Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Oon tuossa muutaman kerran hitaasti ajellessa koittanut etsiä kilinän lähdettä EN500:ssa. Tietyillä kierroksilla jotain lähtee resonoimaan ja kilinä on kuultavissa, mutta potta päässä ei saa paikallistettua. Paikallaan kaasutellen ääntä ei ole oikein ilmennyt. Suunta on jossain moottorin suunnalla/tankin alla.

Onko ammattilaisilla kokemusta, mistä kannattaisi koittaa paikallistaa ongelmaa?

Ruuvit löysällä vai...?

Ehkä ainakin kuskilla...
    Lainaa (toimark @ Elo. 02 2006,17:03) kirjoitti
    Oon tuossa muutaman kerran hitaasti ajellessa koittanut etsiä kilinän lähdettä EN500:ssa. Tietyillä kierroksilla jotain lähtee resonoimaan ja kilinä on kuultavissa, mutta potta päässä ei saa paikallistettua. Paikallaan kaasutellen ääntä ei ole oikein ilmennyt. Suunta on jossain moottorin suunnalla/tankin alla.

Onko ammattilaisilla kokemusta, mistä kannattaisi koittaa paikallistaa ongelmaa?

Ruuvit löysällä vai...?

Ehkä ainakin kuskilla...
    Itsellä kuului umpikypärään kilinää moottorin suunnilta. Alkoi jo stressi nousemaan, että nytkö vanhuksen moottori yrittää päästää itsensä päiviltä.

Vika löytyi löystyneestä rekisterikilven kiinnitysruuvista joka kilkatti iloisesti...
    Myös löyhät takajalkatapit kilisee kivasti....
    Mites olis nokkaketjun kiristin?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
    En valitettavasti osaa edes lähteä arvailemaan mikä siellä kilisisi, mutta ainakin omasta ENstä kuuluu kaikenlaisia kolinoita ja kilinöitä ja rohinoita siinä määrin että alkaisin huolestumaan jos sen pelin joskus saisi hiljaiseksi... Silti se on mun mussukka

Edit: pointti unohtui ylläolevasta, eli oisko se vaan kawa?

95% of all Harleys ever manufactured are still on the road. The remaining 5% made it home.

Jotkut tekevät saman virheen kahdesti. Toiset ovat nokkelampia - he keksivät aina uusia virheitä.

Kawa EN500 -95
    Honda Hornet 600 cc -00
    Triumph Speedmaster -04
  6.  
    Juu, kolinat, loksahdukset ja muut äänet olen oppinut jo ymmärtämään Kawasessani

Tänään sain paikallistettua ääntä vähän tarkemmin: oikealta alhaalta. On sen verran terävä, ettei taida tulla moottorista. Äänenvaimentimet on vaihdettu, eikä vaikutusta. Ottaiskohan etuputki johonkin kii? Ei tea...

Kilinä on tosin kuullut jo yli 4000km, eikä ole pahentunut, joten ei kai se hengen vaarallista ole. Ainoastaan noloa, kun kaupungissa ajellessa tuntuu, että porukka kääntyy kattoon että mikäs "hääpari" siinä menee purkit perässään....