No joo, siis ei ole tarvetta ko. kauppaa sen kummemmin mollata, eikä edes kyseistä kauppiasta, koska jutustelu ja neuvottelut kyllä etenivät muuten ihan ystävällisessä ja asiallisessa hengessä ja yritystä oli kaupantekoon. Mutta juuri tuon vaihtokamppeen osalta hiukan tökki, etenkin kun otti huomioon siellä silloin olleet, ylihinnoitellut kaksi samanmerkkistä vaihtopyörää. Eli vikaa oli varmaan myyjän hinnoittelussakin, tai sitten katetavoitteessa, jos noilla hinnoilla ei tavara liikunut.(Tonde @ Elo. 02 2006,09:20) kirjoitti
Enkä suinkaan hermostunut myyjän puheisiin, homma pelasi muuten ok. Mutta bisnes on bisnes ja mooses on mooses; parissa pk-seudun kaupassa homma vaan meni kaupallisessa mielessä huomattavasti paremmin putkeen, ja välirahatarjous ilman vääntöäkin heti parempi.
Ei kai toinen ollut ST4s?? Katselin jälkeenpäin kyllä että oli omassa aika komea pyynti...(canepazzo @ Elo. 02 2006,12:40) kirjoitti
Täytyy todeta näin jälkikäteen, että tuo 2500 ecua huollosta tuntuu aivan megalomaaniselta summalta, kun miettii, että paljonko pyörällä on itsessään enää arvoa tuossa vaiheessa. Mitähän näistä xx9 mallien tulevista huolloista joutuisi maksamaan virallisessa mestassa? 3000+? Pitänee keksiä jostain halvempia huoltopaikkoja tai opetella itse tekemään jotain.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
No nyt en enää kovin tarkkaan muista, mutta saattoipa hyvinkin olla ST4(s) ja uudehkonmallinen Monster ne kaksi (kevättalven) hintavaa tarjokasta, joita siis muka oli jo ennestään liikaa. Mutta sepäs siitä, ettei menis liika OT.(Tonde @ Elo. 02 2006,13:23) kirjoitti
No lievästi sanottuna juu. Ei taida olla ihan normihuollon hinta tuommoinen edes Desmosedichissa, saati muussa merkissä. Tai sitten ei vaan kannata moisia huoltoja teettää, jos ei ole pakko. Toisaalta jos käyttöpyörä prakaa, niin pakkohan se on kuntoon saada, vaikka osat toisinaan maksaa hunajaa ja maltaita päälle.kirjoitti
Näinpä. Ne kriittiset määräaikaistemput vaan pajalla ja kaikki loput perusjutut itse.kirjoitti
Kerronpa tässä näkemykseni käytetyn Ducati ST4s ostajana.
Viime talvena katselin käytettyjen Ducatien hintoja ja ihmettelin millainen käsitys käytetyn pyörän myyjillä on omista pyöristään.
Järkiään käytettyjen ST2/ST4/ST4s mallien (vuosimallia 2001-2004 ja ajettu 30-60tkm) hinnat olivat lähes samalla tasolla kuin ajamaton 2004 mallin ST4s tälläkin foorumilla kehutulla ee-speedillä. Tällaisessa tilanteessa ei tarvitse kovinkaan paljon miettiä kumpaan suuntaan ostopäätöstä tehdessä kallistutaan.
Yksityisille ja ee-speedillehän ei sitten vaihtopyörää saa menemään mitenkään, joten siirryin hieman vanhempiin liikkeistä löytyviin malleihin.
Aikani seurattuani tilannetta löytyi Turusta eräästä Triumphia myyvästä liikkeestä erittäin kilpailukykyiseen hintaan(vielä tämänhetkistenkin hintojen mukaan) 2001 mallin ST4s. Kauppaa tehdessä vaihdossa tarjoamastani japanin raudasta hyvitettiin omasta mielestäni vielä hieman enemmän kuin olin omassa mielessäni arvioinut, niin en voinut mitenkään jättää kauppaa tekemättä.
-Hannu-
olen jostain nähnyt kaavan että 18.5% vuodessa pois hinnasta... eli esim gixu1000 - 04 olisi about 10500 koska ee myy tota 15900. Noita näyttää olevan nettimotossa alkaen 12000 myynnis niin tuskimpa yksikään liike noista hyvittää yli tuon 10500. Itse en maksaisi yksityiselle euroakaan yli 11 vaikka varmasti hyvä pyörä onkin - näin se menee valitettavasti.
Itsekkin joutuu toteamaan osittain arvonalennuksista johtuen että näillä mennään; onneksi valinta vain osui kohdalleen![]()
itse olen arvioinut tyyliin:(j24 @ Elo. 03 2006,09:29) kirjoitti
1. vuosi 20-25%
2-5. vuosi n. 10%
ja siitä eteenpäin 5% tai jotain
noin 5 vuotta vanhan pyörän reaaliarvo
on suunnilleen puolet uudesta.
