Tulipas huollettua R1200GS. Takuun mentyä umpeen tein sen ihan itte ja toimii ainakin yhtä hyvin kuin merkkihuollonkin jälkeen. Jopa venttiilit toimii ilman sivuääniä. Olikin yllättävän helppo homma niiden säätö. Kiitokset boxeristeille aiemmin saamistani hyvistä ohjeista, niistä oli suuri apu ja ei tarvinnut olla epävärma homman suorituksen aikana.
Ainoa ylimääräinen "rojekti" tuli, kun kaatumaraudan kiinnitysruuvi otti ja katketa napsahti kierteen sisään. Tietenkin se yläkiinnitysruuvi, johon sit ei päässyt käsiksi kun tankin irroittamalla. Reikä ruuvinpäähän ja vastakierretapilla homma hoitui suht helposti. Oppia ikä kaikki. Wunderlich`n kaatumarauta on sen verran v-mäinen, ettei venttiilikopan kansi tule pois ilman raudan löysyttämistä. Yllättävän helposti napsahti ruuvi poikki, oisko saanu kipeetä kun peli heittääntyi pitkäkseet -03.
Mut kokonaisuutena ihan mielenkiintoinen ja mielekäs projekti huoltaa itte pyörä, onnistuu aivan hyvin ja ainakin tietää mitä on tehnyt ja miten.
Nyt vaan Heinolla testerissä ja se on siinä!
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Jätä se testerissä käyttö tekemättä.
Ei siitä mitään hyötyä ole ja käytä ne 50.- egee johonkin järkevämpään hommaan, vaikka pari tankkia bensaa.
Täällä on siitä testerijutustakin mielipiteitä.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857
Pekka
![]()
![]()
PS Sen testerihomman voi tehdä myös itse yleismittarilla, jos on niin innokas testaamaan hyvin toimivaa pyörää.
Tuolla linkissä on tiedot ( linkki ) siihenkin hommaan.
Jaa niin toi testerihomma on varmaan vähän erilainen tossa R1200GS pyörässä, mutta kyllä siihenkin varmaan ohjeet löytyy netistä.
Mä en ole testeroinut mun R1100GS:ssää viimeisen 40.000 km aikana, jolloin pyörä on mulla ollut ja mainiosti toimii edelleen omien huoltojen jälkeen ilman testauksiakin. Ajettu yhteensä 80.000 km.
Pekka