Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Tuli ajettua auton peräkärryn perään, joka kääntyi vasemmalle oman kotinsa pihaan. Teki aika huolellisen kovan jarrutuksen eikä ryhmittäytynyt kunnolla keskiviivan tuntumaan tai mihinkään. Itsellä oli sillä hetkellä ajatus vähän muualla, enkä kerennyt ajoissa nähdä vilkkua (jos edes käytti sitä). Ylinopeutta ei kyllä onneksi ollu.

Itse asiaan:

Pyörä millä ajoin, oli pari päivää sitten vaihtanut toiselta omistajalta minulle, enkä ollut kerenny vielä tekemään rekisteröintiä. Pyörähän on vakuutettu jotenkin 7 vuorokauden ajan omistajanvaihdoksesta lähtien, mutta mitä tuollainen vakuutus korvaa ja minkälaisella omavastuuhinnalla? Tapiola on vakuutusyhtiönä.

Nyt viikonloppuna on vähän vaikea soitella Tapiolaan, mutta ois kiva tietää mitä on luvassa. Kyydissä ollut matkustaja sai pieniä ruhjeita, itselleni ei käynyt yhtään mitään. Pyörästä meni vasen puoli ja etupää vähän huonoon kuntoon
    Kasko vakuutukseen en ota kantaa, ettei tule sanomista.
    Mutta liikennevakuutus on voimassa pyörälläsi koko ajan, olitpa sitten ottanut sen tai et(jos et niin maksu vaan saataa nousta pahimmillaan kymmenkertaiseksi). Eli vasta puolen vahingot ja henkilövahingot kyllä korvataan.
    ,
    Elikäs toi edellisen omistajan ottama vakuutus on voimassa 7 päivää ajoneuvon luovutuksesta. Eli ainakin liikennevakuutus on korvaamassa vastapuolen vahingot, sekä omat henkilövahingot. Jos myyjällä oli kasko, lieneepi kasko voimassa ilmeisesti jopa 14 päivää luovutuksesta.

Toivotaan siis, että myyjällä oli kasko pienellä omavastuulla. Näin ollen tämä vakuutus korvaa myös omat esinevahingot. Jos myyjällä oli pelkkä liikennevakuutus, niin otan osaltani osaa menetykseenne.. Tosin vain näin henkisellä tasolla.
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  4.  
    Itsellä kävi samoin vajaat 10 vuotta sitten ja edellisen omistajan vakuutukset korvasivat kaskoa myöten. Bonuksetkaan eivät lähteneet kummaltakaan. Eli jos nyt kaatua täytyi, niin todella hyvää tuuria kaatua heti omistajan vaihdon jälkeen. Kivustakin maksoivat 1000 mummon markkaa ilman että itse edes olisin älynnyt pyytää.