Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
    (poistettu tili)
    Lainaa (seku @ Elo. 07 2006,10:34) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 07 2006,08:45) kirjoitti
    Koska koko suunnitelma meni uusiksi, suunnitelimme vain päivän kerrallaan. Vain paluu päivä oli kiinteä. Timmeljochista sitte mentiin Italian puolelle, huolimattomasti. Lopulta kävimme myös GrossGlocknerissa, eli varmaan näimme sen mitä halusimmekin.

Junamatka Munchen- Hampuri on suositeltava, hyvä kokemus.
    Näytte pyörineen tuttuja seutuja. Meinaatko ensivuonnakin samaan ajankohtaan (kuumaa)?

Tosta junasta. Niitä menee http://www.dbautozug.de/site....ew.html

hämmästyttävästi. Otitteko kuljetusvakuutuksen ja tyrkytettiinkö sitä?

Mimmonen oli prätkämäärä Grossglocknerilla? Ite olin touko/kesäkuun vaihteessa ja mopoja oli vain luokkaa kymmeniä.

Just ton takia, ettei ”aina mene, niinku suunnitellaan”, en pahemmin enää itse suunnittele. Mitä ny yritän tsekata tietöitä, jotta pahimmat välttäisin.

Eka reissu, silloin pitkälle, alkoi vähän samanlaisesti. Ku lauantaina piti lähteä, huomasin perjantai-iltana, että etugummi oli tyhjä. Saatiin se laitettua kyllä jo lauantaina, mutta alku siirty sunnuntaille.

Liika suunnittelu ja aikataulutus on sittemmin jääny jokseenkin kokonaan ja omaan matkamotorismiini kuuluu nimenomaan se, etten tiedä aina missä oon ja usein yllätyn tultuani johonkin, joka on ihan kiva nähdä.
    Mulle Bläkkärillä motarit olis käyny hyvin, kaverit nakuillaan vähän ryytyi. Mutta Suomi on kaukana Euroopasta, ja Saksa on suuri maa. Kukin tyylillään, toiset menee laivalla Saksaan asti, me mentiin Ruotsin kautta ja otettiin pätkä yöjunalla.

Ei ollut vakuutusta autozugilla, olis pitänyt ottaa.

Ajankohta heinäkuun keskellä oli vähän myöhäinen (=kuuma), johtui siitä että juniori tuli intistä vasta 7. 7. Jos ensi kesänä mennään uudestaan, niin vähän aikaisemmin olisi varmaan parempi.

Grossglocknerilla oli varmaan satoja pyöriä. Mahtui sinne silti mukaan.

Mä kyllä kans tykkään kanssa enempi siitä, että mennään fiilisten mukaan, ilman tarkkoja suunnitelmia. Siihenhän mopo on just hyvä väline, koska ajaminenkin on osa retken hupia. Saksastakin löytyy kivoja paikkoja, jos malttaa poiketa motarilta. Meillä kolme kaverusta pääsi aina sopuun suunnasta ja ajomäärästä.
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 07 2006,12:11) kirjoitti
    ....Grossglocknerilla oli varmaan satoja pyöriä. Mahtui sinne silti mukaan.....
    JOVVAIN....!

....Naaaaa....vai että satoja...? Sehän on niitten PESÄ !
    (poistettu tili)
    Lainaa (mchuurre @ Elo. 07 2006,12:36) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 07 2006,12:11) kirjoitti
    ....Grossglocknerilla oli varmaan satoja pyöriä. Mahtui sinne silti mukaan.....
    JOVVAIN....!

....Naaaaa....vai että satoja...? Sehän on niitten PESÄ ! *
    No onhan Grossclockner kymmeniä kilometrejä korkea, kyllä sinne mahtuu!

Katso vaikka, oli enemmän kuin kaksi pyörää!
    Lainaa (rauman @ Elo. 06 2006,21:59) kirjoitti
    Kiitokset reissutarinasta. On hienoa, että reissaajat jaksavat/viitsivät tuoda reissunsa kuvien kera muiden nähtäville.

