minkälaisia renkaita olette käyttäneet tupla x:ssä? mitkä kestävät eniten kilometrejä?
Oman kokemukseni mukaan, alla on ollut B 012,014, 020, ja useampi setti Diabloja, Diablo on ollut lyömätön ykkönen. Pitoa enemmän kuin tarpeeksi, ja takanen kesti Euroopan reissun(kovaa ajoa) sekä vielä 800 km kotimaata eli yhteensä 9600 km. Etusella ajoin vajaan 13000 km kun vaihdoin uuden sarjan alle, etunen olis menny vielä jonkun tuhannen.![]()
Ja jatkossa myös Diabloa alle, ei valittamista. Myös märkäpito loistava.
Jos valitset XX:ään renkaat sillä metodilla mikä kestää eniten, olet valinnut mielestäni itsellesi väärän tyyppisen pyörän.
Mihin hintaan ovat vaihtaneet nuo alle? siis renkaat+työ. Missä vaihdatit jos saapi udella?
-oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
Mulla XX ollut vasta 3 viikkoa, joten noviisi olen. Nyt etunen Continental ja kulunut hampaille. Mites Gari tuo Diablo on kestänyt edessä? Takanen mulla on edellisen omistajan jäljiltä lähes uusi Michelin, mut etunen aika loppu. Diabloja monet kehuneet, mut kerroppa kokemuksia.
edit: typo
Sukisukimies
Olen ostanut ja vaihdattanut Diablot BW Vantaalla, kerhon alennusten kera kohtuuhintaista(jos nyt mikään tässä touhussa on sitä!).
Reilun 3 rahaa töineen se kustantaa siellä. Eturenkaan varmaan saisi menemään kohtuuajolla sellaiset 15-17000 km veikkaisin, tänä kesänä takarengas kulahti reissussa enemmän kuin aiemmin, syynä 10 pv kovia kiihdyttelyjä ja jarrutuksia vuoristossa. Ajettiin Alppeja reilu 2800 km, ja siihen määrään mahtuu erinäinen lukumäärä kiihdytyksiä serpoista ja jarruja niihin.
Alpeilla otti Hondasta "rojut" maahan kiinni jyrkässä nopeassa kaarteessa, mutta rengas ei kyllä tuntunut pahemmin luistelevan minnekään. Kun se luistaa, sen tuntee mutta se luistaa hyvin tasaisesti eikä pito ainakaan äkillisesti häviä mihkään, tai sit se lähtee kerralla käsistä ja on metsässä niinkuin millä renkaalla tahansa jos vauhtia on liikaa.
Diabloilla XX myös kääntyy mutkaan herkästi ja ohjaustuntuma on hyvä.Suosittelen!![]()
METZELER Roadtec ME-Z6 on alla ja pitoa löytyy sekä kuivalla etä märällä8000 kilsaa näillä renkailla ajaneena ei voi moittia.eikä ole vielä kulunut nimeksikääntodella mukava renngas toisin kun bt020 joka märällä oli hiemman yllätyksellinen,hienosti Z6 pelasi norjan syheröillä vaikka oli märkääkin.
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itselläni myös tuo rengas alkaa olla eläke-iässä, joten vinkkejä hyvästä rengasvalinnasta *blackbirdiin otetaan vastaan.
Haussa olisi pito-ominaisuuksiltaan/kulutuskestävyydeltään järkevä kompromissi, tärkeämpänä kuitenkin ajoominaisuudet, myös märällä.
Metzelerin Z6 olisi tällä hetkellä vakaasti ensimmäisenä vaihtoehtona, mutta muitakin ajatuksia kuullostellaan.
Ajo pääasiassa yksin ajoa, kevyellä matkavarustuksella, joten paino pyörii suhtkoht kevyessä kategoriassa.
No Z6 tuntuu voittaneen vertailuja jo melkoisen liudan, viimeeksi Bike-lehden touring renkaiden testin ja ainakin omassa XJR:ssä kumi tuntuu toimivan vallan mainiosti...
Power is nothing without mojo!
Z4 kesti takana 15000 kilsaa,kovaakin ajoa mukana.Vaihdoin taakse Z6 aivan mahtava pito sateella,muutenkin hyvä rengas.Z4 etunen pyöriny jo 8000 kilsaa ja pintaa riittää.
![]()
Aina Maximilla
Z6. Kestänyt ja pitänyt edessä ja takana nyt noin 14000 km. Takanen alkaa olla kohta ehtoopuolella.
Mä laitan sen kyllä joskus...
