Onko joku kokeillut että toimiiko tuo aine samalla tavalla visiirissä kuin auton laseissa??
Leon TS 1.8T
Honda CBR 600F -06
Toimii.
Joo, toimii, vaan aivan saman efektin saa vahaamalla visiirin polymeerivahalla.
Tämä sama aihe tuli itelle mieleen kun ajeltiin reissussa 200km kunnon vesisateessa, milloin joutu kädellä pyyhkiä visiiriä ja milloin kääntää pään sivulta toiselle että vesi valuu pois näkökentästä.![]()
R1 -08
Mistä tätä saa?
Hirvee ninjapomperi
Kyllä toimii minusta ainakin auttaa paljon. Minä ostin sitä autotarvikeliikkeestä, olen nähnyt joskus myös jollakin huoltoasemalla hyllyssä.![]()
Toimii mut kokeile ensin pikku alueelle,mulle kävi niin että
poltti visiirin läntin
Nykyisin tuleeki laitettua vahaa visiiriin mikä kyllä ajaa
aivan saman asian mun mielestä.
Itse käyttänyt Plediä, siis ihan sitä kaupasta spray-pullossa saatavaa puhdistusainetta. Jättää vettähylkivän kalvon visiirin pintaan.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Saman 5 sateesta aineen kanssa ajellaan ja toimiihan se hienosti. Onneksi sateita on ollut kuitenkin sen verran vähänlaisesti ettei pysty tämän enempää vielä kommentoimaan
.
"Life sounds like a V-Twin"
Siis pieni tarkennus tuohon viestiin.(Jassu @ Heinä. 22 2006,10:20) kirjoitti
Kyseessä on huonekalujen kiillottamiseen tarkoitettu aine. Soveltuu käytettäväksi normaali- visiirien kiillottamiseen. Ei sovellu yleensä iridiumvisiireihin. Jättää niihin näkyvän kalvon.
Käy myös pyörän pleksin puhdistamiseen, tuolloin myös itikat eivät "tartu" pleksiin kovinkaan tanakasti.
Itse olen käyttänyt ko. ainetta jo varmaankin 15 vuotta, ja suosittelen. Vesi lähtee visiiristä päätä kääntämällä, ja aine ei pilaa viisiiriä lainkaan.
Ja huomion arvoista on myös hinta. Hihasta vedettynä väitän että hinta/ käyttökertojen määrä on varmaankin kymmeniä ellei peräri sata kertaa halvempi kuin 5 sateesta aineella.
terveisin Kiira
Soveltuuko tuo 5sateesta näihin iridium-visiireihin?
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Olikohan se stokka ny kesäsunnuntait auki, kuulostaa toi pled nii hyvältä et vois lähtee hakemaan.
Hirvee ninjapomperi
Olen kokeillut ja toimii, mutta aika harvoin on kuitenkin tullut käytettyä. Olen myös kokeillut "Fairia" kun joku kehuskeli, että ajaa saman asian. Tässä on vaan kuitenkin noita sateita ollut sen verran vähän, että oikein kunnon empiiristä tutkimusta ei ole tullut tehtyä.
Ideahan on saada joku sovelias veden pintajännitystä alentava kalvo tavalla tai toisella visiirin pintaan. Mitä helpommin toimiva kalvo siihen syntyy, sitä varmemmin se tulee laitettua. 5-sateesta on esmes aika työläs.
Vahaa kehiin niin ei käy köpelösti, ainakaan ei oo itellä käyny köplästi ja toimii hyvin!
K6/K7/K8 1000 Gikseriä vailla...
Onko sama aine kuin Pledge? Tuota Pled'iä ei näyttänyt enää olevan lähikaupoissa ja näkyi olevan saman valmistajan (Johnson's).(Jassu @ Heinä. 22 2006,10:20) kirjoitti
Eipä ole kokemuksia tuosta aineesta mutta itse tässä meinasin tilata Nano tekniikan ( Lootuskukan lehteä jäljittelevä ) tuotetta " kongosta ". Siellä asustaa yksi kaveri, org. nic. Percenta, joka edustaa Suomessa yhtä alan firmaa.
Katselkaa lisää tietoja os.: http://www.percenta.com
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
Ite oon pari kertaa vetäny sitä iridium-siniseen visiiriini. Oma kokemus on sellainen, että toimii hyvin eikä ötökätkään tartu ku käyttää tota ainetta, mutta ei tarvita kun yks ajoreissu sateessa ja aine on huuhtoutunut pois, eli useasti saa levitellä uutta kerrosta, jos sateessa ajelee.(gold @ Heinä. 22 2006,15:16) kirjoitti
Mitä taas auton laseissa oon tota käyttäny, ni pysyy lasissa paaaaaaljon pitempään.
edit: Ai niin, sitä saa ihan vaikka prismasta, oli jotain 6 euron paikkeilla se purkki.
Honda CBR 1000 RR -06
Honda CBR 600 F -96