Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Kertokaas nyt kokeneemmat aloittelijalle:

    Hommasin viime viikolla tuollaisen VF500F:n (-87), öljyt siitä tarkistin ja koneremontti siihen oli viime vuonna tehty, vaan:

    Mitäs kaikkea olisi syytä tarkistella, ennenkuin pitemmälle lähtee? Öljyt katsoin, uudet oli, puhtaat ja tarpeeksi. Takarengas on aika neliö, kannattaisko heti investoida uusi?

    Niin ja saa kertoa, jos noissa on jotain tyypillisiä ongelmia.
    Pyörällä on ajettu vähän vajaa 90 000, siihen nähden ulkoisesti ainakin hyvässä kunnossa ja käy hyvin.
  2. #2
    Renkaat heti kuntoon, samoin jarrupalojen tarkastus/vaihto. Myös ketjut/rattaat on syytä kriittisellä silmällä tarkistaa, on aika tylsää jos alkaa reissun päällä tuottaa ongelmaa.
  3. #3
    Jarrunesteet, jäähdytysnesteet (jos on nestejäähy, EN TIEDÄ!). Oliko nyt liian itsestäänselvyyksiä? Vaijerit!? *

    Niin, jos haluat hifistellä, bensansuodattimet.



    Kronoby Racing Team
  4. #4
    Muista seurata öljynpintaa, nuo VF:t ovat tarkkoja siitä että öljyä on, sekä siitä että öljy on viskositeetiltaan juuri sitä mitä tehdas suosittelee. Ei kuulemma kannata antaa käydä pitkään tyhjäkäyntiä sivuseisontatuella, kertoo pohjoismaiden VF-foorumi.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  5.  
  6. #5
    Kiitoksia vinkeistä.
    Nuo jarrut olinkin jo tarkastanut ennen tuota ekaa viestiä. Öljyt samoin.
    Hommasin uuden takarenkaan, nyt uskallan ajaakin sillä. *

    Muuttuipa perän tuntuma aika lailla, ei enää pelota jokainen massamerkinnän pätkä...

    Ketjut ja rattaat näyttivät olevan OK.