Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Palstalla näyttää olevan kokeneita LT- kuskeja ja karttureita.
    Merkin vaihto aina vähän askarruttaa, vaikka teknologia näyttäisi LT:ssä olevan uudemmalta vuosisadalta. Siksi rohkenen kysyä kahta matkamotoristia vaivaavaa asiaa:

    1) Jos ja allekirjoittaneen, hieman lyhyenlännän kuljettajan kohdalla kun pyörä joskus kaatuu paikallaan esim. risteykseen tullessa ( Jalan alla vähän soraa yhdistettynä huolimattomaan pysähtymiseen ). Suuren pyörän ei kartturin kyydissä ollessa tarvitse paljon kallistua, kun se vaan yksinkertaisesti kaatuu, eikä asialle saa enää mitään. Wingi paikallaan kaatuessaan jää anturoidensa varaan killumaan, eikä mikään rikkoudu. - Paitsi ehkä kuljettajan selkä pyörää pystyyn nostettaessa.
    Kuinka on LT:n kanssa. Katteiden sivussa näyttäisi olevan jonkinlainen antura, mutta mitä sen sisällä on ? Meneekö muoveja paljon uusiksi, kun tällainen kämmi kumminkin joskus taas käy.
    2) Wingissä kuljettajan selkänoja on varsin mukava lisävaruste. Oletteko nähnyt moista hetuletta olevan myynnissä LT:hen. Itse en lyhyellä surfaamisella onnistunut löytämään. Onko se mielestänne edes tarpeellinen ?

    Kiitoksia kovasti jo etukäteen vastauksistanne.
    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  2. #2
    JOVVAIN....!


    K1200LT lienee pyöräs, vanhemmissahan oli kaatumaraudat jotka olikin ihan tukevat ja kromattuina jopa somat !


    ...Matkapyöräs se ei kyllä helposti kyllä väsy, mut jos alkaa joskus huillaammaan niin mitä siitä menee rikki riippuu ihan siitä makhuualusesta. Tällöin ei kukhan pysty sitä sanomaan edeltäkäsin et mitä särkyy aivan kuten se että mitä sullon kyyis, mitä sieltä puolelta särkyy....?

    Perusasfaltille (tasanen hiekkatie) jos se maaten käypi niin mithään ei säry, eikä edes välttämättä jää jälkiä päällepäin *

    On nämä huilausasiat otettu niksmannien suunnitteluosastolla huomioon. Ensinnäkin, kupella olevat sivuevät sisältävät tukevasti alumiinipalkkirunkoon kiinnitetyt terästangot jotka ottavat maahan ensiksi jos huilaamaan meno käypi hartaasti, ei mikään muu otakkaan maahan kiinni kun sitten se takalaukun sivupaneeli, eli se musta tai krominen. Jos hää käypi äkkiseltään makhuulle tai peräti vauhista, saattaapi peili *myös ottaa maakosketusta, vaan sie voit vaan naureskella huoleti, se kun lähteepi kiinnikkeistään irti ihan kuten kaikissa K-sarjalaisissa ja yleensä niin että se lasikin pysyy ehyenä.

    Olen nähnyt googlettamalla kuvia jossa on LT-tykänny heittää pitkilleen asfaltille 60-80 km:n vauhista eikä muuta käyny kuvan perusteella kun että sivuevän muovi suli terästankoon asti puhki ja takalaukun paneeli oli kans kun rälläkällä viistottu !!! Ei siis mithään muuta kun kuskille traumoja jne jne...mut kaippa niistäkin ajan kanssa yli pääsee...

    Ainoa kohta oikeastaan mistä näät onko LT ollut kupeellaan on kun purat kaikki muovit pois ja se kohta kun mihin tuo sivuevän terästanko kiinnittyy alumiinipalkkirungossa (se ilman pulttia oleva, ylhäällä, takimmainen korvake) jos siinä sen korvakkeen alla on painauma, on paino ollut sivuevän päällä eli teräs kovempana jättää alumiiniin "leiman"

    Tällä osastolla, jos vain ehtit kovin taaksepäin, löydät linkin videolle jossa tuo kaataminen sekä nostaminen näytetään aika mukavasti. Se nostohomma sitten onkin tekniikkalaji eikä sitä todellakaan pidä lähteä nostamaan selällä tai käsillä....!

    Onnittelut hyvälle valinnalle !

    ps. selkätukiakin löytyy ja montaa sorttia. En ole itse moista edes ajatellut koska tuo "vakio" tukee sen lyhyydestä huolimatta aika hyvin (soft-touch malli) laitan tähän lisää linkkiä kun ennätän.....tässä ainakin jotain mallia
  3. #3
    Onnea vaan "kotiinpääsystä"...

    McHuurre tuossa selostikin sen kippaamispuolen. Eli ei mee mopo pahan näköiseksi jos sen paikallaan kumoaa. Itse olen harjoitellut kummallekin kyljelle...

    Rapakon takana on ne valtamarkkinat LT-sälälle. Paras selkätuki on ilman muuta Bakupin tekemä, joka on helppo asentaa ja säätää sopivaksi.

    Jos englannin kielellä jotenkin pärjäät niin käy LT-sivuilla:
    BMWLT.com
    Sieltä löydät vastauksen kaikkeen mitä ikinä olet halunnut tietää LT:stä ja enemmänkin.

    PS. Jos ulottuvuus maahan tekee tiukkaa, on penkkiä mahdollisuus virittää originaalia alemmaksi. 2004-mallista eteenpäin lyhyiden kuskien tilannetta helpotettiin penkkiä kaventamalla. Sen saa myös sopimaan vanhempaan pyörään pikku muutoksilla. Tiedän parillakin kaverilla olevan joutilaita uuden mallin penkkejä, jos satut tarvitsemaan.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4.  
  5. #4
    Ho jo oli tarinaa tuolla BMWLT- sivustolla. Siinä meni iltapäivä rattoisasti. Vertailutesti Goldwing-1200 LT. oli rainoineen mielenkiintoinen.
    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)