Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 203:sta
  1. #91
    Kyselin tuossa joku viikko sitten Laitilaiselta Marteliukselta , että onnistuisiko katin poisleikkaaminen ja korvaaminen putkella. Kuulemma onnistuu, sanoivat hinta-arvioksi 250-350 egee (heille toimitettuun irralliseen väliputkeen). En tiedä mitä sellainen väliputki ilman kattia maksaa, mutta tod näk enemmän, ja ainakin ne mitä netissä oon kuvia nähny, ni niissä on se yhteinen putki ohuempaa kuin alkuperäinen.

    Eli katti pois, termikset ja pcIII tai race ecu, ~1500 euronia... Montakos viikonloppua pitäis jättää väliin, et sais noi kustannettua, taitaa kevät loppua kesken...
    devillac.com
  2. #92
    onko pahakin ottaa sitten itse pois, se katti?
    K750 -61
  3. #93
    Lainaa (wille- @ Tammi. 23 2008,15:58) kirjoitti
    onko pahakin ottaa sitten itse pois, se katti?
    Eipä kai, jos on taito, pelit ja vehkeet tehdä. Pitää tehä jigi, et liitokset sopii homman jälkeenkin alkukäyriin ja vaimentimiin. Sit pitää olla ohutseinämäisen rosteriputken taivuttamiseen soveltuva laite tai vastaavasti valmiiks taivuteltuja pätkiä halkaisijaltaan oikeaa putkea. Ja lopuks pitäis osata hitsata hyvännäköistä ja hyvää saumaa ohueen rosteriputkeen... Ei mitään ydinfysiikkaa, mutta multa ei noista onnistuisi yksikään työvaihe, kyllä mä sen katin saisin rälläköityä irti...
    devillac.com
  4. #94
    Täältä saisi väliputken 250e. Itseä kiinnostaisi QD:een putket.
  5. #95
    Jos sen katin katkaisee keskeltä ja ottaisi sisukset pois.
  6. #96
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  7. #97
    Lainaa (petri_78 @ Tammi. 23 2008,23:34) kirjoitti
    Jos sen katin katkaisee keskeltä ja ottaisi sisukset pois.
    Tätähän tässä hain takaa, tiiä sitten aiheuttaako tuommoinen tyhjä pömpeli mitään epäedullisia pyörteitä

    eikä maksa paljoo hitsauttaa yhtä putkisaumaa...
    K750 -61
  8. #98
    Lainaa (petri_78 @ Tammi. 22 2008,13:55) kirjoitti
    Täältä saisi termignoni pöntöt ja ecun halvalla 759e, mutta mitä tarkoittaa
    (This Termignoni does not have ABE and is certified therefore not in the public traffic).
    Suomesta saisi Gpr pöntöt 859e mutta tarviiko asentaa myös race ecu että pyörä toimii kunnolla?
    Saako Msa centeristä jo niitä hiilikuituosia Corsaroon?
    Ja täältä nopeimmalle täysin uusi ja käyttämätön PCIIIusb Corsaroon !!! -Kliks-

    Sliparit vaihdettuna ja PcIIIusb säädettynä niin aika tarkka +10hv on luvassa ja tietenkin saa samalla osakaasut eli ajettavuuden maksimoitua. Ostakeehan pois, on halpa vrt. esim
    Storm-motor
    KTM 690 SM Prestige
  9. #99
    Nyt on tullut Morinin jälleenmyynti Turun alueelle, CycleWorld Raisio purokatu 9. On sitä liikettä jo tänne odotettu, että olisi huolto lähempänä. Taidan silti ajaa oman pyöräni Järvenpäähän huoltoon, kun sieltä sain erittäin hyvää palvelua.
  10. #100
    CycleWorld
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  11. #101
    Lainaa (maRk1 @ Maalis. 03 2008,10:47) kirjoitti
    CycleWorld
    varo ettet joudu käräjille, saattaa tuo hymiö aiheuttaa jollekin palkanmenetyksen...
    Happy with what you have to be happy with.
  12. #102
    Edelleen PCIIIusb kaupan Corsaroon ja halvalla


    Kysykäähän rohkeasti lisää, jos kiinnostaa...
    KTM 690 SM Prestige
  13. #103
    Kiinnostaa kyllä pirusti, mutta budjettiin on joksikin aikaa priorisoitunut muita menovarauksia

    Pyörän hain eilen Järvenpäästä, jonne se jäi talveksi... Takuun piikkiin tuli molemmat uudet sylinterinkannet ja samalla 20k huolto päälle. Oli kuulemma pakoventtiilien ohjurit kuluneet, joku valmistussarjan alkupään yksilöiden vika, MMn alihankkijan materiaalivirhe.

