Onko kenelläkään antaa vinkkiä seuraavaan ongelmaan: Kawa ZX12R vm. 02 on alkanut käydä kylmänä - lämpömittari ei nouse edes asteikon puoleenväliin samoin kone käy rikkaalla, pakoputken pää on noesta musta. Olen tarkistanut ilmanputsarit-ovat kunnossa. Pyörässä on Yoshin putki, muuten vakio ja on pelannut jo kaksi kesää näillä vermeillä.
--
Ari
Jos vaikka jonkun anturin navat on hapettuneet ja antaa väärää tietoa? Termostaatti juuttunut auki? Lämpiikö tyhjäkäynnillä paikallaan?
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Jos siinä on commander, kytke se ensimmäiseksi pois. Niissä on ollut vikoja, ainakin vanhemman mallin komentajissa.
Muita mahdollisia vikakohteita:
Kaasuasennon tunnistin, MAP-anturi, ilmanpaineanturi, imuilman lämpötila-anturi. Termostaattikin mahdollinen. Kun ei tiedä johtuuko rikkaalla käyminen alemmasta käyntilämpötilasta vai päinvastoin.
Toimiiko pyörä muuten kunnolla vai röpöttääkö esim. osakaasulla?
Hitaus on malttia!
ANY10.
Kone ei käy kunnolla kylmänä, kun lämpenee, ei ole ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa.
Kovin monta mahdollisuutta on vikaan, taitaa olla hankala arpoa vikaa ilman testeriä...asustelen Porin lähellä, tietääkö joku, mistä löytyy lähin...Moto Rauman Hakin huolto??? Tampereella Heino???
Tulipa mieleen kysästä uudestaan "viasta" joka omaa 12R vaivaa, elikkä onko kellään tietoo mistä johtuu FI-valon syttyminen "rajussa" moottorijarrutuksessa..eli kiihdytettäessä tuonne 9000-10000r/min paikkeille ja sen jälkeen nopsasti kaasua löysätessä FI valo päsähtää päälle. Valo sammuu kun käytät virtoja pois ja toimintaan se ei mielestäni vaikuta millään lailla (ei tiputa tehoja yms). Vikakoodiksi se antaa 4 pitkää ja 1 lyhkäsen väläyksen (tuossa asiassa en ole enää muistissani varma)..mutta kuitenkin koodi on sellainen jota mikään Kawan huoltomanuska ei tunne...(Mika 14R @ Heinä. 27 2006,21:57) kirjoitti
..
Vielä lämpöongelmasta: tyhjäkäynnillä lämpömittari nousee yli mitta-asteikon puolenvälin, pari minuuttia ajoon lähdön jälkeen putoaa asteikoin puolenvälin ja nollan väliin. Olisiko ilman lämpötila-anturi jumissa...
--
Ari
Termarihan se taitaa olla juuttunut auki jos tuota tekee. Muutkin oireet viittaavat samaan. Ruisku pitää "ryyppyä" päällä ja käy rikkaalla.(ari789 @ Heinä. 28 2006,12:47) kirjoitti
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ainakin minulla lämmöt pelaa aikalailla samalla tavalla.
Hukkatorven nokkakin on ainakin sisältä musta kuin mörön persuus.
Miten paljon löpön kulutus on noussut?
Tusinallehan maistuu tuo menovesi aika hyvin.
Matkakin taittuu suht joutuisasti *![]()
Kulutus nousi lähes kaksinkertaiseksi....vähän toistasataa kilsaa tankillisella....ja p-putken pää enemmän kuin musta....hämähäkinverkkomaista mustaa töhnää....Asustelen Porin liepeillä, joten soitin Raumalle Hakin huoltoon... eivät osanneet sanoa oikein mitään....seuraavaksi Treelle Heinolle, niilläkään ei ole testipenkkiä....taitaa joillain ryhmän jäsenillä olla paremmat testivehkeet kuin valtuutetuilla liikkeillä ; (
--
Ari
kokeilitko jo poistaa sen PC:n niinkuin Mika ehdotti?(ari789 @ Heinä. 28 2006,21:27) kirjoitti
Tamereella on myos KX-Center joka mun mopon saati ja teki hyvaa tyota. Jollei PC:n irrottamalla parane niin soitappa KX-Centeriin
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Tuplakulutus pitäisi kyllä näkyä jo pyörän käytöksessäkin muutenkin kuin kylmänä käynnissäpysymisongelmana(ari789 @ Heinä. 28 2006,21:27) kirjoitti
Oireet voisivat tosiaan viitata paskana olevaan termostaattiin, joka sulkeutuu, mutta lämmetessä aukeaa kokonaan liian aikaisin. Sen nyt pystyy testaamaan itsekin, vaivaa tosin vaatii sen purkaminen.
Mulla laukesi aikoinaan toi TPS (kaasuasennontunnistin), bensaa meni helvetisti, mopo röpötti osakaasulla, täyskaasulla toimi ok. Koneen lämpöjen kanssa en muista olleen ongelmia.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Toki vaiva näkyy moottorin toiminnassa, reagointi kaasun asentoon viiveellistä, kun alla olisi n. sataheppainen moto....
Avaan vasemmanpuoleisen katteen ja katson termostaatin toiminnan viikonloppuna.
--
Ari
Samat oireet imeni mulla Hondan sp-1 :ssä kun pc-2 hajosi.
pc irti niin taas toimi.
Mulla vaan ei ole mitään P-Commanderia....ei kakkosta ei kolmosta...
--
Ari