Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Olen 180 cm ja pohtinut tässä esim puigin tuplakuplan "racing" hommaamista.

Kysymys kuuluu saavutanko tuolla mitään etuja orkkis plexiin ?

Orkkis tuntuu ohjaavan ilmavirran rinta / hartija akselille mikä ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Nostaako tuplakuplat sen sitten juuri niska / visiiri osastolle eli paheneeko meteli vai työntääkö sivulle ?

Jos on kokemuksia SV:n plekseistä avautukaa pls...

T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Itselläni on vanhempi malli sv:stä (siis 99-02) ja pituutta löytyy n 186 cm.Laitoin siihen MRA:n iridium tuplakuplan, ja omasta mielestäni saan olla paremmin rauhassa tuulesta kun alkuperäisessä.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    niin 99-02 on mullakin.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Itsekin harkinnut tuplakuplaa. Mistäs tollasia kannattaisi kysellä? Suomesta? Ulkomailta
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
    Lainaa (Lates @ Heinä. 22 2006,14:28) kirjoitti
    Itsekin harkinnut tuplakuplaa. Mistäs tollasia kannattaisi kysellä? Suomesta? Ulkomailta
    Henkkoht ostin Helsingin Stormista. En tiedä onko hinnoissa nyt niin isoja eroja että kannattaa lähteä tilaamaan pelkästään pleksin ulkomailta
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

edellinen omistaja oli vaihtanut tuohon vm2000 svessaan touring pleksin. meni kyllä samantien vaihtoon, savun värinen Puigin tuplakupla tuli tilalle ja hyvin on toiminut maantieajossa.
    Lainaa (pissis88 @ Heinä. 22 2006,16:30) kirjoitti
    edellinen omistaja oli vaihtanut tuohon vm2000 svessaan touring pleksin. meni kyllä samantien vaihtoon, savun värinen Puigin tuplakupla tuli tilalle ja hyvin on toiminut maantieajossa.
    off topic,

Sulla Pissis88 Ilmeisesti vaihdettu etupäähän Öhlinsin jouset. Kuinkas toimii originaaliin verrattuna?
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
    mulla MRA racing pleksi jossa vakioon verrattuna sellanen pieni lippa taivutettu siihen loppuosaan. hyvin nostaa ilmavirran pois häiritsemästä...
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
    Nooh tilasin sit tollasen Puigin tuplakuplan mallia Racing ja samalla "bug spoilerin" samalta valmistajalta.

Testaillaan - jos noi pelittää niin vapautuu meikkikseltä MRA:n orkkis plexi mallia savunharmaa - virheetön hintaan vaikka 50€
    T
    Jussi
    ---
    Lainaa (Lates @ Heinä. 22 2006,16:38) kirjoitti
    off topic,

Sulla Pissis88 Ilmeisesti vaihdettu etupäähän Öhlinsin jouset. Kuinkas toimii originaaliin verrattuna?
    mä en tiedä mistä se vika voi johtua kun mun mielestä se keula ei edelleenkään ole oikeestaan mistään kotoisin. itse tekisin vaan pelkästään sen että vaihtaisin jäykemmät öljyt ilman että alkaisin enään jousia vaihtelee. ellei satu jostain saamaan halvalla. tosin saattaa olla että mun keulassa mättää sitten joku kun toisilla se keula on tullu kuullemma todella jämäkäksi öhläreiden jousilla ja öhlinsin nro.5 keulaöljyillä. mulla se meni ihan kenguruksi noilla öljyillä *
    Lainaa (pissis88 @ Heinä. 25 2006,07:28) kirjoitti
    Lainaa (Lates @ Heinä. 22 2006,16:38) kirjoitti
    off topic,

mä en tiedä mistä se vika voi johtua kun mun mielestä se keula ei edelleenkään ole oikeestaan mistään kotoisin. itse tekisin vaan pelkästään sen että vaihtaisin jäykemmät öljyt ilman että alkaisin enään jousia vaihtelee. ellei satu jostain saamaan halvalla. tosin saattaa olla että mun keulassa mättää sitten joku kun toisilla se keula on tullu kuullemma todella jämäkäksi öhläreiden jousilla ja öhlinsin nro.5 keulaöljyillä. mulla se meni ihan kenguruksi noilla öljyillä *
    Itse suunnittelin etujousien vaihtoa, mutta annoin olla. Juttelin yhden prätkägurun kanssa englannista, ja hän sanoi, että pelkästään jousien vaihdolla ei voita juuri mitän sv:ssä. Syy, edessä on emulaattorijousitus, eli jos vaihtaa jousia jäykemmiksi, niin pitää myös vaihtaa emulaattoria, jotta ajettavuus parenisi. Jos vaihtaa pelkästään jousia, mutta ei emulaattoria, niin tämän gurun mukaan vakioemulaattorien rikkoutuminen on mahdollista, ja tämä ei kuulemma ole yhtään kivaa. Yhtä halvaksi (lue kalliiksi) tulisi gixxerin etuputkien laittaminen.
    Henkilökohtaisesti puhdistin etupamppuja (vanhat öölit ulos, emulaattorien ja muun sisällön puhdistaminen), mittasin etujousen joka oli hyvässä kuosissa (ajettu 24 tkm). Tämän jälkeen laitoin pykälää paksumpaa öljyä tilalle, ja vähän enemmän kun valmistaja suosittelee. Muistaakseni suositeltu öljymäärä oli joku 475 ml, laitoin reippaasti 500 ml/putki. Ajettavuus parani huomattavasti.

