Terve,
pääsin just tossa 19-20.7 testailemaan R6Rsta niin huomasin, että joskus mutkan päässä kun vaihtaa pienemmälle niin liukuu takarengas. En tiedä miten pitkään se oikeen kestää, mut tuntuu ainakin kestävän pitkään. Toisin en käyttäny välikaasua nois tilanteissa, mut eikös luistokytkimen ideana oo vähän se että voi ilman jos esim jarrutukset jättää myöhäiseks?
Kyllä luistokytkimenkin lukkoon saa. Luisto riippuu paljon kytkimestä ja sen säädöistä. Itse en ole ajanut R6R:llä metriäkään, joten paha kommentoida. Parjan varmaan osaa kommentoida paremmin.
Ainakin Kawan ja Suitsan vakiokytkimet pitävät kiinni hieman liikaakin.
- JAM Racing Team -
Tarkoitushan on (ainakin mulla) että jarrutuksen alussa poljen tarpeeks vaihteita pienemmälle ja saan kevyen luiston aikaiseksi, samalla kuulee kun koneen kierrokset soutaa ylös ja alas. Tällöin takanen toimii ikäänkuin jarruna mutkaan tultaessa. Ainakin mitä itse olen huomannut niin R6R:n luistokytkin toimii juuri niin kuin haluan. Sellainen "löysä" luistokytkin ei ole ainakaan mun mieleen, eli sellainen millä ei saa luistoa takarenkaalle ollenkaan aikaiseksi.(Tianyu @ Heinä. 21 2006,14:16) kirjoitti
R6R:ssä on niitä jousia (luistopuolella, en tarkoita niitä kytkinkellon kuutta jousta mitkä pitää kruunun kasassa) kolme ja jos sieltä vaikka yhden napsaisee pois tai hommaa löysempiä niin saa pehmeämmän / löysemmän kytkimen ajokkiinsa. Itse ainakin tykkään siitä tuollaisena kuin se on.
Takasen saa myös lukkoon jos survot liian pienelle vaihteelle liian nopeasti. Esim. Motoparkin paluusuoralla neloselta kakkoselle niin johan luistaa. Sama jos annat ensiksi koneen kierroksien laskea liian alas vaihteiden vaihdon välissä niin luistokytkin ei ehdi mukaan ja siksi lukitsee takarengasta.
Ainakin mulla se toimii just hyvin.
Kuva
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Ok, kiitti taas kerran!
Onhan se hieno tunne kun perä vähän luistaa mutkaan taittaessa, mutta välillä tuntuu vaaralliselta, kun perä luistaa paljon. Voisi ehkä joskus säätää vähän löysemmäksi, mutta nyt ainakin voisin totutella tohon. Muutenkin on pyörään totuttelemista vielä.
Käytätkö muuten parjan kytkintä kun vaihat pienemmälle? Sekä annatko vähän blippausta(välikaasua)?
Tottakai käytän. Ei tee mieli laatikkoa runnoa rikki.(Tianyu @ Heinä. 22 2006,00:37) kirjoitti
Välikaasua annan vain tietyissä paikoissa, en läheskään joka kerta. Riippuu radasta ja mutkasta.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Oletkos yhtään koskenut vakiosäätöihin..? Ainakin omaan tyyliin on nuo vakiosäädöt aivan metsässä.(Tianyu @ Heinä. 22 2006,00:37) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
En oo säätäny, jos luistokytkintä meinaat.(Earthend @ Heinä. 23 2006,04:42) kirjoitti
Oot Earthend päässy jo testaamaan pyörääsi? Oliko sulla minkälaiset kokemukset(yllätykset, negatiiviset,positiiviset,jnejne)?