Selvää tarinankertojan vikaa.
    Upee stoori...ehkäpä minäkin..joskus.
    kiitos tarinasta. miksi kaikki välttelee itäpuolta euroopasta vai onko muka enemmän nähtävää länsipuolella? jo tänä kesänä oli tarkoitus tehdä reissu mutta mutta....
    Lainaa (juaalton @ Elo. 08 2006,13:41) kirjoitti
    kiitos tarinasta. miksi kaikki välttelee itäpuolta euroopasta vai onko muka enemmän nähtävää länsipuolella? jo tänä kesänä oli tarkoitus tehdä reissu mutta mutta.... *
    Jos Puola, Bosnia-Herzegovina (silloin), Unkari jne ja tietysti Balttian maat, lasketaan Itä-Eurooppaan, ni ainakaan minä en oo vältelly.

Eri vuodenajat, alla oleva prätkä ja sitä kautta teiden kunto jne vaikuttaa asiaan, mutta usein siellä on oltu ja ollaan toivottavasti vastakin. Itä kumminkin vasta nousee...
    ... jotain piti muistaa
    Kiitos mielenkiintoisesta ja hyvin kirjotetusta jutusta! Oli oikein nautinto lukea ja taas iski matkakuume... *

Olen itse kierrellyt Saksa-Itävalta-Italia-Sveitsi -linjalla joka kesä kymmenen vuoden ajan ja vieläkään en ota uskoakseni, kuinka mahdottomalta aina tuntuu saada takaisintullessa ylitys Tukholmasta Helsinkiin/Turkuun. Ei viitsis etukäteen matkaa varata kun ei tiedä koska on palaamassa, mutta jostain ihmeen syystä se on kyllä pakko. Olen niin monta kertaa kironnut Siljan yms. myyntipuhelimessa tai netissä, että eihän kaikki paikat VOI olla vielä täynnä!! Ja varustamoilla menee muka huonosti kun aina on täyttä? *
    Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel.
    - Homer Simpson
    Kiitos matkakertomuksesta! Oli oikein mielenkiintoinen ja tuo iso fontti sopii vanhan silmille erinomaisesti...

Toi Italia ei ehkä ole prätkällä mun juttu...

Pari alkeellista nyypiökysymystä:
    - millä ohjelmalla teit nuo sivut?
    - mistä hommasit nuo makeat kartat alku- ja loppulippuineen?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Oikein kiva matkakertomus...

Ehkä itsekin joskus. Osaatko sanoa reissun kokonaiskustannuksista? Bensa+hotellit+laivaliput+ruokailut+muut = ?
    CBR 1000
    Kiitokset hyvästä jutusta. Sen ansiosta aamulla väsyttää.
    ...
    Lainaa (Koris @ Elo. 19 2006,16:10) kirjoitti
    - millä ohjelmalla teit nuo sivut?
    Tuohon on vaikea antaa yksiselitteistä vastausta koska koneita ja ohjelmia oli useampia, mutta itseni tuntien käytin käyttöliittymän tekemiseen luultavasti NVU:ta ja teknisempiin virityksiin jotakin ihan tavallista tekstieditoria.

Lainaa (Koris @ Elo. 19 2006,16:10) kirjoitti
    - mistä hommasit nuo makeat kartat alku- ja loppulippuineen?
    Se oli joku karttapalvelu Kimin uuden työnantajan kotimaasta. Tein ne jo kertaalleen Michelinin vastaavalla palvelulla, mutta kun näin jossakin noita lippuja niin oli aivan pakko tehdä homma uusiksi. Vähän aikaa piti kiroilla ennen kuin käyttöliittymästä otti mitään tolkkua, se kun oli tarjolla vain italiaksi. Pitää katsoa olisiko mulla kotikoneella vielä linkki tallessa.
    Lainaa (olsu @ Elo. 25 2006,13:37) kirjoitti
    Osaatko sanoa reissun kokonaiskustannuksista? Bensa+hotellit+laivaliput+ruokailut+muut = ?
    En ole laskenut sen tarkemmin enkä aiokaan, mutta kyllä ne kustannukset tuhansissa lasketaan. Eikä kaduta, ehdottomasti oli jokaisen euron arvoista.
  13.  
    Erittäin hyvä juttu ja varmaan vielä parempi reissu!!!
    +100m/s club finland / 376,61km/h
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12