    Nyt pyörä rähisee taas kiukkuisesti tuolle ulkona hiljalleen tihkuvalle rännälle. Taidankin mennä tuonne talliin odottelemaan ajokelejä

    Niin, ja poikkesin yks päivä Raisiossa Cycle Worldissa katsastamassa tilanteen. Hyvältä näyttää. Tuttu liike jo Turun ajoilta, mulla oli joskus sellainen Hyosung 650, jota ko. liike myös edustaa. Huollot ja asiointi pelas aina mutkattomasti, ihan ok pulju siis. Niillä on tosin kuulemma omistaja vaihtunut.
    devillac.com
  14. #104
    Lainaa (devillismo @ Maalis. 15 2008,13:45) kirjoitti
    Pyörän hain eilen Järvenpäästä, jonne se jäi talveksi... Takuun piikkiin tuli molemmat uudet sylinterinkannet ja samalla 20k huolto päälle. Oli kuulemma pakoventtiilien ohjurit kuluneet, joku valmistussarjan alkupään yksilöiden vika, MMn alihankkijan materiaalivirhe.
    Mitenkäs ilmeni tuo pakoventtiilien ohjureiden ongelma?
  15. #105
    Lainaa (Morinisti @ Maalis. 15 2008,15:58) kirjoitti
    Mitenkäs ilmeni tuo pakoventtiilien ohjureiden ongelma?
    Pyörä alko tekeen sitä, et sammui lämpimänä silloin tällöin esmes liikennevaloihin tullessa, ja sen jälkeen sai sahata pitkään, ennenku läks. Eli ilmeisesti ohivuoto lykkäs huohotuksen kautta ylimääräisiä huuruja imupuolelle, mikä taas sotki seokset. Luulisin. Itse en moista kulumaa osannut epäillä, mut Riihinen MSA-Centerissä osasi tehdä diagnoosin oireiden perusteella. Muutenkin ensiluokkaista palvelua ko. puljussa.
    devillac.com
  16. #106
    Lainaa (devillismo @ Maalis. 15 2008,13:45) kirjoitti
    Kiinnostaa kyllä pirusti, mutta budjettiin on joksikin aikaa priorisoitunut muita menovarauksia
    Ilmoittelehan kun budjetin menovaraukset on ohi, niin laitetaan sulle PeeCee sopivasti, se ei isoa lovea lompakkoon tee
    KTM 690 SM Prestige
  17. #107
    Lainaa (wille- @ Tammi. 24 2008,19:31) kirjoitti
    Lainaa (petri_78 @ Tammi. 23 2008,23:34) kirjoitti
    Jos sen katin katkaisee keskeltä ja ottaisi sisukset pois.
    Tätähän tässä hain takaa, tiiä sitten aiheuttaako tuommoinen tyhjä pömpeli mitään epäedullisia pyörteitä