HYvä pointti. Meinasin kyllä hommata progressiiviset jouset keulaan. Ainakin GS500 muuttu niillä paljon paremmaks.

Se on aika halpa kikka kuitenkin alta 100€ +öljyt ja oma työ.
    T
    Jussi
    ---
    Mulla kans olis ens talven suunnitelmissa vähän parantaa tuota keulaa. Luultavasti kanssa progressiiviset tulee..
    Joo se on helppo homma. Jousia on ainakin Stormilla näitä Progressive suspension

Louissikin myy, mutta oliks ne Wilberssin tai jonkun muun.
    T
    Jussi
    ---
    Ei se vaikuta millään tavalla emulaattoriin vaikka laittaa progressiiviset jouset...

Nyt meni ohi - mitkäs osat ne emulaattorit on ? Onko niillä jotain tekemistä sen öljyn virtaamisen kanssa ? Jousihan on puhtaasti mekaaninen
    T
    Jussi
    ---
    Lainaa (Jussi M @ Heinä. 26 2006,23:01) kirjoitti
    Nyt meni ohi - mitkäs osat ne emulaattorit on ? Onko niillä jotain tekemistä sen öljyn virtaamisen kanssa ? *Jousihan on puhtaasti mekaaninen
    Puhtaasti mekaaninen...Ööh, kyllä ja ei. Siis erot progressiivisen ja lineaarisen jousen välissä ovat lyhyesti seuraavat: Progressiivinen jousi joustaa progressiivisesti, eli alkupätkä menee pehmeästi, ja jäykistyy sitten vähän nopeammin/enemmän loppua/tietyn pituuden jälkeen, ja lineääriset vaimentavat osaltaan "tasaisesti". Asiantuntijoiden mukaan progressivisien jousien käyttö katupyörässä on blingbling, eli ei mitään järkeä. Krossikäytössä enemmän.

Emulaattori on ymmärtääkseni (ja helposti selitettynä) sellainen "suutin", joka ohjaa/säätää öljyn läpivirtaus iskunvaimentajassa. Eli jos laittaa jäykemmät jouset, niin alkuperäinen emulaattori ei pysty käsittämään tätä muutosta, ja seuraamukset voivat asiantuntijoiden mielestä olla huonot. Eli emulaattorin pitäisi vaihtaa jousien mukaan, RaceTechiltä saa koko satsin. Ja tämä kaveri oli/on tosiaan puolueeton tässä tapauksessa.
    Lainauksia keskustelusta kyseisen herrasmiehen/kilpamotoristin/myyjän kanssa:
    "Thank you for your enquiry.
    You are correct when you say that the front end SUCKS !!!
    The internals of your forks are different to xxx's - your is an Emulator type. You can make the forks great but you have to change BOTH the emulator and the springs."

sitten

"Changing the springs and oil will have an effect and you will notice the CHANGE and possibly think that it is better - and in some areas it will be. However the standard Emulator is of low specification and by using heavier springs and thicker oil you are asking it to work even harder than it it already is and currently partially failing.
    By adding heavier oil you are slowing down the compression and the rebound and you cannot adjust anything to compensate. This may lead to "Pattering" in bends and "Packing down" under breaking. My advice is to leave it standard until you can afford to do the job properly and ride the bike accordingly for now. Whether you ride on the track or the road if you do not make ALL the necessary suspension changes you may well have serious problems."

ja lisää

"It is the heavier springs which will overload the emulator. Do not take advice on suspension from Chatrooms & Forums unless the guy is internationally known.
    I repeat my advice - do it properly or not at all. Your life could depend on it !!!"

Koko paketti osineen, siis jouset, emulaattorit ja pientilpehööreineen olisi ollut vajaat 300 euroa sis postikulut briteistä.

18.  
    Lainaa (paradox @ Heinä. 22 2006,17:13) kirjoitti
    mulla MRA racing pleksi jossa vakioon verrattuna sellanen pieni lippa taivutettu siihen loppuosaan. hyvin nostaa ilmavirran pois häiritsemästä...
    Suzukin liikkeestä voi tilata erillisen säädettävän lipan SVssaan. Samanlainen kuin joissan MRAn tuotteissa.
    Tuolta löytyy kuva.

Tuon saa helposti asennettua melkein mihin tahansa pyörään kun vähän lämmittää tuota lippaa niin saa muokattua siihen sopivan kaarevuuden. Itse asensin v-strommiin. Hintaa oli reilu 50 egee.
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....