Tosiaan tellun ajoin Saksasta Suomeen ja nyt uupuu rekisteröintikatsastuksessa tuo paperi.
Olisiko jollakin antaa yhteystietoja Suzukin Euroopan maahantuojalle, jos sieltä vielä saa tilattua näitä todistuksia ilmaiseksi. Onko kukaan viime aikoina näitä tilaillu?
Niin, ja pyörässä on kiinni akrapovic-putket, ei katsastusmies niistä tykännyt, vaikka minusta ne on aika komian näköiset
Ei varmaan onnistu muutoskatsastus noille putkille, dB rajat ylittyy ainakin reilusti ja miten päästöt? Pitää vissiin vaihtaa vakioputket tilalle ja käydä näyttämässä konttorilla ja kulman takana takas tehoputket
Ja kannattaisko mennä tulliin verohakemuksen tekoon vakioputkilla, jos ne kahtoo että akrapovicit nostaa verotusarvoa? Vai kiinnittääkö ne mitään huomiota MP-lisävarusteisiin (kahvat, tapit ym. vaihdettu)?
Oliko nää nyt niitä tyhmiä kysymyksiä sitten..
![]()
Itse kun pyörääni tänä keväänä tullissa verotin, niin eipä prutkua edes käyty katsomassa. Ilmoon vaan merkintä vakiovehkeestä kaikkinensa ja avot.
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Mulla käytiin sentään pyörää vilkaisemassa, lähinnä tosin kiinnosti rungossa olevat numerot sitä tullinaista. Eli mullakin se "tarkastus" oli tosi pintapuolinen, ja tuskin niillä kaikilla edes riittää asiantuntemus ymmärtämään jotain tehoputkia tms. osia.
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
http://www.suzuki.de/content/index.html?WxH=800x600
SUZUKI INTERNATIONAL EUROPE GMBH
Suzuki-Allee 7
64625 Bensheim
Telefon: +49 62 51 / 57 00 -0
Geschäftsführer:
Takashi Iwatsuki
Kunihiko Uetsuki
Hirotaka Ono
Pitkään sai soittaa tuonne Saksan numeroon, aika varattuja tuntui linjat olevan.
No, läpi pääsin ja ohjeet tuli puhelimessa, faksasin tarvittavat tiedot saksaan ja ne soitti takas että kaikki ok,
paperit tulee postissa eikä maksa mitään!
![]()
![]()
Ehdin välissä soittaa jo Suomenkin Suzukille, hintaa olisi tullu 130€ ja toimitusaika 3 viikkoa, ei hyvä ei..
Tulli visiittikin meni ok, eivät vilkaisseetkaan pyörää, pari lappusta täytin.
Ei nuo varusteet välttämättä olisi mitenkään verotusarvoon vaikuttaneetkaan..
Mut vielä kun sais katsastettua pyörän akroilla, aika iso työ vaihtaa vakioputket tilalle.
Ei kellään olisi sovitepaloja et sais vakiosliparit akran putkien jatkoksi, eihän??
Katsastusmies tosin puhui et jos löytyy jokin selvitys et nuo
Akrat kelpaa liikenteeseen ni sekin passaa, mut ei sellaista vaan taida olla olemassakaan..?
minä sähköttäisin tuolle putkentekijälle ja kysyisin tyyppihyväksyntää, jonka esittäisin suomalaiselle katsastuskonttorille.