Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Olen tässä viikonloppuna kahtena aamuna ollut lähdössä pyörällä (cbr 600 -97) liikenteeseen, ensimmäisellä vähän hörähtää, mutta loput yritykset ovat turhia. Akusta ei ole kiinni koska se on uusi ja monta kertaa saa yrittää ennen kuin akku loppuu. Mäkistartillakaan ei tahdo startata. En tiedä onko vika nyt koko ajan vai onko sattunut sama vika nyt perälläisille päiville. Siis startti pyörittää, mutta moottori ei edes "lupaile"! Apu olisi tarpeen, asiasta jotain tietäviltä!
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
    Menee kyllä hieman sivuun aiheesta, mutta tuli mieleen hassu sattumus.

Kävin yks kaunis kesäilta Kaivopuistossa hieman ulkoiluttamassa pyörääni. Siitä mutterilta ku läksin niin pääsin sinne mäen päälle ja olin juur valmistautumassa liu'uttamaan pyörää suojatiekorokkeille, kun sitten samalla hieman kalibroin aurinkolasien asentoa kypärän sisällä.
    Enpä tietenkään huomannut, että samalla ku laskin käden tankoon kiinni, käänsin tappokatkasimen OFF-asentoon..
    Siinä meni varmaan 5min. pähkäillessä, että mikä meni vikaan.
    Mielessä kävi niin vasta asennettu hälytin (ajonesto), kuin jo kerran käytännön pilana (joka ei muhun uponnu) OFF-asentoon käännetty bensahana..
    Kylläpä tuli todellinen lego-insinööri olo, kun huomasin törkänneeni katkasinta.
    Onneksi kasvojen punoitus ei näy hyvin kypärän alta, mutta mielestäni tää on niitä tapauksia, jotka olis voinu jäädä käymättä.
    (sori Offtopic)
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
    vielä voisi joku kertoa, että missä se startti on tossa pyörässä?
    Eikai startissa ole vikaa jos hyvin jaksaa pyörittää..
    Eikös nuista tuppaa bensapumppu jumittaan, noin niinkuin yksi vikamahdollisuus.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
    mutta kun pyörässä ei muuten mitään vikaa ajossa, joten voiskos se siltikin olla bensapumppu! Eli ei kannattais starttia alkaa tutkii vai?
    Tsekkaa tuleeko kipinää. Tulviiko kaasarit? Saavatko etes bensaa?

Lainaa kirjoitti
    Eli ei kannattais starttia alkaa tutkii vai?
    Ei kai siinä ole mitään tutkimista jos kerran jaksaa pyörittää.

Taitaa olla ilmat Hontaa vastaan, mulla XX teki torstaina saman, täytyy mennä tänään tutkimaan, sammu Turunmotarin päähän, aamulla töihin mennessä vapaalla ollessaan, muttei enään sen jälkeen käynnistynyt joten tuupppasin Munkkivuoren ostarille seisomaan päiväksi, töistä tullessa kävin kokeileen heiluttelin virtalukonalta johtoja, kerran sain jopa bensapumpun ääntelemään ja mopon käyntiin mutta en sit toista kertaa joten mopo pakulla talliin seisomaan. Mulla on joko johdoissa tai käynnistyksenestossa häikkää kun sai tosiaan kerran käynnistykseneston merkkivalonkin syttymään ja käynnistymään.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Lainaa (kuulapää @ Heinä. 23 2006,10:34) kirjoitti
    Tsekkaa tuleeko kipinää. Tulviiko kaasarit? Saavatko etes bensaa?