Alustan säätöjä tarkoitin..(Tianyu @ Heinä. 23 2006,14:38) kirjoitti
Ohjausiskarin välttämättömyys tuli ilmi hyvin äkkiä Alastarolla, ja se onkin jo hankittuna. Sisäänajon aikana häiritsi tehokuoppa 8000 kierroksen seudulla.. 10000rpm yli niin alkaa runtua olemaan ja se kyllä yllätti positiivisesti. Alustan säädöt tosiaan oli niin hakusessa että en millään uskaltanut Alastarolla ajaa "normaalivauhtia".. Täytyy koittaa Motoparkissa viikon päästä saada perussäädöt kohdilleen, josko luottoa pyörään alkaisi löytyä.
SP1:n jälkeen en meinannut oppia olemaan antamatta välikaasuaLuistokytkin kyllä toimi moitteetta, joskin siihen totuttelu vie aikansa.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Alustaa oon sen verran säätäny et takapumppuu löysänny, ku se oli vissiin toiseks viimisimmällä kireydellä. Muuten en oo säätäny, ku mä vasta totuttelen tohon pyörään.
Etupää on mun painoselle kans aika kireä, kun jarrutuksissa jää helposti 3-4cm varaa, tai sitten en vaan uskalla jarruttaa pahemmin.
Pitäis sit alkaa kattoo, kun vauhdit nousee ja alusta menee rajoille...
Ohjausiskari on kyl tossa pakko, kun muutenkin ohjaustuntuu niin kevyeeltä. Toiseksi tuo tuntuu keulivan aika helposti kaasusta nii tuli muutaman kerran pieni woblaus mutkasta tultaessa, kun nosti vähän etupäätä.
Tuo välikaasun käyttö tuntuu mulle hirveen vaikeelta, ku oon vähän tämmönen vajaa kasvunen niin sormetki on vähän lyhyehköt. Kyllä saan välikaasun aikaseks peukalolla, mut jarrutus menee aina ihan pieleen. Jarrukahvaa oon sen verran säätäny, et pystyy puristaa täysii ettei ota kaasukahvaan kiinni, mut silti vähän ongelmii tuottaa. Ehkä vaan kovalla harjottelulla ton oppii.
Ootko Earthend ottanu vielä katalysaattorii pois tai putkee vaihtanu? Mulla otti ainakin kate tohon kattiin kiinni nii joutu leikkaa rälläkällä pieni siivu. Ja ootko mitä muuta tehny tuohon pyörään?
Linkki <- Tuonne päivittelen omaa projektia.. Dokumentoin aikanaan kaikki pikkujututkin, kunhan ehdin.(Tianyu @ Heinä. 24 2006,01:31) kirjoitti
Katti lähtee kun tulee tod.näk. Micronin kokoputkisto. Sebimoton kate ei ainakaan ota kiinni mihinkään. Lämpösuojaa vaan pitää laittaa alakatteeseen.
Pikkunäpertelyjä: ohjauksenrajoitin, jäykät jalkatapit, penkin pikakiinnitys, mittariston kiinnitys "heikennetty" etuhäkin murtumisen varalta, aim:in kiinnityspaikka mittariston viereen, ylimääräiset johdot karsittu..
Niin, sen luistokytkimen idea on ettei välikaasua tarvita.. Kannattaa se kuitenkin opetella. Tietyissä tilanteissa siitä on hyötyä ja itsekin käytin sitä Alastaron viimeisessä mutkassa.
Etupää ei pohjaan saakka nyt menekkään kun siellä on se hydraulinen pohjaamisen estin. Käytännössä sinne jää aina se 2cm käyttämättä.(Tianyu @ Heinä. 24 2006,01:31) kirjoitti
Välikaasuakaan ei kyllä tarvitse antaa käytännössä missään. Unohda se ettet aja pihalle kun jarrupaine muuttuu jarrutuksen aikana... Kun olet päässyt kunnolla sinuiksi pyörän kanssa tulee vasta se aika kun rupeat miettimään tarvitseeko jossain radalla jossain kohtaa antaa välikaasua.
Aprilia RSV4-R