    eikä maksa paljoo hitsauttaa yhtä putkisaumaa...
    Mitä varten se on ihan pakko kaikkien saada pois ja vielä maksaa satasia, että joku sen repii sieltä? Nykyaikainen kennokatti saatikka metallikenno, mitä pyörissä käytetään, ei paljoa ahdista.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #108
    Paljonko 20k huolto maksoi?
  19. #109
    Lainaa (devillismo @ Maalis. 16 2008,12:26) kirjoitti
    Pyörä alko tekeen sitä, et sammui lämpimänä silloin tällöin esmes liikennevaloihin tullessa, ja sen jälkeen sai sahata pitkään, ennenku läks. Eli ilmeisesti ohivuoto lykkäs huohotuksen kautta ylimääräisiä huuruja imupuolelle, mikä taas sotki seokset. Luulisin. Itse en moista *kulumaa osannut epäillä, mut Riihinen MSA-Centerissä osasi tehdä diagnoosin oireiden perusteella. Muutenkin ensiluokkaista palvelua ko. puljussa.
    Kiitti vinkistä, tietääpi jos oma pyörä alkaa sammuilemaan...
  20. #110
    Lainaa (petri_78 @ Maalis. 17 2008,11:17) kirjoitti
    Paljonko 20k huolto maksoi?
    Ei mitään, kun mun pyörä jäi talveksi sinne minusta riippumattomista syistä...
    Eilen muuten tuli ajettua "kesän" ensimmäinen lenkki Eipä ole ennen tullut maaliskuun puolivälissä ajokautta startattua. Kivaa oli ja enpä taas muistanutkaan, miten tuo vehje lähtee! En edes huomannu, et oli aika vilponen, vasta kotona tajusin sormia sulatellessa...
    devillac.com
  21. #111
    Lainaa (B12 @ Maalis. 16 2008,14:10) kirjoitti
    Mitä varten se on ihan pakko kaikkien saada pois ja vielä maksaa satasia, että joku sen repii sieltä? Nykyaikainen kennokatti saatikka metallikenno, mitä pyörissä käytetään, ei paljoa ahdista.
    Ei ahdista ei, mutta sotkee putken virtauksen (ja painepulssit) pahemman kerran huonolla muotoilullaan ja sijainnillaan. Eli itseasiassa tavallaan ahdistaa sitäkautta. Moottorin hengityksen kannalta katin pitäisi olla paljon kauempana pakoventtiileistä putkiston loppupäässä, mutta se on taas tuon härpäkkeen puhdistustoiminnan kannalta huono paikka, kun ei ilmeisesti riitä lämpö.
    devillac.com
  22. #112
    Lainaa (devillismo @ Maalis. 17 2008,20:51) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Maalis. 16 2008,14:10) kirjoitti
    Mitä varten se on ihan pakko kaikkien saada pois ja vielä maksaa satasia, että joku sen repii sieltä? Nykyaikainen kennokatti saatikka metallikenno, mitä pyörissä käytetään, ei paljoa ahdista.
    Ei ahdista ei, mutta sotkee putken virtauksen (ja painepulssit) pahemman kerran huonolla muotoilullaan ja sijainnillaan. Eli itseasiassa tavallaan ahdistaa sitäkautta. Moottorin hengityksen kannalta katin pitäisi olla paljon kauempana pakoventtiileistä putkiston loppupäässä, mutta se on taas tuon härpäkkeen puhdistustoiminnan kannalta huono paikka, kun ei ilmeisesti riitä lämpö.
    No paljonko pelkällä katin poistolla tulee hevosia lisää?
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #113
    Avautuminen alkaa...

    Yksi ihan perusteknillinen juttu tässä vaan. Niin kauan kun noissa kakspyttysissä koneissa on niinkin erimittaiset pakosarjat kun niissä näyttää olevan, niin on turhaa pohtia katalysaattorikennon vaikutusta painepulsseihin ja sitä kautta tehon syömiseen. Vapaastihengittävässä pulssilla on merkitystä, se on kyllä totta. Luulisikin, että tehtaiden tuotekehitys hoitaisi tuon evoluutiovaiheen. Ilmeisesti nykyisilläkin rakenteilla saadaan edullinen ja riittävä kompromissi aikaan.

    Uskoisin, että se alunperin n. 800-asteinen pakokaasu on jo siellä kennon kohdalla jäähtynyt niin, ettei tilavuusongelmaakaan luulis olevan niissä Morinin hormeissa. Vakioputkella siinäkin saa vaikka kuinka paljon tehoa kunhan moottorinohjaus vaan hoitaa työnsä. Toki kovemmissa virityksissä alkaa poistopuolikin kanittaa. Putken aukominen on vaan yleisesti helpoin tapa saada pikkuinen lisä. Sanoisko marginaalinen.

    Mutta bensasta ja ilmasta se teho vasta tulee. Sitten vasta kun täytöstä kasvatetaan, alkaa tehoakin tulla. (vrt. turbo)

    B-Kingin putkisto on hyvä esimerkki vahvistamaan edellisen "avautumiseni". Kyllä ne isommankin koneen kaasut poistuvat sieltä ahterin alta niistä kahdesta 30mm reiästä vaimentajaan ja kohtuullinen teho vielä jää kuristuksesta huolimatta.