Lainaa kirjoitti
    Eli ei kannattais starttia alkaa tutkii vai?
    Ei kai siinä ole mitään tutkimista jos kerran jaksaa pyörittää.
    Se on vaan vaikeeta, kun se testi pitäis tehä silloin kun se tekee sen, ettei lähde käyntiin, ja aina aamuisin on tietysti kiire töihin!!
    Lainaa (mopokuume @ Heinä. 23 2006,10:41) kirjoitti
    Taitaa olla ilmat Hontaa vastaan, mulla XX teki torstaina saman, täytyy mennä tänään tutkimaan, sammu Turunmotarin päähän, aamulla töihin mennessä vapaalla ollessaan, muttei enään sen jälkeen käynnistynyt joten tuupppasin Munkkivuoren ostarille seisomaan päiväksi, töistä tullessa kävin kokeileen heiluttelin virtalukonalta johtoja, kerran sain jopa bensapumpun ääntelemään ja mopon käyntiin mutta en sit toista kertaa joten mopo pakulla talliin seisomaan. Mulla on joko johdoissa tai käynnistyksenestossa häikkää kun sai tosiaan kerran käynnistykseneston merkkivalonkin syttymään ja käynnistymään.
    olis hyvä jos ilmoittelisit asiasta jos sulle selviää vain syy!!
    Lainaa (sumppu @ Heinä. 23 2006,11:47) kirjoitti
    Näin on, käynnistyksenesto härpäke on tullut tiensä päähän, täytyy soitella maahan tuojalle että kuinkas paljon taas köyhtyy.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Tänään kolmas kerta putkeen kun sai taistella...lähti lopulta monen yrityksen jälkeen mäkilähdöllä! Ensimmäisellä kerralla kun starttasin se vähän heti "lupaili", mut siihen se sit loppus...ei tajuu!
    Apua kaivataan edelleen kipeästi!
    Lainaa (sumppu @ Heinä. 24 2006,07:27) kirjoitti
    Tänään kolmas kerta putkeen kun sai taistella...lähti lopulta monen yrityksen jälkeen mäkilähdöllä! Ensimmäisellä kerralla kun starttasin se vähän heti "lupaili", mut siihen se sit loppus...ei tajuu!
    Siis jaksaako se oikeesti pyörittää kunnolla. Mulla yks aamu kawa empi, mutta johtu sitten lopulta akkuveden vähyydestä (akku oli käytännössä KUIVA, mutta vielä toimii ). Mulla on tuottanut jumalattomasti "vaikeuksia" muistaa oman akkuni huoltotarve kun auton kanssa oon ikäänkuin tottunut huoltovapauteen. Nyt takana vielä suhteellisen pitkä ja lämmin kausi -> akkuvesikin haihtuu aika nopeesti. Jos ei sovi tähän kohtaan niin menköön sitten muuten huomautuksena samanlaisille "lahopäille" kuin ite olen
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 24 2006,07:38) kirjoitti
    Lainaa (sumppu @ Heinä. 24 2006,07:27) kirjoitti
    Siis jaksaako se oikeesti pyörittää kunnolla. Mulla yks aamu kawa empi, mutta johtu sitten lopulta akkuveden vähyydestä (akku oli käytännössä KUIVA, mutta vielä toimii ). Mulla on tuottanut jumalattomasti "vaikeuksia" muistaa oman akkuni huoltotarve kun auton kanssa oon ikäänkuin tottunut huoltovapauteen. Nyt takana vielä suhteellisen pitkä ja lämmin kausi -> akkuvesikin haihtuu aika nopeesti. Jos ei sovi tähän kohtaan niin menköön sitten muuten huomautuksena samanlaisille "lahopäille" kuin ite olen
    Akku on vaihdettu n.3 viikkoa sitten, ja kun pystyn muutaman kerran starttaamaan ihan hyvin ennen kuin alkaa hiipumaan akku!
    Onkos sulla siinä bensahana, jos on niin voipi olla hanan alipainekalvo menny särki. Itselläni aikonaan -91.ssä cbr.ssä oli sellanen vika.
    Onkos tulpat vaihdettu millon, ja venttiilit säädetty?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Kiitoksia näistä vinkeistä(tosin lisääkin saa tulla), täytyy mennä tänään tutkimaan!
    Noniin taas ollaan ehkä viisaampia! Eilen kävin ostamassa itselleni kunnon akun, koska 3 viikkoa vanha bitelman akku oli mennyt rikki. No se ei vielä minua pelastanut, vaan tänä aamuna kokeilin startata...ei käynnisty...kokeilin tulpalla antaako kipinää..antoi...kokeilin uudestaan käymään..ei käynnisty...suihkutin ilmanottoon käynnistyssprayta..voilaa käynnistyi! Elikkäs jos tämä testi pitää paikkaa niin vika on siinä ettei saa bensaa! Ideoita mitäs nyt kannattais alkaa tutkimaan/ostamaan?
    Et vastannut tylyttäjän kysymykseen...
    Eli ensin perusasiat kuntoon.
    Säädä/ säädätä venttiilit. Vaihda ilmanputsari ja tulpat.
    Ala sen jälkeen vasta etsimään "vikaa".
    Niin usein asiat voi olla huollon puutetta...
    Bensaa se ei saa mutta mikä on syy, aika vaikea pala.
    Syitä voi olla monia mutta väkisin käyntiin laitot ei monesti
    tilannetta paranna. Pahimmassa tapauksesssa rikot koneen
    kunnolla.