XX -04
Z6. Parhaat kokeilemani renkaat XX:ään tähän mennessä.Varsinkin etupää jos on levoton esim. kupille kuluneella Bridgestonella, Z6:nen vakavoittaa hämmästyttävästi kulun, silti kääntyy herkästi mutkaan. Ykkösvalinta bläkkäriin![]()
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Äänet Z6:lle myös. Pitää ja kestää. Siis Touring-käytössä, rataketut erikseen... (Mutta eihän XX radalle ole tarkoitettukaan, vaikka sillä sinne tietysti voi mennä...)
// Honda Blackbird 1100 XX
Yhdet Z6:t on kulutettu loppuun ja niillä pääsi noin 12tkm ennen kuin teräsvyö alkoi pilkottamaan.
Nyt on toiset Z6:t alla, vaikka vannoin ettei toisia tule. Kulutuskestävyys on hyvä ja pito kuivalla vähintään riittävä. Radalla saa siis kantata aivan huoletta ja pitoa piisaa.
Ainoa ongelma on märkäpito, koska takarengas ei mielestäni pidä. Takapää tuntuu menettävän pidon pelottavan helposti. Eilenkin kun ajelin sateessa sai takapään sladiin 120km/h vauhdissa kun käänteli kaasua. Kiva kikkailla, mutta pelottavaa jos tulee yllätyksenä.
Edellisessä pyörässä oli Z4:t ja sama ongelma märkäpidon kanssa.
Seuraavat kumit on *Bridgestonen BT57:t tai vastaavat
Z4 molemmissa päissä, etusella ajettu joku reilu 15 tkm ja takasella yli 12 tkm. Jonkun verran vielä menee, ehkä 2-3 tkm. Selvin etu mun mielestä Z6:en hinta, taitaa olla liki puolet halvempi. En ole kyllä kuutosilla ajellut, mutta eipä ole nelosistakaan pito loppunu ainakaan kuivalla.
Kuulostaa erikoiselta, Z6:sta on nimittäin kehuttu myöskin juuri märkäominaisuuksista. Ongelmia kaasukäden hienomotoriikassa? *(demiurgi @ Heinä. 25 2006,12:54) kirjoitti
Pirellin Diablo Strada voisi sitten olla sulle passeli, ei keskimäärin yhtä hyvä kuin Z6 mutta märällä luokkansa paras. (Bike)
Power is nothing without mojo!
Kyllähän se pitää uskoa että Z6:t on hyvät myös märällä, kun kerran testit ovat niin sanoneet. Lisäksi hinta-laatu suhde (Saksasta tilattuna =) näillä kumeilla on loistava. Ja kestävyys riittää juuri kesän kilsoille.(makemich @ Heinä. 26 2006,11:42) kirjoitti
Ajoinkohan mä sitten niin varovasti Bridgen BT57 ensiasennuskumeilla, kun en muista että ne olis lipsunut? Pitääkin ottaa seuraaviksi kumeiksi nuo diablot niin näkee onko ne Z6:t loppupelissä niin liukkaat, kuin kuvittelen... ehkä mä oon vain oppinut kääntämään sitä kaasua. *
Niin ja etukumi ei ole vielä kertaakaan lipsunut edes sateella.
XX niinkuin kaikki pyörät on tarkoitettu nimenomaan radalle. Sekä tielle, metsään ynnä muualle. Nimimerkillä "3 päivää putkeen ER-5:llä Kemoralla". Kumma juttu että alle eksyi tupla-x... Sujuu ne siirtymisetkin radalle hieman sutjakkaammin.(Bandu @ Heinä. 25 2006,08:20) kirjoitti
Pyörän edellinen omistaja kehui Bridgestonien sopivan pyörään paremmin kuin siinä nyt olevat(JV-Motorsportin suositus ko. pyörään). Tekevät pyörästä jossain määrin horjakan, jonka voin allekirjoittaa joskaan ei ole pyörästä vielä kokemusta kuin nimeksi. Eikä ole ite muilla rengastuksilla tullut ajettua.
Sen verran nyt ollut noita Z6:ia busassa ja XX:ssä, etten koe enää tarpeelliseksi pähkäillä minkä renkaan seuraavaksi ostaa. MeZ6 pitää riittävästi kylmällä alle +10 asteen sadekelillä, kuin myös radalla. Radallakin voi ajaa suht huoletta. Eturengas ei kulu laineille eikä voblaa vielä 10tkm jälkeenkään. Takana kestää poikkeuksetta yli 10tkm. Kevyt, johdonmukainen ja yllätyksetön ajettava kaikissa tilanteissa.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Nyt on sitten Z6:t alla pyörimässä.
Kiitoksia vaan omien mutujeni vahvistuksesta, eikä voi sanoa muuta kun sen, että kyllähän muuttui pyörä parempaan suuntaan.
Uteliaana kyselisin vielä muilta, että paljonko köyhdyitte kyseisestä paketista asennuksineen?
Turvallisia kilometrejä vaan kaikille tasapuolisesti.