Enpä äkkivilauksella huomannut tällaista aihetta, mutta mitä maksatte kyseisen mopetin vakuutuksesta eri yhtiöillä?
Minkä hintaluokan kikottimissa vielä pidätte kaskoa?
Pohjolassa kustantaa noin 710€ uuden systeemin myötä...
Siis kaskon kanssa, pyörä vuodelta -99.
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
-95 malli ja liikennevakuutus 426eur pohjolassa (saa ajaa niin paljo ku haluaa). kaskoa en ota nuin vanhaan vehkeeseen. hirvipalovarkaus vakuutus on ja muistaakseni maksaa 60Eur.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Kasko 349,36 bonus 70%
Liikenne 363,27 bonus 20%
Vakuutukset pohjolassa. Pyörän vuosimalli on -06
Itselläni löytyy 600F -01 ja vakuutuksen hinta on (70% ja 20% bonuksilla) noin 800euroa..
Kawasaki ZX-10R
Kummallista kun mun pitäs maksaa pohjolalle 553,47 e vuosimallin -93 liikennevakuutuksesta. Asun ilmeisesti riskialttiilla paikkakunnalla tai jtn... *![]()
Kallista. -04 600 RR ja yli tonnin vuodessa.![]()
Mulla -03 RR ja 1500€/vuosi mutta voin pistää seisontaan koska huvittaa.(MasterP @ Elo. 01 2006,06:37) kirjoitti
Kohtalaisen isoiksi nuo maksuerot näköjään muodostuu. Kertokaa mistä muodostuu ero: -06 mallinen 600cc vakuutus on 712 euroa kaskolla, kun taas -03 mallisen 600cc:n vakuutus on 1500 euroa kaskon kanssa vuodessa.
Erohan ei ole kuin 788 euroa, eli puolet...![]()
![]()
Noin suuri hinta-ero on vähän näennäistä(T-Power @ Elo. 01 2006,10:11) kirjoitti
Taitaa olla niin, että tuo kentsun vakutuus -06 malliselle on Pohjolan ns. teho-paino suhteeseen perustuva "uudentyyppinen" vakuutus joka on voimassa läpi vuoden.
Spedellä on taasen perinteinen vakuutus seisonta-ajalla, jolloin vakuutusyhtiö ilmoittaa hinnan siten, että mopo olisi ajossa koko vuoden. Näinhän ei kuitenkaan ole vaan ajoaika on esim 6 tai 7kk ja seisonta-aika loput vuodesta. Seisonta-ajalta mun mopossa taidettiin periä 80e palo/varkausvakuutusmaksua.
Hinta on ainakin mun laskujen mukaan suurin piirtein sama CBR600:lle.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
No jos kalliimman vakuutuksen voi laittaa seisontaan mutta halvempaa ei. 6kk ajoilla ero onkin enää muutaman kympin.(T-Power @ Elo. 01 2006,10:11) kirjoitti
Niin joo, mun bonukset on 30/60.
Edit: Hidas...
onko siihen laskeetu bonukset? Sitten kannattaa varmistaa, että mistä kaikista jäsennyyksisä saa alennusta itella lähti vielä loppusummasta noin 30€ kun ilmoitti et on insinööriliitossa. n. 780€(liik. + isokask.) -97(tarzan @ Heinä. 31 2006,21:03) kirjoitti
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
Mulla CBR 600rr -05 ja maksut n.1500-1600€ vuodessa. Seisonta-aika on huomioitu. Yhtiönä IF, vakuutus on mallia liikenne+täyskasko+lunastusturva.
Lähivakuutuksessa liikennevak. n.420€/vuosi 5kk ajoajalla, 20% bonuksilla ja osakasko n.80€/vuosi
pyörä CBR600F -93
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
Lunastusturva on turhaa rahastusta, ehdot ovat aivan per.. Loppujen lopuks ei korvaakkaan juuri mitään..
Kawasaki ZX-10R
Toi lunastusturva jakaa mielipiteet. Parilla kaverilla se tuli kannattavaksi kun ruttasivat kotilonsa. Varmasti huonojakin kokemuksia löytyy.
Tässä lamassa ei enää lisämaksut tunnu.
itel 900rr vm 97,fennia 1300 vuosi maksu,mut saan pistettyä seisontaan koska tykkään.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
vakuutuksenottajan ikäkin vaikuttaa.(tarzan @ Heinä. 31 2006,21:03) kirjoitti
pohjolassa joitain prosentteja tulee myös maksutavasta ja keskittämisestä. notta maksaako vuoden vakuutukset kerralla vaiko paloittain ja että onko tumpannu muita vakuutuksia pohjolaan.
edit: mulla hlö kohtaisesti 10% bonukset, maksutapa-alennus ja keskittämisalennus
-Il Bastardo-
Kallistahan se on.. Tällä hetkellä noin 5-6 euroa/ajopäivä. Liikenteen vuosimaksu 1501,90 eeroa - bonus 30 % - keskittäminen 7 % sekä Isokaskon vuosimaksu 1807,40 eeroa - bonus 40 % - kampanja-ale 15 % - keskittäminen 8 % - ajonesto 5 % Mut sen oon huomannu, että vanhan tyypin vakuutuksissa Pohjola on mulla kaikista halvin. Paska homma on se, että kun vaihan mopoa, vaihtuu myös vakuutus uuteen tyyppiin. Ja hinta nousee.. Täti sano, jotta vanhaa vakuutusta ei saa siirrettyä..![]()
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
Astele hyvä mies turvan toimistoon ja kysäse sieltä. Mulla oli kans pohjolassa ensin, menin sitte turvaan ja maksut tippu puoleen pohjolaan verrattuna(Coppe @ Elo. 07 2006,00:03) kirjoitti
![]()
Hmmm.. Pitäneepä käyä. Kaikki muut onki jo kierretty.. Kiitti vihjeestä!!(Needle @ Elo. 08 2006,11:26) kirjoitti
![]()
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
Itsellä vähän iäkkäämpi (1990) yksilö ja vakuutus Turvassa. Tuon ikäiseen mopottimeen en viitti kaskoja ottaa, eli mulla on pelkkä liikennevakuutus. Tarkkaa summaa en muista ulkoa mutta jotakin 700-800 se on ilman bonuksia. Tuo on sen vanhemman mallin mukainen, eli siitä pois seisonta-ajat bonuksien lisäksi.
Honda XL 1000 + IC Planeta 2 (-66)
cbr600f -03 TAPIOLA
liikenne 70% 201 e/vuosi
täyskasko 70% 272 e/vuosi
yhteensä 1,32 e/päivä
pohjolan ympäri vuoden voimassa olevalla vakuutuksella (ajokauden pituudeksi jos tulee 7kk, (huhti-syyskuu)) laskin että hintaa tulee <30€ kk. bonuksia minimit, hirvipalovarkaus extrana, toki olen pienimmässä ikä riskiryhmässä, osuuspankin omistaja-asiakas, pyörä 600cc, vm -95 jne. Väitän, että halpaa on.
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
kattokaa nyt ihmeessä et on edes isokaskon bonukset 60:ssä koska sen saa ketä vaan kun sen vaan vaatii.
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
samaa mieltä. halvat on. ja bonukset nolla vai mitä meinaat tuolla minimillä? kuinka paljon tuo osuuspankki kytkös vaikuttaa, oliko puhetta tarjousta pyydettäessä?(InFlames @ Elo. 11 2006,03:22) kirjoitti
-Il Bastardo-