lähetetty yliopistolle toi ”saa käyttää” -lappu. Silloin muistaakseni puhuttiin, että ne sponsoroi arkkukulut korvaukseksi. Ei jää kunnan kontolle sitten sekään
    Vuodesta -93 kulkenut mukana lompsassa.
    Lompsassa kulkenut 90 luvun alusta mukana...
    On sekä elimienluovutuskortti sekä sopimus Helsingin yliopiston kanssa ruumiin luovutuksesta. Ei tartte jälkikasvu huolehtia hautaamisesta.... Sitten opetuskäytön jälkeen jäävä roipe poltetaan ja lapset ovat luvanneet sirotella sen jonkin järven rannalta aaltojen vietäväksi.... Vapaaksi....
    vaikeuksien kautta takaisin baanalle
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Vaimo sanoo, että aivot olen jo luovuttanut ja ne on jo haettukin ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Jovain on tää kortti. Kaikki saavat mikä sattuu kelpaamaan.Mikä ei oo paljon. Mut tieteelle sit.
    Mut sitten on myös olemassa hoitotestamentti joka kieltää letkuissa pidon.
    Yamadam
    Lainaa (Tinne @ Elo. 03 2006,16:52) kirjoitti
    Lompsassa kulkenut 90 luvun alusta mukana...
    samoin joten kai ne jotakin varaosia saa minustakin ystävät kyllä epäilevät syvästy lääketieteen kykyä tässä asiassa
    Joo en ole sen enempää asian eteen tehnyt, mutta kyllä mä kuoltuani voin lahjottaa vaikka kaikki elimeni jolleki joka niitä tarvitsee.... Mitä helvettiä mä elimillä kuoltuani teen?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa (kawamimmi @ Elo. 03 2006,18:19) kirjoitti
    On sekä elimienluovutuskortti sekä sopimus Helsingin yliopiston kanssa ruumiin luovutuksesta. Ei tartte jälkikasvu huolehtia hautaamisesta.... Sitten opetuskäytön jälkeen jäävä roipe poltetaan ja lapset ovat luvanneet sirotella sen jonkin järven rannalta aaltojen vietäväksi.... Vapaaksi....
    Miten toi yliopisto homma toimii? Elimet on kortilla ja kaveri on luvannut unohtaa purkin pakkarille kansi löysällä ja painaa pitkin mutkateitä niin kauan että tyhjenee.... siellähän sitä on elettykin. Mutta tosiaan nehän vois jotain opetaakin mun raadolla.
    Lainaa (Mikk@ @ Elo. 03 2006,16:11) kirjoitti
    En, ei ole luovutus kuntoisia elimiä *, mutta yliopistolle menee opetus käyttöön koko kroppa. On siinä sitten oppilailla ihmetteleminen, että mites tuokin on tuohon jamaa itsensä saanut. *
    Kuin myös

Tämä olkoon viimeinen... no okei, ainoa hyvä tekoni kaikenikäisten vellihousujen ja pullamössösukupolven hyväksi
    Kyllä kortti löytyy, vaikkei tälläkään kortilla ajeta ("eihän sitä kortilla ajeta" - sanoo sananlasku). Asiaan: Toivottavasti elimille löytyy käyttöä, minunkin. Tosin keuhkot kelpaavat vain kollegoille, eli merimiesten käyttöön. Ovat nimittäin niin tervatut, että pitävät taatusti vettä. Tosin, maksa ei ainakaan ole viinalla pilattu. Vaikken absolutisti olekaan.
    Kronoby Racing Team
    Olen aina halunnut polttohautauksen ja kun suomessa ei ole tapana pitää arkkua siunaustilaisuudessa avoinna niin mitä per...ä ne käyttökelpoiset (?) elimet siellä arkussa tekee jos ne vain voisi jossain jonkun pelastaa Kyllä, kortti on täytetty ja kulkee ajokortin mukana samassa nipussa verenluovutuskortin kanssa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Teoriassa toki. Vaikea vaan enää keksiä, mikä varaosa meikäläisessä kelpaisi kenellekään...

-hh-
    mimmu
    kortti on kulkenut lompsassa jo vuosia, jos jotain voi käyttää niin ok. Lähipiirissä kaksi jotka ovat saaneet luovutetun "osan" ja saaneet näin jatkaa elämäänsä ja minä nauttia siitä että he ovat olemassa * kuten sanottu, ei niillä itse enää mitään silloin tee mutta mahdollistavat terveen elämän vielä jollekin ja helvetin hienoa huomata että täälläkin tuon ovat jo moooonet huomanneet

Jep, niitä elintenluovutuskortteja on tullut täyteltyä muutamakin kappale, että varmasti on aina vähintäänkin yksi mukana.
    Ja me tytöthän voidaan perustella tuota korttia silläkin,
    että mitä sitä hyvää tav.... hukkaan heittää.... *
    (...onneksi on perjantai...)

Mutta muistakaahan pitää aistit avoinna tuolla tien päällä,
    ettei sitä korttia välttämättä tarvitsisi käyttää! *
    OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    &
    100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
    Kortti kulkee mukana täälläkin, kuin myös ne veret lähtee säännöllisesti kiertoon.
    Kortti mukana ja ICE numeroidut tietää tilanteen eli jos huonosti käy niin ei letkuissa tarvii pitää ja kaikki käyttökelpoinen kiertoon!
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
    Ei mun elimestä riitä luovutettavaks asti, tarviin ite joka sentin

Jos tosissaan puhutaan, niin elintenluovutuskortti kulkee kyllä aina mukana. Jos jotain luovutettavaksi vielä kelpaa, niin mitäs minä niillä enää sitten teen

Tuon voisin allekirjoittaa. Tosin luulen että sitten kun lähtö tulee se on sellaista menoa ettei kamalasti jää mun sisuskaluille käyttöikää... Mutta kortti on mukana.
    "We cannot choose the time we live in
    - all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
    Juu, kyllä täälläkin kortti on aina mukana... Onko niissä sitten mitään luovuttamista onkin eriasia...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    ollu jo monta vuotta lompsassa.
    --WROOM--
  30.  
    Kortti löytyy ajokortin kanssa samasta paikasta. Lähiomaisille olen ilmoittanut asiasta ja toiveesta, että koneeseen ei jätetä, kuten myös ICE-henkilö löytyy puhelimesta. Testamentti tehty, lainat vakuutettu.... unohtuikohan vielä jotain? Joo hoitotestamenttia olen ajatellut, kun saisi vain aikaiseksi.

Eipähän tarvii noita asioita pohtia vaan nauttia ajamisesta.
    Nenu kohti aurinkoa
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen