Moi!
Ajettelin kysäistä että kuinka moni on tehnyt alla olevan ohjeen mukaan korjauksen nokkaketjunkiristimeen.
Ohje
Itse tein omaan -89 pyörään ja mulla auttoi kun "click" kuului kaksi kertaa ensimmäisellä vähän parani ja nyt kulostaa oikein hyvältä. Prikkoja laitoin n. 5mm yhteensä.
Onko kellään mennyt liian tiukalle, jolloin laakerit saattaisivat mennä?
Onko tuo ylipäätänsä järkevää vai pitäisikö hommata uusi kiristin/ ainakin uusi jousi? Tai vaihtaa samalla koko ketju? Pyörällä ajettu 63 tkm.
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Ei kai ne laakerit nyt noin pienestä, ennemmin laaharit tai se hentoinen ketju. Anyway, jos ei vingu niin sitten ei tullut liian kireelle. Uutta kiristintä on melko turha ostaa se on ihan samanlainen kun vanha, ellet sitten osta "ruuvisäätöistä" manuaali mallista (näitä myytiin ennenvanhaan kisa/viripeleihein, saattais saada vieläkin...).
Tuolla kliksun tai kahden kiristyksellä esim venasäädön yhteydessä pärjännet "maailman tappiin", omassa liki 150 tkm ajetussakin vielä orkkis ketju + kiristin & laaharit.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Vieläkin saa manuaalisia ja sen voi myös itekkin tehdä jos omistaa porankoneen ja 8mm kierretapin.![]()
Kiitos tiedoista nyt voin nukkua yön rauhassa. *
Mutta ennenkuin nukkumaan niin![]()
![]()
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89