Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Kävin tässä koeajamassa vuoden 2003 käytettyä GT:tä puoliskon kanssa, ja hän valitteli, että siellä on ikävämpi istua kuin nykyisen (R1100 RS -97) selässä. Valitteli niin mölyä kuin penkkiäkin. Väitti myös pakoputken lämmittävän kovasti jalkoja.

    Miten, ovatko muut matkustajat kommentoineet samaa, vai onko tämä vain hurja juoni nykyisen pyörän pitämiseksi *.

    Entä oletteko saaneet joillain säädöillä tai tarvikkeilla matkustajan oloja paremmiksi?
    BMW R1100RS -97 & KTM SXC 625 -03
  2. #2
    En ole bokserilla körötellyt, mutta K12RS oli minulla aikaisemmin ja GT:stä se ei eronnut kuin muutamilla muovipaloilla ja penkki ei ollut yhtä pehmeä. Ei tullut kyytiläiseltä kommentteja lämmöstä, vaikka putki käykin kuumana katalysaattorin ansiosta. K12 pyörän lämmönohjaus oli minusta hoidettu esimerkillisesti ja ei kuumenna kuskia eikä matkustajaa. Kyllä tuulettimien käydessä vähän lämpöä ohjautui ylöskin päin, mutta ei haitaksi asti. Ps. Minulle lankesi aina se pienempi sivulaukku matkoilla, mutta olihan illaksi valmiiksi lämmitetyt vaatteet . GT:n kone ainakin on silkinpehmeä bokseriin verrattuna. Ihan sama mikä on vauhti. Oletan, että bokserivekottimen takajalkatapit on alempana ja näin kyytiläisestä tuntuu mukavammalta, mikä on totta. Näin muistelen meillä kommentoidun (pit.~170cm). Jalkatappien madallussarja +selkänoja/takalaukku voisi olla ratkaisu, mutta ei niitä meillä oikeasti kaivattu.

    Tuolla mölyllä lienee tarkoitettaman ilmavirran aiheuttamaa mölyä, kun se vakioputki on niin hiljainen että. Ilmavirran kohinoihin ei löydy ratkaisuna kuin korvatulpat ja sopiva kypärä tai sitten ehkä RS pleksi, josta itse tykkäsin enemmän. RS/GT mallien plekseistä on puhuttu paljon ja täydelliseksi sitä ei saanut millään. Tosin ei ole uuden GT:nkään pleksi täysin nappiin osunut, mutta se onkin ihan oma juttunsa se.

    K12RS -> GT siirron tehnyt.
  3. #3
    Kyllä, juuri ilmavirrasta oli kyse. Pleksi on kyllä hieman nafti myös minulle (177cm), ja suojaa ihan ok ilmavirralta, jos pikkasen istuu kyyryssä. Tosin jos tuon hintaisen mopon hankin, pitää siihen varmaan panostaa myös touring tms. pleksin verran (RS:n pleksi siis parempi?), jotta voi ajaa ilman korvatulppia.

    Kävin eilen ensimmäistä kertaa radalla ajamassa (suosittelen jokaiselle!) tuolla mopollani, ja nyt haluttaisi vähän sporttisempaa/tehokkaampaa pyörää tottakai :-), joten kuski äänestää yhä vahvemmin GT:n puolesta.
    BMW R1100RS -97 & KTM SXC 625 -03
  4. #4
    miulla sama juttu. vaimoni kun istuu takana niin miun jalat eivät kunnolla yletämaahan. ajoin tuon kyseisen k 1200 gt saksasta suomeen ja rakastuin pyörään heti. kuitenkin kun ajoimme yhdessä tuolla gt.llä niin tulimme yhdessä siihen tulokseen että tuo oma r 1100 rs on parempi. kävimme myös ajamassa r 1200 rt se on ehkä seuraava peli. ajeltiin tuolla rs alkuviikosta yli tyhatkilsaapäivässä. ei valittanut huminaa eikä tuulentuiverrusta. kait se vaan sitten on hyvä tuossa rs.ssä istua yli 50 naisen.
  5. #5
    Kuinka paljon sinulla on siis ajoa sillä GT:llä? Oletteko vaimon kanssa jo heittäneet pitkiäkin lenkkejä?

    Onko siinä pyörässä yhä ihan vakio penkki ja pleksi?

    Paljonko se penkki suunnilleen laskeutuu siinä ala-asennossa?

    Onko ollut ajatuksissa muuntaa penkkiä, tai vaihtaa pleksiä?

    Millä hinnalla muuten omasi löysit Saksasta? Katselin, että niitä alkaisi tähän aikaan vuodesta saamaan 8ke hintaan, alle 10ke alkaa olla hyvin jo valikoimaakin. Syksyllä saattaa pikkasen hinnat silläkin tulla alas. Veroa noista on vissiin mennyt 3.5-4 ke?
    BMW R1100RS -97 & KTM SXC 625 -03
  6.  
  7. #6
    toin sen kaverille joka kävi meillä kylässä että sain koe ajaa kaksipäällä gt.llä. se on vm -04 ja hintaa oli kymppi. johon verot 3700 eeroa. ei siellä paljon syksyksi halpene. joskus saattaa jonkun pyörän kauppias myydä ulosheittohintaan. mikä ollut myynnissä pitempään.