    Ja B 12:lle sen verran, että Tripleissähän katalysaattorit ovat siellä vaimentajissa. Sisäänmenosta kun katsoo, niin siellä ne kattikennot näyttävät olevan ainakin -06 mallissa. Mielenkiintoisen kaukana moottorista. Tekis mieli väittää itse kennojen olevan niin vapaastivirtaavia, että katin poisto sinänsä ei lisää hevosia. Alkuperäiset pöntöt sinänsä sisältävät niin monta väliseinää, että ei ihme jos ne vaihtamalla esim. TORSeihin saa sen pari-kolme hp lisää.

    Avautuminen päättyy...
  24. #114
    Mitä öljyä porukka on käyttäny morinissa? Ajattelin vaihtaa ennen ajokautta uudet litkut sisään. Ohjekirjahan suosittelee AGIP:n racing 4T 10W-60 öljyä.... tuota litkua tahtoo vaan olla aika huonosti tarjolla täällä oulun seudulla.
  25. #115
    Päivää.

    Ajokausi on tullut perusteellisesti startattua, palttiarallaa 2500 kilsaa on MM tietä nielly tänä keväänä. Hyvin on pelannu. Vaihdoin eteen sintterijarrupalat, tuntuu kyllä purevan tiukemmin ku alkuperäiset. Radalla en ole vielä päässyt testaamaan, mut eiköhän tuonkin vielä kerkiä.

    Hommasin myös stormilta tuollaiset pienet tangonpääpeilit. Aika hyvän näköiset, ja niistä näkee paremmin ku edellisistä tarvikepeileistä.

    Mites, onkos Morinisteja tulossa tänään Turkuun jokirantaan pällistelemään? Entäs viikonlopun italopyörätapaaminen pieksämäellä, onko sinne MMllä menijöitä?
    devillac.com
  26. #116
    Onko kellään muulla kokemusta tuosta Velocen sportti ECU:n vaikutuksesta pyörän käytökseen?
    Ite kokeilin sitä paikalleen ja meni kyllä todella huonoksi... käy entistä rikkaammalla ja alakierroksilla todella nykivää menoa, mutta ylhäällä tuntuu taas olevan raivo lähdöt. Ei ole kyllä noilla säädöillä yhtään käytännöllinen ajaa.
    Tuntuu muutenkin jo käyvän todella rikkaalla tuolla normi ECU:lla.
    Onko porukka käyttäny pyöriä kaasuläppien synkronoinnissa... onko ollu apua?
  27. #117
    Terve Morinin ystävät
    Talven aikana tuli laitatettua Corsaroon QD:n putket, power commander ja katti pois. Tehot ennen laittoa takarenkaalta 131,94hp ja 118,92nm. Jälkeen 137,22hp ja119,47nm. Kaupunkiajossa vaivannut nykiminen loppui melkein kokonaan. Ja ne ÄÄNET ! Mahtavat nois killerien kanssa. Ilman niitä ei kyllä aja erkkikään. Niin ja tällä viikolla se kävi jo kyljellään kun parkissa auto peruutti eturenkaaseen . Pyörä kaatu vasemmalle kyljelle . Peili rikki, tangon pää ja takakate naarmuilla. Kuski lupasi maksaa korjaukset. Saa nähdä miten käy. Kuskin tiedot ja todistajia on.
  28. #118
    mistä hommasit QD:n putket ja oliko minkä hintaiset?..saakohan suomesta mistään?...itellä mielessä g.p.r:n vaimentajat,aika kohtuuhintaiset..ei vielä morinia mutta eilen koeajolla ja kaupantynkää syntymässä,ainoa pyörä joka on vannoutunutta Ducatimiestä lämmittäny..
    Aattelin kysellä vielä että onko ollut mitään tyyppivikoja esim.kytkimessä/vaihdelaatikossa yms.
  29. #119
    Putket hommasin Ebayn kautta bikerzonelta italiasta. 600€ kotiovelle tuotuna. Eipä ole muuta ollut kun vesisateella menee joskus pitkät päälle itekseen. Noin 10000 olen ajanut ja tyytyväinen ollut.
  30.  
  31. #120
    morinin vioista ei kohdalle ole osunut kuin ne venttiilinohjaimet,jotka tietenkin meni takuun piikkiin.itellä takana n:12000 km erittäin riemukkaita hetkiä.

    mitä renkaita olette käyttäneet Morineissanne?
    itsellä corsa3 edessä ja takana rosso,pitoo tuntuu piisaavan vähän reippaanpaankin etenemiseen.
    kynä,paperi ja kuivaa alle.
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen