Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Siis teille joilla molemmista on kokemusta niin kumpi on valinta ? Pyörän vaihto on edessä ja sellainen "allround" vehje haussa. Bandit kiinnostaa sen vähäisen katteen takia mutta onko sillä todellisuudessa suurta eroa nakuun ? GSX taas on sellainen peli jossa "on sitä jotain". Auttakaa, varsinkin te joilla kokemusta on molemmista.

    Samppa
    Suzuki GSX1400 K6
  2. #2
    Ainut oikea keino on käydä itse ajamassa molempia, niin sieltä se oikea malli löytyy.
    Makuja on monia ja kenelle istuu mikäkin malli parhaiten.
    Ahdettu 1216
  3. #3
    Aika samanlaisia taitaa olla. Ite ottaisin banditin kunnen näe mitään suurempaa syytä maksaa enempää tosta gsx:stä. Onhan siinä kyllä uudempaa tekniikkaa (ruutta ym.). Molemmissa tehoa riittävästi, banditissa vissiin hiukan enemmän. Banditti varmaan enemmän "kierroskone" =) =) (noin ei voi sanoa banditista, mut sanoin kuitenki). Mitään merkitystä huipputeholla ei kuitenkaan ole kun pää-asiallinen ajo 2000-4000 rmp, joskus kun tarttee näyttää kotiloille niin voi joutua 5000 kierrättämään. =) Banditissa 2 päällä kyytiläinen tippuu jos enemmän käyttä tehoa, jarruissa taas tulee selkään. Koeta molempia.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  4. #4
    Mitähän tähän sanoisi... Ainakin sen että ei sitä valintaa sen pikkuisen varttikatteen perusteella kannata tehdä.
    Kyllä siihen GSX:äänkin saa plexin jos todella tarve tulee. On testattu...

    Itse tykkään enemmän GSX 1400:sta, joka nytkin on itsellä.

    Bandit on hieman halvempi ja sillä rahalla saa toki mainion pyörän.

    GSX 1400 on taas uudempaa tekniikkaa ja itselle ainakin "sitä jotain"..

    Kuten sanottu käy kokeilemassa molempia ja päätä itse.
    -01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400

    Still going strong!

    "There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
  5. #5
    Jos haluat viritellä ja rakennella pyörää jollain lailla tulevaisuudessa, valitse Bandit. Siihen saa mm.käytettyä palikkaa ihan mukavasti esim.GSXR:n nokkia. 1400:een viriosien saaminen on hiukan hankalampaa.
    Minkäs kokoinen kaveri olet. 1400:n on fyysisesti mitoiltaan aika lailla isompi pyörä. Mä 190 senttisenä tunnen Banditin itselleni pieneksi. 1400 on isompi mutta kyllä se mutkiin yhtä hyvin taipuu.
    Jos haluat, että koneessa on silkinomaista Perusvoimaa, valitse jälleen 1400. Voit ajaa vaikka kolmosella 40km/h 1500rpm. Siitä läpät pystyyn ja vääntöä on, ei hyydy!
    Itselle valinta ei ollut yhtään epäselvä:GSX1400
  6. #6
    Itsellä kanssa oli vaihtoehdot bandit1200 tai gsx1400.
    Päädyin 1400.
    Syy vaikka kummatkin antaa positiivisesti voimaa penkissä niin 1400;sessä on enemmän vääntöä
    Gsf bandit 100hv 100nm
    Gsx 1400 105hv 128nm

    Toi väännön määrä kyllä jo tuntuu perse dynössäkin hyvin
    Toki bandittia saa hyvin viritettyä myös, mutta suurenpi hyöty siitä putken vaihdosta ja ruiskun uudelleen säädöstä on Gsx1400;sessa ja muissa perus viriksissä.

    Jarrut on samat Gsx;sässä kuin busassa ,TLR ja 1000gsx-R (tehokkaat)



    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  7. #7
    Hintaero on naurettavan pieni jos se nyt on bikee ostaessa 1000 egest kii ni kandee sijoittaa jo vaik matoonkeen ja soutuveneeseen... *
    gsx1400 on vaan yksinkertaiseti paras * PIKKUlohkoakaan mitenkään morkkaamatta siis bandit 1200 *
    bandittia ajanut gsx omistan eroaja paljon 14n etux esim alusta on ryhdikäs vertaileppa vaik etupäätä ja niiden säätöjä
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  8. #8
    Vartti kate on ihan hyvä jos sellasen ehdottomasti tahtoo, hupi nopeuksissa sen huomaa varmasti. Mutta toki 1400sestakin saa hiacen näkösen jos oikeen yrittää
  9. #9
    Itsellä oli mielessä myös Banditin päivittäminen GSX:ään, mutta eipä oikein tuo vakio GSX sytyttänyt. (omassa banditissa penkitetty takapyörältä 112 hp ja 114 Nm). Ei vaan huvittanut ruveta virittämään uutta pyörää, saadakseen siitä yhtä hyvin kulkevan, kuin nykyisestä... *

    Niinpä Bandiitti taitaa vaihtua FZS 1000, mikäli välirahasta päästään sopuun!
    Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
  10. #10
    Meinaatko veikkonen vaihtaa merkkiä?!
    No siitä vaan, jos haluat alkaa tehdä koneremppaa 40tkm jälkeen
  11. #11
    Aku 313 sta ootko sä iha aineissa? banditista takikselta se ja se ja vääntöö se ja se *gsx ssä on * reippaasti sun viri bandis vääntö ja putken laittamal tehoakin enempi ...mut senkun vain jammusetä clubiin .... ehkä on parein jos pitää kiekkakoneista eikä arvosta väännön tuomaa arvokkuutta mur mur *
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  12. #12
    Kyllä aina vähän aineissa pitää olla *...
    Mutta jos noita vakio GSX 1400:n tehokäyriä katsoo esim. täältä: http://www.akrapovic-ai.si/main/cata...ts-catalog.htm

    Niin eivätpä nuo niin kauheasti säväytä...

    Gsx on hieno pyörä, mutta saadakseni siitä sellaisen kun haluaisin, pitäisi siihen lyödä uutta palikkaa kiinni ihan kohtuullisesti!

    Ja kuten aieimmin totesin ei ihka uuden pyörän virittäminen heti alkuun kuullosta kovin mukavalta. (Eikä myöskään kovin halvalta...)

    P.S. Ehkä kahden Suzukin jälkeen voi kokeillakin jo jotain muuta...

    P.S. 2: Speed triple olis muuten kanssa makia!!



    Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
  13.  
  14. #13
    Trumppa on komee ja kiva ajaa * tosin kuski pitää ol aika sipponen ja takana istuvan persus ku pulul eli sipponen potenssiin 100 * no joo ainahan kokeilu avartaa mailmaa ajattelin vain et gsx 1400 vs esim jammusetä kysees aika erilaiset mopottimet ja ei ton viritys ni kamalan kallista oo jos osaa itse tehdä esim nokkien vaihdot sun muut meikä halusi joskus vaik mitä mut ku piti viedä liikkeen sedälle mopo ja iso pino rahaa se jäi si siihen .. päädyt sit mihin päädyt ...jokaisen oma juttu tosin trumppa on munkin alla sit jos suzukin heivaan america tai bonneville (rauhaisia vanhalle miehelle) ..silti sen verta merkis pysynyt olen et taidan silti katsastaa bussin ennne kun joutuu multiin
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06