Life is hard, then you die...
    tulpista en tiedä, mutta ok:lta näytti ainakin. Ventiilien säädöstä en tiedä!
    Oletko katsonut tankin huohotus letkun jos se on tukossa/syltyssä bensan saanti voi olla vähissä.
    Kannattaisko viedä jo huoltoon/korjaamoon, jos ei kerran ominavuin vieläkään onnistu...?
    Viisas pääsee vähemmällä!
    Se on jokaisen oma asia, viekö huoltoon vai ei. Henk. koht. en vie, koska 1) jonot aivan törkeän pitkiä näin sesonkina. 2) meikäläisen tapauksessa sanottiin monessa paikassa törkeästi päin naamaa: "Joo, me ei noin vanhoja (-90) pyöriä korjata ollenkaan" (KYSEESSÄ HONDA MERKKIHUOLTO ja maahantuoja saatana samassa talossa) TAI "Joo, tuu sitten talvella". * Sanoin, että enpäs tulekaan, ja vittu haalarit takaisin päälle vaikka koko kevään taistellu vanhojen paskojen kanssa.

Tällä kaverilla on sentään mun makuun "uusi" pyörä.

Asiaan: Ei saa bensaa...? Bensaletkut, filtterit, pumppu, alipainehana on jo sanottu. Kokeile nyt lähteä halvimmista liikkeelle, eli letkut jne jne. Yksi oma fillari ei saanut bensaa, ratkaisu: tankinkorkista paineilmaa sisään. Pikkuhiljaa, sekunti, pari kerrallaan ilmaa ja kyllä se bensa alkoi virtaamaan.

Sorry vuodatuksesta.

Kronoby Racing Team
    anteeksi et ehkä tylysti vastaan mut toisilla vaan ei ole varaa maksaa kalliita korjauksia se et itse etsii vikaa kauan ei maksa rahaa......halu on harrastaa mut toisilla se on vaan niin et sitä "ylimääräist" ei oikeesti ole
    ja itse kuulun siihen joukkoon jolla ei ole

zzr600-vm90
    Lainaa (jmy69 @ Heinä. 24 2006,10:37) kirjoitti
    Onkos sulla siinä bensahana, jos on niin voipi olla hanan alipainekalvo menny särki. Itselläni aikonaan -91.ssä cbr.ssä oli sellanen vika.
    Palaisin samaan kymysykseen.
    ihan semmosta vaan että oletko kokeillu startata vähän vähemmällä ryypyttämisellä? kokeile ekaksi vaikka kokonaan ilman ryyppyä näin kesäkeleillä. oma mopo jäi yhtenä aamuna pihaan kun ryypyn kanssa tolskasin ja tulpat kastelin. hörähti, sammu ja sen jälkeen ei sitte millään käyntiin. en ehtiny rappailemaan vaan jätin mopon päiväksi aurinkoon kellimään ja iltasella lähti nätisti käyntiin nappia painamalla. kaasaripeli on kaasaripeli.