Tuolla kaavallahan 5vuotias on about 50% alkuperäisestä. Ja kun laskee tota turha laskea jos on ostanut virallisesta liikkeestä vaan ee:n hinnoilla. Tuohonkin gixu hyvä esimerkki miten ihmiset yliarvostaa pyöriään... en ostaisi yhtäkään noista tarjolla olevista sillä mitä pyydetään - pyynnit reilun tonnin päässä -04 pyynneistä![]()
...mutta kun se oma on aina nii-in hyvin hoidettu ja viripalikkaakin on ihan homona, niin pakkohan siitä on saada pari tonnia extraa. Vielä jos pyörä on originaali Suomi-pyörä, niin johan se on melkein arvokkaampi kuin uusi kaupasta ostettu.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mutta jos se oma on
ja ajoonhan nämä ostetaan, eikä myyntiin??![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
(Taikeri @ Elo. 02 2006,09:46) kirjoitti
Niinpä. 66tkm ajettuun xx:ään olen vaihtanut nokkaketjun kiristäjän (55€). Eipä silti, kyllä mielelläni ajelisin Italian ihmeellä, mutta minun resursseillani on ainoa mahdollisuus pitää tällaista talousmopoa.
![]()
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Jaa Blackbirdin huollotko halpoja? Kerroppas mitä maksaa sytytystulpat mustarastaaseen ja kuinka usein pitää huolto-ohjelman mukaan vaihtaa?(mopedman @ Elo. 03 2006,13:36) kirjoitti
Sivusta olen yhtä kiroilijaa kuunnellut, ei taida ihan nokkaketjun kiristäjällä selvitä Hontakuskikaan...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
(wekkuli @ Elo. 03 2006,13:46) kirjoitti
Tässä otinkin huomioon vain ns. konehommiksi laskettavat, ja vielä vähän kieli poskessa.. Itse olen vaihdellut öljyt, suodattimet ym. kulutusosat. Tulppien vaihtoväli on 24tkm tai iridiumeilla 48tkm. Sikakalliitahan ne ovat, mutta kun olen kaverin kautta saanut hiukan halvemmalla...
Ja tavallisilla (platina)tulpilla voinee ajaa 30tkm, eivät olleet menneet miksikään 27tkm:ssä, päätellen ulkonäöstä ja koneen käynnistä.
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Juu,,, Tais mustakin tulla ikuinen ducatisti. Ei siitä tunnu eroon pääsevän järkevällä hinnalla. Vaihdossa toiseen merkkiin ei saa mitään, vastaus liikkeessä on useasti että meillä on seissyt tuokin tuossa jo vuoden. Taitaapi ainut vaihtoehto olla se että vaihtaa samaan merkkiin, niin ei tule niin paljon takkiin taloudellisesti. Nettimotossa ollut muutaman ajan myynnissä, ei soiton soittoa, eikä tinkimistä yhtään.![]()
Kyllä mulle ainakin Ducati kelpaisi, tahtoo vaan olla melko hinnoissaan jos vertaa japsipyöriin. Se on toki täysin ymmärrettävää, onhan Ducateja vähemmän liikenteessä, monet melko vähän ajettuja jne. Mutta silti.(Tonde @ Heinä. 28 2006,11:17) kirjoitti
Kysyntä ja tarjonta eivät tässäkään kohtaa. Uskomatonta kyllä että liikkeet alkavat nihkeilemään siinä, jos tarjoaa vaihdokiksi. Jaa-a.
Itse henk. koht. ostaisin käytetyn mieluummin yksityiseltä. Liikkeestä riippuen sitä katetta on kuitenkin jonnin verran saatava.
Kronoby Racing Team
En tiedä mikä pyörä sinulla, mutta ihan mielenkiinnosta: miten hyvin nuo vaihtotarjoukset pitivät paikkansa tuon 18,5% vuosittaisen tiputuksen kanssa?(carrillo @ Elo. 12 2006,11:09) kirjoitti
Itse ainakaan en kehtaa edes soittaa ilmoituksiin joissa on yli 20% ilmaa hinnassa; ei ole yksinkertaisesti kanttia tarjota esim 10k€ pyynnin pyörästä esim 7k€.![]()
jos pyörän ostaja ei arvosta palikkaa euronkaan vertaa, niin kannattaa myydä ilman palikoita. saa niistä nyt jotain irrallaan myydessä.(Desmosedici @ Elo. 03 2006,11:42) kirjoitti
Joo tuohan oli vitsi, mutta totta puhut. Etenkin näistä Ducateista tätä hilpettä löytyy ja helposti saattaa saada sen 50% siitä mitä on maksanut, kun myy osat erikseen. Jos taas myyt pyörää ja ynnäilet osien hintoja siihen päälle, niin pyörän hinta nousee aivan liian korkealle. Nämä on kuitenkin makuasioita ja toinen tykkää toisenlaisesta palikasta ja toinen toisesta.(FuturaRST @ Elo. 13 2006,21:54) kirjoitti
Viripalikan/lisävarusteen ongelma on just siinä, että moni ostaja ei arvosta pätkän vertaa just sitä persoonallista juttua mikä myyjällä siinä on.
No ehkä Termignonit Ducatissa on semmonen mitä suurin osa hakee. Kuulemma uusina myytävistä Duceista ylivoimaisesti suurin osa myydään saman tien kuuluvammilla putkilla. Mutta jotkut "kalliit hiilikuituosat" on ainakin mulla ihan sama... Monasti ostajan mielestä pyörä on ennemmin "pilattu" kuin "varusteltu". Siksi pitääkin aina säilyttää alkuperäiset osat ja mahdollisuus palauttaa pyörä alkuperäiseen kuntoon. Katsastuksen uhkakin tulevaisuudessa leijuu jatkuvasti yllämme.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Oikealla hinnalla menee kaupaksi yksityiseltä suoraankin. Aina olen itsekin joutunut nöyrtymään pyyntitoiveissani. 748 kesti kolme päivää ja samasta maankolkasta ollaan. Ostajia tarvitaan vain yksi ja Ducatin tapauksessa uskoisi niitä renkaanpotkijoita olevan sitten vähemmän. Sen ostajan perään oli hiljaista, vaikka en ilmoitusta heti poistanut.
Se on toki ikävä tosiasia, että lisähilppeistä ja huolloista ei saa rahojaan takaisin. Jos jaksaa, jotkut osat kannattaa vaihtaa orkkiksiin ja myydä erikseen. Hilppeillä lähinnä vain saadaan se oma kapine ostajan silmissä haluttavammaksi, jos se jo sijoittuu hintavertailun halvimpiin.
Mikä sitten on sopiva hinta? Se minkä ostaja on valmis maksamaan? Omani kun ostin tinkasin sikana vaikka pyynti oli nettimoton alhaisimpia. Kaupathan siitä tuli kun ei kiinnostuneita ollut. Luonnollisesti Dukeen vaihto meni saman periaatteen mukaan. Tässä tapauksessa kyllä helpotti että HD liike joka pyörää myi loimaalla ei sitä juuri arvostanut ja oli sen varmaan aika halvalla ottanut sisään.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Moro,
Jos tuntuupi Ducatin myyminen hankalalta niin ainahan voitte kokeilla sen vaihtamista
Nimittäin,vaihdan huippukuntoisen ja punaisen Honda VTR SP1:en hyvään Ducati 916/996/998/999:iin ja maksan välirahaa tapauksesta riippuen.
Minua ei haittaa laisinkaan jos Ducatilla on ajettu radalla, kunhan on pysytty pystyssä ja pyörästä on muutenkin pidetty huolta. Jos pyörään on laitettu asiallista lisäpalikkaa, niin sekään ei haittaa vaan katsotaan eduksi.
Yst. tarjoukset maililla vattulainen miumau pp piste nic piste fi tai soittele iltaisin klo 18-21 välillä 050-480 4366
Lisätty linkki:
http://www.nettimoto.com/374289
The older I get, the faster I was ...
Now in 15th bike
Liitä tähän vielä se nettimoto-linkki, niin kaikki saa VTR:ää pällistellä.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Olkaapa hyvä, linkki liitetty tuohon edelliseen viestiini.(vtwin @ Elo. 17 2006,20:30) kirjoitti
- JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now in 15th bike
Kuka ostaa Italialaisen Ducatin vaihtaakseen/myydäkseen sen kohta pois? Sellasen henkilön kannattais pysyä muissa merkeissä! Ducatit on "harrastepyöriä" ja niitä "kerätään perheeseen", eikä niitä lasketa pois "suvusta" !!! *Mitä väliä silloin on jostakin "jälleenmyyntiarvosta"
![]()
750 Paso * * *
907IE Paso *
ST4s * * * * *![]()
Jospa kyseisellä henkilöllä ei ole kokemusta merkistä ja hän ei mahdollisesti ihastukkaan sen ominaisuuksiin varauksettomasti?(Finnpaso @ Syys. 03 2006,16:35) kirjoitti
Esim. ajoasento tai joku muu seikka voi hyvinkin johtaa merkin vaihtumiseen.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
...siinä tapauksessa kannattaa ensin kokella kaikki muut merkit ja sitten vasta Ducati !!!![]()
Kuten Finnpaso jo sanoi, niitä ei myydä pois vaan kerätään sukuun ja perheeseen. Jos suvun ensimmäinen Ducati ei ole geometrialtaan ajokelpoinen, hankitaan seuraava, joka toivottavasti on.(Ekku @ Syys. 03 2006,18:40) kirjoitti
Tätä on Ducatismi parhaimmillaan.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.