Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Tervehdys,

oon miettinyt yhtenä mahdollisena ostoehdokkaana ZZR1100:n jälkeen ZX-12R:ää. Vaikka matka-ajoa suuren tavaramäärän kanssa ei hirveästi mulla tulekaan, niin silti olis iso plussa jos pyörään saisi kolmen laukun telineen.

Onkohan ZX-12R:ään saatavilla semmosia? Nettiä selaamalla en semmoisia ole onnistunut löytään, enkä mistään luetteloistakaan. Vaikka suurimman osan ajasta pelkkä perälaukku riittää, niin esim. kyytiläisen kanssa tila kyllä loppuu kesken.

-Mika-
    Corbin Beetle Bags

Noi on ainoot mihin olen tormanny.. Sivuilta selvinnee mika virma tuo Eurooppaan.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Joo, mää siirryin zx-10:stä (vm. -88) 12r:ään. "Matkamotoristi" kun olen, niin tavaroiden sijoittelu tuotti mullekin ongelmia tuossa uudessa pyörässä.

Vanhassa kympissä mulla oli käytössä 3 laukkua (42,42,48 litraa) sekä tankkilaukku....tarvittaessa vielä reppu, joten kyllä tolla kapasiteetilla sai hirvittävän läjän tavaraa kulkemaan (mm. varusteet 1,5 viikon mittaiselle sukellusreissulle Norjaan...toki 50 kilon sukelluspullot siirtyi kaverin autolla).

Uudessa 12r:ssä kuljetusongelmat on ratkaistu siten, että mulla on käytössä tankkilaukku sekä givin peräteline, jossa käytän sitten tuota 42 tai 48 litran laukkua. Lisäksi usein joutuu joitakin kamoja pakkaamaan vielä tavarakääröön. Käytännössä 12r:stä tulee tuolloin yhden hengen nopsa matkakumppani. Jos tuon peräpenkin tavarakäärön jättää poies, niin sellainen 150-170 senttinen matkustaja menee vielä hyvin mukana, tosin tavaratilaa per henki sitten jo aika niukasti. Meillä kotona asia ratkaistiin lopullisesti siten, että vanha kymppi laukkuineen siirtyi avopuoliskolle ajoon ja itse hyppäsin 12r:n sarviin. Näin kuljetuskapisiteettiakin on sitten enempi käytössä. Ai niin, kymppiin ja zzr:ään verrattuna 12r:ssä takapuoli puutuu pitkillä osumilla.....liekö syy kapeamman penkin ?
    Kiitoksia tiedoista. Taitaa nuo em. laukut olla aika hintavat Suomeen tuotuna jos hinta on 1500 dollarin luokkaa. Täytyypä harkita, että olisko ZX-12R mulle se oikea pyörä. Koeajon jälkeen kyllä "hieman" meinaa poltella..
    Itse ratkaisin ongelman tekemällä telineet itse. Pari iltaa meni ja hyvät tuli! Jos laitat mulle yhteystietoja yv:nä niin laitan joskus kuvia ko. viritelmästä.
    Ainoa miinuspuoli on pakoputken takia hieman korkealle tulleet sivulaukut jotka hieman heikentää suuntavakavuutta varsinkin 2-päällä ajaessa. Hyvin tuolla silti 1700km:n Vironreissu tehtiin!
    Jos jokin toimii loistavasti, älä huolestu, kyllä se siitä vielä
    murheeksi muuttuu!
  6.  
    Itsekin mietin mahdollisuutta tehdä telineet itse, ihan harkinnan arvoinen idea. Lähetin yksityisviestinä sähköpostiosoitteen johon otan todella mielellään vastaan kuvia yms. infoa sun rakentamista telineistä.