sitten tuli mieleen että onko pyörä seissy pitkään ja ihan hiljattain otettu ajoon? notta oisko pensat sakkautunu. vissiin ne suomenkin pensat sakkautuu kun tarpeeksi kauan seisoo. kaverin mopon laulu ainakin tyssäs ku seinään ao. syystä. sai ajettua liikkeestä kotiin ja sen jälkeen ei millään käyntiin. kaasarit auki, puhdistus ja alkoi toimimaan ku enkeli.

edit: niin huomasin kyllä että konsensumielipiteen mukaan vehje ei saa pensaa mutta kannattaa silti kokeilla tuo ryyppyhomma. ei maksa "juuri mittään".

"My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Lainaa (tenhula @ Heinä. 26 2006,20:30) kirjoitti
    anteeksi et ehkä tylysti vastaan mut toisilla vaan ei ole varaa maksaa kalliita korjauksia se et itse etsii vikaa kauan ei maksa rahaa......halu on harrastaa mut toisilla se on vaan niin et sitä "ylimääräist" ei oikeesti ole
    ja itse kuulun siihen joukkoon jolla ei ole
    todella hyvä pointti. Olen opiskelija rahaa EI OLE eikä tule, mutta pyörä oli ihan pakko saada joten se ostettiin. Tällä hetkellä jokainen säästetty euro menee tankkiin koska kilometrejä tulee aika reilusti (3vko=3000km)

Takaisin aiheeseen:
    Tänään ihmettelin aamulla pyörälle mentäessä, että kun ei edes penkki ole märkä, siis ei minkäänlaista kosteutta. Kokeilin startata pyörää ja neljän päivän aikana ensimmäinen kerta kun lähtee ilman käynnistysspraytä. Elikkä kosteus sen tekee.
    Lainaa (mopokuume @ Heinä. 23 2006,15:47) kirjoitti
    Lainaa (sumppu @ Heinä. 23 2006,11:47) kirjoitti
    Näin on, käynnistyksenesto härpäke on tullut tiensä päähän, täytyy soitella maahan tuojalle että kuinkas paljon taas köyhtyy.
    No niin nyt mopo toimii jälleen, vika ei ollut suuren suuri, maadotuskisko oli hapettunut jälleen kerran pahoin ja käynnistyksenesto piiriin meni vajaa virta. Että näin tällä kertaa.
    Toi sumpan ongelma viittaa nyt polttoainepuoleen. Katso kaikki polttoaineletkut, suodattimet, kaasuttajat ja tyhjennä tankki ja laita tuoretta velliä tankkiin, jos ei auta niin pyörä taipaleelle, näin lopetat leikkimisennnn
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
    Vikaa ei ole nyt lähipäivinä enää esiintynyt, tosin ei varmaan ole ollut yhtä kosteita kelejä kuin silloin kuin vika ilmeni. Ainut korjaus jonka olen tehnyt oli se akun vaihto, täytyy odotella niitä kosteita öitä ja katsella sitten!
  30.  
    Jaa, tuon perusteella tosiaan vika ei olekkaan bensa puolella. Olisin muuten veikannut myös bensapumppua. Kaverin africanossa oli pumppuongelmia reissussa. Eli pumpun kärjet oli kärähtäny yhteen, hätä apuna letku irti pumpusta ja suoraan kaasarille ohitus. Sitten lähimmälle asemalle tankkaamaan täyteen, ja mahdollisimman täytenä pidettävä kunnes vika korjattuna. Kotona sitten oli avannu bensapumpun ja hiekkapaperilla putsannu kärkien pinnat mitkä oli jumissa toisissaan kiinni. Pumppu pakettiin ja letkut oikeisiin reitteihin ja nyt on pelannu taas yli 3500km, mutta kuulemani mukaan uusiutuu moinen vika nopeasti vanhalla pumpulla. Kaveri osti kyllä biltemasta 19,95e varalle laukkuun pumpun joka kuulema on joidenkin mielestä paljon kestävempi kuin hondan omat pumput. Mutta täytyy seurata tätä sivua...
    XRV -97
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen