joku on varmaan tiukannut/löysännyt ketjuja kotioloissa.ootteko luottanut takahaarukassa oleviin linjausmerkkeihin vai tarkastanut ketjujen linjauksen jollain muulla tavalla.
suzuki 750f
Ite tarkastan linjauksen tönärillä... Helppoo ja saapahan ainakin tarkemmin laitettua akselin suoraan kuin mopon omilla merkeillä.
Pain is just weakness leaving the body
mä en luota niihin merkkeihin katselen ketjukulmaa ihan silmin... noin puol merkkii heittää omas![]()
zzr600-vm90
mitä tarkotat tol tönäril???(mekanik @ Elo. 01 2006,19:56) kirjoitti
mulle se on sellane juttu jol ei ketjukulmaa katota![]()
zzr600-vm90
VOI nyt juma.... ei voi olla tönärillä ketjut....ööööö.. nyt tarvii kysyä viel että onko silkkihansikkaat viel käsis?? kyl se on ni et haarukan omat merkit on iha tarpeex kohillaan ja kait sen ny näkee ja kuulee jos ne on pahasti pieles kun pyöräyttää takanakin liikkeelle säädön jälkee.... ehkä joku on sit vain niiiiin tarkka lekuri mut must toi on turhaa turhaa en oo ikinä tönäril leikkinyt enkä ennen tätä ole moista kuullut kenenkään tekevän...ei pahalla mut ei juma....tää piritsi mun päivän thanx
![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
kaveri tiedusteli mult vähä aikaa sit jtn laser mittaa tms mil sen vois kattoo... joutu vähä nauraa sille... sen ku tekee käsin riittävän tarkasti ni toimii täysin...
- CBF600S = starttimoottori -
Viimeks säädin renkaat linjaan ketjujen sijaan. Ja nyt tuntuis kulkevan ketjut rattaan toista reunaa. Ketjulinja suorassa oli rengaslinjassa ehkä sentin heitto.
TL1000R
Jep, kyllä haarukan omat merkit pitäisi riittää...
<p><strike>JiiÄm</strike></p>
Kokeilin tuota tönärihommaa, sehän onkin oiva konsti. Mikäli ketjut ovat tehtaan jäljiltä suorassa.(mekanik @ Elo. 01 2006,19:56) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Riippuu tietty haarukasta miten tolla tönärillä voi mitata. Omassa tapauksessa se onnistuu akselin ympärillä olevasta neliön mallisesta palasta eteenpäin haarukasassa olevan säätöuran pohjaan. Toinen vaihtoehto on mitata haarukan päästä samaisiin paloihin.(BlackCat @ Elo. 02 2006,10:20) kirjoitti
Mutta tosiaan rengaslinjan suoruus kuulostaa omaan korvaan tärkeämmältä kuin ketjulinjan.
TL1000R
Höh, mää jo pidin tönäriä liika epätarkkana!![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Minun mielestä tönärin voi tönästä vaikka persuuksiinsa.
Linjaari takarenkaan sivuja pitkin ja katsoo, että ne on eturenkaaseen nähden keskellä.
1000cm3 K4 *http://kotinetti.suomi.net/make72/56.jpg
Ketju suoja pois, riittävästi valoa, sihti riittävän kaukaa... ihan riittävä tarkkuus.![]()
Isosilmäisen EFE:n kuski